واردات خط تولید شکلات
واردات خط تولید شکلات
واتساپ: 09018317558 02142326

واردات خط تولید شکلات

واردات خط تولید شکلات

 

شکلات یکی از پرطرفدارترین محصولات خوراکی در کشور ما است که در همه سنین طرفداران زیادی دارد. به همین دلیل کارخانه‌های زیادی در سال‌های گذشته اقدام به تولید و وارد کردن این محصول خوراکی پرطرفدار کرده‌اند. ما در این مقاله سعی کردیم تا در این باره توضیحات بیشتری در مورد واردات خط تولید شکلات و ترخیص ماشین آلات خط تولید شکلات  به شما عزیزان ارائه کنیم.  جهت آشنایی با واردات و ترخیص ماشین آلات خطوط تولید بر روی لینک مورد نظر کلیک نمایید.

امروزه کارخانه‌ها خط تولید واردات شکلات خود را فعال کرده‌اند اما با توجه به شرایط تحریم کشور ما، واردات از کشور ایران با محدودیت های زیادی مواجه است.

آنچه مهم است، این است که بدانیم شکلات چیست و در چه شرایطی استفاده می شود؟ شکلات از ترکیب روغن، شکر، آب، کاکائو، اسانس و دانه های میوه های گرمسیری درست می شود.

این ماده غذایی بسیار خوشمزه و مورد توجه عموم است و استفاده از آن به قدری در بین مردم مرسوم است که در تمامی کشورها دارای طرفداران خاص خود است. حالا سوال این است که در صورت نبود شرایط مناسب، چگونه بازار این خوراکی پرطرفدارخالی نمی ماند؟

 

 

واردات خط تولید شکلات

واردات خط تولید شکلات

 

واردات انواع شکلات به داخل کشور

 

کارخانه‌ها می‌توانند اقدام به واردات این ماده خوراکی کنند. امروزه به دلیل موانع زیادی که بر سر راه تولید این خوراکی وجود دارد، سبب شده است تا کارخانه‌ها به فکر واردات این خوراکی بیفتند.

گاهی تولید این خوراکی به دلیل شرایط آب و هوایی در داخل کشور با مشکلات زیادی رو به رو است. علاوه بر این موارد، دستگاه های تولید و بسته بندی شکلات به ندرت در داخل کشور تولید می شوند. به همین دلیل امروز واردات خط تولید شکلات بیش از گذشته فعال شده است.

در سال‌های اخیر با شیوع ویروس کرونا، بسیاری از واحدهای تولیدی برای تامین مواد اولیه مورد نیاز خود با مشکل مواجه شده‌اند. با این حال ما سعی کرده‌ایم تا در این زمینه اقدامات مهم و قابل توجهی انجام دهیم تا بتوانیم از این موانع عبور کنیم و موفقیت زیادی در این زمینه حاصل کنیم.

 

بیشتر بدانید

آشنایی با نحوه صادرات شیرینی

 

نحوه تولید شکلات در داخل کشور

 

شکلات در ابتدا از شکر‌های طبیعی و مواد تشکیل‌‍ دهنده طبیعی به دست می‌آید و سپس با استفاده از دستگاه‌های مخصوص در کارخانه‌های تولید شکلات‌های صنعتی، به روش‌های مختلف تولید و بسته بندی می شوند.

البته شکلات‌های غیر بسته بندی دارای طرفداران بیشتری در بین مردم هستند. شکلات‌های بسته بندی شکلات هایی هستند که در بسته بندی های فلزی و شیشه ای به فروش می‌رسند. شکلات‌های کارخانه‌ای با نام‌ های شکلات‌های خانگی و شکلات های آماده در دسترس عموم قرار دارند.

این دسته از شکلات‌ها گاهی ممکن است که از خارج کشور به داخل وارد شوند. با این حال واردات خط تولید شکلات گاهی منحصر به یک شکلات خاص یا یک برند خاص خواهد شد.

