صفر تا صد واردات قطعات خودرو از گمرک
صفر تا صد واردات قطعات خودرو از گمرک
واتساپ: 09018317558 02142326

صفر تا صد واردات قطعات خودرو از گمرک

قطعات_یدکی_خودروواردات قطعات خودرو تجارت سودآوری برای تجار محسوب می‌گردد، البته نباید این نکته را نادیده گرفت که اکثر واردات قطعات خودرو بیشتر توسط شرکت‌های ماشین و قطعه‌ساز داخلی صورت می‌گیرد. جهت آشنایی با صفر تا صد واردات قطعات خودرو با ما همراه باشید.

امروزه با رشد شهرنشینی و صنعتی‌تر شدن اکثر شهرها، معمولاً در خانه هر ایرانی یک خودرو پیدا می‌شود، برابر اینکه خودرو یک وسیله‌ای که نیاز به تعمیر و نگهداری زیادی دارد. بازار قطعات خودرو بازار بسیار پررونقی است و واردکنندگان قطعات خودرو شغل پرسودی دارند.

 

صفر تا صد واردات قطعات خودرو

 

در واردات قطعات خودرو باید چند نکته مهم را در نظر داشته باشید تا اطمینان حاصل کنید که حمل‌ونقل کالای شما بدون هیچ مشکلی انجام می‌شود و بهترین تصمیم را در طول این فرایند اتخاذ می‌کنید.

در ابتدا گزینه‌هایی برای واردات لوازم یدکی خودرو  وجود دارد، شما می‌توانید لوازم‌یدکی را مستقیماً از سازنده آن وارد کنید یا اینکه از طریق توزیع‌کننده محصول موردنظر را خریداری کرده و اقدام به واردات نمایید.

لازم به ذکر است که هرچند خرید مستقیم از سازنده می‌توانید برای شما گزینه ارزانی باشد؛ اما پیداکردن تأمین‌کننده قابل‌اعتمادی که همة نیازهای شما را تأمین نماید کار بسیار دشواری است. بیشتر واردکنندگان قطعات خودرو محصولات موردنظر خود را از توزیع‌کنندگان خرید می‌نمایند؛ زیرا طیف گسترده‌تری از نیازهای واردکننده را پوشش می‌دهد هرچند گزینه گران‌تری است.

بازرگانان و واردکنندگان و توزیع‌کنندگان و متخصصان عزیز می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد واردات قطعات یدکی خودرو می‌توانید از 20 سال تجربه ما در پرشین تجارت دوان  و مشاوره رایگان در حوزه‌های  ثبت سفارش، صمت، واردات کالا و پروفرما ترخیص کالا و… استفاده نمایید.

واردات-قطعات-خودرو

 مدارک موردنیاز جهت واردات قطعات خودرو

ترخیصیه

1-ترخیصیه، یا اجازه تحویل یا دستور تحویل که به سندی گفته می‌شود که حواله تحویل کالا به صاحب یا واردکننده آن است که از طرف نماینده واردکننده یا متصدی حمل تحت عنوان گمرک با رعایت کامل قوانین مربوط صادر می‌شود.

بارنامه

2-بارنامه: سندی است که در حمل‌ونقل‌های هوایی، دریایی و زمینی توسط شرکت‌های حمل بار یا باربری‌ها به متصدی‌های حمل بار داده می‌شود.

گواهی مبدأ

3- گواهی مبدأ: گواهی یک سندی است که از طرف اتاق بازرگانی کشور صادرکننده به‌ازای هر کالای صادراتی تنظیم و صادر می‌شود و شامل اطلاعاتی از قبیل محل ساخت محصول و.. است.

فاکتور

4- فاکتور که در واقع سندی تجاری است که توسط فروشنده یا صادرکننده به خریدار یا واردکننده تحویل داده می‌شود و نشان‌دهنده قیمت و مقدار محصول توافق شده است.

بیمه نامه

5-بیمه‌نامه:  از دیگر مدارک موردنیاز گمرک بیمه‌نامه می‌باشد که جهت ترخیص قطعات خودرو الزامی است.

قبض انبار

6-قبض انبار: که توسط انبار گمرک بعد از تحویل گرفتن محموله از واردکننده کالا تحویل‌گیرنده، برای نگهداری کالا صادر می‌کند.

پروفرما

7-پروفرما، سند یا پیش‌فاکتوری می‌باشد که فروشنده صادر می‌کند که در آن نام و نشانی خریدار و فروشنده، میزان و تعداد و نوع و قیمت کالا درج می‌شود، از دیگر اطلاعات ثبت شده در پروفرما می‌توان به زمان تحویل کالا و شرایط پرداخت و مبدأ صادراتی کالا و مدت اعتبار پروفرما نیز اشاره کرد.

