سامانه كد‌ رهگیری و تجارت داخلی امسال عملیاتی می‌شود
سامانه كد‌ رهگیری و تجارت داخلی امسال عملیاتی می‌شود
واتساپ: 09018317558 02142326

سامانه كد‌ رهگیری و تجارت داخلی امسال عملیاتی می‌شود

سامانه كد‌ رهگیری و تجارت داخلی امسال عملیاتی می‌شود

سامانه كد‌ رهگیری و تجارت داخلی امسال عملیاتی می‌شود ، سرپرست دفتر تجارت الكترونیكی با بیان اینكه سامانه‌های تجارت خارجی، شناسه كالا و انبارها از سامانه جامع تجارت تاكنون عملیاتی شده است، گفت: امسال سامانه كد‌رهگیری و تجارت‌ داخلی هم عملیاتی می‌شود.

عملیاتی شدن سامانه كد رهگیری و تجارت داخلی

به گزارش پایگاه خبری «عصراعتبار» به نقل از فارس , رمضانعلی صادق‌زاده شیخان  با اشاره به سامانه‌های مرتبط به سامانه جامع تجارت گفت: سامانه شناسه كالا رونمایی شده و دستورالعمل‌‌های آن اجرایی شده و براساس دستورالعمل كالاهای وارداتی در سامانه ثبت می‌شود.سرپرست دفتر تجارت الكترونیكی سازمان توسعه تجارت افزود: سامانه تجارت خارجی هم  با توجه به تعاملات با گمرك، تكالیف قانونی خود را انجام می‌دهد و تبادل اطلاعات بین پنجره واحد گمرك و سامانه تجارت خارجی براساس توافقات در حال انجام است.

بیشتر بدانید :

اطلاعیه توسعه تجارت در خصوص تاریخ ثبت سفارش فصول 14، 43، 46، 81، 88، 89، 92 و 97 كتاب مقررات صادرات و واردات در سامانه جامع تجارت

صادق‌زاده شیخان گفت: بنابراین برای واردات، ثبت‌نام كالا‌های وارداتی از طریق سامانه ثبتارش انجام می‌شود و مدارك مورد نیاز از جمله كارت بازرگانی چك می‌شود و مبادلات بانكی شامل مبادلات ارزی و ریالی كه به سیستم ریالی و بانك مركزی مربوط است به طور الكترونیكی انجام می‌شود.

سرپرست دفتر تجارت الكترونیكی سازمان توسعه تجارت اظهار داشت: پس از ورود كالا فاكتورها و مداركی كه مورد نیاز برای ترخیص است، توسط گمرك صادر می‌شود و سپس كالای وارداتی به انبارها منتقل و سپس در ادامه زنجیره توزیع به دست مصرف كننده می‌رسد.

وی با بیان اینكه سامانه كد رهگیری كالا هم امسال عملیاتی می‌شود، بیان داشت: اتصال بین سامانه جامع تجارت و پنجره واحد گمرك برقرار است و مشكلی در این زمینه وجود ندارد.

صادق‌زاده شیخان افزود: فعلا 10 گروه كالایی از جمله پوشاك، مواد پتروشیمی، لوازم خانگی، لوازم یدكی، دخانیات، تلفن همراه و امثال آن كه زمینه واردات قاچاق این اقلام  بیشتر است برای واردات با شناسه كالا باید در سامانه ثبتارش ثبت شود و مراحل واردات این كالاها باید در سامانه جامع تجارت طی شود.

به این نوشته امتیاز دهید
Rate this post
نویسنده: پرشین تجارت / تاریخ: 1396-8-4
0 2455

لطفا در مورد این مطلب نظر دهید

در صورت تمایل شماره تماس خود را وارد نمایید، در اولین فرصت کاری با شما در ارتباط خواهیم بود.

پاسخگوی سوالات شما هستیم

شماره تلفن: 02142326

واتساپ- ایتا- تلگرام 09018317558


" ترخیص کالا خود را با آرامش خاطر به ما بسپارید "
021-42326 ارتباط از واتساپ