واردات لوازم جانبی موبایل
واردات لوازم جانبی موبایل
واتساپ: 09018317558 02142326

واردات لوازم جانبی موبایل

واردات و ترخیص لوازم جانبی موبایل به همراه اخذ مجوزهای لازم : مجوز تنظیم مقررات رادیویی، مجوز سازمان حمایت مصرف کننده
و شناسه کالا

02142326

واردات لوازم جانبی موبایل

 

موبایل یکی از کالاهای دیجیتال محبوب در میان مردم می‌باشد و به همین دلیل وجود لوازم جانبی آن بسیار با‌اهمیت است. واردات و ترخیص موبایل توسط گروه بازرگانی پرشین تجارت با اخذ مجوزهای لازم از قبیل: مجوز مخابرات ،  مجوز سازمان حمایت مصرف کننده و شناسه کالا انجام می شود و گارانتی و خدمات پس از فروش هم توسط شخص واردکننده و تجار باید لحاظ گردد. بخشی از این لوازم جانبی به منظور تعمیر موبایل و بخشی از آنها برای استفاده بهتر از آن مورد استفاده قرار می‌گیرند. بیشتر این لوازم جانبی توسط کشورهای خارجی تولید و به سراسر دنیا ارسال می‌شوند به همین دلیل واردات لوازم جانبی موبایل بسیار حائز اهمیت می‌باشد. اگر این واردات درست و به موقع انجام نشوند، نیازهای مردم به موقع رفع نشده و مشکلات زیادی به وجود می‌آید.

 

با تولید موبایل در برند هایی مختلف و گسترش فروش و تقاضای آن  علاوه بر این کالا ، لوازم جانبی های آن هم اهمیت بسیار زیادی پیدا کرد و امروزه بخش مهمی از واردات،  به واردات لوازم جانبی موبایل اختصاص دارد و این کالا ها می توانند خود موبایل را لوازم جانبی آن مانند :

  •  رم
  •  گلس
  • کاور
  • شارژر

 

واردات لوازم جانبی موبایل

 

اگرچه  در داخل کشور نیز بخشی از لوازم جانبی موبایل  تولید می شود ولی این بخش به میزان مناسب  برای رفع تقاضا  کافی نمی باشد و علاوه بر آن در بیشترین حالت این لوازم جانبی  ها اختصاصاً مربوط به شرکت های سازنده می باشد و متناسب با مدل گوشی تولید می شوند بطور مثال شارژر گوشی سامسونگ از نظر ساختار، میزان ورودی الکتریسیته، کارایی بیشتر با خود گوشی های این برند سازگار است برای همین مشتریان نیز ترجیح می دهند از همین برند لوازم جانبی خود را خریداری نمایند و امروزه از شرکت هایی بسیار معروف که از آن لوازم جانبی وارد می شود می توان به  شرکت سامسونگ، ال جی، اپل، شیائومی، و… اشاره کرد.

در این مطلب به بررسی واردات و ترخیص لوازم جانبی موبایل می‌پردازیم پس با ما همراه باشید.

 

اهمیت واردات و ترخیص لوازم جانبی موبایل

 

این روزها بسیاری از فعالیت‌های روزمره افراد مرتبط با موبایل است و زندگی، تفریح و کسب و کار مردم به این ابزار بستگی دارد. کسب و کارهای آنلاین که از زمان شیوع ویروس کرونا تا به امروز با استقبال بی نظیری روبرو شده اند به وسیله موبایل انجام می‌شوند.

پس با‌توجه به این موارد، لوازم جانبی موبایل و واردات آن بسیار با‌اهمیت است. اگر این لوازم جانبی به موقع به کشور وارد نشوند، حجم عظیمی از تقاضای مردم بی پاسخ می‌ماند و از سوی دیگر بازار کسب و کارها و سایر فعالیت‌های آنلاین به شدت افت می‌کند. ‌تمامی این موضوعات منجر به واردات لوازم جانبی موبایل از کشورهای فعال در این زمینه می‌شود تا به نیاز جامعه به موقع پاسخ داده شود.

