نصب كد شناسایی و هولوگرام بر روی 11قطعه یدكی پر مصرف
نصب كد شناسایی و هولوگرام بر روی 11قطعه یدكی پر مصرف
واتساپ: 09018317558 02142326

نصب كد شناسایی و هولوگرام بر روی 11قطعه یدكی پر مصرف

نصب كد شناسایی و هولوگرام بر روی 11قطعه یدكی پر مصرف

نصب كد شناسایی و هولوگرام بر روی 11قطعه یدكی پر مصرف؛ به گزارش خبر خودرو، دبیر انجمن قطعه سازان ضمن اشاره به راهكار مشخص به منظور حل مشكل قاچاق قطعات ، از ایجاد بانك اطلاعاتی به منظور شناسایی و ثبت مشخصات فنی و عمومی كلیه قطعات خودرو خبر داد و گفت : به منظور شناسایی و جلوگیری از ورود قطعاتی كه به صورت قاچاق وارد كشور می شود نصب هولوگرام و كد رهگیری بر روی 11 قطعه یدكی پر مصرف به زودی صورت خواهد گرفت.

نصب هولوگرام لوازم یدكی

مازیار بیگلو در گفتگو با خبرنگار خبر خودرو اظهار داشت : از سال گذشته و به منظور جلوگیری از قاچاق كالا ، كارگروهی متشكل از نمایندگان صنوف ،انجمن قطعه سازان ، انجمن وارد كنندگان و تعمیركاران و نمایندگان گمرك در وزارت صنعت ، معدن و تجارت تشكیل گردید به طوری در نتیجه برگزاری این جلسات ، هم اكنون بانك اطلاعاتی تشكیل شده است تا اطلاعات فنی و ظاهری و مشخصات عمومی قطعات وارد شود كه خوشبختانه تاكنون این حركت روند بسیار خوب و رو به جلویی را داشته است.به گفته وی بر این اساس هر قطعه ای كه در گمرك ترخیص می شود باید دارای باركد مشخص باشد .

وی با اشاره به اینكه هر قطعه ای كه وارد می شود چنانچه دارای باركد مشخص باشد قابل رد یابی است اظهار داشت : در جریان بررسی ورود قطعات قاچاق ، سازمان تعزیرات با رجوع به انبار های قطعاتی و دستیابی به قطعات فاقد باركد و هولوگرام ، این روند را پی گیری می كند تا مبدا ورود قطعات قاچاق و تقلبی مشخص شود.

در حال حاضر مشكلی برای ورود قطعات از طریق مبانی رسمی و قانونی وجود ندارد و تنها مشكل اصلی در خصوص قطعات عموما بی كیفیتی است كه دارای هیچ مبدا رسمی  در ورود و شناسه و مشخصاتی نیستند.

وی در ادامه از برگزاری اولین جلسات این كارگروه در سال جدید در هفته آتی خبر داد و اظهار داشت : بر اساس اولویت بندی كه صورت گرفته ، قطعات خودرو در اولویت اول قرار داشته و مرحله به مرحله سایر كالاها در حال بررسی است .

دبیر انجمن قطعه سازان افزود :  در مرحله اول و در جریان تشكیل جلسات كارگروه ، 11 قطعه كه بیشترین مصرف را در بازار لوازم یدكی دارند تعریف گردیده كه عمدتا شامل قطعاتی مانند  لنت ، شمع ، چراغ و تایر و تعدادی دیگری از قطعات است كه مصرف عمومی دارند.

بیشتر بدانید :

سامانه شناسه كالا رونمایی شد

بیگلو تصریح كرد : پس از اتمام اطلاعات این 11 قلم قطعات پرمصرف ، به ترتیب سایر قطعات در مراحل بعدی اطلاعات آنها وارد می شود تا به ترتیب كلیه قطعات در این جریان پوشش داده شوند.

وی با توجه به زمانبندی ارائه شده در خصوص اتمام این طرح گفت : ستاد مبارزه با قاچاق كالا ، زمان بندی لازم جهت اتمام بررسی و ثبت اطلاعات قطعات را اعلام نموده است بر این اساس قرار بود تا بهمن ماه سال گذشته فاز اول این طرح و راه اندازی دیتا بیس و ورود اطلاعات اولیه تعیین شود كه تا این زمان تقریبا گام اول این طرح به اتمام رسید البته فاز دوم و سوم این طرح و زمان اتمام آن نیز موضوعی كه مربوط به وزارت صنعت و معدن و ستاد مبازره با قاچاق كالاست.اجرای این طرح قطعا در جریان ورود قطعات قاچاق تاثیر خواهد داشت البته سازمان های زیادی در این جریان در گیر هستند و چنانچه هر كدام ازاین زنجیره كار خود را به درستی انجام ندهد طبعا به نتیجه مطلوب دست نخواهیم یافت.

وی گفت : برای جلوگیری از ورود قطعات قاچاق معتقدیم كه برخورد نباید در انتها صورت گرفته بلكه  باید از همان ابتدا جلوی ورود این نوع قطعات در گمرك گرفته شود و یا با تغییر در نرخ تعرفه و یا ایجاد مكانیزیم های كنترلی بهتر،  این جریان را مدیریت نمود.

به این نوشته امتیاز دهید
Rate this post
نویسنده: پرشین تجارت / تاریخ: 1396-8-4
0 1252

لطفا در مورد این مطلب نظر دهید

در صورت تمایل شماره تماس خود را وارد نمایید، در اولین فرصت کاری با شما در ارتباط خواهیم بود.

پاسخگوی سوالات شما هستیم

شماره تلفن: 02142326

واتساپ- ایتا- تلگرام 09018317558


" ترخیص کالا خود را با آرامش خاطر به ما بسپارید "
021-42326 ارتباط از واتساپ