حمل و نقل گروپاژ
حمل و نقل گروپاژ
واتساپ: 09018317558 02142326

حمل و نقل گروپاژ

حمل و نقل گروپاژ یا بارگیری کالا گروپاژ از روش های حمل و نقل است که امروزه با انتخاب آن می توان هزینه های گمرکی را کاهش داد و مراحل و اصول تشریفات کمتری را پیگیری کرد. این نوع روش به صادرات و واردات کالا مربوط می شود و تجار و بازرگانان با دانش لازم می توانند از این نوع روش برای واردات کالای خود استفاده کنند.

گروه بازرگانی پرشین تجارت دوان با سال ها سابقه در زمینه بازرگانی واردات و صادرات، به کلیه امور ترخیص و حمل و نقل واقف است و ترخیص و حمل کالای شما عزیزان را در کوتاه ترین زمان ممکن و با حداقل هزینه به انجام می رساند.

در این مقاله قصد داریم شما را گروپاژ آشنا کنیم و به توضیح تمامی اصول، قوانین، زمان و نحوه بسته بندی که در این مسیر لازم است انجام گیرد، بپردازیم. پس اگر به تازگی وارد دنیای واردات و صادرات کالا شده اید، توصیه می کنیم برای کاهش هزینه های خود تا پایان همراه ما باشید.

 

گروپاژ چیست؟

 

گروپاژ یک نوع حمل و نقل بین المللی است که در این روش اگر میزان استاندارد یک کالا برای حمل توسط کامیون و کانتینر نرسد و فضای کمی را اشغال کند، توسط شرکت های بازرگانی دریافت می شوند. با توجه به مشتریان زیادی که خرده بار دارند، با دریافت اطلاعات قیمت حمل، کالای خود را با گروپاژ  به مقصد مورد نظر خود ارسال می کنند.

دلایل بسیار زیادی برای استفاده از گروپاژ وجود دارد که مهم ترین آن، کاهش هزینه است که برای تجار بسیار به صرفه تر خواهد بود.

در این روش، شرکت هایی که حمل کالاهای فورواردی را برعهده دارند، با جمع آوری خرده بارها و تکمیل یک کامیون یا کانتینر از بار از یک مبدا و مقصد مشخص، حمل کالا را با یک بارنامه و یک رسید انجام می دهند.

با مراجعه به شرکت های حمل بار می توانید میزان هزینه حمل و نقل را محاسبه کنید و هزینه به ماتب کمتری را پرداخت کنید.

كاهش_هزینه_حمل_و_نقل_كالا

 

 

مواقع استفاده از حمل و نقل گروپاژ

 

یکی از روش های مناسب برای تاجران و بازرگانان کم تجربه که قصد ورود به این کسب و کار را دارند، گروپاژ است که در مواقع خاصی از این روش استفاده می شود و در ادامه به صورت موردی به آن می پردازیم:

 

  • زمانی که محصولات با حجم کم توسط چندین نفر از یک مبدا و یک مقصد انتقال یابد:

 

در این مورد میزان هزینه های گمرکی و دیگر هزینه های مرتبط با کشتی باری بین صاحب بار تقسیم می شود و زمانی که کامیون حمل بار پر شده باشد، شروع فعالیت این روش آغاز می شود.

هم چنین باید تجاری که کالای خود را در این کامیون مشترک گذاشته اند، بدانند که بارگیری و استرداد آن طول می کشد.

 

  • اشباع نشدن بارگیری یک کامیون توسط بارهای یک تاجر و هزینه بالای گمرک و بندرها:

 

با استفاده از روش گروپاژ می توان هزینه های گمرکی و دیگر هزینه های بیهوده را کاهش داد و هر تاجر می تواند مدعی سهم خود در کامیون حمل بار باشد.

روند اداری این روش به این صورت است که با دریافت یک رسید صادر شده برای بار داخل کشتی و کامیون می توان کالای خود را دریافت نمود و دیگر نیاز به دریافت برای هر قطعه از بار نیست.

تجاری که بار مشترک دارند نیز پس از تحویل نسخه رسید خود می توانند بار خود را اخذ کنند و به دلیل کم بودن هزینه های پرداختی، بهترین گزینه ایده آل برای افراد کم تجربه در این مسیر می باشد.

واردات_کالا_از_گمرک انواع کالاها در بارگیری روش گروپاژ

 

از جمله کالاهایی که بارگیری گروپاژ برای آن ها گزینه مناسبی است به شرح زیر است:

  • محموله های نمایشگاهی
  • واردات موقت کالاهایی که برای صنعت مورد نیاز هستند که از جمله آن ها می توان به انواع قطعات یدکی اشاره کرد
  • حمل دستگاه های حساس و مهم مانند اشعه ایکس
  • خرید از سایت های بین المللی
  • خرید های محدود و محصولات نمایندگی های معتبر از برندهای تجارتی مختلف

کالاهایی که دارای استانداردهای اجباری هستند مانند کابل، ماشین آلاتی که از مشعل استفاده می کنند، باتری و غیره نمی توانند از طریق روش گروپاژ ترخیص شوند.

ترخیصکالا هزینه ترخیص کالا در روش گروپاژ

 

هزینه هایی که برای ترخیص کالا به صورت کلی توسط صاحب کالا پرداخت می شود با هزینه های ترخیص کالا در روش گروپاژ متفاوت است. از عواملی که هزینه های ترخیص را مشخص می کنند شامل نوع محموله ای که مشمول خرده بار است، ارتفاع، سایز، ابعاد و وزن می باشند.