ثبت سفارش

8- ثبت سفارش: یک مجوز است که سازمان توسعه تجارت کشورمان آن را صادر می‌کند و اطلاعات پروفرما و شماره هشت‌رقمی مجوز و… در آن ثبت شده است.

لیست عدل بندی

9-لیست عدل‌بندی: یا پکینگ لیست شامل مشخصات مشروح یک محموله وارداتی از قبیل محتویات محموله و مشخصات ظاهری آن است.

سورویانس یا گواهی بازرسی

10- سورویانس یا گواهی بازرسی مجوزی است که توسط کمپانی‌های بازرسی بین‌المللی صادر می‌گردد.  معمولاً برای واردات لوازم صنعتی و مواد پروتئینی مانند گوشت و سایر کالاهای فاسدشدنی سوریانس ضروری است.

بعد تحویل مدارکی که در این مقاله به آن اشاره شد، واردکننده موظف به نوشتن اظهارنامه می‌باشد و گمرک بعد از صحت سنجی اطلاعات مندرج در اظهارنامه پرونده کالا را به دایره فنی تحویل می‌دهد و در صورت اینکه واردکننده بدهکار نباشد صلاحیتش مورد تأیید قرار می‌گیرد.

 

میزان تعرفه وارداتی قطعات خودرو

 

تعرفه واردات مبلغی که از هر کالایی که وارد ایران می‌شود دریافت می‌گردد.  قطعات خودرو نیز مانند سایر کالاها متناسب با حجم و قیمت و وزن آن تعیین می‌گردد و هر قطعه از لوازم‌یدکی خودرو تعرفه  ورود مجزایی دارد.

تعرفه واردات خودرو  با تعرفه‌های گمرکی مصوب هر سال محاسبه می‌گردد و ترخیص‌کار شما اطلاعات لازم را در اختیار شما قرار می‌دهد. قطعات وارداتی خودرو در ردیف 8708 از جدول تعرفه گمرک قرار می‌گیرد.

 

میزان مالیات بر ارزش‌افزوده واردات قطعات خودرو چقدر است؟

 

مالیات بر ارزش‌افزوده مبلغی است که ربطی به کشور صادرکننده کالا ندارد و در کشور ایران از کالاهای وارداتی دریافت می‌گردد.

 

نکات مهم واردات قطعات یدکی خودرو

 

1-قابل‌توجه واردکنندگان محترم همان‌طور که می‌دانید مقررات واردات لوازم‌یدکی خودرو به طور مرتب تغییر می‌کند. پس لازم است جهت کاهش خسارات جبران‌ناپذیر احتمالی نسبت به قوانین به‌روز اطلاعات کافی را داشته باشند.

2-جهت کاهش مشکلات احتمالی در زمان ترخیص به علت اینکه دارابودن تأییدیه سازمان استاندارد برای برخی قطعات خودرو الزامی است حتماً قبل از واردات قطعات، کالاهای موردنظر را با لیست سازمان استاندارد چک نمایید.

3-باتوجه‌به متغیر بودن تعرفه قطعات یدکی خودرو، لازم به ذکر است که حتماً در خصوص واردات لوازم‌یدکی به تفاوت تعرفه‌ها دقت کنید.

4- واردکنندگان محترم در خصوص تنظیم اظهارنامه حتماً دقت کافی را داشته باشند به علت اینکه اطلاعاتی که در اظهارنامه ثبت می‌شود حتماً توسط ارزیابان گمرک با اسناد خرید مقایسه خواهد شد و در صورت مشاهده تناقض از ترخیص کالا جلوگیری خواهد شد.

5- حتماً به مسائل مالی و ممنوعیت‌های قانونی در این مورد دقت لازم مبذول گردد، زیرا اگر تاجر دارای منع قانونی در اموال یا بدهی به گمرک باشد شماره ثبت یا کوتاژ محموله به محموله تعلق نخواهد گرفت.

6- و در پایان نکته اساسی در مورد واردات قطعات خودرو این است که اظهارنامه قطعات خودرو از راه سبز و زرد و قرمز مورد بررسی گمرک قرار می‌گیرد.

 

معرفی انواع قطعات یدکی خودرو

 

تمامی ماشین‌های سبک‌وسنگین اعم از داخلی و خارجی، دارای قطعات یدکی بسیاری هستند ما در این مقاله به قطعات کاربردی خودرو اشاره می‌کنیم.

از انواع قطعات یدکی خودرو می‌توان به پیچ‌ومهره‌ها اشاره کرد که به‌صورت مکمل تولید و عرضه می‌گردند و می‌توانند جنس‌های مختلفی از قبیل فولادی و پلاستیکی و… داشته باشند.

