جلوگیری از واردات کالاهای ممنوع در مناطق آزاد
جلوگیری از واردات کالاهای ممنوع در مناطق آزاد
واتساپ: 09018317558 02142326

جلوگیری از واردات کالاهای ممنوع در مناطق آزاد

ممنوعیت واردات کالاهای ممنوع در مناطق آزاد

جلوگیری از واردات کالاهای ممنوع در مناطق آزاد : وزیر صنعت، معدن و تجارت درباره اینکه «چرا با وجود اینکه رییس جمهوریی اعلام کرده اند تنها نهاد قیمت گذار در بازار باید سازمان حمایت از تولیدکنندگان و مصرف کنندگان باشد، وزارت صنعت، معدن و تجارت دستور تشکیل 4 کمیته در بخش کنترل بازار داده است؟ گفت: برنامه ما تمرکز تصمیم گیری در تنظیم بازار است و 4 کمیته مذکور برای حل مشکلات اصناف و اتحادیه ها است، زیرا برخی از آن ها مشکل تامین مالی، ترخیص کالا، بیمه و … دارند و این کمیته به صورت مشترک بین وزارت صنعت، معدن و تجارت و اصناف تشکیل شده تا مشکلات موجود در زمینه بانک ها، بیمه و … را بررسی و به دستگاه های اجرایی منعکس کنند.

ممنوعیت واردات کالاهای ممنوع در مناطق آزاد

محمد شریعتمداری در پاسخ به سوال دیگر موج درباره اینکه دولت چه برنامه ای برای جلوگیری از رانت واردات 1400 کالای ممنوعه از طریق مناطق آزاد کشور دارد؟ اظهار کرد: در حال حاضر برای جلوگیری از این مسئله گمرکات در مناطق آزاد مستقر شده اند و تمام کالاهای ورودی و خروجی را کنترل خواهند کرد که پیش از این گمرک در مناطق آزاد مستقر نبوده است.

بیشتر بدانید :

او افزود: اگر کالاهای ممنوعه از مرزهای عادی و مناطق آزاد وارد کشور شود با یک عنوان تخلف با آن ها برخورد خواهد شد. از طرف دیگر سازمان حمایت و 10 دستگاه دیگر مکلف هستند کالاهای قاچاق را در کشور کشف کنند و با توجه به اینکه از حق کشف بهره مند می شوند به همین دلیل انگیزه کشف نیز دارند.

شریعتمداری با تاکید بر اینکه سامانه تجارت نیز در افزایش شفافیت و برخورد با واردات کالاهای ممنوعه موثر است افزود: سامانه تجارت بین وزارت صنعت، معدن و تجارت و گمرک و همچنین نظام جامع انبارداری الکترونیک در کشور در حال شکل گیری و راه اندازی هستند که درصورتی آغاز به کار، مسیری دیگری برای ردیابی کالاهای وارده به کشور خواهند بود.

به این نوشته امتیاز دهید
Rate this post
نویسنده: پرشین تجارت / تاریخ: 1397-4-9
0 1275

لطفا در مورد این مطلب نظر دهید

در صورت تمایل شماره تماس خود را وارد نمایید، در اولین فرصت کاری با شما در ارتباط خواهیم بود.

پاسخگوی سوالات شما هستیم

شماره تلفن: 02142326

واتساپ- ایتا- تلگرام 09018317558


" ترخیص کالا خود را با آرامش خاطر به ما بسپارید "
021-42326 ارتباط از واتساپ