حمل و نقل فله ای
حمل و نقل فله ای
واتساپ: 09018317558 02142326

حمل و نقل فله ای

با پیشرفت جمعیت و آسان شدن خرید کالا در سراسر دنیا، حمل و نقل فله ای رشد زیادی را تجربه کرده است به گونه ای که هر ساله شاهد خروج و ورود کالاهای مختلف از گمرکات کشور هستیم و حمل و نقل همانند خون رسانی در بدن به یک مسیر پر تجارتی تبدیل شده است.

حمل-و-نقل-فله-ای حمل و نقل فله ای

 

در این مقاله قصد داریم شما را با بار فله و چگونگی انجام آن آشنا کنیم و به توضیح انواع آن بپردازیم، پس اگر در این زمینه اطلاعات کمی دارید، پیشنهاد می کنیم که ما را تا پایان مقاله همراهی کنید.

 

شماره ترخیص کار حمل و نقل فله ای چیست؟

 

حمل و نقل فله ای (BUIK) نوعی از حمل و نقل بین المللی است که با استفاده از باربری ها به دلیل حجم انتقال بالایی که دارند، بسته بندی نمی شوند بلکه داخل مخزن خاصی قرار می گیرند.

برای حمل و نقل های فله ای از وسایل مختلفی نظیر کشتی های سنگین که توانایی حمل بار به وزن 40000 تن را دارند، استفاده می شود و بنابراین راه دریا یکی از مسیرهای مهم بار فله ای است.

 

انواع بار فله

 

با توجه به اینکه بارهای فله ای در سراسر دنیا توزیع می شوند لازم است این کالا ها و بارها به دو دسته خشک و مایع دسته بندی شوند و متناسب با آن حمل و نقل خاص خود را طی کنند.

در ادامه به انواع بار حمل و نقل فله ای توضیح خواهیم داد:

 

بار فله خشک

 

کالاهای مختلفی که در دسته خشک قرار می گیرند توسط وسایلی نظیر نوار نقاله یا چرثقیل برای حمل و نقل آن استفاده می شود و از سیلو یا حباب برای نگهداری این دسته از کالا بهره می گیرند.

به طور کلی بارهایی که از مزارع کشاورزی یا معادن هستند در دسته بار خشک قرار می گیرند و از جمله آن ها می توان به مواد خشک پودری، مواد دانه ای و مواد کلوخی اشاره کرد.

 

بار فله مایع

 

این مدل بارها برای حمل و نقل به مخازن مخصوصی احتیاج دارند و اهمیت این دسته بارها به مراتب بیشتر از نوع خشک است چراکه اگر از نوع مواد شیمیایی و سوختی باشد، رعایت حمل و نقل آن برای حفظ اقتصاد و سلامت پر اهمیت است.

اگر از نوع خوراکی باشد باید مسائل مرتبط با بهداشت و جلوگیری از فساد رعایت شود، بار فله مایع از دسته های مختلفی نظیر نفت خام، گازهای مایع، مواد فله مایع خوراکی و تولیدات نفتی تشکیل شده است.

حمل و نقل فله ای انواع حمل و نقل بار فله

 

حمل و نقل فله ای از راه های مختلف زمینی، هوایی و دریایی وارد گمرکات کشور می شوند و انتخاب هر کدام از این سه مسیر متناسب به نوع نیاز شما از نظر زمانی و اقتصادی بستگی دارد که در اینجا به انواع آن اشاره می کنیم:

 

حمل و نقل زمینی

 

در حمل و نقل زمینی می توانید از قطار استفاده کنید که نوع واگن های آن به سه دسته کلی لبه بلند، لبه کوتاه و مسقف تقسیم بندی می شوند.

 

حمل و نقل دریایی

 

حمل و نقل فله ای دریایی یکی از رایج ترین نوع حمل و نقل است که از دیرباز نیز برای حمل کالاهای مختلف استفاده شده است و امروزه به صورت پیشرفته تری برای کالاهای خشک و مایع از کشتی های مخصوصی استفاده می شوند که بار به صورت سالم و بدون هیچ خسارتی به مقصد برسد.

به طور کلی کشتی های فله بر به دو دسته زیر تقسیم بندی می شوند:

 

  1. کشتی های فله بر بدون جرثقیل دار
  2. کشتی های فله بر جرثقیل دار

 

حمل و نقل هوایی

 

حمل و نقل هوایی نیز یکی از مسیرهای انتقال بار است و با توجه به اینکه هزینه این مسیر گران تر است اما در کوتاه ترین زمان ممکن، کالا به مقصد می رسد.

 

 

 

به این نوشته امتیاز دهید
Rate this post
نویسنده: پرشین تجارت / تاریخ: 1401-11-15
0 459

لطفا در مورد این مطلب نظر دهید

در صورت تمایل شماره تماس خود را وارد نمایید، در اولین فرصت کاری با شما در ارتباط خواهیم بود.

در طول تعطیلات نوروزی پاسخگوی سوالات شما هستیم

شماره تلفن: 02142326

واتساپ- ایتا- تلگرام 09018317558


" ترخیص کالا خود را با آرامش خاطر به ما بسپارید "
021-42326 ارتباط از واتساپ