معافیت واردکنندگان قطعات کامپیوتر از پرداخت مابه‌التفاوت ارزی
معافیت واردکنندگان قطعات کامپیوتر از پرداخت مابه‌التفاوت ارزی
واتساپ: 09018317558 02142326

معافیت واردکنندگان قطعات کامپیوتر از پرداخت مابه‌التفاوت ارزی

معافیت واردکنندگان قطعات کامپیوتر از پرداخت مابه‌التفاوت ارزیمعافیت واردکنندگان قطعات کامپیوتر از پرداخت مابه‌التفاوت ارزی ، همانطور که مستحضرید با تغییر نرخ رسمی ارز و برچیده شدن دلار 4200 تومانی، واردکنندگان برای ترخیص کالاهای خود از گمرک ملزم به پرداخت مابه‌التفاوت ارز دولتی با بازار ثانویه هستند که بدون شک قیمت ها را از این هم بالاتر می برد. خوشبختانه لیست ۳۴۷۹ قلم کالا معاف از پرداخت مابه‌التفاوت ارزی منتشر شده است که نشان می دهد برخی از قطعات ضروری کامپیوتر نیز مشمول این معافیت شده اند.

دولت با تخصیص دلار 4200 تومانی به واردات آنچه که کالاهای ضروری خوانده می‌شد، تلاش کرد قدری گرانی ها را کنترل کند، با این حال طرح یاد شده خیلی زود شکست خورد و سوء استفاده‌ها از ارز دولتی نمایان شدند. با شکست طرح یاد شده، بعدتر دولت بسته ارزی جدیدی را معرفی کرد که طبق آن واردکنندگانی که با دلار 4200 تومانی نسبت به واردات اقدام کرده‌اند اما کالاهای آنها هنوز از گمرک ترخیص نشده، ملزم به پرداخت مابه‌التفاوت ارز 4200 تومانی با بهای ارز در بازار ثانویه هستند. به اعتقاد اغلب صاحب نظران، دریافت مابه‌التفاوت ارزی از واردکنندگان وضع را از این هم بدتر می‌کند. اخیراً دولت تصمیم گرفته در مجموع 3479 قلم کالا را از پرداخت مابه‌التفاوت ارزی معاف کند.

بیشتر بدانید :

در لیست منتشر شده، افزون بر «پردازنده (CPU)» و «حافظه رم (RAM)»، اجزای مورد نیاز برای تولید کیس و لوازم جانبی چون کیبورد و ماوس به چشم می‌خورد که ظاهراً در راستای حمایت از تولیدکنندگان و مونتاژ کاران داخلی لوازم جانبی است.
اما در این لیست یک ردیف تحت عنوان «84733090» یافت می شود که بر اساس اطلاعات موجود بر روی وب سایت رسمی «اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران» و همچنین برخی شرکت‌های فعال در زمینه ترخیص کالا از گمرک، «کارت گرافیک» و «مادربرد» را هم در بر می گیرد. با این حال خبری از وسایل ذخیره سازی و کیس کامپیوتر نیست. بر اساس بررسی های ما، در لیست کالاهای معاف از پرداخت مابه‌التفاوت ارزی خبری از گوشی موبایل نیست.با این تصمیم دولت واردکنندگان قادر خواهند بود کالاهای خود را با همان ارز 4200 تومانی از گمرک ترخیص کنند. حال باید منتظر ماند و دید این معافیت به کاهش قیمت ها و افزایش موجودی بازار کمک می کند یا نه؟

به این نوشته امتیاز دهید
Rate this post
نویسنده: پرشین تجارت / تاریخ: 1397-6-10
0 2748

لطفا در مورد این مطلب نظر دهید

در صورت تمایل شماره تماس خود را وارد نمایید، در اولین فرصت کاری با شما در ارتباط خواهیم بود.

پاسخگوی سوالات شما هستیم

شماره تلفن: 02142326

واتساپ- ایتا- تلگرام 09018317558


" ترخیص کالا خود را با آرامش خاطر به ما بسپارید "
021-42326 ارتباط از واتساپ