واردات و ترخیص دینام
واردات و ترخیص دینام
واتساپ: 09018317558 02142326

واردات و ترخیص دینام

واردات و ترخیص دینام خودرو از گمرک یکی دیگر از خدمات شرکت پرشین تجارت دوان است. دینام یکی از لوازم یدکی بسیار مهم در ماشین ها است که وظیفه برق رسانی به قسمت های دیگر ماشین را بر عهده دارد.

از وظایف اصلی این قطعه می توان به برق رسانی به باتری ماشین اشاره کرد. بیشتر واردات این محصول از کشورهای اروپایی، آمریکایی، چین و کره انجام می شود. کالاهای وارد شده با توجه به قوانین و مقررات صادر شده در بخشنامه ترخیص می شوند.

در این مطلب قصد داریم شما را با واردات و ترخیص دینام  آشنا کنیم  و همان طور که میدانید  دینام یکی از پرکاربردترین وسیله در ماشین ها می باشد و عملکرد آن به صورتی است که انرژی الکتریکی را به انرژی مکانیکی تبدیل کند.دینام ها بنا به نوع ماشین ها  به دسته های مختلفی تقسیم می شوند و هر دینام متناسب با کارایی و قدرت ماشین تفاوت دارد.

ترخیص دینام خودرو از گمرک

ترخیص کالا یکی از مهم ترین مراحل واردات کالا ها به حساب می آید و یک سری مراحل دارد که نیاز به گرفتن یک سری مجوزها است تا بتوانید این مراحل را به انجام دهید.

داشتن آگاهی در زمینه ترخیص کالا برای هر بازرگان لازم و ضروری است و داشتن اطلاعات در این زمینه بسیار مفید و سودمند می باشد. افرادی که دارای تجربه و اطلاعات کافی در زمینه ترخیص کالا نیستند مطمئنا ترخیص کالا را یک مسیر دشوار و سخت می دانند.

کالاهای وارداتی که از کشورهای دیگر به کشور ما صادر می شوند به گمرک می رسند که در این مرحله باید اطلاعات کافی درباره نحوه گرفتن مجوزها و …. داشته باشید تا بتوانید به راحتی آن ها را ترخیص کنید

واردات و ترخیص دینام عملکرد دقیق دینام چگونه است؟

عملکرد دقیق دینام به گونه ای است که ابتدا دینام با تسمه‌ای به نام تسمه دینام به موتور و محور خودرو متصل می‌شود این تسمه در واقع یک نوع محرک می باشد و زمانی که موتور خودرو روشن است، تسمه شروع به حرکت می‌کند و دینام خودرو نیز حرکت می‌کند و با حرکت دادن دینام، انرژی جنبشی به انرژی الکتریکی تبدیل می‌شود.

قبل از تولید دینام این کار توسط قطعات دیگر از ماشین صورت می گرفت که از کارایی مناسبی برخوردار نبودند ولی امروزه با پیشرفت تکنولوژی و تولید دینام ، کار تبدیل انرژی الکتریکی به مکانیکی بسیار ایده آل انجام می شود.

 

 وظیفه دینام چیست؟

 

هر قطعه ای در ماشین آلات یک وظیفه مشخصی را بر عهده دارد و دینام نیز از این قاعده جدا نیست . این قطعه،یکی از مهمترین قطعات یدکی خودرو است که وظیفه آن تامین برق سایر قسمتهای خودرو که نیاز به برق دارند، می‌باشد.

بدون  دینام درواقع تامین برق در خودرو انجام نمی شود و در عملکرد طبیعی این وسایل اخلال به وجود می آید.به عبارت دیگر این قطعه  در خودرو تامین برق باتری است و وقتی باتری شارژ می‌شود، قسمت‌های دیگر دینام برای شارژ و شارژ آن به کمک باتری می‌آیند.

 

واردات دینام و اجزا آن

دینام از چه اجزایی ساخته شده است؟

 

همانطور که گفته شده دینام ها در مدل ها با کارایی  متفاوتی تولید و عرضه می شوند و در ادامه قطعاتی که در بین دینام ها مشترک می باشد را به شما معرفی می کنیم.

