صادرات به قطر
صادرات به قطر
واتساپ: 09018317558 02142326

صادرات به قطر

کشور قطر دارای روابط سیاسی خوبی با کشور ایران است. به همین دلیل میزان صادرات و واردات میان این دو کشور، از وضعیت بسیار خوبی برخوردار است. صادرکنندگان باید قبل از صادر کردن محصول خود به کشور قطر؛ شرایط آن را مورد نظر قرار دهند. هریک از افراد فعال در حوزه تجارت، باید نسبت به صادرات کالا مورد نظر، اطلاعات لازم را داشته باشند.در این بخش از مقاله می خواهیم در مورد شرایط و قوانین صادرات به کشور قطر صحبت کنیم. جهت آشنایی با قوانین صادرات قطر با ما همراه باشید.

صادرات-به-قطر

صادرات-به-قطر

ایران در بازار قطر چقدر سهم صادرات دارد؟

 

به طور کلی حدود 5 میلیارد دلار از کالاهای وارداتی به کشور قطر از طریق کشورهای عربستان، مصر، امارات و بحرین در سال 2017 تامین شده است. این میزان حدود 16 درصد از کل واردات کالا به قطر را تشکیل می‌دهد. سهم ایران تنها 110 میلیون دلار برآورد شده است که نزدیک به 0.3 درصد از کل واردات قطر را تشکیل می‌دهد.این میزان از صادرات به قطر با توجه به پتانسیل بسیار خوبی که در ایران وجود دارد بسیار ناچیز است. با تغییر رویکرد و شناخت بازارهای متنوعِ قطر می‌توان ایران را به یکی از تامین کنندگان اصلی کالاهای مصرفی قطر تبدیل نمود.

 

بیشترین کالاهای صادراتی به قطر کدامند؟

 

در فرآیند صادرات همواره تشخیص نیازهای مردم کشور مقصد، حدود 50 درصد از اهمیت کار را در بر می‌گیرد. همچنین در کشورهای مقصد ممکن است محصولات صادراتی برخی کشورهای دیگر نیز وجود داشته باشد که به نوعی رقابت تنگاتنگ دامن می‌زند. لذا آشنایی همه جانبه با بازار کشور مقصد و شناخت نیازهای جامعه کشور میزبان حرف اول را در صادرات کالا می‌زند.

براساس آمار بیشترین نیازهای وارداتی قطر به شکل ذیل هستند:

  • محصولات کشاورزی و دامپروری که شامل گوشت خوراکی، برنج، گوشت قرمز، انواع میوه‌های خوردنی است.
  • محصولات صنعتی که شامل هواپیما و قطعات مربوط به آن، وسایل نقلیه (موتوری)، انواع قطعات صنایع بزرگ، ابزارهای انتقال رادیویی می‌باشد.
شرایط لازم برای صادرات کالا به قطر

 

اگر آشنایی کامل با زبان عربی ندارید می توانید از مترجم های زبان عربی بهره گیرید. بهتر است در کنار زبان عربی، با زبان انگلیسی نیز آشنایی داشته باشید. چرا که زبان انگلیسی دومین زبان اصلی این کشور شناخته می شود که بسیاری از فعالیت های تجاری با این زبان انجام می شوند.

آشنایی کامل با آداب و رسوم و فرهنگ کشور قطر نیز بسیار حائز اهمیت است. از آن جایی که شما محصولی را به بازار کشور ارسال می کنید، باید در مورد بازار کار محصول ارسالی و حجم تقاضای برای خرید آن در کشور قطر، اطلاعات کاملی به دست آورید. در این مرحله، باید نیازهای بازار کشور قطر را به خوبی بشناسید و براساس آن، کالای مورد نظر خود را صادر کنید. بدون در نظر گرفتن بازار هدف، صادرات این محصول با شکست رو به رو می شود.

از مهم ترین نکاتی که باید در هنگام صادرات محصول رعایت کنید، دریافت کارت بازرگانی است. برای تهیه کارت بازرگانی باید به وزارت صمت یا اتاق های بازرگانی مراجعه کنید.

صادرات-ایران-به-قطر

صادرات-ایران-به-قطر

تجارت قطر با کشورهای جهان به چه صورت است؟

 

به گزارش سازمان تجارت جهانی(WTO) کشورهای اتحادیه اروپا، آمریکا و چین بیشترین صادرات کالا به قطر را داشته‌اند که بیشترین نیازهای این کشور را برطرف می‌کنند و بقیه کشورها به میزان کمی از بازار قطر استفاده می‌کنند.

 

قوانین گمرکی صادرات کالا به قطر

 

رعایت قوانین گمرک و پرداخت مالیات های گمرکی از مهم ترین موارد در صادرات کالا به قطر شناخته می شوند. از آنجایی که روابط میان دو کشور ایران و قطر بسیار خوب است، انجام فعالیت های تجاری وارداتی و صادراتی میان این دو به راحتی انجام می شود. با توجه به قوانین کشور قطر، حقوق و عوارض گمرک کالا با توجه به ارزش سیف است.

