تصمیمات جدید ستاد مبارزه با قاچاق كالا و ارز
تصمیمات جدید ستاد مبارزه با قاچاق كالا و ارز
واتساپ: 09018317558 02142326

تصمیمات جدید ستاد مبارزه با قاچاق كالا و ارز

تصمیمات جدید ستاد مبارزه با قاچاق كالا و ارز

تصمیمات جدید ستاد مبارزه با قاچاق كالا و ارز : قاچاق آسیب فراوانی به بخش تولید كشور وارد می كند و لازم است در جهت صیانت و حمایت از تولید داخلی به دنبال با این پدیده شوم مبارزه جدی كنیم. جلسه ستاد مبارزه با قاچاق كالا و ارز عصر روز چهارشنبه به ریاست معاون اول رییس جمهور برگزار شد.

ستاد_مبارزه_با_قاچاق_كالا_و_ارز

دكتر اسحاق جهانگیری در این جلسه بر لزوم تمركز جدی بر مبارزه با قاچاق بعنوان یكی از معضلات اصلی اقتصاد كشور تاكید كرد و گفت: قاچاق آسیب فراوانی به بخش تولید كشور وارد می كند و لازم است در جهت صیانت و حمایت از تولید داخلی به دنبال با این پدیده شوم مبارزه جدی كنیم.

معاون اول رییس جمهور با اشاره به تاكید رهبر معظم انقلاب بر ضرورت مبارزه با قاچاق سازمان یافته، بر لزوم همكاری همه دستگاهها برای تحقق منویات ایشان تاكید كرد و گفت: یكی از اصلی ترین راهها برای مقابله با قاچاق، بكارگیری روش های اقصادی است كه خوشبختانه در این دولت با اتخاذ تصمیمات و سیاستگذاریهای صحیح، از این پس شاهد كاهش چشمگیر قاچاق در بخش سوخت و طلا خواهیم بود.

معاون اول رییس جمهور با یادآوری اینكه قاچاق در بخش نساجی و پوشاك بیشترین آسیب را به تولید داخلی وارد می كند، خواستار تمركز جدی تر وزارت صنعت، معدن و تجارت و دستگاه های انتظامی و امنیتی كشور بر اقلام اصلی قاچاق بخصوص منسوجات شد و افزود: امیدوارم با تمركز جدی تر بر اقلام اصلی و با مشاركت همه دستگاهها و بخش های مرتبط، شاهد كاهش چشمگیر قاچاق كالا در كشور باشیم.

بیستر بدانید :

وی با تاكید براینكه مقابله با قاچاق تنها از طریق برخوردهای انتظامی و امنیتی با فروشندگان كالاهای قاچاق قابل انجام نیست، تصریح كرد: باید گلوگاه ها و كانون های اصلی واردات كالای قاچاق شناسایی و از طریق اقدامات پیشگیرانه و انسداد این گلوگاهها، با پدیده شوم قاچاق مقابله شود.

دكتر جهانگیری همچنین با اشاره به آمار اعلام شده از سوی دبیرخانه ستاد و گمرك جمهوری اسلامی ایران مبنی بر اینكه میزان قاچاق در سال 94 در حدود 15 میلیارد دلار بوده است، گفت: هر چند وجود این میزان قاچاق زیبنده كشور و نظام نیست اما متاسفانه برخی افراد سعی دارند كه میزان قاچاق را بیش از آنچه كه وجود دارد اعلام كنند و بی دلیل به دنبال سیاه نمایی هستند، لیكن این افراد باید بدانند كه اعلام ارقام بزرگتر و غیر واقعی در خصوص قاچاق كالا، خدمت به كشور نیست.

معاون اول رییس جمهور با اشاره به اجرای یكی از مصوبات جلسات پیشین مبنی بر مجوز ورود موقت طلا و تبدیل آن به مصنوعات طلا برای صادرات، اظهار داشت: قاچاق طلا همواره یكی از دغدغه های اصلی كشور بود اما خوشبختانه با اتخاذ سیاستگذاری صحیح و از طریق واردات موقت طلا و تبدیل آن به مصنوعات و زیورآلات برای صادرات كار مهمی در این زمینه انجام شد و موانع پیش روی آن برداشته شد كه امیدوارم از این طریق شاهد افزایش اشتغال و صادرات در این بخش باشیم.