کارشناسان متخصص گروه بازرگانی پرشین تجارت با توجه به نوع کالا، ارتفاع، حجم و دیگر مشخصه های تاثیر گذار در گروپاژ، هزینه ها را برآورد می کنند و گزارش تکمیلی را به مشتری ارائه می دهند.

 

روش بسته بندی کالا در حمل و نقل گروپاژ

 

روش های بسته بندی در گروپاژ به دلیل خرده بودن بار متنوع است و از جمله آن می توان به باکس های مقوایی، بسته بندی های کوچک و محدود، پالت های چوبی و پلاستیکی اشاره کرد.

به دلیل وجود بیمه نامه های مختلفی که ضمانت کالا را بر عهده دارند، می توان نگرانی از آسیب دیدن بار خود را کاهش داد.

یکی از روش های پشنهادی برای بسته بندی بار گروپاژ استفاده از بسته بندی های کوچک است که از نظر مالی بسیار به صرفه و مناسب می باشد. اما یکی از عیوب این روش، مضر بودن برای طبیعت و عدم استفاده مجدد است.

هم چنین روش باکس های مقوایی پیشنهاد نمی شود چرا که در مسیر حرکت کامیون و تغییر اقلیم امکان قرار گیری در برابر فشار بالا، خیس شدن بار و غیره وجود دارد و از طرفی دیگر برای اکوسیستم مضر می باشد.

حمل-و-نقل انواع کانتینر مورد استفاده در گروپاژ

 

در روش بارگیری کالا گروپاز از انواع کانتینر استفاده می شوند که از جمله آن ها به دو نوع رایج زیر اشاره می کنیم:

 

کانتینر FCL

از نمونه های اختصاصی بار هستند که پس از اشباع بار و مهر و موم شدن بار را به صاحب کالا در مقصد تحویل می دهند. این نوع حمل تحت یک پروانه کاری فعالیت می کند و با نامه کانتینر دربستی نیز شناخته شده است.

 

کانتینر LCL

پروانه کاری این مدل حمل به دلیلی قرار گیری چند نوع کالا، چند گانه است و کالاهای چند شخص حقوقی یا حقیقی را به مقصد مشترکی حمل می کند.

 

مدت زمان مورد نیاز جهت حمل و نقل گروپاژ

 

زمان ارسال، ترخیص و تحویل کالا از موارد مهمی است که تجار و بازرگانان باید نسبت به آن دانش و توجه کافی داشته باشند. از مواردی که در زمان حمل کالا به روش گروپاژ می تواند تاثیر گذار باشند، می توان به چینش کالاها در زمان چیدمان محموله اشاره کرد که باید نمونه های حساس در دسترس باشند. هم چنین این چینش باید توسط یک اپراتور ماهر انجام گیرد.

 

در شیوه گروپاژ از دو بارنامه استفاده می شود که به شرح زیر است:

 

بارنامه مادر یا Master

 

صدور این بارنامه توسط شرکت حمل کننده کالا صورت می گیرد.

 

بارنامه تلفیق گر یا consolidator

 

این مدل بارنامه ها به صورت ثانویه هستند. برای محموله های گروپاژ توسط بازرگانان از یک بارنامه جهت معرفی تمامی محتوای آن استفاده می شود. هم چنین تجار باید زمان های تلف شده را در نظر بگیرند تا با تغییرات ناگهانی بازار فروش محصولات خود مواجه نشوند.

 

چرا پرشین تجارت دوان

 

گروه بازرگانی پرشین تجارت دوان با سال ها سابقه و رزومه کاری درخشان توانسته است در مسیر واردات، صادرات و ترخیص کالا به صورت تخصصی فعالیت گسترده ای داشته باشد و رضایت بیشتر مشتریان را جلب کند.

این گروه با همکاری جمعی از بازنشستگان باتجربه گمرکی و ترخیص کاران حرفه ای، کلیه امور حمل و نقل و ترخیص کالا را با توجه به تجربه و تخصص در خصوص اصول و تشریفات گمرکی انجام می دهد. از خدمات این گروه می توان به ثبت سفارش، اخذ مجوز، ترخیصیه، حمل و نقل، ترخیص کالا و غیره اشاره کرد.

برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص بارگیری کالا گروپاژ و ارزان ترین نرخ حمل می توانید با کارشناسان گروه بازرگانی پرشین تجارت دوان ارتباط برقرار کنید.

 

کلام پایانی

 

بارگیری کالا گروپاژ یکی از نمونه های حمل و نقل است که تجار و بازرگانی که به تازگی وارد دنیای تجارت و بازرگانی شده اند، لازم است دانش لازم را در این زمینه کسب کنند. با استفاده از این روش می توان هزینه های گمرکی را کاهش داد. اما برای انجام آن لازم اصول و تشریفات و قوانینی که توسط سازمان گمرک به تصویب رسیده است، کاملا آگاه بود. برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه می توانید با شرکت های بازرگانی مراجعه کنید.

به این نوشته امتیاز دهید
Rate this post
نویسنده: پرشین تجارت / تاریخ: 1402-2-6
0 297

لطفا در مورد این مطلب نظر دهید

در صورت تمایل شماره تماس خود را وارد نمایید، در اولین فرصت کاری با شما در ارتباط خواهیم بود.

پاسخگوی سوالات شما هستیم

شماره تلفن: 02142326

واتساپ- ایتا- تلگرام 09018317558


" ترخیص کالا خود را با آرامش خاطر به ما بسپارید "
021-42326 ارتباط از واتساپ