کشور ایران برای افزایش میزان صادرات و واردات میان این دو کشور، پیمان همکاری بسته است و با توجه به آن، در منطقه آزاد تجاری در کشور قطر، پارک علم و فناوری قطر را به وجود آورده است تا با استفاده از این روش، باعث حذف عوارض گمرکی صادرات محصول به کشور قطر شود.

قواینن ارزی این کشور با توجه به استراتژی های قطر است و هیچ گونه محدودیتی برای ورود و خروج ارز وجود ندارد. از سوی دیگر، محدودیتی برای انجام جا به جایی های محلی وجود ندارد.

 

حقوق مالکیت در تجارت قطر

 

اشخاص حقیقی و حقوقی خارجی می‏توانند مسکن، اماکن تجاری و صنعتی را به مدت ۵۰ سال در قطر اجاره کنند. سرمایه گذار خارجى می‌تواند ۴۹ درصد مالکیت شرکت قطری را داشته باشد و ۵۱ درصد باقی‌مانده باید در مالکیت یک فرد با شهروندی قطر باشد. پروژه‏‌های کشاورزی، صنعتی، درمانی، آموزشی، گردشگری و بهره برداری از منابع طبیعی، انرژی و معادن از این قانون مستثنا هستند و در این موارد می‌توانند مالکیت ۱۰۰ درصدی را به یک فرد حقیقی یا حقوقی خارجی‏ بدهند.

 

مشکلات صادرات انواع کالا به کشور قطر

 

انجام امور صادراتی برای افزایش قدرت مالی صادرکنندگان و پیروزی در بازار رقبا انجام می شود. راه های هوایی و راه های دریایی برای انجام صادرات محصولات به کشور قطر، مورد استفاده قرار می گیرند. اما استفاده از این راه ها برای صادرات مشکل است. به همین دلیل می توان گفت از معمول ترین مشکلات صادرکنندگان شناخته‌می شود.

از دیگر مشکلات مهم صادرات کالا به قطر، بسته‌بندی نادرست محصولات مختلف است. کشور قطر معمولا توجه بسیار زیادی به بسته‌بندی درست محصولات دارد. به همین دلیل بهتر است محصولات صادراتی خود را با بسته‌بندی زیبا و محکم به کشور ارسال کنید. بسته‌بندی محصولات باید دارای کیفیت فوق العاده ای باشند و از سایر رقبای خود، پیشی گیرند. عدم وجود سردخانه های صنعتی بزرگ نیز از دیگر مشکلات افراد صادرکننده محصول به کشور قطر است.

قطر و صادرات به آن

قطر و صادرات به آن

آمار تخصصی صادرات به قطر

 

بزرگترین شرکای تجاری در صادرات به قطر

 

آمریکا ، فرانسه ، انگلیس ، چین ، هند

 

۵ کالای مهم صادراتی قطر

 

سوخت های معدنی، پلاستیک، آلومینیوم، مواد شیمیایی آلی، کود

چه فرصت هایی در قطر وجود دارد؟

 

  • باتوجه به شرایط نامساعد زراعی در کشور قطر این کشور مجبور است تا ۹۰% مواد غذایی خود را از طریق واردات تامین کند. محدودیت خاصی در واردات محصولات غذایی وجود ندارد و همین امر سبب تسریع امور میشود.
  • اگر دارای خدماتی در حوزه تکنولوژی هستید ، بازار کشور قطر میتواند هدف مناسبی برای شما باشد. چراکه آنها به دنبال انتقال تکنولوژی های جدید به کشور خود هستند .
  • بخش دیگری که بسیار فرصت مناسبی برای صاحبان کالا می باشد ، بخش درمانی آن است. تجهیزات درمانی یکی از بزرگترین خلاً های این کشور محسوب میشود.
هزینه ها در صادرات به قطر

 

در حال حاضر کشور قطر توسط دیگر کشور های عربی تحریم شده است.

همین امر باعث پیشروی کشور ترکیه برای صادرات به قطر شده است.

مزیتی که در این کشور وجود دارد عدم وجود مالیات بر ارزش افزوده است.

متوسط سودی که برای واردات مواد غذایی در نظر گرفته شده است، ۱۰% الی ۱۵% است.

 

مشکلات صادرات انواع کالا به کشور قطر چیست؟

 

از مشکلات مهم صادرات کالا به قطر، بسته‌بندی نادرست محصولات مختلف است. کشور قطر معمولا توجه بسیار زیادی به بسته‌بندی درست محصولات دارد.

 

بزرگترین شرکای تجاری در صادرات به قطر

آمریکا ، فرانسه ، انگلیس ، چین ، هند

به این نوشته امتیاز دهید
Rate this post
نویسنده: پرشین تجارت / تاریخ: 1402-10-13
0 206

لطفا در مورد این مطلب نظر دهید

در صورت تمایل شماره تماس خود را وارد نمایید، در اولین فرصت کاری با شما در ارتباط خواهیم بود.

پاسخگوی سوالات شما هستیم

شماره تلفن: 02142326

واتساپ- ایتا- تلگرام 09018317558


" ترخیص کالا خود را با آرامش خاطر به ما بسپارید "
021-42326 ارتباط از واتساپ