واردات مواد اولیه شیمیایی
واردات مواد اولیه شیمیایی
واتساپ: 09018317558 02142326

واردات مواد اولیه شیمیایی

تاکنون در مورد چگونگی واردات مواد اولیه شیمیایی چیزی شنیده اید؟ ترخیص مواد شیمایی از گمرک یکی از بیشترین محصولات و کالا های وارداتی به کشور ما است. برای واردات و ترخیص مواد شیمیایی از گمرک باید به افراد با تجربه رجوع کرد. افرادی که بتوانند مواد شیمیایی درجه یک را وارد کنند.

این مواد دارای تنوع بسیار گسترده ای هستند و در کارخانه های تولیدی گوناگون کاربرد دارند. واردات این مواد یک کارتخصصی است که نیازمند داشتن تجربه و دانش فراوان در این زمینه است چون این مواد در انواع مختلفی وجود دارند و کوچک ترین اشتباهی در زمان تشخیص HS کد کالا می تواند هزینه های زیادی را در آینده برای وارد کننده به وجود بیاورد.

 

ترخیص مواد شیمایی از گمرک

ترخیص مواد شیمایی از گمرک

اهمیت مواد اولیه شیمیایی و ترخیص مواد شیمیایی از گمرک

 

واردات و ترخیص مواد شیمیایی از گمرک از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و امروزه تولید بسیاری از دارو ها به آن وابسته است. مواد اولیه شیمیایی یکی از اقلام صادراتی و وارداتی می باشد که بیشترین حجم از واردات و صادرات کالا ها در بیشتر کشور ها را به خود اختصاص داده است.

در کشور ایران مواد اولیه شیمیایی یکی از پر مصرف ترین کالاهای وارداتی هستند. طبق گزارش های گمرک اسلامی ایران حجمی بالغ بر 68 درصد از کالا و مواد وارد شده به کشور ایران به مواد شیمیایی اختصاص دارد.

بطور کلی مواد شیمیایی خود به دسته های ترکیبات شیمیایی، عناصر شیمیایی و یون تقسیم می شوند.هر کدام از این دسته ها خود به دسته های دیگری تقسیم می شوند و دارای مواد اولیه با درصد خلوص متفاوتی می باشند. مواد شیمیایی آلی همان مواد شیمیایی صنعتی می باشد که زیر مجموعه  شیمی است و چون پایه ترکیب بسیاری از محصولات کشاورزی است امروزه درصد بیشتری از واردات به  مواد اولیه شیمیایی آلی اختصاص دارد.

مواد_اولیه_شیمیایی مواد اولیه شیمیایی مایع و جامد

 

بسیاری از افراد این تصور را دارند که مواد اولیه به صورت جامد می باشد ولی در واقع مواد اولیه وارداتی بصورت جامد و مایع وارد کشور می شود. هر کدام این این دسته ها در زمینه های کشاورزی، پزشکی ، داروسازی و… نقش پایه را به خود اختصاص می دهد و اساسا بدون این مواد بسیاری از ترکیب ها  و دارو ها تولید و عرضه نمی شوند.

بسته بندی ها  این مواد متفاوت انجام میگیرد و معمولا از ۲۵ کیلوگرمی آغاز می شوند و تا ۱۰۰۰ کیلوگرم نیز در مقیاس تجاری وجود دارند.نکته مهم اینکه بیشتر تامین مواد اولیه شیمیایی آزمایشگاهی برای مصرف در آزمایشگاههای علمی-تحقیقاتی، دانشگاهها و مراکز پزشکی و درمانی انجام می شود.

 

واردات مواد شیمیایی از گمرک

واردات مواد شیمیایی از گمرک

کاریرد مواد اولیه شیمیایی در صنایع مختلف

 

مواد اولیه شیمیایی به عنوان موتور محرکه تولید در همه بخش های تولید مانند:

  • بهداشتی
  • کشاورزی
  • پتروشیمی
  • صنایع نفت و گاز و …

شناخته شده که به دلیل کمبود این مواد و یا حتی عدم تولید این مواد، واردات مواد اولیه امری بسیار ضروری است.

