واردات مواد اولیه غذایی
واردات مواد اولیه غذایی
واتساپ: 09018317558 02142326

واردات مواد اولیه غذایی

یکی از بخش های مهمی که در صنعت واردات برای کشورهای مختلف از جمله ایران اهمیت دارد، واردات مواد اولیه غذایی است که به دلیل تنوع بالایی که دارد، در هر کشوری با توجه به نوع جغرافیایی ريال تولید بخشی از مواد اولیه انجام می گیرد.

 

واردات مواد اولیه غذایی واردات و ترخیص مواد غذایی از گمرک

 

گروه بازرگانی پرشین تجارت دوان کشورهای تولیدکننده را شناسایی می کنند وپس از برقراری تعامل و همکاری سازنده واردات کالا و ترخیص مواد اولیه غذایی را با سرعت عمل بالا به انجام می رسانند.

در این مقاله قصد داریم شما را با بخشی از واردات مهم به کشور آشنا کنیم و به توضیح شرایط و مراحل ترخیص آن به کشور بپردازیم، پس تا پایان مقاله همراه ما باشید.

 

دلایل واردات مواد غذایی به کشور

 

اگر به کشورهای خارجی دنیا سفر کنیم و کارخانه های تولید کننده مواد غذایی را مورد بررسی قرار دهیم، متوجه خواهیم شد که کشور مورد نظر در چه زمینه ای، مواد اولیه غذایی تولید می کند.

هر کشوری با توجه به نوع جغرافیایی که دارد، مصرف مواد اولیه خاص خود را خواهد داشت، از این رو برای دیگر مواد اولیه غذایی به واردات نیاز خواهند داشت، و این یکی از دلایل واردات محصول اولیه به کشورها است.

از دیگر دلایلی که می توانیم به آن اشاره کنیم، افزایش و تراکم جمعیت و توزیع نابرابر منابع کشاورزی است، چرا که بسیاری از زیر مجموعه های مواد اولیه غذایی به دامداری و کشاورزی وابسته است.

از این رو واردات مواد اولیه غذایی به کشورهایی که با این مسائل سرو کار دارند، اهمیت دارد و گروه بازرگانی پرشین تجارت دوان با بررسی نیاز جامعه و درخواست بازرگانان و تجار، نسبت به واردات این محصولات، اقدامات لازم را انجام می دهد.

 

بیشتر بدانیم

صادرات شیرینی

 

روش های مناسب جهت ترخیص مواد اولیه غذایی

 

پس از اینکه کالا از تولید کننده و فروشنده خریداری شد و مراحل ورود به گمرکات ایران انجام گرفت، به مرحله ترخیص کالا می رسیم که به دو صورت قابل انجام است:

1: توسط فرد بازرگان و واردکننده

2: توسط شرکت ها بازرگانی تجاری

لازمه انجام مراحل ترخیص، تسلط و اشراف کامل بر کتاب قانون و مقررات واردات و صادرات به کشور است که تمامی امور گمرکی را با جزئیات و حساب شده انجام گیرد.

اگر شخص واردکننده نسبت به ارائه حقوق ورودی و گمرکی، مجوزات مورد نیاز و دیگر موارد کوتاهی کند، هزینه های مالی و زمانی زیادی متحمل خواهد شد و در برخی موارد از خروج کالای وی ممانعت خواهد شد.

از این رو شرکت های بازرگانی تجاری با توجه به تخصص و تجربه کافی که در این زمینه دارند و با همکاری ترخیص کاران حرفه ای، تمامی مراحل ترخیص مواد اولیه غذایی را با سرعت و حداقل زمان به انجام می رسانند.

واردات مواد اولیه غذایی به دلیل تنوع بالا و نظارت و حساسیتی که برای واردات آن به کشور اعمال شده است، پیشنهاد می شود که با کارشناسان گروه بازرگانی ارتباط برقرار کنید و از مشاوره تخصصی آن ها اطلاعات لازم را دریافت نمایید.