 

پوسته

 

اولین  و شاید یکی از مهمترین اجزای دینام پوسته آن می باشد. این پوسته علاوه بر اینکه در کارایی و بهبود دینام تاثیر دارد ، در حفاظت از آن نیز نیز بسزایی را  دارا می باشد.  پوسته خارجی دینام از فلز آلومینیوم که سرعت بالایی در انتقال حرارت دارد، ساخته شده است.  فلز آلومینیوم جزو فلز هایی است که امروزه برای پوشش انواع قطعات صنعتی بکار می رود و در ساختار دینام از گرم شدن بیش اندازه آن جلوگیری می کند.

 

استاتور

 

استاتور نیز در دینام با اندازه های مختلف بکار گرفته می شود و این مورد یک هسته که یک حلقه آهنی است و سیم پیچ هایی به دور آن پیچیده ، می باشد.

 

روتور

 

روتورها از دیگر قطعات مشترک در بین دینام ها هستند که به آن قطعه مرکزی یا قطعه پایه نیز گفته می شود. روتور را می توان قطعه مرکزی دینام نامید به طوری که دارای یک محور اصلی فولادی و یک پوسته است.

 

دیود

 

اغلب افراد با دیود و عملکرد آن آشنا هستند و این قطعه در ساختار بسیار از وسایل از جمله دینام بکار می رود، بطور خلاصه دیود؟ دینام برق متناوب را تولید میکند. برای تبدیل برق متناوب به برق مستقیم از دیود استفاده می شود، چرا که دیودها ماهیت یکسوساز دارند.به دلیل عملکرد دینام معمولا از دیود های  با اندازه های مختلفی استفاده میشود.

 

رگولاتور

 

یکی از قطعات مهم دیگر دینام است که از عملکرد بسیار مهمی برخوردار می باشد. کنترل جریان ورودی به روتور بر عهده رگولاتور می باشد.

 

جاروبک ها

 

این قطعات جزو آن قطعاتی هستند که معمولا پس از مدت زیادی ممکن است نیاز به تعویض داشته باشند وظیفه حفظ ارتباط الکتریکی با موتور را بر عهده دارند.

 

پره خنک کننده

 

پره خنک کننده در بهبود و عملکرد  دینام نقش بسزایی را دارد . دینام به دلیل حرکت و چرخش روتور حرارت بالایی را داشته باشد که توسط پره خنک کننده، دمای آن کم می شود.

 

قرقره

 

قرقره با قرارگیری بر روی پوست باعث انتقال نیروی مکانیکی و چرخاندن روتور می گردد.

 

بیشتر بدانید

ترخیص باتری از گمرک

 

واردات دینام از کدام کشور ها انجام می شود؟

 

با اینکه امروزه بخشی اعظمی از دینام ها در داخل کشور تولید میشود ولی هنوز هم این  سطح از تولیدات پاسخگوی تمام نیاز های کشور نمی باشد و برای همین بخشی از نیاز ها به این وسیله از طریق واردات انجام می شود.  امروزه موتورهای برقی زیادی از کشورهای مختلف وارد بازار ایران می‌شوند.

از دینام‌های کوچک تهویه مطبوع در سرویس‌های بهداشتی گرفته تا انواع دینام‌های لوازم خانگی و دینام‌های صنعتی با کیفیت‌های مختلف در این محصولات گنجانده شده است.

کشور هایی زیادی در تولید و عرضه دینام فعالیت می کنند ولی بطور منتخب میتوان به کشور های اروپایی، آمریکایی، کره ای، چینی اشاره نمود.

نکته قابل توجه اینکه هرگونه کالایی که به کشور وارد می‌شود مطابق قوانین صادره در بخشنامه‌ها ترخیص می‌شود. لازم به ذکر است که واردات و ترخیص دینام خودرو  مانند سایر وسایل وارداتی   طبق اصول مندرج در بخشنامه‌ها از گمرک ترخیص می‌شود.

