صادرات روی ایران به 14كشور جهان
صادرات روی ایران به 14كشور جهان
واتساپ: 09018317558 02142326

صادرات روی ایران به 14كشور جهان

صادرات روی ایران به 14كشور جهان

صادرات روی ایران به 14كشور جهان ، “روی” یكی از حوزه‌هایی بود كه در اكتشافات جدید خبر افزایش ذخایر آن مطرح شد در حالی كه مدیرعامل هلدینگ توسعه معادن روی ایران از ادرات این محصول به 14 كشور جهان خبر می‌دهد.

اردشیر سعد محمدی با اشاره به وضعیت “روی” و سرمایه‌گذاری‌های انجام شده در این حوزه عنوان كرد: در بخش معادن در سال گذشته و امسال معدن انجیره در یزد و چاه‌سربو در منطقه طبس، فعال شده‌اند و همین حالا كه با شما در حال صحبت هستیم چند محدوده جدید نیز برای فعالیت اكتشافی گرفته شده و اكتشاف روی آنها آغاز شده است. مجموعه این فعالیت‌ها نشان می‌دهد كه هلدینگ در حوزه اكتشافات جدید ورود كرده و تمایل به سرمایه‌گذاری نیز دارد.

صادرات روی به 14 كشور ایران

وی با اظهار آمادگی برای سرمایه‌گذاری روی پهنه‌های اكتشافی ایمیدرو اظهار كرد: پهنه‌های جدیدی را در دست ثبت داریم و خوشحال خواهیم شد كه در زمینه پهنه‌های اكتشافی ایمیدرو نیز فعال شده و در زمینه معادن “سرب” و “روی” كشور سرمایه‌گذاری كنیم.سعد محمدی درباره حجمی كه مورد اكتشاف قرار می‌گیرد، عنوان كرد: در گزارشی كه ارائه شده است، هنوز حجم دقیقی مشخص نشده است اما با صحبت‌هایی كه انجام شد، تلاش خواهیم كرد تا به برآوردی دقیق برسیم و سرمایه‌گذاری خود را آغاز كنیم.

مدیرعامل هلدینگ توسعه معادن روی ایران با اشاره به فعالیت‌های برون‌مرزی هلدینگ روی ایران و سرمایه‌گذاری در معدن آسارجیك تركیه عنوان كرد: این معدن در حال آماده‌باش و تصمیم نهایی درباره راه‌اندازی آن به زودی گرفته خواهد شد.

بیشتر بدانید :

وی افزود: چندی پیش مسائلی درباره آسارجیك مطرح شد، چرا كه در آن زمان به معدنی غنی‌تر با عیار بالاتر برخوردیم و به دنبال انتقال سرمایه‌گذاری بودیم اما به هر حال در زمینه مدار فعلی آسارجیك به توافق رسیدیم و بعد از تجهیز و آماده‌سازی این معدن اقدام به بهره‌برداری خواهیم كرد.

سعد محمدی درباره آخرین وضعیت تولید “روی” تصریح كرد: در چهار ماهه اول امسال میزان تولید نسبت به سال گذشته بیش از 7500 تن جلوتر است و این در حالی است كه برنامه‌ریزی كرده‌ایم كه امسال 12.5درصد تولید بیشتری نسبت به سال قبل داشته باشیم ولی تا به اینجای كار در چهار ماهه نخست تا 25 درصد افزایش تولید را به دست آوردیم.

ادامه داد: چهار طرح تولیدی در آستانه افتتاح داریم. همچنین تولید هیدروكسید روی در مجتمع كالسیمین و مجتمع قشم به اتمام رسیده و آماده افتتاح هستند و تكمیل زنجیره BZS نیز در بندرعباس به پایان رسیده و آماده بهره‌برداری شده است. آهن هیدراته زنگان آماده افتتاح است و به ظرفیت اسمی خود رسیده است.

وی با اشاره به دیگر طرح‌های در دست كار افزود: 12 طرح جدید نیز در دست كار است و با برنامه‌ریزی دقیقی كه با شركت‌های متبحر و نامدار جهانی داشته‌ایم كه به ایران خواهند آمد و همكاری مشتركی را در این زمینه آغاز خواهیم كرد كه در این همكاری‌ها به دنبال این هستیم كه استحصال فلزهای كادمیوم، نیكل و كبالت را در دستور كار قرار دهیم و منتظریم پروپوزالی از مجموعه‌ها دریافت كنیم.

سعد محمدی با اشاره به وضعیت صادرات و بازار یابی هولدینگ توسعه معادن روی ایران گفت: در حال حاضر به 14 كشور دنیا صادرات داریم كه شامل بازار كشورهای اروپایی هم می‌شود. این در حالی است كه توانستیم كیفیت محصول را به 99.99 برسانیم كه باعث شده تقاضای خرید شمش با كیفیت را از اقصی نقاط جهان داشته باشیم.

وی ادامه داد: بر اساس گزارشی كه سال گذشته در مجمع عمومی قرائت شدف قیمت فروش “روی” ایران در  كل سال گذشته 100 دلار بالا تر از نرخ LME (بورس فلزات لندن) جهانی بود كه این نیز حاصل موفقیت دوستان بود.مدیرعامل هلدینگ توسعه معادن روی ایران در باره وضعیت عرضه داخلی محصولات عنوان كرد: فروش داخلی “روی” نیاز چندانی به بورس ندارد؛ چراكه بیش از 85 درصد از تولید را صادر می‌كنیم و در بازار داخل تقاضی چندانی وجود ندارد بلكه فقط دو – سه خریدار وجود دارد كه بیشتر خرید هم توسط فولاد مباركه جهت گالوانیزاسیون ورق های فولادی برای استفاده در لوازم خانگی انجام می‌شود.

به این نوشته امتیاز دهید
Rate this post
نویسنده: پرشین تجارت / تاریخ: 1396-8-4
0 1586

لطفا در مورد این مطلب نظر دهید

در صورت تمایل شماره تماس خود را وارد نمایید، در اولین فرصت کاری با شما در ارتباط خواهیم بود.

در طول تعطیلات نوروزی پاسخگوی سوالات شما هستیم

شماره تلفن: 02142326

واتساپ- ایتا- تلگرام 09018317558


" ترخیص کالا خود را با آرامش خاطر به ما بسپارید "
021-42326 ارتباط از واتساپ