واردات تسمه تایم
واردات تسمه تایم
واتساپ: 09018317558 02142326

واردات تسمه تایم

بخش اعظم واردات کالا به کشور متعلق به کالاهای مصرفی در صنعت هستند. از آنجایی که واردات این قبیل از محصولات می‌توانند کمک بزرگی در رونق دادن به تولیدات داخلی ایفا کنند دولت نیز شرایط واردات و ترخیص را برای آن‌ها تسهیل کرده است. از جمله مهم‌ترین این کالاهای وارداتی انواع تسمه‌ها هستند. واردکنندگان می‌توانند واردات تسمه تایم را با هدف رونق دادن به صنعت کشور و برای مصرف شخصی در کارخانه ها انجام دهند.

 

 

واردات تسمه تایم

 

ما نیز در این مقاله قصد داریم تا به جزئیات واردات تسمه تایم به عنوان یکی از پرکاربردترین انواع تسمه ها در حوزه بازار واردات قطعات یدکی بپردازیم. در صورت تمایل برای وارد شدن به حوزه واردات تسمه تایم حتما ما را تا پایان این مقاله دنبال کنید.

 

تسمه_تایم

 

تسمه تایم چیست؟

 

به قطعه‌ای که میل لنگ خودرو را به میل سوپاپ وصل کردن تسمه‌ تایم گفته می‌شود. تسمه تایم کمک می‌کند تا میل لنگ خودرو و میل سوپاپ به صورت هماهنگ با یکدیگر حرکت کنند. به این صورت که ابتدا میل لنگ توسط تسمه تایم میل سوپاپ را به صورت چرخشی به حرکت در می‌آورد.

نکته مهم و حائز اهمیت این که میل سوپاپ در هر خودرویی محل قرارگیری منحصر به فرد خود را دارد. اما عموما طراحی خودروها طوری انجام می‌شود که میل سوپاپ در ناحیه سر سیلندر واقع شود. بنابراین هر خودرویی تسمه‌ تایم مخصوص خود را خواهد داشت.

در حالت کلی تسمه تایم از جنس پلاستیک ساخته می‌شود. به همین دلیل مرور زمان سبب می‌شود تا تسمه تایم دچار استهلاک شده و به یک قطعه مصرفی در خودروها تبدیل گردد. تسمه تایم‌ها دارای طول عمر مشخصی داشته و این بازه زمانی توسط شرکت تولید کننده تعیین می‌گردد.

بنابراین کاربران باید بعد از طی شدن مدت زمان مشخص و قبل از پاره شدن تسمه تایم برای خرید مجدد و تعویض آن اقدام کنند. بهتر است بدانید که در حال حاضر برای ماشین‌های سنگین تسمه تایم‌های پلاستیکی پاسخگو نبوده و از زنجیر به جای آن استفاده می‌شود.

 

واردات تسمه تایم

 

همان طور که گفته شد تسمه تایم یک کالای مصرفی در خودرو بوده و بعد از یک مدت زمان مشخص نیاز به تعویض دارد. در نتیجه استفاده از تسمه تایم بی‌کیفیت سبب خواهد شد تا صاحبان خودرو به صورت مداوم و در کوتاه مدت مجبور به خرید دوباره تسمه تایم و پرداخت هزینه بابت آن گردند. این موضوع باعث می‌شود تا در طولانی مدت هزینه کلانی بابت خرید تسمه تایم پرداخت شود.

تنها چاره کار استفاده از تسمه تایم‌های باکیفیت است. متاسفانه امروزه به دلیل مسائل مربوط به تحریم‌ها ایران توانایی تولید تسمه تایم مناسب برای فروش در بازار داخلی را ندارد. از طرفی دیگر نیز تقاضای بازار برای این کالای مصرفی بالا است. با توجه به تمامی این گفته‌ها می‌توان نتیجه گرفت که واردات تسمه تایم از کشورهای پیشرفته و اروپایی می‌توانند کمک بزرگی در رونق بازار داخلی ایفا کند.

