ثبت سفارش واردات خودرو با اعلام شماره شاسی تا یك ماه ‌آینده
ثبت سفارش واردات خودرو با اعلام شماره شاسی تا یك ماه ‌آینده
واتساپ: 09018317558 02142326

ثبت سفارش واردات خودرو با اعلام شماره شاسی تا یك ماه ‌آینده

ثبت سفارش واردات خودرو با اعلام شماره شاسی تا یك ماه ‌آینده

ثبت سفارش واردات خودرو با اعلام شماره شاسی تا یك ماه ‌آینده ، رئیس انجمن واردكنندگان خودرو از الزام اعلام شماره شاسی خودروهای وارداتی در زمان ثبت سفارش خودرو تا یك ماه آینده خبر داد.

فرهاد احتشام‌زاد اظهار داشت: بر اساس 6 جلسه كارشناسی كه در وزارت صنعت برگزار شد، سیستم كنترل شماره شاسی‌ نهایی و قرار شد دفتر مقررات صادرات و واردات سازمان توسعه تجارت نسبت به تبیین جزئیات این موضوع اقدام كند.

واردات_خودرو

وی ادامه داد: امیدواریم این طرح طی یك ماه آینده اجرایی شود و هم اكنون نیز سیستم ثبت سفارش با شرایط جدید در فازی قرار دارد كه قابلیت اجرا را دارا است.

رئیس انجمن واردكنندگان خودرو ادامه داد: برای اجرایی شدن این مسئله باید دفتر مقررات صادرات و واردات و سازمان حمایت طرح را صحه‌گذاری كنند.

وی در مورد ترخیص خودروهای با حجم موتور بالای 2500 سی‌سی نیز اظهار داشت: طبق نظر كمیته كارشناسی دیوان عدالت، خودروهایی كه قبل از تاریخ بخشنامه ممنوعیت واردات خودروهای بالای 2500 سی‌سی، ثبت سفارش شده‌اند می‌توانند به كشور وارد شوند.

بیشتر بدانید :

احتشام‌زاد افزود: البته این رأی دیوان عدالت نیست، بلكه نظر كمیته كارشناسی است و به همین دلیل تا زمانی كه رأی از سوی دیوان عدالت صادر و ابلاغ نشود قابل اجرا نخواهد بود.

به گفته وی تعداد این خودروها بین 100 تا 150 دستگاه است.

وی در ادامه با اشاره به واردات 32 هزار و 428 دستگاه خودرو به كشور طی 6 ماهه اول امسال، گفت: ارزش این خودروها 850 میلیون دلار بوده و 56 نوع خودرو به كشور وارد شده است.

به گفته وی، بابت واردات این خودروها 2.6 هزار میلیارد ریال مالیات واردات پرداخت شده و بابت شماره‌گذاری نیز 285 میلیارد ریال مالیات به حساب دولت واریز شده است.

وی با بیان اینكه نسبت واردات به تولید خودرو طی 6 ماه اول امسال 6 درصد بوده است، گفت: متوسط این رقم در سال‌های گذشته 4 تا 5 درصد بوده است.

احتشام‌زاد پیش‌بینی كرد طی سال جاری 60 هزار دستگاه خودرو به كشور وارد شود.

وی با اشاره به سهم 4.25 درصدی خودرو در سبد كالاهای وارداتی كشور، گفت: در سال 93 و 94 امارات رتبه اول را از نظر مبدأ واردات خودرو به ایران دارا بوده و بعد از آن، چین و كویت قرار دارند.

وی تصریح كرد: طی 6 ماه اول امسال، سهم امارات در مبدأ خودروهای وارداتی به ایران 69.3 درصد بوده است كه افت 7 درصدی را نسبت به سال‌های قبل نشان می‌دهد و بعد از آن كره با 13.3 درصد، آلمان با 5.4 درصد، عمان با 2.4 درصد و كویت با 2.2 درصد در رده‌های بعدی قرار دارند.

