فرآیند ترخیص کالا
فرآیند ترخیص کالا
واتساپ: 09018317558 02142326

فرآیند ترخیص کالا

فرآیند ترخیص کالا

فرآیند ترخیص کالا توسط صاحب کالا و یا نماینده وی انجام می شود.

ترخیص کالا

ترخیص کالا شامل آماده سازی، ثبت اسناد و پرداخت هزینه ها می باشد. با توجه به مقررات کشورها مراحل آن متفاوت است. برای انجام ترخیص کالا ابتدا باید با قوانین و مقررات آن آشنا باشید در غیر این صورت ترخیص کالای شما قاچاق محسوب می شود. و خسارت های مالی زیادی در پی دارد. جهت مطالعه در مورد ترخیص کالا با پرشین تجارت دوان به عنوان ترخیص کار رسمی گمرک ایران بر روی لینک مذکور کلیک نمایید.

ترخیص-کالا-از-گمرک مراحل ترخیص کالا :

شناخت قوانین ترخیص کالا برای هر شخصی مهم و ضروری است. چرا که باعث می شود کالای شما به موقع و به بهترین شکل جا به جا شود. مراحل آن به صورت زیر می باشد:

۱-دریافت پکینگ لیست

۲- گرفتن مجوز ثبت سفارش

۳- بیمه کرون کالا

۴- هماهنگی برای بازرسی

۵- تشکیل پرونده

۶- تشکیل پرونده برای گرفتن ارز و حواله ی بانکی

۷- ارتباط با شرکت حمل و نقل

۸- گرفتن اسناد حمل

۹- تنظیم پیش نویس

۱۰- بررسی و تایید به وسیله کارشناس گمرک

۱۱- دور اظهاری واردات

 

از نکات کلیدی برای ترخیص کالا گرفتن مجوزها می باشد کارت بازرگانی را سازمان گمرک کشور صادر می کند. این کارت بیانگر این است که همه نقل و انتقالات تجاری قانونی می باشد. همچنین تعیین ارز کالاهای ترخیصی نیز مهم می باشد؛ بدلیل اینکه این قیمت ها در هر کشوری فرق می کند و اطلاع داشتن از این مورد میتواند بسیار حیاتی باشد، پس باید قبل از انجام مراحل ترخیص به آن توجه نمایید. بعلاوه اسناد و مدارک مورد نیاز را نیز باید تکمیل کنید؛ این اسناد و مدارک شامل:

  • اظهارنامه واردات
  • کارت بازرگانی
  • بارنامه
  • گواهی مبدأ
  • بیمه نامه و… می باشد.

بعد از این مرحله باید به تنظیم و ثبت اظهارنامه های لازم بپردازید که دارای یک فرم است. بعد از این مراحل به مرحله ترخیص یا همان کنترل های گمرکی میرسید؛ که آخرین و اصلی ترین مرحله است. شامل دو بخش پرداخت و صدور سند ترخیص و بخش بارگیری و خروج کالا از گمرک می باشد.

 

ترخیص کار گمرک

 

کسی که با داشتن وکالت از وارد کننده و یا صادر کننده کالا همه ی کارهای مربوطه در این زمینه ها را انجام می دهد. این شخص می تواند حقیقی و یا حقوقی باشد. اگر یک ترخیص کار گمرک شرایطی مانند: قبولی در آزمون حق العمل کاری از گمرک، اخذ پروانه، داشتن کارت بازرگانی، تابعیت ایران، کارمند دولت نبودن، داشتن سن حداقل ۲۵ سال و… داشته باشد به عنوان حق العمل کار محسوب می شود.

وظایف ترخیص کار گمرک

وظیفه ترخیص کار گمرک انجام کارهایی است که باید برای وارد یا صادر کردن کالا از گمرک صورت گیرد.

وظایفی از جمله:

  • تهیه و آماده کردن همه مدارک لازم
  • ارائه مشاوره های مورد نیاز
  • تعیین ارزش کالاهای صادراتی و وارداتی
  • داشتن اطلاعات کامل در زمینه قوانین 
  • حضور داشتن به صورت دائم در گمرک و پیگیری روند ترخیص دارد.

به طور کلی اگر یک ترخیص کار گمرک ماهر و آشنا به انواع قوانین باشد می تواند در کمترین زمان و با صرفه جویی در هزینه کالای مورد نظر شما را ترخیص کند.

بنابراین هنگامی که شما معامله تجاری انجام می دهید وظیفه دارید که کالای مورد نظر را در زمان مقرر به مشتری تحویل دهید. اگر به موقع انجام نشود طرفین ضررهای را متحمل می شوید. برای همین زمانی که فرآیند ترخیص کالا را به کسی که در این  زمینه مهارت دارد واگذار کنید؛  می توانید بدون هدر دادن وقت و زمان معین کالا را ترخیص کنید.

واردات کالا

واردات کالا یک امر تجاری و اقتصادی مهم در کشورهای مختلف برای تامین نیازهای جامعه است. در واقع بعضی از کالاها را به خاطر نبود امکانات و یا تنوع موقعیت جغرافیایی نمی توان تولید کرد؛ به همین دلیل کشورها تلاش می کنند که شرایط  مناسبی را برای واردات کالا جهت تامین نیازهای خود فراهم کنند.

واردات کالا در هر کشوری به وسیله تاجران و بازرگانان همان کشور انجام می شود، که معمولا سودهای زیادی برای آنها به همراه دارد. برای این کار یکسری قوانینی وجود دارد که به شرح زیر می باشد:

۱- قانون مقررات صادرات و واردات که از اصلی ترین قوانین می باشد.

۲- آیین نامه اجرایی قانون و مقررات صادرات و واردات

۳- قانون و آیین نامه امور گمرکی

۴- کتاب مقررات صادرات و واردات

۵- بخشنامه های اجرایی : این بخشنامه ها جزء قوانین مهم واردات کالا محسوب می شوند.

به این نوشته امتیاز دهید
Rate this post
نویسنده: پرشین تجارت / تاریخ: 1400-8-9
0 633

لطفا در مورد این مطلب نظر دهید

در صورت تمایل شماره تماس خود را وارد نمایید، در اولین فرصت کاری با شما در ارتباط خواهیم بود.

پاسخگوی سوالات شما هستیم

شماره تلفن: 02142326

واتساپ- ایتا- تلگرام 09018317558


" ترخیص کالا خود را با آرامش خاطر به ما بسپارید "
021-42326 ارتباط از واتساپ