 

ترخیص انواع دینام خودرو

 

  • واردات دینام ماشین زغال سنگ دوگان
  • واردات و ترخیص سه دینام ماشین زغال سنگ
  • ترخیص دینام خودرو
  • واردات و ترخیص دینامو از دو ذغال سه قرقره
  • ترخیص سه قرقره دینام زغال سنگ
  • واردات دینام خودروهای سواری
  • ترخیص دینام خودروهای سنگین

 

تعرفه گمرکی تسمه دینام خودرو

تعرفه گمرکی برای واردات و ترخیص تسمه دینام خودرو ۴۰۱۰۳۱۰۰ است. هزینه ورودی آن ۳۲ درصد است و ارزش هر واحد برای خودروی پراید ۰.۸۰ دلار تعیین شده است. مبلغ ودیعه برای هر تعداد دینام پراید ۱۴۹۰ تومان است.

 

واردات دینام از چه راه هایی انجام می شود؟

 

راه هایی وارداتی دینام معمولا  از طریق راه هوایی و بنادر دریایی و زمینی انجام میشود. اینکه فرد وارد کننده چه  راهی را انتخاب نمایند بیشتر به نیاز کشور ارتباط دارد.امروزه با توجه به سرعت و حجم واردات بیشتر راه دریایی ( بنادر دریایی) انجام می شود.

 

ترخیص دینام از گمرک مراحل ترخیص دینام

 

ترخیص دینام از گمرک مانند دیگر کالاهای وارداتی برای ترخیص نیاز به گذراندن یک سری مراحل دارد. شما باید در ابتدا یک اظهارنامه اطلاعاتی را ثبت نماید و بعد یک سری اسناد دیگر مانند بارنامه، بیمه نامه، گواهی بهداشت و .. را آماده کنید و به گمرک تحویل دهید.

بعد از تحویل دادن مدارک به گمرک پرونده شما به دایره فنی فرستاده می شود که کارشناسان این بخش وظیفه دارند که مدارک را بررسی کنند و از صحت اسناد مطمئن شوند.

تمامی اسناد و مدارک در این بخش با یک دیگر مطابقت داده می شوند و بعد از آن مدارکی که نشان دهنده خرید محصول است باید دریافت و ثبت شود و با اظهارنامه ها مقایسه شوند و بعد در صورتی که تمامی استاندارد ها را دارا باشند مجوز ترخیص دینام ها صادر می شود.

در این بخش قصد داریم شما را بطور جامع با مراحل ترخیص دینام آشنا کنیم و ” ترخیص کالا ” از جمله ترخیص دینام در چند مرحله به شرح موارد زیر انجام می شود.

 

  • ارسال اسناد توسط مشتری
  • اخذ مجوزهای لازم جهت ” ترخیص کالا ” در صورت نیاز
  • تکمیل و تنظیم اسناد و ارجاع به واحدهای ثبت سفارش پرشین تجارت دوان، استاندارد، حمل و نقل
  • دور اظهاری و پرینت اظهارنامه
  • احراز هویت – ماده 7 – گرفتن کوتاژ – تعیین مسیر
  • خروج از کوتاژ
  • اجازه بارگیری و خروج
  • دریافت آدرس از مشتری و اعلام به شرکت حمل زمینی
  • صدور بیجک
  • بارگیری و درب خروج
  • خروج و ترخیص کالا از گمرک
  • اعلام شماره راننده و اطلاعات کامیون به مشتری
  • تحویل صورتحساب توسط بخش ترخیص به مالی
  • ارسال صورتحساب از امور مالی به مشتری

 

کد تعرفه گمرکی ترخیص دینام خودرو از گمرک

 

یکی از مسائل بسیار مهم در بحث ترخیص دینام تعرفه گمرکی می باشد و احتساب این تعرفه مطابق با کالای وارداتی بسیار متفاوت انجام می شود.  بطور خلاصه تعرفه گمرکی دینام در واقع همان هزینه ای می باشد که وارد کننده بایستی که جهت ترخیص کالای خود از گمرک بپردازد. با توجه به اینکه این وسایل دارای انواع مختلفی می باشند معمولا برای آن از سوی گمرک تعرفه های متفاوتی در نظر گرفته می شود.

 

کد تعرفه گمرکی ترخیص دینام خودرو های سبک در ردیف 85114010 قرار دارد.