واردات تسمه تایم خودرو و ترخیص آن همانند هر کالای وارداتی دیگر نیاز به طی کردن پروسه‌های لازمه دارد. مهم‌ترین بخش در این زمینه دریافت مجوزهای مورد نیاز از دولت است.

 

انواع تسمه های وارداتی

 

البته دولت واردات تسمه تایم را زیاد سخت نمی‌گیرد و افراد واجد شرایط می‌توانند در کوتاه مدت و بدون دشواری واردات و ترخیص تسمه تایم را انجام دهند. توجه داشته باشید که تسمه‌ها انواع مختلفی دارند و واردکننده‌ها قبل از وارد شدن به این حوزه باید با تمامی آن‌ها آشنا شده و انتخاب مناسبی را داشته باشند. انواع تسمه‌های وارداتی به کشور عبارتند از:

  • تسمه‌های V شکل کلاسیک
  • تسمه‌های V شکل ظریف یا نازک
  • تسمه کاربری سبک کسری

علاوه بر موارد فوق می‌توان انواع تسمه را بر اساس کاربردی که دارند نیز دسته‌بندی کرد. طبق این گفته انواع تسمه‌ها عبارتند از:

  • تسمه نقاله
  • تسمه تایم ماشین‌های کشاورزی
  •  خودروهای سواری
  • تسمه صنعتی ، تسمه فولادی، تسمه کولر ، تسمه دنده ای ، شیاری ، 6 گوش ، چند خطی

یکی از بهترین راهکارها قبل از اقدام به واردات و ترخیص تسمه تایم پیدا کردن شرکت بازرگانی فعال و معتبر در این خصوص است. چرا که کارشناسان واردات و ترخیص از جدیدترین قوانین وارداتی آگاه بوده و با راه و چاه این حوزه آشنایی دارند.

در نتیجه شما می‌توانید در حداقل زمان با حداقل هزینه مراحل واردات و ترخیص را پشت سر گذاشته و در بازار داخلی به سود کلانی دست یابید.

 

اصلی‌ترین کشورها برای واردات تسمه تایم

 

طبق گفته بالا تسمه تایم در خودروها مورد استفاده قرار می‌گیرند. بنابراین ایران برای واردات تسمه تایم باید به کشورهایی مراجعه کند که اتومبیل‌های آن‌ها نیز به درون کشور وارد می‌شوند. به عنوان مثال امروزه در خیابان‌ها شاهد انواع اتومبیل‌های کره‌ای، چینی، فرانسوی و … هستیم.

همین موضوع سبب شده تا همین کشورها به اصلی‌ترین کشورها برای واردات تسمه تایم به ایران تبدیل شوند. در این میان کشور چین و کره را می‌توان در صدر جدول صادرکنندگان تسمه تایم به کشور معرفی کرد.

 

معروف‌ ترین برندها در واردات تسمه تایم

 

واردکننده‌ها می‌توانند از کشورهای مختلفی برای واردات تسمه تایم اقدام کنند. اما اگر دوست دارید تا بهترین تسمه تایم را از لحاظ کیفیت خریداری کرده و همواره در بازار داخلی تقاضا برای خرید برندهای وارداتی شما باشد باید همیشه سعی بر واردات برندهای معتبر خارجی را داشته باشید. سه تا از معروف‌ترین و باکیفیت‌ترین برندهای واردات تسمه تایم عبارتند از:

 

تسمه تایم کنتیننتال (Continental)

 

کنتیننتال یک برند آلمانی بوده و وارد کردن آن به ایران بدون ممانعت نهادهای دولتی به راحتی انجام می‌شود. این شرکت علاوه بر تجهیزات خودرویی در حوزه صنایع موشکی و هوایی نیز فعالیت دارد. کشور آلمان به عنوان یکی از اصلی‌ترین تولیدکننده‌های اتومبیل و قطعات مصرفی شهرت جهانی دارد. کنتیننتال نیز یکی از بهترین‌ برندهای آلمان بوده و خریداران می‌توانند به مدت طولانی از این تسمه تایم در اتومبیل خود استفاده کنند.

