حمل بار کانتینر یخچالی
حمل بار کانتینر یخچالی
واتساپ: 09018317558 02142326

حمل بار کانتینر یخچالی

برای حمل برخی محموله‌ها شامل میوه، سبزیجات، داروها، گل‌ها و گیاهان، فرآورده‌های لبنی، گوشت منجمد و یا گرم و .. که به دما حساس هستند، به کانتینر یخچالی نیاز است. منظور از حمل بار کانتینر یخچالی، این است که برای حمل این کالاها از یک دمای ثابت استفاده گردد تا کالا در سلامت کامل به مقصد برسد. حمل بار کانتینر یخچالی ضمن اینکه دمای ثابت محفظه حمل و نقل را تضمین می‌کند، با ایجاد یک جریان هوای مناسب، زمینه حفظ رطوبت و تازگی محموله را نیز فراهم می‌کند. در ادامه این مقاله از وبسایت پرشین تجارت دوان همراه ما باشید تا با جزئیات تکمیلی پیرامون حمل بار کانتینر یخچالی آشنا شویم.

حمل-بار-کانتینر-یخچالی حمل بار کانتینر یخچالی به چه معناست؟

 

حمل بار کانتینر یخچالی برای حمل کالاهایی که نسبت به تغییرات دما حساس هستند، مورد استفاده قرار می‌گیرد. در حقیقت حمل بار با استفاده از کانتینر بخچالی برای محصولاتی شامل گوشت و مرغ، تخم مرغ، میوه‌های صادراتی، سبزیجات و … ضرورت دارد. اینگونه می‌توان مواد غذایی صادراتی را به کشورهای دیگر ارسال نمود، بدون اینکه فاسد شوند.

برای حمل بار کانتینر یخچالی به کشورهای مختلف شامل روسیه، کشورهای آسیای مرکزی شامل تاجیکستان، ازبکستان، قزاقستان و همینطور ترکیه و برخی دیگر از کشورهای اروپایی، معمولا از کامیون‌های یخچالدار استفاده می‌گردد. حمل بار کانتینر یخچالی نسبت به روش حمل دریایی، کم هزینه‌تر است و محموله با سرعت بالاتری به مقصد می‌رسد.

برای حمل کالا به کشورهای حوزه خلیج فارس، از کانتینر یخچالی و لندیکرافت استفاده می‌گردد. کالاها به صورت روزانه به کشورهایی از جمله قطر، بحرین، امارات، کویت، عراق، عمان و … فرستاده‌ می‌شوند. جهت آشنایی با حمل خرده بار از دبی پیشنهاد می کنیم مقاله حمل خرده بار از دبی را ملاحظه بفرمایید.

 

برای حمل بار کانتینر یخچالی از چه ناوگان‌هایی استفاده می‌شود؟

 

برای حمل بار کانتینر یخچالی از ناوگان‌های مختلفی استفاده می‌گردد که در ادامه به آن‌ها اشاره کرده‌ایم:

  • باربری نیسان یخچال‌دار : از نیسان یخچال‌دار معمولا برای بارهای کم‌وزن و بارهایی که بر روی یکدیگر قرار داده می‌شوند، استفاده می‌گردد.
  • باربری ایسوزو یخچال‌دار : این نوع باربری در مقایسه با باربری نیسان دارای حجم بیشتری است و برای محصولاتی که باید در یک ردیف قرار بگیرند، کارایی دارد.
  • باربری تریلی یخچالی : از باربری تریلی یخچالی برای حمل و نقل داخلی و بین‌المللی بارهای یخچالی استفاده می‌گردد.
واردات-و-ترخیص-کالا مزیت‌های حمل بار کانتینر یخچالی

 

مهم‌ترین مزیت حمل بار کانتینر یخچالی این است که با این روش می‌توان انواع مواد غذایی و فاسد شدنی را بدون اینکه تاریخ انقضای مصرف آن‎‌ها بگذرد، به فاصله‌های دور ارسال نمود.

