واردات لاستیک کامیون و تریلی
واردات لاستیک کامیون و تریلی
واتساپ: 09018317558 02142326

واردات لاستیک کامیون و تریلی

واردات لاستیک کامیون و تریلی از گمرک

لاستیک یا همان تایر یکی از مهم ترین بخش‌های وسایل نقلیه است. چرا که تنها قسمت خودرو به حساب می‌آید که با زمین در تماس است. بنابراین با هر چیزی اعم از شن، ماسه، خاک، سنگ و … برخورد خواهد داشت. در این مقاله با ما همراه باشید تا شما را با هر آنچه که در مورد واردات لاستیک کامیون و تریلی می باشد، آشنا سازیم.

 

واردات_لاستیک

 

شرایط و قوانین  واردات لاستیک کامیون و تریلی

 

واردات لاستیک کامیون نیاز به در نظر گرفتن یک سری قوانین و شرایط دارد. این قوانین توسط وزارت صنعت، معدن و تجارت تعیین شده‌اند. از جمله مهم‌ترین این قوانین عبارتند از:

  • شرکت‌هایی که بدون داشتن سابقه واردات لاستیک خودروهای سنگین قصد قدم برداشتن در این حوزه را دارند فقط می‌توانند حداکثر ۵۰۰ هزار دلار تایر را وارد کشور کنند.
  • منظور از سابقه در خصوص واردات لاستیک خودرو سنگین، واردات انواع تایرهای TBB، OTR و TTB است. علاوه بر آن ماشین‌های کشاورزی را نیز می‌توان در این دسته قرار داد.
  • به منظور ثبت و تایید ثبت سفارش در خصوص خرید لاستیک کامیون از کشور خارجی باید قبض انبار و مستندات مربوط به آن ارائه گردد.
  • واردکننده‌ها امکان ویرایش ثبت سفارش‌های خود را دارند. این قانون در صورتی معتبر است که واردکننده کد ۸ رقمی ثبت سفارش را از سامانه دریافت کرده باشد.
 مراحل واردات لاستیک

مراحل و پروسه‌های کلی برای واردات لاستیک از گمرک شامل:

  •  تحقیق در مورد برندهای معتبر لاستیک کامیون و انتخاب شرکت و کشور مناسب در این زمینه
  •  اقدام به برقراری ارتباط مستقیم با شرکت فروش لاستیک کامیون
  •  ثبت سفارش و واریز هزینه خرید لاستیک‌ها
  •  انجام هماهنگی‌های لازم بابت حمل و نقل لاستیک‌ها برای انتقال آن‌ها به گمرکات کشور
  •  ترخیص واردات لاستیک کامیون از گمرک و عرضه آن به بازار داخلی

 

معتبرترین برندهای واردات لاستیک کامیون

 

اگر به دنبال یک کسب و کار همیشگی و مشتریان ثابت برای خود هستید، کیفیت حرف اول را خواهد زد. به این معنا که شما باید به سراغ برندهای معتبر بین‌المللی برای ثبت سفارش و خرید خود بروید. برندها شامل:

 

واردات لاستیک کامیون میشلن

معروف‌ترین برند تایر کامیون، میشلن نام دارد. این برند با عرضه محصولات باکیفیت توانسته به شهرت جهانی دست یابد. البته توجه داشته باشید که این برند خود دارای مدل‌های مختلفی است و شما باید مناسب‌ترین مدل را با توجه به شرایط بازار داخلی انتخاب و ثبت سفارش کنید. از ویژگی‌های این تایرها می‌توان به دوام، مقاومت و طول عمر بالای آج، عملکرد خوب در شرایط آب و هوایی مختلف، تاثیر قابل توجه در کاهش مصرف سوخت و … اشاره کرد.