یکی از روش‌های تهیه شکلات  که در داخل کشور توسط کارخانه‌های معتبر انجام می‌شود، روش صنعتی است که در این روش با استفاده از دستگاه‌های مخصوص و به کمک بخار آب، شکلات تهیه می‌شود.

شکلات در این روش به شکل طبیعی تهیه می‌شود. اگر کارخانه‌ها برای انجام این کار با مانعی رو به رو شوند، می‌توانند به راحتی با واردات خط تولید شکلات، نیاز بازار را در این زمینه تامین کنند.

با این حال به دلیل هزینه بسیار بالای این روش، بسیاری از فعالان صنعت شکلات ترجیح می‌دهند تا از روش های دیگر استفاده کنند. در روش سنتی از آب به عنوان ماده اولیه استفاده می شود. اما با این حال بسیاری از تولید کنندگان شکلات در این روش به فکر کاهش هزینه ها هستند. زیرا شکلات های سنتی حاوی مقدار زیادی شکر و چربی است. در تولید این ماده خوراکی به تمام این موارد می بایست توجه زیادی شود.

 

روش فعالیت خط تولید شکلات کارخانه ها

 

در روش اول شکلات را به روش مستقیم از کارخانه به دست می آورند. در این روش شکلات ها را به روش خشک از نظر کیفیت و سلامت بررسی کرده و درجه بندی می کنند. سپس در کارخانه با درجه بندی مناسب آن را بسته بندی کرده و به دست مشتری می رسانند.

 

از مهم ترین روش های استفاده از شکلات می توان به روش غیرمستقیم اشاره کرد که شکلات در بسته های 20 گرمی به مشتری داده می شود. از جمله روش های مستقیم می توان به استفاده از روش های بسته بندی شکلات در قوطی و یا بسته بندی در پاکت اشاره کرد.

 

سهولت در عرضه انواع شکلات در بازار

 

ترخیص ماشین آلات خط تولید شکلات مدتی است که فعال شده و فرآیند عرضه شکلات به بازار بدون هیچگونه دشواری و مانعی صورت می گیرد. این روش ها هر کدام در زمینه های متفاوت می توانند کاربرد زیادی داشته باشند.

ترخیص کالا به روش‌های متفاوتی صورت می گیرد . از جمله: تشخیص اصالت کالا، تشخیص اصل و غیر اصل بودن آن، تشخیص اصالت ظاهری کالا، تشخیص نوع کالاها در یک گروه های کالایی و نهایتا ارزش واقعی هر کدام از کالا ها. به طور کل فرآیند ترخیص شکلات به این روش صورت می گیرد.

از آنجایی که قیمت گذاری کالا از جنبه‌های مختلفی صورت می‌گیرد، این امر نیز برای سازمان ها از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. برای تشخیص اصالت کالا، بهتر است پیش از هر اقدامی، سازمان از نظر وجود هر گونه کالای مشابه از هر نوع، مورد بررسی قرار گرفته شود  تا بتوان کالاها را از جهت اصالت و کارایی بررسی کرد.

به طور کل واردات خط تولید شکلات کارخانه‌ها باید در فرآیند ترخیص، به این موارد توجه زیادی داشته باشد. مرحله ترخیص این کالا اهمیت زیادی دارد. چرا که در صورت بی توجهی به این موارد، نمی توان به سهولت اقدام به واردات شکلات کرد.

 

واردات ماشین آلات خط تولید شکلات


ترخیص شکلات به چه روش هایی انجام می شود؟

 

در ترخیص شکلات لازم است تا به اصول زیادی توجه شود. در قسمت زیر به مهم ترین این موارد اشاره خواهیم کرد.

  • استعلام قیمت از شرکت های تولید کننده کالا
  • استعلام مشخصات دقیق خرید از سایت های فروش اینترنتی کالا
  • مقایسه و خرید آنلاین و استعلام قیمت به روش تلفنی یا آنلاین

هر کدام از این روش‌ها می‌توانند در زمینه ترخیص کالا موثر باشد و به واردات خط تولید شکلات کمک زیادی کند.