از سویی دیگر حمل بار کانتینر یخچالی جاده‌ای نسبت به دیگر روش‌های انتقال مواد غذایی فاسد شدنی شامل قطار، روش حمل هوایی و یا دریایی، بسیار به صرفه‌تر است و هزینه‌ای که بازرگانان برای حمل بار کانتینر یخچالی جاده‌ای پرداخت می‌کنند، به مراتب کمتر از دیگر روش‌ها می‌باشد.

از دیگر مزیت‌های حمل بار کانتینر یخچالی و جاده‌ای، انعطاف‌پذیری این روش‌ است. به طوری که صاحبان کالا می‌توانند زمان حرکت و مسیر را برای رساندن محموله تنظیم نمایند. همین ویژگی سبب شده است که حمل و نقل کالا با کانتینرهای بخچالی، نسبت به حمل و نقل ریلی کالا ، حمل و نقل هوایی کالا و یا حمل و نقل دریایی کالا سریع‌تر انجام شود.

البته لازم است اشاره کنیم که امکان حمل کانتینرهای یخچالی با استفاده از کشتی‌های دریایی ویژه حمل کانتینر یخچالی نیز وجود دارد. کشتی‌هایی که برای حمل 2000 تا 3000 واحد کانتینر طراحی شده‌اند. معمولا کشتی‎‌هایی که برای حمل این کانتینرها طراحی شده‌اند، خود سرمایش مورد نیاز برای کانتینرها را نیز فراهم می‌کنند.

ارزان-ترین-نرخ-حمل ویژگی‌های کانتینر یخچالی

 

در این قسمت به برخی از ویژگی‌های کانتینر یخچالی اشاره نموده‌ایم. بازرگانان با بررسی این ویژگی‌ها می‌توانند متوجه شوند آیا حمل بار کانتینر یخچالی برای محموله آن‌ها مناسب است یا خیر.

 

ابعاد کانتینر یخچالی

 

کانتینرهای بخچالی در دو سایز شامل 20 و 40 فوت طراحی و تولید شده‌اند که معمولا کانتینرهای یخچالی 40 فوت در ایران موجود هستند. مشخصات هر یک از کانتینرها شامل ابعاد دقیق داخلی و بیرونی، میزان ظرفیت بارگیری، دمای قابل تغییر و … بر روی درب کانتینر درج می‌گردد.

 

کنترل تهویه هوا

 

حمل هر یک از محصولات فاسدشدنی و مواد غذایی، نیازمند تعیین یک شرایط خاص همان محصول است که کانتینرهای یخچالی از این ویژگی برخوردار هستند.

تمامی محموله‌های تازه شامل میوه‌ها و سبزیجات، گوشت و مرغ و … نیازمند تبادل هوای تازه می‌باشند. میزان جریان این هوا، به نوع محصول، منطقه رشد، شرایط فصلی و آب و هوایی، مسیر حمل و … وابسته است.

کانتینرهای یخچالی برای اینکه برای حمل بار حساس به دما، بهترین عملکرد را داشته باشند، از قابلیت کنترل تهویه هوا برخوردار می‌باشند.

کنترل اتمسفر 

 

اکسیژن منجر به خراب شدن زودتر مواد غذایی می‌گردد؛ در صورتی که مواد غذایی در محفظه‌ای کاملا بسته و عایق قرار بگیرند، روند فاسد شدن آن‌ها کندتر می‌شود. از دیگر ویژگی‌های حمل بار کانتینر یخچالی این است که از رسیدن اکسیژن به مواد غذایی جلوگیری می‌کند.

همینطور طراحی کانتینرهای یخچالی نیز به صورتی است که گاز اتیلن که توسط میوه‌ها ساخته می‌شوند را از محفظه خارج می‌کند تا از فساد و تخمیر دیگر میوه‌ها جلوگیری گردد.

