توضیحات مدیركل گمرك  بندرعباس درخصوص مشكل ترخیص خودرو
توضیحات مدیركل گمرك بندرعباس درخصوص مشكل ترخیص خودرو
واتساپ: 09018317558 02142326

توضیحات مدیركل گمرك بندرعباس درخصوص مشكل ترخیص خودرو

توضیحات مدیركل گمرك بندرعباس درخصوص مشكل ترخیص خودرو

مدیركل گمرك شهید باهنر بندرعباس در واكنش به مشكل ترخیص خودرو طی روزهای اخیر گفت: این روزها شاهد اعتراض برخی واردكنندگان خودرو به انحصار طلبی در واردات خودرو و مشكلات مربوط به اظهار به دلیل اجباری شدن ثبت كد شناسایی خودرو (VIN)جهت ثبت سفارش خودرو توسط سازمان توسعه تجارت هستیم كه توضیحاتی جهت شفاف‌سازی افكار عمومی ضروری است.

برای کسب اطلاعات بیشتر پیرامون ترخیص کالا کلیک کنید.

واردات_خودرو

رضایی افزود: درخصوص واردات خودرو با توجه به اینكه طی روزهای اخیر واردات خودرو انحصاری شده و باید آنهایی كه نمایندگی دارند مجوز ثبت سفارش به افراد حقیقی و حقوقی كه نمایندگی ندارند بدهند، نكاتی قابل توجه است.

نكته اول اینكه برخی واردكنندگان با وجود اینكه مجوز از نمایندگی‌های مجاز هم داشتند، اما در سامانه جامع امور گمركی ثبت سفارش آنها كامل (نوع كالا) دیده نمی‌شود كه این مشكل مربوط به وزارت صنعت، معدن و تجارت می‌باشد. با این وجود و با در نظر گرفتن روزهای پایانی سال با اخذ تعهد و قطع مرور زمان ترخیص خودروهای وارداتی از گمرك صورت گرفته است.

بیشتر بدانید :

رضایی افزود: در برخی موارد برای ترخیص خودروهای وارداتی با وجود مشكل در سیستم ثبتارش شاهد هستیم كه واردكنندگان مجوز ثبت سفارش هم اخذ كرده‌اند، اما به دلیل عدم بارگذاری مجوز ثبت سفارش در سامانه جامع امور گمركی توسط سیستم ثبتارش و عدم رؤیت كامل آن توسط صاحبان كالا، اظهاركنندگان نمی‌توانند خودروهای وارداتی را اظهار كنند كه این هم مربوط به سامانه گمرك نمی‌باشد.مدیركل گمرك شهید باهنر بندرعباس ادامه داد: با وجود این مشكلات گمرك ایران راهكارهایی را در نظر گرفته كه صاحبان كالا بتوانند كالا را اظهار و نسبت به اخذ كوتاژ اقدام نموده و مراحل ترخیص را طی نمایند.

برای کسب اطلاعات بیشتر پیرامون واردات کالا کلیک کنید

این گزارش حاكی است همچنین برخی از نمایندگی‌های خودروهای خارجی اقدام به پیش فروش خودرو كرده و با سررسید زمان تحویل به دلیل ناتوانی در پرداخت حقوق و عوارض گمركی امكان ترخیص این خودروها را ندارند و سعی می‌كنند با مطرح كردن مشكل در ترخیص بدقولی‌ها و مشكلات مالی خود را اینگونه توجیه نمایند.

به این نوشته امتیاز دهید
Rate this post
نویسنده: پرشین تجارت / تاریخ: 1396-8-4
0 1507

لطفا در مورد این مطلب نظر دهید

در صورت تمایل شماره تماس خود را وارد نمایید، در اولین فرصت کاری با شما در ارتباط خواهیم بود.

پاسخگوی سوالات شما هستیم

شماره تلفن: 02142326

واتساپ- ایتا- تلگرام 09018317558


" ترخیص کالا خود را با آرامش خاطر به ما بسپارید "
021-42326 ارتباط از واتساپ