 

واردات لاستیک کامیون بریجستون

بریجستون از دیگر لاستیک‌های باکیفیتی هستند که با بهترین‌های بازار در حال رقابت می‌باشند. مهم‌ترین ویژگی لاستیک‌های بریجستون مقاومت بالای آن‌ها در حین رانندگی بر روی سطوح ناهموار است. بریجستون نیز در مدل‌های گوناگون تولید و به بازار عرضه می‌گردد که خریداران باید در انتخاب گزینه ایده‌آل خود دقت کنند.

 

واردات لاستیک کامیون کنتیننتال

برند کنتیننتال (Continental) در عین حال که از کیفیت فوق‌العاده بالا و دوام قابل قبولی در رانندگی با شرایط سخت برخوردار است، قیمت مناسبی دارد. همچنین کارشناسان این تایر را جز بهترین‌ها در صرفه‌جویی در مصرف سوخت می‌شناسند. پس اگر به دنبال کالایی با کیفیت بالا و قیمت مناسب هستید حتما کنتیننتال را در الویت‌های خود برای واردات قرار دهید.

 

واردات لاستیک کامیون پیرلی

اغلب افراد برند پیرلی را صرفا با تولید تایر خودروهای سواری می‌شناسند. اما باید بگوییم که این برند توانسته لاستیک‌های باکیفیتی را برای استفاده در کامیون‌ها و ماشین‌های سنگین نیز تولید کند. این لاستیک بسته به مدل خریداری شده و البته شرایط رانندگی می‌توانند ۳۲۰ هزار مایل رانندگی را برای کاربران به دنبال داشته باشند.

 

واردات لاستیک کامیون گودیر

گودیر (Goodyear) از جمله برندهای قدیمی فعال در حوزه تولید انواع لاستیک‌های خودرو می‌باشد. این برند مدت‌ها از عرصه تولید لاستیک با کیفیت بالا دور شده بود. اما اخیرا توانسته ورود پرقدرتی به این حوزه از خود نشان دهد. هم اکنون لاستیک‌های گودیر به یکی از رقیب‌های اصلی برند میشلن در بازار جهانی تبدیل شده است.

 

واردات لاستیک کامیون کوپر رودمستر

 

برای کسانی که دوست دارند کیفیت بالا را در کنار قیمت پایین داشته باشند، برند کوپر رودمستر (Cooper Roadmaster) است. ای تایرها در نتیجه داشتن آج‌هایی با دوام زیاد از طول عمر بالایی برخوردار هستند. علاوه بر آن کاربران این برند می‌توانند از عملکرد بالا و کاهش مصرف سوخت آن بهره ببرند.

 

واردات لاستیک کامیون یوکوهاما

 

یوکوهاما از جمله برندهای معتبر و شناخته شده دیگری است که سعی دارد هر آنچه که یک کاربر از لاستیک کامیون باکیفیت انتظار دارد را با قیمتی مناسب به بازار عرضه کند. شما می‌توانید با خرید برند یوکوهاما (Yokohama) برای مدت‌ها نگران تعویض لاستیک کامیون خود نباشید.

 

واردات لاستیک کامیون بی اف گودریچ

 

بی اف گودریچ از جمله شرکت‌های تولیدکننده لاستیک کامیون می‌باشد که تحت لیسانس شرکت میشلن فعالیت دارد. این برند با قیمت ارزان محصولات خود شناخته می‌شود و برای جلب اطمینان مشتریان گارانتی ۵ ساله برای تایر کامیون‌های خود در نظر گرفته است.

 

واردات لاستیک کامیون تویو

 

کاربران می‌توانند انواع مدل‌های لاستیک فرمان M177، لاستیک محرک M647، لاستیک تریلر M157 را از برند ژاپنی تویو (Toyo) سفارش داده و خریداری کنند. این لاستیک‌ها در کنار قیمت پایین از طول عمر بالایی برخوردار هستند.