احتشام‌زاد رنو و لكسوس را به عنوان برندهای پرشتاب در بازار خودروهای وارداتی اعلام كرد و گفت: هیوندایی، كیا و تویوتا رتبه‌های اول تا سوم را از نظر میزان واردات خودرو به ایران دارا هستند.

رئیس انجمن واردكنندگان خودرو در ادامه با بیان اینكه هم اكنون در مذاكره با شركت‌های خارجی در موقعیت برابر قرار داریم، گفت: ممكن است مجبور باشیم برای واردات برخی خودروها نمایندگی غیرمستقیم داشته باشیم.

مطالعه بیشتر

واردات کالا با گروه بازرگانی پرشین تجارت دوان

وی همچنین با اشاره به تعریف شرایط خودروهای لوكس بر اساس قیمت، گفت: این نوع تعریف، ما را مورد تمسخر قرار می‌دهد زیرا تعریف اشتباهی است و نباید حجم موتور ملاك لوكس بودن خودرو قرار گیرد.

* استانداردها واردات خودرو را متوقف می‌كند

كوروش مرشد سلوك نایب رئیس انجمن واردكنندگان خودرو نیز در این نشست خبری با بیان اینكه این انجمن با استانداردسازی و بهینه‌سازی و ساماندهی خودروهای وارداتی مخالفتی ندارد، گفت: الگوبرداری از استانداردهای اروپایی در تدوین استانداردهای 52 گانه خودرو در ایران اقدام درستی نیست، زیرا وضعیت اقلیمی و جغرافیایی ایران با اروپا یكی نیست و علاوه بر این، وضعیت جاده‌ها در ایران مطابق با استانداردهای جاده‌ای اروپا نیست.

وی ادامه داد: محدودیت‌هایی كه برای واردات خودرو ایجاد می‌شود، باعث افزایش استهلاك خودرو و بالا رفتن هزینه‌های مصر‌ف‌كننده می‌شود و در چنین شرایطی شركت‌های مادر نیز حاضر نیستند با این استانداردها به صورت مستقیم خودرو به ایران صادر كنند، زیرا هزینه استهلاك و گارانتی خودرو در ایران به دلیل شرایط متفاوت اقلیمی و جغرافیایی افزایش خواهد یافت.

مرشد سلوك همچنین با اشاره به تصمیم هیأت دولت برای ارتقای كیفی سوخت، گفت: وزارت نفت باید نسبت به ارتقای كیفیت بنزین به استاندارد یورو 5 و 6 اقدام می‌كرد اما این در حالی است كه هم اكنون بنزین‌ توزیعی در كشور حتی یورو 4 هم نیست.

وی تصریح كرد: در این شرایط واردات خودرو باید با استاندارد یورو 5 انجام شود در حالی كه استفاده از بنزین یورو 4 در خودرویی با استاندارد یورو 5 باعث آسیب دیدن خودرو، افزایش هزینه استهلاك و آلودگی بیشتر هوا می‌شود.

وی تأكید كرد: باید بدانیم كه قسمت قابل توجهی از تحریم‌ها همچنان ادامه دارد و علاوه بر این، برخی شركت‌های مادر نیز حاضر نیستند خود را با استانداردهای اجباری ما هماهنگ كنند.

به گفته مرشد سلوك، استانداردها در حال متوقف كردن واردات خودرو هستند.

به این نوشته امتیاز دهید
Rate this post
نویسنده: پرشین تجارت / تاریخ: 1396-8-4
0 1136

لطفا در مورد این مطلب نظر دهید

در صورت تمایل شماره تماس خود را وارد نمایید، در اولین فرصت کاری با شما در ارتباط خواهیم بود.

پاسخگوی سوالات شما هستیم

شماره تلفن: 02142326

واتساپ- ایتا- تلگرام 09018317558


" ترخیص کالا خود را با آرامش خاطر به ما بسپارید "
021-42326 ارتباط از واتساپ