از جمله قطعات یدکی خودرو می‌توان به فنرها دارای کسشانی یا ارتجاعی هستند اشاره کرد. فولی یا پولی نیز از دیگر قطعات خودرو می‌باشد که به‌صورت دوار و متحرک می‌باشد که مکمل تسمه‌ها هستند.  واشر از دیگر لوازم‌یدکی خودرو هستند که وظیفه توزیع بار بین پیچ‌ومهره‌ها را به عهده دارند.

از دیگر لوازم‌یدکی خودرو می‌توان به دیسک ترمز، سوئیچ چراغ‌قرمز، پمپ‌بنزین، در باک، موتور فن، فرمان، سیبک، و کلاچ و… اشاره کرد. قطعات خودرو شامل شیشه‌بالابر برقی، میل‌لنگ، حسگر اکسیژن، کمک‌فنر، گاردان نیز می‌شود.

 

دسته بندی قطعات خوردو

 

اما به‌طورکلی قطعات خودرو به دسته‌های متفاوتی تقسیم می‌شوند که به‌طورکلی به شرح ذیل می‌باشد:

قطعات یدکی اصلی که در بدنه ماشین به کار می‌رود؛ مانند باربند، سپر، کاپوت، رکاب و…

لوازم‌یدکی کف کابین خودرو که شامل  کف‌پوش، کمربند ایمنی، روکش صندلی و پایه صندلی و…. می‌باشد. قطعات یدکی الکتریکی خودرو که شامل دوربین دنده‌عقب، مانیتور، ضبط‌صوت، و…. است.

لوازم‌یدکی شاسی و پیشرانه خودرو که شامل پدال ترمز، روغن‌ترمز و لنت و…می‌باشد.

قطعات یدکی موتور خودرو مانند مخزن سوخت، رادیاتور ولوله اگزوز و… است.

لوازم‌یدکی دیگر شامل کیسه هوا، داشتبرد و…نیز جز لوازم‌یدکی وارداتی خودرو محسوب می‌گردد.

 

شناسه اصالت یا کد رهگیری قطعات خودرو

 

برطبق دستورالعمل مصوب سال 1401 ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز، قطعات یدکی وارداتی باید شناسه رهگیری داشته باشند که این شناسه جهت خاص و منحصربه‌فرد کردن هر کالا درج می‌شود که شامل یک کد چندرقمی است که لیست قطعات خودرو که شامل این شناسه اصالت می‌شود 55 قلم است.

 

آیا امکان واردات قطعات استوک خودرو وجود دارد؟

 

به‌طوری کلی امکان واردات قطعات استوک خودرو به ایران وجود دارد که این لوازم‌یدکی شامل انواع قطعات خودروهای سبک‌وسنگین می‌شود معمولاً امکان خرید و انتقال لوازم‌یدکی از کشور امارات و شهر دبی به‌راحتی امکان‌پذیر است و واردکنندگان محترم این نوع قطعات لازم است بدانند که داشتن کارت بازرگانی نیز الزامی است.

 

واردات قطعات خودرو از کدام کشورها صورت می‌گیرد؟

 

واردات قطعات یدکی خودرو معمولاً بیشتر از کشورهایی مثل چین و امارات و آلمان و کره جنوبی و ژاپن صورت می‌گیرد دراین‌بین از کشورهای دیگری نیز لوازم‌یدکی خودرو وارد می‌شود که می‌توان به ترکیه و تایلند نیز اشاره کرد.

اگر به دنبال واردات قطعات خودرو هستید گروه بازرگانی پرشین تجارت دوان با بیش از 20 سال تجربه  می‌تواند از صفر تا صد واردات قطعات خودرو شما را همراهی نماید.

جهت دریافت مشاوره رایگان و اطلاع از سایر خدمات گروه پرشین تجارت دوان می‌توانید ارتباط با کارشناسان گروه بازرگانی پرشین تجارت دوان 02142326، واتس‌اپ 09018317541 با مشاوران این مجموعه در ارتباط باشید.

به این نوشته امتیاز دهید
5/5 - (1 امتیاز)
نویسنده: پرشین تجارت / تاریخ: 1402-3-1
0 1684

لطفا در مورد این مطلب نظر دهید

در صورت تمایل شماره تماس خود را وارد نمایید، در اولین فرصت کاری با شما در ارتباط خواهیم بود.

پاسخگوی سوالات شما هستیم

شماره تلفن: 02142326

واتساپ- ایتا- تلگرام 09018317558


" ترخیص کالا خود را با آرامش خاطر به ما بسپارید "
021-42326 ارتباط از واتساپ