اهمیت بالایی دارد چرا که امروزه کارایی بهتر موبایل با این لوازم میسر می شود و و حتی برخی از کسب و کار ها نیز به این مورد وابستگی دارد و بطور خلاصه  معمولا شما نیز بعضی از مواقع خبر از نبود یا کمبود یک  مدل موبایل یا قطعات جانبی آن شنیده اید و در موارد صف های طولانی و تقاضای بالای مردم گویای این اهمیت است و بطور کلیدی می توان به موارد زیر اشاره کرد.

  •  نبود یا کمبود لوازم جانبی خاص
  • ویژگی های کیفی و کمی لوازم جانبی
  • تقاضای بالا
  • ضروری بودن جهت کار های تعمیراتی

 

واردات لوازم جانبی موبایل از چه کشورهایی و به چه صورتی انجام می‌شود؟

 

بخشی از لوازم جانبی موبایل در داخل ایران تولید می‌شود اما این حجم از تقاضا با سطح تولیدات داخلی همخوانی ندارد و واردات و ترخیص لوازم جانبی موبایل ضرورت پیدا می‌کند. بیشتر لوازم جانبی موبایل از کشور چین با درجه کیفی مختلفی به سایر کشورها صادر می‌شود. در کنار چین، کشورهای اروپایی، کره و هند نیز در این راستا به تولید و صادرات انواع کالاهای جانبی می‌پردازند. اما در مجموع چین بازار موبایل و لوازم جانبی آن را در دست گرفته و در این زمینه بسیار فعال است. لوازم جانبی چینی موجود در بازار با توجه به کیفیت خود، دارای قیمت مناسبی نیز می‌باشند

این کالاهای وارداتی معمولا از راه  بنادر دریایی، و زمینی  از طریق گمرک پس از مراحل ترخیص کالا به کشور وارد می شوند و البته در این مراحل از صحت  استاندارد بودن این کالا ها اطمینان حاصل می شود.

 

واردات لوازم جانبی موبایل شامل چه مواردی  است؟

 

واردات لوازم جانبی موبایل معمولا دارای تنوع بسیار بالایی است و بطور خلاصه می توان به ، قاب و شاسی انواع موبایل ها، باتری در کیفیت های متغیر، انواع سیم رابط ها مانند USB،انواع مدل ها هندزفری در مدل بی سیم و سیمی ، قطعات جانبی تعمیراتی  مانند فلت و lC ، و… اشاره کرد.

 

واردات لوازم جانبی موبایل به چه منظور صورت می گیرد؟

 

معمولاً به دو صورت انجام می شود :

 

  • لوازم جانبی ضروری
  • لوازم جانبی با ضرورت کم

 

بطور مثال بخشی از این کالاهای وارداتی که از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و روند ترخیص کالای آن در گمرک معمولا  با سرعت بیشتری انجام می شود قطعات  موبایل جهت تعمیرات هستند و معمولا بازار این کسب و کار بسیار داغ است چرا که هر  مدل گوشی می تواند پس از مدت زمانی نیاز به تعمیرات و تعویض قطعه پیدا کند.

فلت ، IC، برد،  تاچ و ال سی دی ،از جمله این موارد است اما دسته دوم که معمولا ضرورت کمتری  دارند هندزفری ، چسب او سی ای، چسب پلاریزه، و… هستند و معمولا شرکت های تولید قطعات و لوازم جانبی  مشابه این موارد را همراه با موبایل عرضه می کنند ولی بعضی از مشتریان بنا به علاقه بعنوان مثال از هندزفری  بی سیم ، بجای مدل سیم دار آن استفاده می کنند.