 

واردات لاستیک کامیون جنرال تایر

امکان ندارد در حوزه واردات و تجارت تایر فعالیت داشته ولی نام برند جنرال تایر به گوشتان نخورده باشد. این برند آمریکایی دارای سابقه طولانی در این زمینه بوده و همواره توانسته با ارائه محصولات باکیفیت به بازار مشتریان ثابتی را از کل دنیا برای خود جذب کند. مهم نیست که قصد رانندگی در چه شرایطی را دارید؛ لاستیک‌های General Tire در هر شرایطی پاسخگوی نیاز شما خواهند بود.

لاستیک

 

 

واردات لاستیک کامیون و تریلی به چه صورت توسط کارشناسان انجام می گیرد؟

 

برخی وسایل مصرفی خودرو از طریق واردات به دست مشتریان می رسد. در این بخش می خواهیم به واردات لاستیک تریلی اشاره کنیم. خودرو تریلی یک خودروی سنگین می باشد برای ساخت و ساز مسکن و یا حتی راه و جاده بسیار به کار می رود. بنابراین با توجه به شرایط جغرافیایی گوناگون، فشار بسیاری بر لاستیک های آن وارد می شود.
به بیان دیگر یکی از قطعات بسیار پر مصرف خودرو های بزرگ قطعاً لاستیک آن است. می توان اشاره داشت که واردات لاستیک کامیون و تریلی امری مهم برای پیشبرد کار ها می باشد. خواست مشتریان این است که لاستیکی با کیفیت خریداری کنند تا بتوانند با کمک آن بار های سنگین را در وضعیت و شرایط بد آب و هوایی به راحتی به مقصد برسانند.
همچنین یکی دیگر از ویژگی هایی که لاستیک ها دارند وجود آج در آن ها است که این آج ها می توانند حرکت خوبی را بر روی زمین داشته باشد. آج بیشتر بر روی لاستیک خودرو های سنگین نصب می شود. زیرا آج ها می توانند به خوبی فشار وارد شده از سمت وزن خود تریلی و بار آن را تحمل کرده و به خوبی روی سطح زمین حرکت بکنند.

 

 

واردات_لاستیک ویژگی های مهم واردات لاستیک تریلی

لاستیک ماشین های باری یا تریلی باید استاندارد خاصی را دنبال کنند چرا که شرایط آب و هوایی و شرایط مربوط به جاده ها در ایران، به ما یادآور می شود که ایمنی های مرتبط به خودرو را باید رعایت کنیم. لاستیک تریلی با توجه به موارد گفته شده باید از استاندارد هایی پیروی کنند.

برای خرید لاستیک خوب قطعا ما نمی توانیم به صورت مستقیم وارد عمل شویم و با توجه به شرایط اقتصادی کشور و عدم تولیدات مربوط به خودرو سنگین و قطعات آن، مجبور هستیم از خارج از کشور لاستیک تریلی را وارد کنیم.

البته یکی از ویژگی های دیگری که می توان برای واردات لاستیک تریلی بیان کرد، جلوگیری از آسیب های احتمالی به بخش های دیگر تریلی می باشد. در واقع این لاستیک ها به دلیل کاربرد مهمی که دارند از بخش های عملکردی مهم این ماشین های سنگین به شمار می روند.

مشخصات مربوط به خرید و واردات لاستیک کامیون و تریلی

برای خرید و واردات لاستیک تریلی هرگز عجله ای نداشته باشد. سعی کنید لاستیکی را خریداری کنید که مناسب خودروی شما باشد. در کنار هر لاستیک کدی وجود دارد که اطلاعاتی را در بر دارد. برای خرید لاستیک تریلی قطعا باید اطلاعاتی درست نسبت به آن داشت.
مثلاً یکی از ویژگی های مهم لاستیک تریلی طراحی درست آن در مسافت های طولانی است که می تواند در جاده های برفی حرکت کند. بنابراین باید اطلاعات مربوط به خرید لاستیک تریلی را دانست. در بخش زیر کدی نوشته شده که در هر لاستیک متغیر است. خوب است نگاهی به آن بیاندازید و اطلاعات مربوطه را کسب نمایید.

