ترخیص چای از گمرک
ترخیص چای از گمرک
واتساپ: 09018317558 02142326

ترخیص چای از گمرک

ترخیص چای

ترخیص چای مانند دیگر ترخیص کالاها و  محصولات، مستلزم طی شدن روند و ضوابط گمرکی می باشد که مطابق با قوانین و مقرارت گمرکی هر کشور متفاوت می باشد.

با وجود افزایش قیمتی که چای دارد همچنان واردات چای رشد صعودی را پیش گرفته و در بین 25 گروه کالاهای اساسی وارداتی قرار گرفته است و این خود باعث گران تر شدن هر ساله چای خشک در ایران است.

در مسیر واردات چای که به صورت فله ای باشد یا بسته ای، تعرفه های گمرکی و استانداردهای لازمی که در هنگام ترخیص چای باید مورد بررسی قرار گیرد، توسط تیم حرفه ای و متخصص  پرشین تجارت دوان با تسلط کافی بر ضوابط و مقررات مرتبط با ترخیص چای انجام می گیرد.

 

tea

 

واردات و ترخیص چای

کشور ایران با وجود خودکفا بودن به کشت چای معطر و مرغوب و صادرات آن به کشورهایی از قبیل: قزاقستان، افغانستان، ازبکستان، تاجیکستان، عراق و کشورهای حوزه خلیج فارس، واردات چای را با قدرت انجام می دهد.

واردات معمولاً از کشورهایی از قبیل سریلانکا و هندوستان انجام می گیرد و به با وجود صادراتی که صورت می گیرد اما میزان واردات بیشتر از صادرات است.

مصرف چای به صورت جهانی را براساس صادراتی که صورت می گیرد، ارزیابی می شود که در سال 2017 این رقم به چیزی حدود 8 میلیارد دلار رسیده است که کشورهای آسیایی، آفریقایی و اروپایی به ترتیب سهم صادرات چای را به خود اختصاص داده اند. اما چیزی که در وارد کردن چایی به ایران اهمیت دارد، حفظ کیفیت و مرغوبیت چایی است که طبق آزمون های کنترل کیفیت در گمرکات و ترخیص کالا انجام می گیرد.

 

قوانین و مقرارت ترخیص چای

 

برای ترخیص چای، یکسری قوانینی وجود دارد که بازرگانان و ترخیص کاران که وظیفه ترخیص کالا را برعهده دارند باید نسبت به قوانین و ترخیص چای تسلط و دانش کافی داشته باشند که بتوانند با کم ترین هزینه، کار حمل و نقل و ترخیص کالا به کشور را میسر کنند.

در اینجا ما به چند نمونه آن اشاره می کنیم:

  • توجه به قوانین بسته بندی: نوع و حجم بسته بندی مهم است به گونه ای که نباید از 10 کیلوگرم کمتر باشد
  • دریافت گواهی هایی که به نوع محصول ارتباط مستقیم دارد، برای ترخیص چای گواهی استاندارد و بهداشت لازم است

 

تعرفه های گمرکی چای

اگر وارد کننده یا بازرگان علاوه بر واردات چای خارجی، چای داخلی نیز خریداری کرده، از تعرفه 5 درصدی ترخیص برخوردار می شود در غیر این صورت باید طبق قوانین تعرفه لازم را پرداخت کند که هر نوع چایی کد کمرگی خاصی دارد که از جمله آن می توان به چند مورد زیر اشاره کرد:

  کد گمرکی چای سبز: 09021000

  تعرفه چای سیاه: 090230

 کد تعرفه چای کیسه ای 09023010

 تعرفه چای معطر: 0902

وظایف ترخیص کار جهت ترخیص چای    

 

ترخیصکار با دانش و آگاهی که نسبت به شرایط و قوانین گمرکی دارد باید اسناد و مدارک لازم را جهت ترخیص تکمیل و آماده کند.

همچنین با اخذ مجوزات لازم و تشریفات انبارداری در کوتاه ترین زمان و با کاستن هزینه ها، کالای وارداتی را ترخیص و نسبت به حمل و نقل آن به داخل کشور اقدام کند.

وظایف ترخیص کار جهت ترخیص چای به قرار زیر است:

  •  ترخیص کار باید نبست به دریافت قبض انبار گمرکی که اطلاعاتی از قبیل وزن و تعداد بسته ها، تاریخ ورود کالا و… را شامل می شود، اقدام کند
  • تهیه مدارک و اسناد و ارائه به بانک عامل
  • ثبت اظهارنامه در سامانه EPL
  • احراز هویت
  • کنترل کالا
  • اخذ مجوز و بررسی تعرفه
  • صدور سند ترخیص و بارگیری

 

گروه بازرگانی پرشین تجارت دوان متشکل از تیمی زبده و متخصص در راستای ترخیص کالا و خدمات بهتر در مسیری سبز آماده خدمت رسانی به بازرگانان و تجار می باشد. جهت ارتباط با کارشناسان ما با شماره های 02142326 و همچنین واتساپ به شماره 09018317541 در ارتباط باشید.

 

به این نوشته امتیاز دهید
Rate this post
نویسنده: پرشین تجارت / تاریخ: 1400-8-23
0 1011

لطفا در مورد این مطلب نظر دهید

در صورت تمایل شماره تماس خود را وارد نمایید، در اولین فرصت کاری با شما در ارتباط خواهیم بود.

در طول تعطیلات نوروزی پاسخگوی سوالات شما هستیم

شماره تلفن: 02142326

واتساپ- ایتا- تلگرام 09018317558


" ترخیص کالا خود را با آرامش خاطر به ما بسپارید "
021-42326 ارتباط از واتساپ