سفر هیئت تجاری قرقیزستان در دهم آبان ماه به استان خراسان شمالی
سفر هیئت تجاری قرقیزستان در دهم آبان ماه به استان خراسان شمالی
واتساپ: 09018317558 02142326

سفر هیئت تجاری قرقیزستان در دهم آبان ماه به استان خراسان شمالی

سفر هیئت تجاری قرقیزستان در دهم آبان ماه به استان خراسان شمالی

رئیس اتاق خراسان شمالی از سفر هیئت تجاری قرقیزستان در دهم آبان ماه به استان خراسان شمالی خبر داد. تازه‌ترین نشست شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی استان خراسان شمالی با حضور معاون استاندار و رئیس اتاق این استان برگزار شد.

قرقیزستان و ایران

محمد صمدی، رئیس اتاق بجنورد از سفر سفیر قزاقستان و هیات تجاری این كشور در دهم و یازدهم آبان ماه امسال به استان خراسان شمالی خبرداد وگفت: این سفر به منظور توسعه همكاری و روابط اقتصادی، افزایش صادرات و واردات و شناسایی بازارهای استان خراسان شمالی انجام می شود.

بیشتر بدانید :

وی برنامه های این سفر را بازدید از واحدهای تولیدی و صنعتی استان اعلام كرد و افزود: نهایتا در پایان سفر انعقاد تفاهم نامه و چندین قرارداد تجاری انجام خواهد شد.

رئیس اتاق خراسان شمالی  همچنین از افتتاح و بهره برداری پروژه خیرین مدرسه ساز با حضور 18 نفر از خیرین مدرسه ساز اتاق های ایران، تهران واتاق مشترك ایران و سوییس خبرداد.

وی با بیان این كه  این گروه از خیرین جامعه نیكوكاری اتاق بازرگانی ساخت 100 مدرسه را در سراسر كشور تعهد كردند، افزود: این سفر به استان خراسان شمالی  به منظور افتتاح مدرسه 6 كلاسه روستای كهنه جلگه شهرستان مانه وسملقان، پروژه سه كلاسه روستای خندق لو بجنورد و دو كلاسه روستای سوخلی شهرستان مانه سملقان می باشد.

در پذیرش هیات های تجاری نگاه صادراتی داشته‌ باشیم

محمود دلپسند، معاون اقتصادی و توسعه منابع انسانی استانداری خراسان شمالی نیز دراین جلسه با تاكید براین كه در پذیرش هیات های تجاری باید نگاه صادراتی داشت، گفت: در سفرهای تجاری باید اطلاعات كامل از عمده واردات كشورهای مورد پذیرش داشته باشیم و  این بدان معنا است كه باید از نیازها و خواسته های آن كشور آگاه باشیم.

دلپسند افزود: همچنین در پذیرش هیات های تجاری،  ظرفیت های صادراتی استان باید در قالب پكیج های مختلف درحوزه (كشاورزی، صنعت ،صنایع دستی و…) تهیه و ارائه شود.

معاون استاندار خراسان شمالی همچنین  بر ضرورت اطلاع رسانی و آگاهی واحدهای تولیدی از معافیت های مالیاتی تاكید كرد وگفت: با آگاهی واحدهای تولیدی از معافیت های مالیاتی و همكاری ماموران كمرگ ، واحدهای كه از معافیت مالیاتی برخوردار می شوند سریعتر كار آنها انجام می شود.

وی افزود: باید به سمتی حركت كنیم كه بخش خصوصی بتواند مسائل و مشكلات خود را با بخش دولتی احصاء كند و به ارائه راهكار و پیشنهاد بپردازد تا نهایتا منجر به عملیاتی شدن طرح ها شود.

دلپسند با تاكید براین كه كشاورزی معیشتی باید به سمت كشاورزی اقتصادی حركت كند، گفت: با این نگاه درحال كار و تلاش هستیم ولی متاسفانه حركت دراین مسیر خیلی سریع نیست.

وی خطاب به واحدهای تولیدی حاضر درجلسه گفت: تمام تولید كنندگان پیشنهادات و راهكارهای خود ابتدا به اتاق بازرگانی استان ارائه دهند تا جلسات شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی ارائه شود.

مدیركل دفتر جذب و حمایت از سرمایه گذاری استان نیز دراین جلسه  روند واگذاری پروژه های نیمه تمام را بسیار كند و طولانی دانست وگفت: استنباد ما براین است بعضی دستگاه های اجرایی هنوز هم  تمایل ندارند بعضی از پروژه های خود را به بخش خصوصی واگذار كنند.

محمد رضا موفق افزود: پیشنهاد ما براین است دراین جلسه راهكارهای پیشنهادی اصلاحی تهیه شود و به ستاد فرمانده اقتصاد مقاومتی ارسال شود  تا بخشی از مشكلات واگذاری طرح های نیمه تمام به بخش خصوصی سرعت بیشتری بگیرد  چراكه عمد مشكل واگذاری طرح های نیمه تمام به بخش خصوصی بروكراسی اداری است.

به این نوشته امتیاز دهید
Rate this post
نویسنده: پرشین تجارت / تاریخ: 1396-8-4
0 1104

لطفا در مورد این مطلب نظر دهید

در صورت تمایل شماره تماس خود را وارد نمایید، در اولین فرصت کاری با شما در ارتباط خواهیم بود.

پاسخگوی سوالات شما هستیم

شماره تلفن: 02142326

واتساپ- ایتا- تلگرام 09018317558


" ترخیص کالا خود را با آرامش خاطر به ما بسپارید "
021-42326 ارتباط از واتساپ