واردات لوازم یکبار مصرف پزشکی
واردات لوازم یکبار مصرف پزشکی
واتساپ: 09018317558 02142326

واردات لوازم یکبار مصرف پزشکی

چرا واردات لوازم یکبار مصرف پزشکی صورت می گیرد؟

امروزه با گسترش جمعیت و  پیشرفت در بهداشت  و پر اهمیت بودن مسائل  بهداشتی بخشی اعظمی از لوازم یکبار مصرف پزشکی بصورت واردات  از راه های مختلف به کشور  وارد  می شود. وارد کردن این قبیل کالا ها بنا به نیاز و تقاضا بیمارستان ها و مراکز درمانی و بهداشتی از اهمیت بسیار ویژه ای در حوزه بهداشت برخوردارند و  بطور مثال می توان به موارد زیر اشاره نمود.

 

واردات لوازم یکبار مصرف پزشکی

 

 

ــ وسایل مصرفی اتاق عمل

ــ البسه بیمارستانی برای کادر درمان و بیماران

ــ لوازم  یکبار مصرف آزمایشگاه

ــ لوازم یکبار مصرف استریل

ــ و..

 

واردات لوازم یکبار مصرف پزشکی از چه راه های ارتباطی صورت می گیرد ؟

 

واردات این کالاها عموماً بصورت  دریایی ، زمینی ، و هوایی  انجام  می شود و بر حسب اهمیت این کالا ها (تاریخ انقضا و مسائل مصرف)  و مسافت و مبدا تولید آن ( کشور های همسایه یا غیر همسایه)   می تواند از یکی از این سه راه ها وارد کشور شود.

 

راه دریایی

 

کشور ایران از نظر جغرافیایی ارتباط دریایی  بسیار خوبی با کشور ها دارد و اسم مورد باعث شده به عنوان وارد کننده و صادر کننده بسیاری از کالا ها باشد. راه دریایی از رایج ترین راه های واردات علل الخصوص لوازم یکبار مصرف پزشکی می باشد و معمولا به نسبت زمان و حجم کالا های وارده از راه دریایی بکارگیری بسیار خوبی می شود و بطور خلاصه پس از مراحل واردات ، کالا ها  توسط راه دریایی به بنادر ایران ارسال می شود.

 

راه هوایی

راه هوایی همواره به نسبت حجم  واردات ، برای نیاز های فوریت  جزو منتخب ترین راه می باشد و برای کشور هایی که دارای مسافت زیادی می باشند جزو بهترین راه ها محسوب می شود و از مزیت های بسیار خوب آن تسریع در زمان واردات است و کالا های مورد نظر توسط راه هوایی به فرودگاه هایی که دارای کارگو هستند، ارسال می شوند.

 

زمینی

واردات این کالا از مبدأ کشور های همسایه نقش بسیار کلیدی را ایفا می کند و البته علاوه بر کشور های همسایه برای دیگر کشور های غیر همسایه نیز کاربرد دارد و  بطور خلاصه علاوه بر اینکه ارسال کالاهایی که از کشورهای اروپایی خریداری میشوند، توسط مرز بازرگان دریافت می شوند.

مورد مهم اینکه بر حسب :

 

ــ نوع کالا وارداتی

ــ حجم کالا وارداتی

ــ زمان تحویل کالا وارداتی

ــ و…  می توان از هر سه راه ارتباطی استفاده نمود.

 

نکته مهم

هر کدام از این راه ها دارای مزیت خاص خود می باشند و  بطور مثال اگر در واردات لوازم یکبار مصرف پزشکی نیاز فوری وجود داشته ، و کشور تولید کننده دارای بعد مسافت زیادی باشد  معمولا از راه هوایی به جهت تسریع در  زمان استفاده می شود. البته امروزه به جهت انبار کردن و ذخیره کردن این محصولات نیاز فوری چندانی وجود ندارد و از این  سه راه های وارداتی به تناسب  استفاده می شود.

 

بیشتر بدانید :

ترخیص کوره دندانپزشکی

 

دلایل واردات لوازم یکبار مصرف پزشکی  چیست؟

 

دلایل بسیار زیادی برای  واردات لوازم یکبارمصرف پزشکی وجود دارد یکی از اصلی ترین آن رشد جمعیت و پرداختن به مسائل بهداشتی است و همان طور که میدانید امروزه در بیمارستان ها روند مصرف این لوازم یکبار رو به افزایش است  و بطور خلاصه می توان به :

 

  • نبود نمونه مشابه لوازم پزشکی
  • نیاز فوری و اخلال در تولید لوازم پزشکی
  • ویژگی های کمی و کیفی  لوازم پزشکی
  • و… اشاره کرد.

 

وارد کنندگان لوازم یکبار مصرف پزشکی چه کسانی هستند؟

 

وارد کنندگان لوازم یکبار مصرف پزشکی  را می توان بطور کلی در دو دسته قرار داد ابتدا می توان به  شرکت های دولتی و نهاد های دولتی اشاره کرد که در زمینه واردات این کالاها بستگی به نیاز و تقاضا پیشگام هستند و مورد بعدی شرکت های خصوصی هستند که بصورت یک تیم یا بصورت انفرادی تحت مدیریت افرادی خاصی لوازم یکبار مصرف پزشکی  را وارد می کنند.

 

کشور های های منتخب و تولید کننده لوازم یکبار مصرف پزشکی

 

در واقع امروز با پیشرفت و گسترش ارتباطات  و انبوه تقاضا ، واردات لوازم‌یکبارمصرف پزشکی می تواند از مبدا  کشوری  های مختلفی صورت بگیرد و طبق بررسی های انجام شده کشور های اروپایی و  و کشور چین امروزه در تولید  این کالا ها جایگاه چشمگیر تری را دارند.

به این نوشته امتیاز دهید
Rate this post
نویسنده: پرشین تجارت / تاریخ: 1400-7-4
0 938

لطفا در مورد این مطلب نظر دهید

در صورت تمایل شماره تماس خود را وارد نمایید، در اولین فرصت کاری با شما در ارتباط خواهیم بود.

پاسخگوی سوالات شما هستیم

شماره تلفن: 02142326

واتساپ- ایتا- تلگرام 09018317558


" ترخیص کالا خود را با آرامش خاطر به ما بسپارید "
021-42326 ارتباط از واتساپ