تمدید تحریم ها اثبات بی اعتباری دولت آمریكا است
تمدید تحریم ها اثبات بی اعتباری دولت آمریكا است
واتساپ: 09018317558 02142326

تمدید تحریم ها اثبات بی اعتباری دولت آمریكا است

تمدید تحریم ها اثبات بی اعتباری دولت آمریكا است

تمدید تحریم ها اثبات بی اعتباری دولت آمریكا است ، وزیر امور خارجه كشورمان كه سفر آسیایی خود را از دهلی‌نو آغاز كرده است بار دیگر از عهدشكنی آمریكا انتقاد كرده تمدید تحریم‌های ضدایرانی توسط سنای آمریكا را دلیلی دیگر بر بی‌اعتباری آمریكا دانست.

 محمد جواد ظریف  در جمع خبرنگاران در دهلی نو درباره  تأثیر این تمدید بر سرمایه گذاری كشورهای ثالث در ایران گفت: بحث تمدید از نظر بین المللی و از جایی كه به هند و چین و ژاپن ارتباط می‌یابد هیچ تأثیری نخواهد داشت. همان‌طور كه در گذشته مقامات آمریكایی موظف بودند اجرای تحریم‌ها را متوقف كنند الآن هم اجرایش متوقف است و شرایط برای كشورهای ثالث تفاوتی نمی‌كند.

وی با اشاره به تمدید تحریم‌های ضد ایران در كنگره آمریكا گفت: این یك كاری كه كنگره كرد در صورتی كه به امضای رئیس جمهور آمریكا هم برسد علی‌رغم اینكه اثر اجرایی ندارد اما از نظر جامعه بین المللی بی‌اعتباری دولت آمریكا را نشان می‌دهد كه برخلاف تعهدات خود عمل می‌كند.

سناتورهای آمریكایی در جلسه هفته گذشته  خود طرح تمدید تحریم‌های 10ساله ایران را كه ماه گذشته توسط مجلس نمایندگان به تصویب رسیده بود، تصویب كردند. طرح تمدید 10ساله قانون تحریم‌های ایران، با 99 رأی مثبت در برابر صفر رأی منفی در سنا به تصویب رسید.وزیر امور خارجه ادامه داد: لذا نیازی نداریم اینجا خیلی وارد گفتگو شویم زیرا اثری بر كارآفرینان سه كشور هند و چین و ژاپن كه تمایل به سرمایه گذاری در ایران دارند نخواهند داشت.

ظریف در بخش دیگر سخنانش درباره برنامه سفر هند گفت كه این سفر به‌منظور شركت در اجلاس قلب آسیا است و مرحله اول یك سفر منطقه‌ای است كه شامل هند و چین و ژاپن خواهد بود. بیشتر برنامه‌ها حضور در اجلاس خواهد بود. امروز در دهلی یك اجلاس ویژه اقتصادی برگزار می‌شود.

وی افزود: با توجه به این یك هیئت بزرگ از كارآفرینان از اتاق بازرگانی به‌ریاست اتاق و همچنین هیئتی از مسئولین مختلف اقتصادی كشور و مسئولین فناوری در این سفر به هند و چین و ژاپن همراهی می‌كنند.

وی ادامه داد كه ملاقات سیاسی در دهلی نخواهد داشت چون مقامات سیاسی در شهر آمریستار ایالت پنجاب و برای اجلاس حضور دارند.به گزارش تسنیم،ظریف ادامه داد احتمالاً در فرصت كوتاهی كه در نشست قلب آسیا دارد با مقامات شركت كننده از جمله اشرف غنی رئیس جمهوری افغانستان ملاقات خواهد داشت.

به این نوشته امتیاز دهید
Rate this post
نویسنده: پرشین تجارت / تاریخ: 1396-8-4
0 1257

لطفا در مورد این مطلب نظر دهید

در صورت تمایل شماره تماس خود را وارد نمایید، در اولین فرصت کاری با شما در ارتباط خواهیم بود.

پاسخگوی سوالات شما هستیم

شماره تلفن: 02142326

واتساپ- ایتا- تلگرام 09018317558


" ترخیص کالا خود را با آرامش خاطر به ما بسپارید "
021-42326 ارتباط از واتساپ