ترخیص کاغذ از گمرک
ترخیص کاغذ از گمرک
واتساپ: 09018317558 02142326

ترخیص کاغذ از گمرک

ترخیص کاغذ از گمرک

شرایط جدید ترخیص کاغذ از گمرک ، ترخیص کاغذ شرایط جدید ترخیص کاغذ از گمرکدر مراکز گمرکی کشور صرفاً منوط به تأییدیه کارگروه ساماندهی کاغذ و یا وزارت صنعت، معدن و تجارت بر حسب نوع مصرف آن در شبکه توزیع صورت پذیرد.

مصوبات پنجمین جلسه کارگروه ساماندهی کاغذ به‌شرح زیر است:

1 ــ ترخیص کاغذ در مراکز گمرکی کشور صرفاً منوط به تأییدیه کارگروه ساماندهی کاغذ و یا وزارت صنعت، معدن و تجارت بر حسب نوع مصرف آن در شبکه توزیع صورت پذیرد.

2 ــ میزان موجودی کاغذ در انبارهای تولیدکنندگان و عمومی توسط سازمان حمایت از مصرف کنندگان ارائه شد. مقررشد سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولید کنندگان، قیمت‌های اعلامی به واردکنندگان را به دبیرخانه کارگروه ساماندهی کاغذ ارائه دهد، ضمناً میزان موجودی انبارهای آنها نیز به کارگروه اعلام شود.

3 ــ مقرر شد معاونت‌های فرهنگی و مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، فهرست توزیع کاغذ و اطلاعات مربوط به متقاضیان را به سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولید کنندگان اعلام نمایند.

4 ــ با توجه به همکاری فعال نماینده بانک مرکزی جمهوری اسلامی در این کارگروه، مقرر شد بانک مرکزی در روند تأمین ارز متقاضیان واردات کاغذ تسریع نمایند.

5 ــ به‌دلیل قرار گرفتن زینک در ردیف کالاهای اساسی، مقرر شد صلاحیت متقاضیان واردکننده زینک در این کارگروه مورد رسیدگی قرار گیرد.

6 ــ دموی سامانه توزیع کاغذ ارائه شد. در حال حاضر تقاضای ناشران و مطبوعات در این سامانه پذیرش می‌شود. مقرر شد فلوچارت بخش «واردکنندگان» در این سامانه تا روز چهارشنبه مورخ 97/8/30 به اعضا برای اظهار نظر ارسال شود. بدیهی است صدور حواله از روز اول آذر از طریق این سامانه صورت می‌پذیرد.

بیشتر بدانید :

7 ــ با توجه به گزارش مدیرکل امور مطبوعات و خبرگزاری‌ها در خصوص عدم وجود مشکل در تأمین کاغذ روزنامه و درخواست همکاری در تأمین کاغذ مورد نیاز مجلات، مقرر شد انجمن وارد کنندگان کاغذ، مقوا و فرآورده‌های سلولزی ایران، نسبت به تأمین کاغذ چاپ و تحریر نشریات و مجلات با هماهنگی اداره کل امور مطبوعات و خبرگزاری‌های داخلی اقدام نماید.

8 ــ سازمان حمایت تعداد معدودی از متقاضیان واردات دارای پرونده شکایت در سازمان تعزیرات حکومتی و سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولید کنندگان دارند، لیست آنان جهت بررسی استعلام شود.

9 ــ به‌منظور قیمت‌گذاری محموله‌های وارداتی، مقرر شد کمیته‌ای با حضور سید محمدرضا دربندی مدیر کل امور مطبوعات و خبرگزاری‌های داخلی، احمد کمالی‌نژاد نماینده معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، فرشاد ابراهیمی رئیس اداره نساجی و سلولزی سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان، محمد حیدری نماینده تشکل‌های مطبوعاتی، محمود آموزگار رئیس هیئت مدیره اتحادیه ناشران و کتابفروشان تهران، سیدحسن میرباقری رئیس هیئت مدیره انجمن واردکنندگان کاغذ، مقوا و فرآورده‌های سلولزی ایران، مهدی اسماعیلی‌راد مدیرعامل اتحادیه شرکت‌های تعاونی ناشران آشنا تشکیل شود. این کمیته مدل قیمت‌گذاری را حداکثر تا دهم آذر به کارگروه ارائه دهد.

10 ــ اختصاص ارز نیمایی به کاغذ و خروج این کالا از ارز یارانه‌ای توسط آموزگار پیشنهاد و مقرر شد کمیته فوق در اولین جلسه خود بررسی نموده و به کارگروه گزارش دهد.

به این نوشته امتیاز دهید
Rate this post
نویسنده: پرشین تجارت / تاریخ: 1397-9-3
0 1792

لطفا در مورد این مطلب نظر دهید

در صورت تمایل شماره تماس خود را وارد نمایید، در اولین فرصت کاری با شما در ارتباط خواهیم بود.

پاسخگوی سوالات شما هستیم

شماره تلفن: 02142326

واتساپ- ایتا- تلگرام 09018317558


" ترخیص کالا خود را با آرامش خاطر به ما بسپارید "
021-42326 ارتباط از واتساپ