P/LT 225/65 R 17 102 T M+S
LT/P این علامت را برای خرید اگر دیدید به معنی نوع تایر می باشد
225 عرض تایر بخش آجدار Across the tread به میلیمتر
65 نسبت ابعاد دیواره کنار در مقایسه با عرض تایر
R ساخت و ساز شعاعی Radial Construction
17قطر لبه رینگ به اینچ
102میزان بارگذاری روی لاستیک
T میزان سرعت تایر
M+S این تایر مناسب راندن در تمام فصول است

رعایت چه نکاتی در زمینه واردات لاستیک تریلی الزامی است؟

همان طور که در بالا هم اشاره کردیم زمانی که شما قصد واردات لاستیک تریلی را داشتید می بایست از یک سری اصول و قوانین خاص حاکم در این زمینه پیروی بکنید.

همچنین شناخت مراحل مختلف واردات لاستیک تریلی و همچنین ترخیص آن نیز می تواند در این زمینه به شما کمک زیادی بکند.
در ضمن باید به این نکته توجه کنید که بدون آگاهی کامل در رابطه با شرایط و چگونگی واردات لاستیک تریلی، در این زمینه عمل نکنید و از افراد با تجربه در این زمینه کمک بگیرید.

در همین راستا شرکت پرشین تجارت دوان می تواند به شما کمک کند تا واردات لاستیک تریلی و ترخیص آن را در کمترین زمان و با کیفیتی عالی به انجام برسانید.

 

واردات لاستیک کامیون و تریلی از گمرک با پرشین تجارت دوان

ترخیص لاستیک کامیون از گمرک مهم‌ترین بخش کار در حوزه واردات به حساب می‌آید. زیرا بدون انجام صحیح مراحل ترخیص امکان خروج آن از گمرک و وارد شدن آن به بازار داخلی غیر ممکن است. یک سری شرایط کلی در واردات و ترخیص لاستیک کامیون از گمرک در نظر گرفته شده‌اند که تمامی واردکنند‌ه‌ها باید توجه داشته باشند تا محصول وارداتی آن‌ها از این قاعده پیروی کند. به عنوان مثال لاستیک‌هایی که بیش از ۴ سال از تاریخ تولید آن‌ها گذشته باشند اجازه ترخیص از گمرک را نخواهند داشت.

در ترخیص لاستیک از گمرک کارشناسان پارامترهای دیگری از قبیل تاثیر آن در میزان مصرف سوخت، قدرت ترمزگیری در شرایط سخت مثل جاده‌های بارانی و صدای لاستیک حین رانندگی و اصطکاک را مورد بررسی قرار می‌دهند.

نکته مهم دیگر در بحث ترخیص و واردات لاستیک کامیون مربوط به کد تعرفه آن است. کد تعرفه برای ترخیص لاستیک ماشین با اعداد ۴۰۱۳۱۰۰۰ مشخص می‌شود. کارشناسان گروه بازرگانی پرشین تجارت دوان به عنوان ترخیص کار رسمی گمرک آماده پاسخگویی به سوالات شما تجار محترم می باشند.

 

 

به این نوشته امتیاز دهید
5/5 - (2 امتیاز)
نویسنده: پرشین تجارت / تاریخ: 1400-10-7
1 3034

لطفا در مورد این مطلب نظر دهید

در صورت تمایل شماره تماس خود را وارد نمایید، در اولین فرصت کاری با شما در ارتباط خواهیم بود.

نظرات

  • مرتضی علی ابادی

    مرسی از مقاله خوبتون

پاسخگوی سوالات شما هستیم

شماره تلفن: 02142326

واتساپ- ایتا- تلگرام 09018317558


" ترخیص کالا خود را با آرامش خاطر به ما بسپارید "
021-42326 ارتباط از واتساپ