وی اظهار امیدواری كرد با تصمیماتی كه در خصوص واردات موقت طلا و تبدیل آن به مصنوعات و زیورآلات برای صادرات مجدد آن اتخاذ شد، شاهد خروج طلا از فهرست كالاهای قاچاق در كشور باشیم.
دكتر جهانگیری همچنین با اشاره به یكی دیگر از موضوعات مطرح شده در جلسه مبنی بر امحاء محموله های كشف شده قاچاق، گفت: براساس قوانین و آیین نامه های موجود و نیز تاكید مقام معظم رهبری، اولویت نخست امحاء و نابودی محموله های قاچاق و جلوگیری قاطع از توزیع این اقلام كه به طور قطع به تولید كشور آسیب می رساند، می باشد.

معاون اول رییس جمهور توسعه صادرات و مقابله با قاچاق را از راههای اصلی حمایت از تولید داخلی برشمرد و گفت: متاسفانه برخی مجوزها و مقررات دست و پا گیر، توسعه صادرات را با كندی مواجه می كند كه لازم است وزارت امور اقتصادی و دارایی این موضوع را بررسی و مجوزهایی كه برای توسعه صادرات مانع و مزاحمت ایجاد می كنند را لغو نماید.

در این جلسه كه وزرای كشور، دادگستری، صنعت، معدن و تجارت، جهاد كشاورزی، ارتباطات و فناوری اطلاعات، رییس سازمان صدا و سیما، فرمانده نیروی انتظامی، رییس كل گمرك، رییس سازمان توسعه تجارت، رییس سازمان تعزیرات حكومتی و رییس سازمان غذا و دارو نیز حضور داشتند، گزارشی از طرح های پیشنهادی برای پیشگیری از قاچاق گوشی تلفن همراه از سوی نماینده وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات ارائه شد و پس از بحث و بررسی، مقرر شد این وزارخانه با همكاری وزارت صنعت، معدن و تجارت و نیز با مشاركت سایر دستگاه های مرتبط، برنامه ای جامع برای این منظور تدوین و در زمانبندی تعیین شده برای تصویب نهایی به ستاد ارائه نماید.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات نیز با تاكید براینكه این وزارتخانه همه توان فنی خود را در اختیار طرح پیشگیری از قاچاق گوشی تلفن همراه قرار خواهد داد، افزود: موضوع پیشگیری از قاچاق گوشی تلفن همراه را با جدیت دنبال می كنیم و نتایج آن را در جلسات آتی اعلام خواهیم كرد.

در ادامه این نشست نماینده وزارت صنعت، معدن و تجارت هم گزارشی از برنامه ها و اقدامات صورت گرفته در جهت مقابله با قاچاق كالا در بخش منسوجات و پوشاك ارائه كرد و به تشریح گزارشی از آمارهای موجود در خصوص قاچاق این اقلام پرداخت و برنامه های كلان مبارزه با قاچاق منسوجات و پوشاك را بیان كرد.

نماینده وزارت صنعت، معدن و تجارت همچنین درخصوص موضوع قاچاق قطعات خودرو نیز گزارشی ارائه و راهكارهایی جهت مدیریت و كاهش قاچاق این كالا ارائه كرد كه پس از بحث و تبادل نظر، تصمیمات لازم در این خصوص اتخاذ شد.در پایان این جلسه گزارشی از سوی دبیرخانه ستاد و گمرك جمهوری اسلامی در خصوص میزان قاچاق كالا به كشور ارائه و اعلام شد كه در سال 94 میزان قاچاق كالا در حدود 15 میلیارد دلار بوده است.

به این نوشته امتیاز دهید
Rate this post
نویسنده: پرشین تجارت / تاریخ: 1396-8-4
0 1083

لطفا در مورد این مطلب نظر دهید

در صورت تمایل شماره تماس خود را وارد نمایید، در اولین فرصت کاری با شما در ارتباط خواهیم بود.

در طول تعطیلات نوروزی پاسخگوی سوالات شما هستیم

شماره تلفن: 02142326

واتساپ- ایتا- تلگرام 09018317558


" ترخیص کالا خود را با آرامش خاطر به ما بسپارید "
021-42326 ارتباط از واتساپ