بیشتر بدانید :

 

مراحل واردات و ترخیص لوازم جانبی موبایل 

 

واردات لوازم جانبی موبایل مانند هر کالای دیگری نیازمند طی مراحل مختلفی می‌باشد. زمانی که شما در مورد این مراحل و نحوه انجام آنها اطلاعات مفیدی کسب کنید می توانید برای واردات این لوازم اقدام نمایید.‌

 

۱- شناسایی نیاز بازار

 

در اولین گام شما باید نیاز بازار در این زمینه را شناسایی کنید زیرا لوازم جانبی بسیاری وجود دارند اما شما باید موارد پر مصرف را به کشور وارد کنید تا پس از ترخیص لوازم جانبی موبایل سود خوبی نصیب‌تان شود. تحقیق در این زمینه هر اندازه که زمان‌بر باشد باز به نفع شما است پس در انجام آن کوتاهی نکنید.

 

۲- شناخت قوانین و قواعد تجارت لوازم جانبی موبایل

 

هر کاری قوانین و قواعد مخصوص به خود را دارد و واردات نیز دارای قوانین خاصی می‌باشد. پیش از انجام واردات باید تمامی این قوانین را مطالعه کنید تا بعدها با صرف زمان و هزینه‌های بسیاری مجبور به پرداخت هزینه‌های سنگین‌تر نشوید.

 

۳- کسب اطلاعات در مورد شرکت‌های تولید‌کننده

 

واردات لوازم جانبی موبایل باید از طریق شرکت های معتبر انجام شود. به همین منظور باید در مورد این شرکت‌ها تحقیق کنید و سپس شرکت‌هایی که کالاهای مرغوب و باکیفیت ارائه می‌دهند را انتخاب نمایید. توجه داشته باشید که در این مرحله باید تمام بخش‌ها، قوانین، قیمت‌ها و میزان رضایت مشتریان شرکت‌های مختلف را بررسی کنید. اگر در این زمینه مهارتی ندارید پس بهتر است با استخدام فردی ماهر و متخصص، اطلاعات لازم را بدست آورید.

 

۴- دریافت کارت بازرگانی

 

برای واردات و ترخیص لوازم جانبی موبایل باید کارت بازرگانی داشته باشید زیرا داشتن این کارت یکی از ملزومات واردات کالا می‌باشد. پس از دریافت این کارت می توانید معافیت های مالیاتی بگیرید اما این مورد منوط به داشتن پروانه بهره برداری می‌باشد. اگر تمام این شرایط را دارید پس از ورود لوازم جانبی موبایل به داخل کشور باید درخواست معافیت مالیاتی بدهید تا پس از انجام بررسی‌های لازم، مجوز این معافیت‌ها اخذ گردد.

 

۵- اخذ مجوز و تهیه مدارک مربوطه  

 

بخشی مهمی از واردات متکی به مجوز‌های آن می‌باشد و تا زمانی که این مجوزها اخذ نشود، واردات بی معنا خواهد بود زیرا هیچ ترخیصی انجام نخواهد شد. شما برای واردات لوازم جانبی موبایل باید ابتدا مدارک لازم را تهیه کنید و سپس در اختیار ارگان‌ها و سازمان‌های مربوطه قرار دهید.

 

۶- انتخاب کشور و شرکت صادر‌کننده

 

شما اکنون تمام تحقیقات خود را انجام داده اید و تنها باید از بین شرکت‌ها و کشورهای مختلف، یکی را به عنوان شرکت صادرکننده انتخاب نمایید. پس از آن وارد گفتگو با نمایندگان شرکت خارجی و برنامه ریزی  برای واردات می‌شوید.

 

۷- تهیه پیش فاکتور

 

زمانی که توافقات اولیه شکل بگیرد، یک پیش فاکتور از طرف فروشنده برای شما ارسال می‌شود. در این پیش فاکتور اطلاعات دقیق و مهمی در مورد هر یک از لوازم جانبی، تعداد آنها، اطلاعات طرفین قرارداد، مبلغ و زمان تحویل درج شده است. تایید پیش فاکتور به معنای پذیرفتن و تایید اطلاعات مندرج در پیش فاکتور است و بعدا حق اعتراضی در آن نخواهید داشت پس باید در همین مرحله از کارشناسان خود بخواهید که تمامی بخش‌های پیش فاکتور را به دقت بررسی کنند.

