حقوق‌ گمركی و تعرفه چیست؟
حقوق‌ گمركی و تعرفه چیست؟
واتساپ: 09018317558 02142326

حقوق‌ گمركی و تعرفه چیست؟

حقوق‌ گمركی و تعرفه چیست؟ ترخیص-کالا

وجوهی كه در گمرك از كالاهای وارداتی دریافت می‌شود، به چند دسته تقسیم می‌شود. یكی حقوق و عوارض است كه نوعی مالیات غیرمستقیم است و دیگری هزینه‌هاست كه در مقابل انجام خدمت وصول می‌شود؛ مثل هزینه تخلیه و بارگیری، آزمایش، استاندارد و انبارداری. حقوق و عوارض توسط گمرك وصول می‌شود ولی هزینه‌ها توسط سازمان‌های ارائه‌كننده خدمت مثل سازمان بنادر در بنادر، انبارهای عمومی در گمركات داخلی و سازمان ملی استاندارد وصول می‌گردد. حقوق ورودی كه در بند (ح) ماده یك قانون امور گمركی تعریف شده شامل دو قسمت است:

برای دریافت اطلاعات پیرامون واردات کالا و ترخیص کالا کلیک کنید.

 1 ـ حقوق گمركی (كه برای همه كالاها 4 درصد است و توسط مجلس وضع شده است).

 2 ـ سود بازرگانی كه توسط دولت تعیین می‌شود.

 البته مالیات‌ها و عوارض دیگر از جمله 8 درصد از مالیات ارزش افزوده، 4 درصد از كالاهای فرهنگی، 5 درصد از مجموع حقوق گمركی و سود بازرگانی به عنوان هلال احمر نیز از واردات انواع كالاها و به تناسب نوع و حجم كالا دریافت می‌شود.

بیشتر بدانید : حقوق مودیان در قوانین مالیاتی

مفهوم تعرفه

تعرفه عبارت است از مالیات و عوارضی كه دولت‌ها به دلایل حمایتی، مالی یا تركیبی از آنها از كالاها اخذ می‌كنند.  اصطلاحا این دریافتی به حقوق گمركی Customs Duties موسوم است.تعرفه گمركی ممكن است براساس ارزش كالا دریافت شود كه در این صورت، آن را تعرفه ارزشی می‌نامند و به روش‌های مختلف محاسبه و دریافت می‌شود.

رتباط با کارشناسان پرشین تجارت دوان

در صورتی که نیازمند دریافت مشاوره حقوقی و گمرکی از مشاوران مجرب و ترخیصکاران باتجربه هستید ، می توانید با کارشناسان گروه بازرگانی پرشین تجارت دوان در ارتباط باشید و راهنمایی های لازم را دریافت کنید و از جدیدترین اخبار مرتبط با حقوق‌ گمركی و تعرفه چیست؟ اطلاع پیدا کنید.

کارشناسان ما آماده ارائه مشاوره تخصصی به شما عزیزان هستند تا بتوانید مشکل خود را حل کنید. برای ارتباط با گروه کارشناسان می توانید با شماره های 02142326 و همینطور واتساپ به شماره 09018317541 تماس حاصل بفرمایید.

به این نوشته امتیاز دهید
Rate this post
نویسنده: پرشین تجارت / تاریخ: 1396-8-4
0 2811

لطفا در مورد این مطلب نظر دهید

در صورت تمایل شماره تماس خود را وارد نمایید، در اولین فرصت کاری با شما در ارتباط خواهیم بود.

پاسخگوی سوالات شما هستیم

شماره تلفن: 02142326

واتساپ- ایتا- تلگرام 09018317558


" ترخیص کالا خود را با آرامش خاطر به ما بسپارید "
021-42326 ارتباط از واتساپ