شرط صادرات مستقیم نفت خام به آفریقا
شرط صادرات مستقیم نفت خام به آفریقا
واتساپ: 09018317558 02142326

شرط صادرات مستقیم نفت خام به آفریقا

شرط صادرات مستقیم نفت خام به آفریقا

شرط صادرات مستقیم نفت خام به آفریقا  ، آفریقای جنوبی یكی از مشتریان نفت خام ایران در دوران قبل از تحریم های نفتی، بار دیگر قصد دارد با برطرف شدن تحریم‌ها واردات نفت خام از ایران را از سرگیرد.به گزارش افكارنیوز، ایران قصد دارد همراه با صادرات روزانه 100 هزار بشكه نفت خام به آفریقا سهام بخشی از پالایشگاه‌های این كشور را به منظور پالایش نفت خام خریداری كند.

شرط صادرات نفت خام به افریقا

بیژن زنگنه وزیر نفت در دیدار با وزیر انرژی آفریقای جنوبی رسما اعلام كرد ایران می تواند روزانه 100 هزار بشكه نفت به این كشور صادر كند اما بیشتر تمایل دارد در كنار صادرات نفت خام بخشی از سهام پالایشگاه های این كشور را خریداری كند.

حسن خسروجردی رئیس سابق اتحادیه صادركنندگان فراورده های نفتی سال 92 اعلام كرده بود كه ایران قصد دارد 6 پالایشگاه در كشور آفریقای جنوبی خریداری و یا احداث كند كه مذاكرات رسمی برای انجام این كار نیز صورت گرفته است.

بیشتر بدانید :

سال گذشته نیز در جریان سفر معاون رئیس جمهور آفریقای جنوبی به ایران برای بررسی فرصت‌های همكاری در بخش انرژی و جذب سرمایه گذاری برای ساخت یك پالایشگاه در پرتوریا  موضوع ساخت پالایشگاه و خرید بخشی از سهام پالایشگاه های آفریقای جنوبی دوباره مطرح شد.به گزارش فارس آفریقای جنوبی در حال بررسی و ساخت یك پالایشگاه نفت است كه قرار است به منظور كمك به عرضه بنزین و كاهش وابستگی این كشور به شركت های خارجی، نفت خام ایران را پالایش كند.

پرتوریا اعلام كرده كه از فردای لغو تحریم ها واردات نفت از ایران را از سر خواهد گرفت، اما بدون داشتن پالایشگاه، باید به شركت های نفتی خارجی اتكا كند كه پالایشگاه های خودشان را در این كشور دارند.

بیشتر بدانید :

پالایش نفت ایران در پالایشگاه های شل

سیدمحسن قمصری مدیرسابق اموربین الملل شركت ملی نفت ایران پیشتر گفته بود شركت شل انگلیس نفت ایران را برای پالایش در پالایشگاه های خود در كشور افریقای جنوبی خریداری می كند.

این مقام مسئول همچنین در خصوص زمان از سرگیری صادرات نفت خام ایران به آفریقای جنوبی هم اظهار داشت: در آفریقای جنوبی سهام پالایشگاه‌های نفت خام در اختیار شركت‌های نفتی بین‌المللی است و عملا شركت های بین المللی نفت ایران را خریداری كرده و در افریقا پالایش می كنند كه باید ایران نیز خرید سهام پالایشگاه ها در آفریقای جنوبی را در دستور كار خود قراردهد.

قمصری با تاكید بر اینكه برای صادرات نفت خام به آفریقای جنوبی تاكنون مذاكراتی با شركت‌های شل و برتیش پترولیوم انگلیس و پتروناس مالزی انجام شده است، بیان كرده بود: در مجموع اگر با شركت شل به توافق برسیم، ایران بخشی از نفت پالایشگاه‌های این شركت انگلیسی در آفریقای جنوبی را تامین می‌كند.

به این نوشته امتیاز دهید
Rate this post
نویسنده: پرشین تجارت / تاریخ: 1396-8-4
0 1103

لطفا در مورد این مطلب نظر دهید

در صورت تمایل شماره تماس خود را وارد نمایید، در اولین فرصت کاری با شما در ارتباط خواهیم بود.

پاسخگوی سوالات شما هستیم

شماره تلفن: 02142326

واتساپ- ایتا- تلگرام 09018317558


" ترخیص کالا خود را با آرامش خاطر به ما بسپارید "
021-42326 ارتباط از واتساپ