 

انواع مواد اولیه وارداتی به کشور

 

مواد اولیه غذایی تنوع گسترده ای دارد و هر بازرگان برای واردات می تواند نسبت به یک مورد یا مجموعه ای متنوع اقدام نماید، اما نکته ای که باید در این مسیر رعایت شود، توجه به نیاز بازار داخلی و تولید کنندگانی است که به این مواد اولیه نیاز دارند.

در اینجا ما لیستی از مواردی که در واردات مواد اولیه غذایی شامل می شوند را ذکر می کنیم:

 

مواد کنترل کننده PH

 

این مواد از نمونه مواد اولیه غذایی است که توانایی کنترل خاصیت اسیدی و قلیایی خوراکی ها را دارد، که از جمله آن می توان به اسید سیتریک، اسید لاکتیک، آمونیوم هیدروکسید و سدیم کربنات اشاره کرد. این مواد برای نوشیدنی ها، بکینگ پودر، شکلات، غذاهای کنسروی و دسرهای یخی استفاده می شود.

 

مواد مغذی مکمل

 

این مواد در خوراکی هایی که با مخمرها و باکتری ها درگیر هستند، استفاده می شود که از جمله آن ها می توان به کلسیم سولفات و آمونیوم فسفات اشاره کرد همچنین این مواد مغذی در تمام خوراکی های مشابه نان که در فر و تنور پخته می شود، کاربرد دارد.

 

ویتامین و مواد مغذی

 

از دیگر محصولی که شامل واردات مواد اولیه غذایی می شود، ویتامین ها و مواد مغذی است که جهت غنی سازی مواد از دست رفته خوراکی هایی نظیر آرد، نان، نمک، برنج، آب میوه، شیر و… استفاده می شود.

 

رنگ های خوراکی

 

رنگ های خوراکی از موارد مصرف و پرکاربرد مواد اولیه صنایع غذایی هستند که برای کاهش رنگ مواد غذایی در برابر دما، هوا، نور و رطوبت مورد استفاده قرار می گیرند.

از جمله موارد استفاده این رنگ های خوراکی می توان به آبنبات ها، ژله ها، کیک ها و پنیر اشاره نمود.

 

جایگزین های چربی

 

این مواد برای بخشی یا تمام چربی هایی که در غذا وجود دارند، مناسب است که از جمله آن ها می توان به صمغ گوار، فیبر گندم، سفیده تخم مرغ، صمغ زانتان، فیبر جو دوسر، پنیر و… اشاره کرد.

این چربی ها در برخی مواد غذایی نظیر شیرینی، انواع سس ها، کیک و دسر و محصولات لبنی استفاده می شود.

 

مراحل ترخیص واردات مواد اولیه غذایی به کشور

 

برای واردات کالا به کشور باید یک سری مراحل کلی طی شود که مجوز صدور ترخیص کالا به شخص وارد کننده یا نماینده قانونی وی داده شود.

در این مورد توصیه می شود به شرکت های بازرگانی که از مجموعه متخصص تشکیل شده اند، مراجعه کنید تا به بهترین نحو و در کوتاه ترین زمان ممکن ترخیص کالای شما را انجام دهند.

 

مدارک لازم جهت صدور مجوز برای واردات مواد اولیه غذایی

 

جهت ورود کالاهایی که شامل ماده 16 قانون مواد خوراکی، آشامیدنی و آرایشی بهداشتی هستند، بر طبق مقررات واردات و صادرات وزارت بازرگانی، ورود آن ها بلامانع می باشد.