 

تسمه تایم گتس

 

گتس یک برند آمریکایی است که امروزه تحت نظارت و تولید اتحادیه اروپا قرار دارد. بدون شک می‌توان گفت که گتس بهترین و باکیفیت‌ترین برند تسمه تایم وارداتی به کشور است. با خرید این برند می‌توانید در هزینه‌های مصرفی خود در طولانی مدت صرفه‌جویی کنید.

 

تسمه تایم دایکو

 

دایکو یک برند ایتالیایی معروف است که قطعات باکیفیت خودرو از جمله تسمه تایم تولید می‌کند. متاسفانه امروزه به دلیل کیفیت بالای برند دایکو شاهد نمونه‌های تقلبی آن در بازار هستیم. بنابراین واردکننده‌ها می‌توانند در بازار داخلی فعالیت خوبی داشته و به سود بالایی در نتیجه فروش تسمه تایم برند دایکو و وارداتی خود برسند.

 

ترخیص و واردات تسمه تایم از گمرک

 

حلقه تسمه در صنایع مختلفی مورد استفاده قرار می‌گیرد. به همین دلیل در بازار داخلی همواره تقاضا برای عرضه آن وجود دارد. این موضوع سبب شده تا واردات و ترخیص تسمه و به خصوص تسمه تایم برای مصرف در صنایع مختلف صورت بگیرد. به عبارتی دیگر می‌توان ادعا کرد که تسمه از ضرورت‌های اصلی برای راه‌اندازی تمامی خودروها و دستگاه‌های صنعتی است.

منظور از ترخیص خارج کردن کالاهای وارداتی از گمرک است. برای این منظور باید تمامی مدارک و مجوزهایی که در طول مراحل واردات تسمه تایم دریافت شده اند به اداره گمرک تحویل داده شود. سپس بازرسین گمرک محموله شما را مورد بررسی قرار داده و در صورت عدم وجود مغایرت بین اطلاعات ثبت شده در مدارک و کالای وارد شده به انبار گمرک اجازه خروج صادر می شود. معمولا امور ترخیص توسط ترخیص کار انجام می گیرد.

برای اینکه ترخیص کار بتواند کارهای مربوط به ترخیص تسمه تایم شما را انجام دهد باید قبلا وکالت نامه محضری از شما دریافت کرده باشد.

 

تعرفه گمرکی در واردات تسمه

 

برای اینکه واردکننده‌ها بتوانند هویت تسمه تایم خود را در انجام مراحل و پروسه‌های مورد نیاز تعیین کنند باید با کد تعرفه آن آشنا باشند. در جداول زیر شما را با تعرفه گمرکی پرطرفدارترین تسمه‌های وارداتی بازار آشنا می‌کنیم:

انواع تسمه‌های پروانه‌ای کد تعرفه
تسمه کشاورزی ۴۰۱۰۳۴۰۰، ۴۰۱۰۳۳۰۰، ۴۰۱۳۲۰۰، ۴۰۱۰۳۱۰۰

 

تسمه پلی استری ۳۹۲۶۹۰۹۰

 

تسمه برزنتی ۵۹۱۰۰۰۹۰

 

 

انواع تسمه‌های نقاله‌ای کد تعرفه
تسمه نقاله فلزی ۴۰۱۰۱۱۰۰

 

تسمه نقاله‌ مواد نساجی ۴۰۱۰۱۲۹۰

 

 

نوع تسمه خودرویی کد تعرفه
تسمه دینام خودرو ۴۰۱۰۳۱۰۰

 

تسمه تایم ۴۰۱۰۳۵۰۰

۴۰۱۰۳۶۰۰

 

به این نوشته امتیاز دهید
Rate this post
نویسنده: پرشین تجارت / تاریخ: 1401-7-16
0 1705

لطفا در مورد این مطلب نظر دهید

در صورت تمایل شماره تماس خود را وارد نمایید، در اولین فرصت کاری با شما در ارتباط خواهیم بود.

پاسخگوی سوالات شما هستیم

شماره تلفن: 02142326

واتساپ- ایتا- تلگرام 09018317558


" ترخیص کالا خود را با آرامش خاطر به ما بسپارید "
021-42326 ارتباط از واتساپ