 

روش واردات شکلات به کشور

 

نحوه واردات شکلات به داخل کشور بسیار ساده است . در این روش، تنها لازم است به یکی از شرکت‌های ثبت کننده در سامانه واردات کالا مراجعه و پس از انجام امور قانونی لازم، مراحل ثبت سفارش و ترخیص کالا را به راحتی انجام می‌شود.

در ادامه به شرح مراحل ثبت سفارش در سامانه‌های واردات کالا و ترخیص کالا خواهیم پرداخت.

 

انتخاب نوع کالا در سایت گمرک

 

ثبت سفارش برای تمام کالاها یکسان است. مگر اینکه در سایت‌ها یا سامانه‌های مختلف این گونه اعلام شود. برای ثبت سفارش باید ابتدا نوع کالا انتخاب شود. در واردات خط تولید شکلات به این شیوه عمل می شود. به عبارتی تاجران و فعالان عرصه واردات می‌توانند مطابق با این شیوه، اقدام به واردات این کالا کنند.

 

روش مستقیم و غیر مستقیم

 

واردات شکلات در کشور ما به روش‌های گوناگونی صورت می‌گیرد که از جمله می‌توان به روش‌های غیر مستقیم و مستقیم اشاره کرد. واردات خط تولید شکلات به روش‌های متفاوتی می‌تواند این محصول خوراکی را به داخل وارد کند.

در روش غیر مستقیم، یک فروشنده کالا یا خدماتی را که برای مصرف کننده نهایی تولید یا توزیع می‌گردد به صورت مستقیم در اختیار مصرف کننده قرار می‌دهد. باید به این نکته اشاره کرد که در فروش غیر مستقیم ممکن است که تولید کننده کالا یا خدماتی را برای مصرف کننده نهایی تولید و یا توزیع نماید و مصرف کننده نهایی پس از دریافت کالا یا خدمات مورد نظر خود، مبلغ پرداختی را به فروشنده بازمی‌گرداند. در واقع در فروش غیر مستقیم فرد در برابر فروش کالا یا خدمات مورد نظر خود، کالا یا خدمات را دریافت می نماید.

بیشتر بدانید :

تسهیلات پرداخت بدهی واحدهای تولیدی

متداول ترین روش واردات شکلات

 

متداول ترین روش واردات شکلات به کشور که در آن از برخی کشورهای خاص استفاده می شود، ثبت سفارش است. ثبت سفارش در ایران یکی از ساده ترین روش‌ها برای صادرات خوراکی است.

با این حال لازم است تا به این نکته اشاره کنیم که در سال‌های اخیر این اقدام با اعمال محدودیت هایی که در حوزه ثبت سفارش برای واردات انواع مواد مورد نیاز وجود دارد، مواجه شده است.

بسیاری از شرکت‌های ایرانی مجبور به استفاده از روش‌های ثبت سفارش می‌شوند و به این ترتیب علاوه بر تحمیل هزینه‌های بالای گمرک، هزینه‌هایی نیز به کشور تحمیل می‌شود. این کار در زمینه فعال کردن واردات خط تولید شکلات، یک مانع به شمار می‌رود.

در این مقاله سعی کردیم تا شما را با واردات خط تولید شکلات ، واردات و ترخیص ماشین آلات خط تولید شکلات در کشور آشنا کنیم. شما می‌توانید با  تفاوت واردات شکلات در کشور ما و بقیه کشور‌ها آشنا شوید. همچنین می‌توانید در صورت علاقه مندی در این زمینه‌ها فعالیت اقتصادی داشته باشید.

 

به این نوشته امتیاز دهید
Rate this post
نویسنده: پرشین تجارت / تاریخ: 1401-2-31
0 541

لطفا در مورد این مطلب نظر دهید

در صورت تمایل شماره تماس خود را وارد نمایید، در اولین فرصت کاری با شما در ارتباط خواهیم بود.

در طول تعطیلات نوروزی پاسخگوی سوالات شما هستیم

شماره تلفن: 02142326

واتساپ- ایتا- تلگرام 09018317558


" ترخیص کالا خود را با آرامش خاطر به ما بسپارید "
021-42326 ارتباط از واتساپ