معافیت 20 ساله مالیاتی ویژه مناطق آزاد
معافیت 20 ساله مالیاتی ویژه مناطق آزاد
واتساپ: 09018317558 02142326

معافیت 20 ساله مالیاتی ویژه مناطق آزاد

معافیت 20 ساله مالیاتی ویژه مناطق آزادبهره مندی از معافیت 20 ساله مالیاتی ویژه مناطق آزاد به شرط عمل به تکالیف مالیاتی

مدیرکل امور مالیاتی آذربایجان غربی در بین فعالان واحد های تولیدی منطقه آزاد ماکو گفت :

تولید کنندگان در این منطقه بر اساس مجوزی که برای فعالیت در داخل مناطق آزاد اخذ می کنند ، به شرط عمل به تکالیف قانونی از پرداخت مالیات معاف هستند.

یعقوب مزرعه لی در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید که با هدف بررسی مشکلات تولید کنندگان مستقر در منطقه آزاد ماکو و به میزبانی این منطقه تشکیل شده بود گفت : فعالان واحد های تولیدی دارای مجوز فعالیت در داخل منطقه آزاد ماکو برای اینکه از معافیت 20 ساله مالیاتی ویژه این مناطق بهره مند شوند باید ضمن ارائه اظهارنامه ، نسبت به نگهداری و ارائه اسناد و مدارک لازم نیز اقدام نمایند.

قانون تفسیر پذیر نیست و سیستم مالیاتی نیز اجازه ندارد به جز چارچوب قانون و شروط قانونی در مورد معافیت های مناطق آزاد تصمیم بگیرد .

بیشتر بدانید :

وجود شرکت های صوری در مناطق آزاد تجاری یکی از مشکلات این مناطق است،جرایمی مثل پولشویی و فرار مالیاتی که توسط این شرکت ها انجام می شود ، جهت جلوگیری از فعالیت این شرکت ها در مناطق آزاد نظارت های لازم باید شدت یابد.

بالغ بر 28 هزار و 500 مؤدی جدید در 4.5 سال گذشته در استان شناسائی شده است.

اخذ مالیات از این منابع جدید تا حدودی کاهش وصولی ناشی از معافیت هایی چون معافیت منطقه آزاد موجود در استان را جبران می کند.

عوارض مالیات بر ارزش افزوده پرداختی به شهرداری و دهیاری های واقع در مناطق آزاد تجاری استان در 8 ماهه سال جاری رشد داشته است.

در 8 ماهه سال جاری 46 میلیارد ریال از محل 3 درصد عوارض مالیات بر ارزش افزوده در اختیار شهرداری و دهیاری های مناطق آزاد تجاری ماکو ، شوط و پلدشت قرار گرفته است، که این رقم در مدت مشابه سال گذشته 32 میلیارد ریال بوده است.

به این نوشته امتیاز دهید
Rate this post
نویسنده: پرشین تجارت / تاریخ: 1397-9-14
0 1221

لطفا در مورد این مطلب نظر دهید

در صورت تمایل شماره تماس خود را وارد نمایید، در اولین فرصت کاری با شما در ارتباط خواهیم بود.

در طول تعطیلات نوروزی پاسخگوی سوالات شما هستیم

شماره تلفن: 02142326

واتساپ- ایتا- تلگرام 09018317558


" ترخیص کالا خود را با آرامش خاطر به ما بسپارید "
021-42326 ارتباط از واتساپ