 

۸- ثبت سفارش

 

پس از تایید پیش فاکتور نوبت به ثبت سفارش می‌رسد. در این مرحله شما باید به وزارت صنعت مراجعه نموده و سفارش خود را ثبت کنید. ممکن است برخی از کالاها دارای ممنوعیت واردات باشند پس بهتر است تمامی این اطلاعات را پیش از رسیدن به این مرحله به دست آورید تا ضرر و زیان مالی به شما وارد نشود.

 

۹- پرداخت ارز و حمل و نقل

 

برای واردات لوازم جانبی موبایل معمولا از ارز دولتی و ترجیحی استفاده می‌گردد. بدین شکل سفارش نهایی شده و برای حمل و نقل آماده می‌شود. برای حمل و نقل باید از روشی مطمئن که ریسک کمتری دارد استفاده کنید و حتما بار خود را بیمه کنید زیرا ممکن است در طول مسیر حادثه ای غیرعادی و پیشبینی نشده اتفاق بیفتد و به بار شما آسیب‌های جدی وارد کند.  

 

۱۰- ترخیص لوازم جانبی موبایل

 

آخرین مرحله مربوط به ترخیص لوازم جانبی موبایل است که معمولا توسط ترخیص‌کار انجام می‌شود. خودتان نیز می‌توانید این کار را انجام دهید اما ترخیص‌کار اطلاعات بیشتر و بهتری در این زمینه دارد و روند کار با سرعت بیشتری انجام می‌شود.

 

راه واردات لوازم جانبی موبایل به داخل کشور

 

برای واردات سه راه زمینی، هوایی و دریایی وجود دارد که معمولا برای لوازم جانبی از راه زمینی و دریایی استفاده می‌گردد. بعضی از کالاها با توجه به کشور صادرکننده ممکن است چند مسیر را طی کنند تا به کشورهای مجاور ایران برسند و سپس به سمت کشور ما رهسپار شوند. در چنین شرایطی هزینه‌های واردات و حمل و نقل افزایش می‌یابد.

 

 

کاربرد لوازم جانبی موبایل

 

همانطور که در بخش‌های قبلی هم گفتیم این لوازم جانبی برای تعمیرات و یا بهبود عملکرد موبایل به کار می‌‌روند. ترخیص لوازم جانبی موبایل از گمرک باعث می شود که این بخش از نیاز جامعه به خوبی تامین شود و افراد با استفاده از موبایل های خود بتوانند به انجام فعالیت های مختلف سرگرمی و کسب و کار بپردازند. افرادی که کسب و کارشان وابسته به موبایل است، کاربرد این لوازم را بیشتر از همه درک می‌کنند.

واردات لوازم جانبی موبایل از جمله مواردی است که باید بسیار مورد توجه قرار گیرد. این کار به این دلیل است که این روزها همه دست‌کم یک گوشی موبایل دارند و با موبایل خود فعالیت‌های مشخصی را انجام می دهند. واردات این لوازم منجر به تعمیرات به موقع گوشی‌های موبایل شده و از سوی دیگر تجهیزاتی مثل شارژر، هندزفری و سایر موارد نیز به سرعت در دسترس افراد جامعه قرار می‌گیرند.

 

 

 

به این نوشته امتیاز دهید
Rate this post
نویسنده: پرشین تجارت / تاریخ: 1401-5-8
0 1544

لطفا در مورد این مطلب نظر دهید

در صورت تمایل شماره تماس خود را وارد نمایید، در اولین فرصت کاری با شما در ارتباط خواهیم بود.

پاسخگوی سوالات شما هستیم

شماره تلفن: 02142326

واتساپ- ایتا- تلگرام 09018317558


" ترخیص کالا خود را با آرامش خاطر به ما بسپارید "
021-42326 ارتباط از واتساپ