شرط صادرات طلای خام اعلام شد
شرط صادرات طلای خام اعلام شد
واتساپ: 09018317558 02142326

شرط صادرات طلای خام اعلام شد

شرط صادرات طلای خام اعلام شد

شرط صادرات طلای خام اعلام شد :رییس اتحادیه تولیدكنندگان و صادركنندگان طلا و جواهر در مورد صدور مجوز صادرات طلای خام از معادن داخلی توضیح داد و گفت: به ازای صادرات طلا از معادن باید شمش طلای استاندارد یا ارز معادل وارد شود.

محمد ولی در گفتگو با ایسنا، در ارتباط با نامه سازمان توسعه تجارت به دفتر صادرات گمرك ایران مبنی بر بلامانع بودن صادرات طلا، نقره و پلاتین تولید معادن داخل پس از تایید وزارت صنعت، معدن و تجارت و داشتن مجوز بانك مركزی، اظهار كرد: براساس این نامه از این به بعد صادرات طلا، نقره و پلاتین تولید معادن داخل بلامانع است در حالی كه پیش از این چنین اقدامی ممكن نبود و اجازه صادرات وجود نداشت.با تایید وزارت صنعت، معدن و تجارت و نیز مجوز بانك مركزی امكان صادرات طلاهای استخراجی از معادن امكان‌پذیر شده است، اما باید در مقابل این اقدام به همان میزان كه طلا از معادن صادر می‌شود شمش طلای استاندارد یا ارز معادل وارد شود.

شرط صادرات طلای خام

رییس اتحادیه تولیدكنندگان و صادركنندگان طلا و جواهر با اشاره به اینكه این نامه فرصتی را به معادن می‌دهد تا در بازار رقابتی صادرات طلا وارد شوند، گفت: موظف هستیم كه آسیب‌های موجود در رابطه با صادرات طلا را برطرف كنیم و باید بتوانیم با بازارهای رقابتی در این خصوص رقابت داشته باشیم و در آینده‌ای نزدیك به بازارهای جهانی وارد شویم. در گذشته امكان صادرات طلای خام را نداشتیم و تنها می‌توانستیم مصنوعات طلا را با ارزش افزوده صادر كنیم، اما پس از این می‌توانیم محصولات خام را نیز صادر كرده و در بازارهای جهانی رقابت كنیم.

بیشتر بدانید :

ولی درباره اینكه این اقدام موجب خام‌فروشی طلا می‌شود، بیان كرد: به دلیل برخی مسائل این تصمیم‌ اتخاذ شده است. علاوه بر این باید همان میزان كه طلای خام صادر می‌كنیم معادل آن شمش طلا یا ارز معادل وارد كشور شود.

وی در پاسخ به اینكه ممكن است در ازای طلای خام صادر شده ارز وارد كشور شود و در زمینه‌های دیگری به منظور سرمایه‌گذاری مدنظر قرار گیرد كه كمكی به صنعت طلا نكند، خاطر نشان كرد: به‌طور برآورد شده معادن داخلی پنج تا 10 تن تولیدات طلا دارند، درحالیكه گردش طلا در كشور حدود 300 تن است و تولیدات معادن داخلی به نسبت گردش طلا در داخل ناچیز است.

به این نوشته امتیاز دهید
Rate this post
نویسنده: پرشین تجارت / تاریخ: 1396-8-4
0 1150

لطفا در مورد این مطلب نظر دهید

در صورت تمایل شماره تماس خود را وارد نمایید، در اولین فرصت کاری با شما در ارتباط خواهیم بود.

پاسخگوی سوالات شما هستیم

شماره تلفن: 02142326

واتساپ- ایتا- تلگرام 09018317558


" ترخیص کالا خود را با آرامش خاطر به ما بسپارید "
021-42326 ارتباط از واتساپ