لغو محدودیت تجارت بر پایه‌ دلار شركت‌های خارجی با ایران از سوی امریكا
لغو محدودیت تجارت بر پایه‌ دلار شركت‌های خارجی با ایران از سوی امریكا
واتساپ: 09018317558 02142326

لغو محدودیت تجارت بر پایه‌ دلار شركت‌های خارجی با ایران از سوی امریكا

لغو محدودیت تجارت بر پایه‌ دلار شركت‌های خارجی با ایران از سوی امریكا

لغو محدودیت تجارت بر پایه‌ دلار شركت‌های خارجی با ایران از سوی امریكا : وزارت خزانه داری آمریكا با انتشار یك دستورالعمل جدید اعلام كرد:‌ معاملات با ایران بر پایه‌ دلار كه پیش از این ممنوع بودند تا زمانی‌كه وارد نظام مالی آمریكا نشود، آزاد خواهند بود.

به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، وزارت خزانه داری آمریكا شب گذشته یك دستور العمل جدید برای تجارت صادر كرد كه بر اساس آن، برخی داد و ستدهای ممنوعه بر پایه‌ی دلار توسط موسسات بانكی برون مرزی، با ایران، تا زمانی كه وارد نظام  مالی آمریكا نشوند، آزاد هستند.

لغو محدودیت تجارت با ایران

طبق این دستورالعمل جدید، شركت‌ها و موسسات خارجی آزادی بیشتری برای تجارت با ایران به دست خواهند آورد. این تصمیم جدید كه توسط دفتر كنترل دارایی‌های خارجی در وزارت خزانه داری آمریكا اتخاذ شده است همچنین موجب لغو محدودیت‌های معاملات خارجی با شركت‌های ایرانی می‌شود كه در كنترل افرادی هستند كه همچنان در فهرست تحریم‌های آمریكا قرار دارند.

دستورالعمل جدید وزارت خزانه داری می‌گوید كه معاملات خارجی با نهادهایی كه تمام یا بخشی از مالكیت آنها در اختیار افراد حاضر در فهرست تحریم‌ها قرار دارد، لزوما شامل تحریم‌های آمریكا نمی‌شوند.

بیشتر بدانید : آمریكا مجوز فروش 106 هواپیمای ایرباس به ایران را صادر كرد

به گزارش رویترز، با وجود اجرای برنامه جامع اقدام مشترك ( برجام) در ماه ژانویه 2016 كه موجب لغو تحریم‌های ایران در ازاء محدودیت برنامه هسته‌ای این كشور شده است، واشنگتن همچنان تحریم‌های خود را علیه افراد و شركت های ایرانی خاصی حفظ كرده است.

تصمیم جدید وزارت خزانه داری آمریكا در پی افزایش شكایت های ایرانی در خصوص رفع نشدن تحریم‌ها پس از اجرای برجام و پایبند نبودن آمریكا به تعهداتش و در نتیجه ادامه نگرانی شركت‌های خارجی برای تعامل با ایران اتخاذ شده است. وزارت خزانه‌داری تاكید كرد كه به تمامی تعهدات خود عمل كرده و رفتار ایران را برای عدم تمایل شركت ها و موسسات خارجی برای تجارت با تهران مقصر می‌داند اماهمزمان نیز به شركت‌های خارجی اطمینان داده است كه داد و ستد با ایران دیگر شامل تحریم‌های آمریكا نمی‌شود.

به این نوشته امتیاز دهید
Rate this post
نویسنده: پرشین تجارت / تاریخ: 1396-8-4
0 1079

لطفا در مورد این مطلب نظر دهید

در صورت تمایل شماره تماس خود را وارد نمایید، در اولین فرصت کاری با شما در ارتباط خواهیم بود.

پاسخگوی سوالات شما هستیم

شماره تلفن: 02142326

واتساپ- ایتا- تلگرام 09018317558


" ترخیص کالا خود را با آرامش خاطر به ما بسپارید "
021-42326 ارتباط از واتساپ