معمولا چنیش مواد غذایی در روش حمل بار کانتینر یخچالی نیز از اهمیت بالایی برخوردار است؛ به طوری که باید به گونه‌ای باشد که گردش هوا به راحتی انجام شود تا از خرابی و فاسد شدن این مواد غذایی، جلوگیری گردد.

 

دمای مورد نیاز برای کالا

 

بدیهی است که سرمای زیاد منجر به یخ‌زدگی کالا و گرمای زیاد نیز منجر به خرابی آن می‌گردد. بنابراین بسیار مهم است که هر یک از کالاها در دمای معینی نگهداری شوند. خوشبختانه از ساده‌ترین قابلیت‌های کانتینر یخچالی، قابلیت تنظیم دما است. بنابراین با حمل بار کانتینر یخچالی محصول مورد نظر شما در یک دمای مشخص به مقصد می‌رسد.

 

هزینه‌ حمل بار کانتینر یخچالی

 

هزینه حمل بار کانتینر یخچالی یک مقدار مشخص نیست و وابسته به فاکتورهای مختلفی متغیر است. در ادامه به مهم‌ترین فاکتورهایی که بر روی هزینه حمل بار کانتینر یخچالی تاثیر می‌گذارند، اشاره نموده‌ایم:

  • میزان و حجم بار
  • نوع بار
  • فاصله مبدا تا مقصد
  • نوع ناوگان انتخابی و ظرفیت کانتینر یخچالی مورد نیاز
  • و …
دریافت مشاوره حمل بار کانتینر یخچالی از مجموعه پرشین تجارت

 

برای محصولات منجمد و نیمه منجمد و محصولاتی که باید در یک دمای مشخص نگهداری شوند، شامل محصولات دارویی، گوشت، مرغ، میوه، سبزیجات و … می‌توان از حمل بار کانتینر یخچالی استفاده نمود تا کالا در بالاترین سطح از سلامت به مقصد برسد.

برای حمل بار کانتینر یخچالی از نیسان، تریلی و … استفاده می‌گردد؛ اما در کل روشی بسیار مقرون به صرفه است. امیدواریم مطالعه این مقاله راهنمای مناسبی برای شما باشد تا بتوانید برای حمل محموله خود، روش مناسبی را استفاده کنید.

اگر مایل هستید پیرامون انواع روش‌های حمل کالا از جمله حمل بار کانتینر یخچالی، با جزئیات بیشتری آشنا شوید، می‌توانید از طریق شماره تماس 02142326 و یا واتساپ 09018317541 با کارشناسان پرشین تجارت دوان در ارتباط باشید و مشاوره رایگان دریافت کنید.

حمل بار کانتینر یخچالی چه کاربردی دارد؟

از کانتینرهای یخچالی برای حمل محصولات دارویی و لوازم مخصوص پزشکی، جابجایی مواد غذایی منجمد شامل مرغ، ماهی، گوشت، فرآورده‌های گوشتی، برای حمل مواد لبنی شامل شیر، ماست، کره و … و همینطور انتقال سبزیجات و میوه‌ها و هر آنچه که نسبت به دما حساس هستند، استفاده می‌گردد.

حمل بار کانتینر یخچالی چه مزیت‌هایی دارد؟

از جمله مزیت‌های حمل بار کانتینر یخچالی می‌توان به امکان ارسال کالا به فاصله‌های بسیار دور بدون فاسد شدن و بدون سررسیدن تاریخ انقضای محصول، روشی مقرون به صرفه و … اشاره نمود.

به این نوشته امتیاز دهید
Rate this post
نویسنده: پرشین تجارت / تاریخ: 1402-8-23
0 528

لطفا در مورد این مطلب نظر دهید

در صورت تمایل شماره تماس خود را وارد نمایید، در اولین فرصت کاری با شما در ارتباط خواهیم بود.

پاسخگوی سوالات شما هستیم

شماره تلفن: 02142326

واتساپ- ایتا- تلگرام 09018317558


" ترخیص کالا خود را با آرامش خاطر به ما بسپارید "
021-42326 ارتباط از واتساپ