کد تعرفه گمرکی ترخیص دینام خودروهای سنگین در ردیف 85114020 قرار گرفته است.

 

مدارک مورد نیاز برای ترخیص دینام خودرو

 

معمولا برای ترخیص کلا یک سری مجوزها نیاز است که این مجوزها را باید حتما از سازمان استاندارد دریافت کنید. برای دریافت این مجوزها باید دینام های وارد شده استاندارد های لازم و مورد نیاز را داشته باشند. اگر مجوزها را به موقع دریافت نکنید ممکن است نتوانید به راحتی کالاهای خود را ترخیص کنید.

نداشتن مجوزهای قانونی باعث می شود که کار ترخیص دینام ها به تعویص بیفتد. مدارک مورد نیاز برای ترخیص دینام خودرو از گمرک شامل:

  • قبض انبار
  • فاکتور کالا
  • گواهی بازرسی
  • گواهی مبدا
  • بیمه نامه
  • پروفرما
  • برگ ترخیصیه
  • بارنامه کالا و اجناس
ترخیص کار حرفه ای

 

ترخیص کار فردی است که تجربه و مهارت و دانش کافی در زمینه واردات و ترخیص کالاها را دارد و می تواند در یک مدت زمان کوتاه اقدام به ترخیص کالاها کند.

کالاهای وارداتی در صورتی که به موقع ترخیص نشوند ممکن است باعث به وجود آمدن یک سری هزینه های اضافی شوند به این علت استفاده از ترخیص کاران حرفه ای که در شرکت های بازرگانی مشغول به کار هستند می توانند برای شما بسیار سودمند باشند.

مدت زمان ترخیص کالا در صورتی که توسط ترخیص کار انجام شود بسیار کم می باشد همانگونه که می دانید کالاها باید در یک مدت زمان مشخص ترخیص شوند پس بسیار اهمیت دارد که چه مدت زمانی طول بکشد تا کالاها ترخیص شوند.

 

 

چرا داشتن اطلاعات به روز برای ترخیص ضروری است؟

 

لازم است بدانید که قوانین و مقررات ترخیص و واردات کالاها به مرور زمان تغییر می کنند، در نتیجه افرادی که قصد تجارت دارند باید اطلاعات خود را درباره این مجوزها و بخشنامه ها به روز کنند چون با داشتن اطلاعات به روز، دچار مشکلی نمی شوند. ترخیص کالا دارای یک سری شرایط است که باید این شرایط را به خوبی بدانید.

ترخیص کالا از گمرک یک سری هزینه ها دارد که این هزینه ها باید پرداخت شوند  و این هزینه ها شامل: انبارداری، کارشناسی، هزینه باربری و …. می باشد که باید توسط  صاحب کالا این هزینه ها پرداخت شود.

 

واردات و ترخیص دینام به کمک گروه بازرگانی پرشین تجارت دوان

 

گروه بازرگانی پرشین تجارت دوان با سابقه درخشان خود در زمینه واردات و ترخیص دینام خودرو از گمرک و ….می توانند به شما در این زمینه به طور تخصصی به شما در روند تجارت، واردات و ترخیص کالاهای شما کمک شایانی کنند تا با مشکلی  مواجه نشوید و یک تجارت پر سود و کم هزینه را تجربه نمایید.

گروه بازرگانی پرشین تجارت دوان با تجربه زیادی که در زمینه واردات و ترخیص دارند می توانند با هزینه مناسب و قابل قبول و در کمترین زمان کالاهای وارداتی شما را ترخیص نمایند.

 

به این نوشته امتیاز دهید
Rate this post
نویسنده: پرشین تجارت / تاریخ: 1402-5-1
0 1171

لطفا در مورد این مطلب نظر دهید

در صورت تمایل شماره تماس خود را وارد نمایید، در اولین فرصت کاری با شما در ارتباط خواهیم بود.

پاسخگوی سوالات شما هستیم

شماره تلفن: 02142326

واتساپ- ایتا- تلگرام 09018317558


" ترخیص کالا خود را با آرامش خاطر به ما بسپارید "
021-42326 ارتباط از واتساپ