 

بیشتر بدانید

واردات وسایل آزمایشگاهی

 

ترکیه به عنوان یک کشور در سطح منطقه و جهانی از پیشرفت چشمگیری در زمینه صنعت و تجارت برخوردار است و توانسته است در زمینه پتروشیمی و تولید مواد شیمیایی مختلف به جایگاه عالی برسد و محصولات با کیفیت تولید و ارائه کند.

چین یکی دیگر از کشور هایی است که به صورت گسترده در زمینه تولید و مصرف انواع مواد شیمیایی و پتروشیمی فعالیت دارد. همچنین داشتن مراودات اقتصادی مناسب و حساب شده با این کشورها می تواند به اقتصاد کشور ما کمک کند.

 

معیارهای طبقه بندی مواد اولیه شیمیایی وارداتی چیست؟

 

یکی  از اصلی ترین و مهمترین موضوع در بحث واردات مواد اولیه شیمیایی معیار و طبقه بندی آن می باشد. بطور کلی طبقه بندی مواد شیمیایی صنعتی بر اساس معیارهای زیر انجام می شود:

 

  • ایمنی کار با مواد شیمیایی
  • امکان خروج گاز یا بخارات؛ و ذرات جامد آلاینده در محیط
  • ماهیت خورندگی
  • خواص فیزیکی و شیمیایی
  • میزان سمیت ماده
  • اشتعال پذیری – قابل انفجار بودن
  • میزان خطرناک بودن برای محیط زیست
  • واکنش پذیری شیمیایی با سایر ترکیبات

 

مواد شیمیایی وارداتی  آلی

 

مواد شیمیایی وارداتی  آلی به ترکیباتی گفته می شود که اتم های هیدروژن، اکسیژن و کربن در ساختار آنها وجود دارد. هیدروکربن ها متداول ترین ترکیبات شیمیایی آلی هستند.

از این مواد شیمیایی برای تولید سموم دفع آفات و حشره کش ها استفاده می شود. همانطور که گفته شد اغلب مواد شیمیایی  با هدف ساخت مواد کشاورزی بکار گرفته می شود و اساس  بسیار این مواد  برای ساخت سموم  ضروری است.

اگر نامی از ترکیبات آلی وارداتی فرار هم در گروه مواد شیمیایی شنیدید، در حقیقت، برخی از ساختارهای هیدروکربنی هستند که برای محیط زیست به عنوان یک آلاینده عمل می کنند.

 

واردات مواد شیمایی در زمینه داروسازی

 

یکی از اصلی ترین اهداف واردات مواد اولیه شیمیایی در زمینه داروسازی می باشد و امروزه بخشی اعظمی  از مواد پایه داروسازی بصورت واردات از کشور های اروپایی انجام می گیرد و با اینکه نمونه مشابه این داروها در داخل تولید می شود ولی هنوز هم این تولید پاسخگوی تمام نیاز کشور نمی باشد و اینجاست که سالانه و طی زمان های مشخص واردات مواد اولیه شیمیایی در زمینه داروسازی انجام می گیرد.

 

 

ترخیص مواد شیمیایی از گمرک

 

یکی از اصلی ترین موارد در واردات مواد اولیه شیمیایی ترخیص آن می باشد و همانطور که میدانید این مواد اگر در زمان و شرایط مخصوصی قابل نگهداری هستند و اگر در زمان مناسب خود ترخیص نشوند ممکن است از نظر کمی و کیفی دچار آسیب شوند. توصیه ما این است که اگر در زمینه واردات مواد اولیه شیمیایی فعالیت میکنید بهتر است قبل از سفارشات از نحوه ترخیص و ضوابط آن آگاهی لازم را کسب نمایید و اگر در این زمینه تجربه کافی ندارید بهتر است کار را به افراد ماهر و کاربلد یعنی ترخیص کار بسپارید. ترخیص کار فردی است که به نمایندگی از صاحب بار کار ترخیص کالا را در زمان مقرر و مناسب انجام می دهد.