شخص متقاضی باید مدارک زیر را تکمیل کند و نسبت به ارائه آن به سازمان های مربوطه اقدام نماید:

  • اصل پیش فاکتور به همراه دو برگ تصویر آن
  • آنالیز معتبر با پیش فاکتور کالا که شامل مشخصات کامل فیزیکی، شیمیایی و در صورت نیاز مشخصات میکروبی است
  • در صورت نیاز پیش نمونه

هم چنین شخص متقاضی برای کسب مجوز ترخیص کالا از گمرک باید مدارک زیر را به اداره کل نظارت بر مواد غذایی ارائه کند:

  • فاکتور کالا
  • اصل نسخه دوم پروفرم تایید شده در مرحله ورود
  • اصل گواهی بهداشت
  • اصل برگ آنالیز

گروه بازرگانی پرشین تجارت در خصوص تمامی مراحل قانونی و گمرکی واردات مواد اولیه غذایی به کشور با تخصص و تبحر کافی اقدام می کند و مراحل ترخیص را سرعت می بخشد.

 

همکاری با گروه بازرگانی پرشین تجارت دوان

 

گروه بازرگانی پرشین تجارت دوان با سال ها سابقه در زمینه واردات انواع کالا به کشور توانسته است، تخصص و تجربه کافی را کسب کند و رضایت خریداران و تجار را جلب نماید.

این گروه با همکاری جمعی از افراد متبحر بازنشسته گمرکی و افراد حرفه ای و با تجربه ترخیص کار، واردات کالاها را با سرعت عمل بالا و حداقل هزینه به انجام می رسانند.

از خدمات ارائه شده توسط این گروه متخصص می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • اخذ مجوزهای مورد نیاز از سازمان ها و نهادهای دولتی مربوطه
  • ثبت سفارش و اظهارنامه
  • ارائه کد تعرفه های گمرکی مرتبط با محصول وارداتی
  • ارائه آخرین اخبار و بخشنامه های صادر شده از سوی گمرک

برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص واردات مواد اولیه غذایی می توانید با کارشناسان گروه بازرگانی پرشین تجارت دوان از طریق پل های ارتباطی تماس برقرار کنید.

در واردات مواد اولیه غذایی به جز موارد اشاره شده در مقاله، چه مواد اولیه دیگری قابلیت وارد شدن به کشور را دارد؟

از جمله مواد اولیه غذایی که در واردات به کشور اهمیت دارند، به شرح زیر است:

گازها، جاذب رطوبت، مواد ضد چسبندگی، امولسیفایرها، طعم دهنده ها، بهبود دهنده های طعم، شیرین کننده ها، مواد نگهدارنده

آیا سازمان یا انجمنی در کشور وجود دارد که واردات مواد اولیه غذایی را سامان دهی کند؟

بله در سال 1393 انجمن وارد کننده مواد اولیه غذایی که با نام اختصاری FBIA شناخته شده است، زیر نظر اتاق بازرگانی مشغول به فعالیت است که جهت بهبود کسب و کارها و دریافت مواد اولیه باکیفیت برای کارخانه های تولیدی به فعالیت می پردازد.

گروه بازرگانی پرشین تجارت دوان چه مواد اولیه ای به کشور وارد می کند؟

این گروه پس از بررسی های انجام شده در خصوص نیاز بازار و تولیدکنندگان خارجی، توانایی واردات انواع مواد اولیه غذایی به کشور را دارد، که ما در اینجا به چند مورد از آن اشاره می کنیم:

لاکتیک اسید، کلرور کلسیم، مونوسدیم گلوتومات، مالتودکسترین، دی پتاسیم فسفات، گوارگام، دی سدیم فسفات، گلایسین و…

به این نوشته امتیاز دهید
Rate this post
نویسنده: پرشین تجارت / تاریخ: 1401-6-15
0 938

لطفا در مورد این مطلب نظر دهید

در صورت تمایل شماره تماس خود را وارد نمایید، در اولین فرصت کاری با شما در ارتباط خواهیم بود.

در طول تعطیلات نوروزی پاسخگوی سوالات شما هستیم

شماره تلفن: 02142326

واتساپ- ایتا- تلگرام 09018317558


" ترخیص کالا خود را با آرامش خاطر به ما بسپارید "
021-42326 ارتباط از واتساپ