 

نکته :

بعضی مواد اولیه شیمیایی با هوا هم واکنش می دهد و وارد کردن آن باید تحت شرایط خاصی انجام شود. خوشبختانه گمرک ها این شرایط را فراهم کرده است که از این مواد بطور کامل محافظت نماید و آن را تا زمان ترخیص در مکان های مخصوصی نگهداری کند. هر چه زمان ترخیص کالا کمتر باشد درواقع با اطمینان می توان به سلامت مواد شیمیایی پی برد و اینجاست که پیشنهاد  ویژه ما سپردن کار به افراد حرفه ای و کاربلد می باشد.

 

بزرگترین صادر کننده ها به ایران

 

تقریبا حدود 28 کشور در اتحادیه اروپا در رتبه بندی کشور های صادر کننده مواد شیمیایی در صدر این دسته بندی قرار گرفته اند. به این ترتیب چین و آمریکا  در جایگاه های دوم و سوم بعد از اتحادیه اروپا قرار دارند.

مواد اولیه شیمیایی دارای طیف گسترده ای می باشد که در صنایع و کارخانجات مختلف به عنوان ماده اولیه برای تولید محصولات دیگر مورد استفاده قرار می گیرد.

 

روش وارد کردن مواد شیمیایی

 

وارد کننده مواد اولیه شیمیایی و تولید کننده قبل از هر چیزی در یک سری شرایط با هم توافق می کنند. مانند: قیمت مشخصات، نحوه پرداخت، شرایط تحویل، روش حمل و ….

برای واردات و ترخیص مواد شیمیایی از گمرک به یک سری اسناد و انجام یک سری روال ها برای ترخیص نیازمندید. به اسنادی مانند:

 

  • بارنامه
  • فاکتور تجاری
  • لیست بسته بندی
  • گواهی مبدأ

 

و دیگر مدارک به شکل آنلاین باید ثبت شود.

برخی از الزاماتی که برای واردات مواد اولیه شیمیایی نیاز است عبارتند از: گواهی کیفیت برای واردات به کشور.
برخی از اقلام باید دارای گواهی کیفیت از کشور مبدأ باشند. مثل گواهی مبدأ برای واردات مواد شیمیایی آلی.

برای واردات به یکسری مجوز ها هم نیاز است که این مجوز ها را باید از اداراتی هم چون موارد زیر اخذ کرد، این مجوزها عبارتند از:

 

  •  مجوز مواد شیمیایی متحرقه از وزارت کشور
  • مواد اولیه شیمیایی که کاربرد آموزشی دارند وزارت آموزش عالی
  • اخذ مجوز مواد شیمیایی برای تولید دارو از وزارت بهداشت
  • مواد آفت کش یا تقویت کننده از وزارت کشاورزی
  • مواد شیمیایی برای آب و فاضلاب از وزارت نیرو
  • وزارت صنعت و تجارت
ارتباط با کارشناسان پرشین تجارت دوان

 

شرکت بازرگانی پرشین تجارت دوان باسابقه ای درخشانی که در امر واردات مواد شیمیایی  و صادرات مواد شیمیایی دارد می تواند در تمامی امور مربوط به صادرات و واردات مواد شیمیایی به شما کمک کند.

این شرکت خدمات دیگری هم ارائه می دهد همچون:

به این نوشته امتیاز دهید
Rate this post
نویسنده: پرشین تجارت / تاریخ: 1400-8-9
0 1134

لطفا در مورد این مطلب نظر دهید

در صورت تمایل شماره تماس خود را وارد نمایید، در اولین فرصت کاری با شما در ارتباط خواهیم بود.

پاسخگوی سوالات شما هستیم

شماره تلفن: 02142326

واتساپ- ایتا- تلگرام 09018317558


" ترخیص کالا خود را با آرامش خاطر به ما بسپارید "
021-42326 ارتباط از واتساپ