واردات مواد اولیه پلاستیک
واردات مواد اولیه پلاستیک
واتساپ: 09018317558 02142326

واردات مواد اولیه پلاستیک

واردات مواد اولیه پلاستیکی تحت عنوان پلی اتیلن بسیار پرکاربرد در تولید وسایل پلاستیکی است. مواد اولیه پلاستیک رنج وسیع و گسترده ای از مواد اولیه را در برمی گیرد؛ که ترخیص مواد اولیه پلاستیک برای حوزه صنایع و تکنولوژی، بسیار مهم است؛ حال در این قسمت قصد  داریم در مورد نحوه واردات مواد اولیه پلاستیک اطلاعاتی در اختیار شما قرار دهیم.

واردات-مواد-اولیه-پلاستیک

 اخذ مجوز واردات پلی پروپیلن و مواد اولیه پلاستیک

 

دفتر توسعه صنایع پایین دستی پتروشیمی اعلام کرد: به دنبال رقابت های ایجاد شده در بورس کالا در جریان معامله دو محصول پلی پروپیلن ومواد اولیه پلاستیک ، کمیته تخصصی پتروشیمی کارگروه تنظیم بازار، مجوز واردات این دو محصول مهم پتروشیمی که مورد نیاز صنایع پایین دستی پتروشیمی است را صادرکرد.
طبق این گزارش، تعدادی از مجتمع های پتروشیمی بر اساس مقررات و قوانین و با هماهنگی دفتر توسعه صنایع پایین دستی با هدف تامین کامل نیاز کشور اقدام به واردات خواهند کرد.

 

نکات قابل توجه در واردات مواد اولیه پلاستیک

 

این ترکیب کاربرد گسترده ای در صنعت بطری سازی و بسته بندی پلاستیک دارد، لذا وقتی پلاستیک با موادی از قبیل، الیاف شیشه ای مانند و نانولوله های کربنی ترکیب می شود، می تواند به طور موثری موجب افزایش مقاومت ماده شود. از لحاظ شکل و رنگ آن، ماده ای بی رنگ بوده و به صورت نیمه بلور تشکیل می شود. از مهم ترین خصوصیات و ویژگی های پلی اتیلن ترفتالات، می توان به پایداری آن در آب و مقاوم در برابر وزن است نسبت اشاره کرد. این واقعیت که این ترکیب به عنوان محصولی ضد شکن شناخته شده است و از لحاظ اقتصادی بسیار مورد استفاده قرار می گیرد، موجب شده واردات مواد اولیه پلاستیک  بسیار از لحاظ اقتصادی ضروری و مهم تلقی شود. در همین راستا شرکت ام تی رویال به عنوان ارائه دهنده خدمات بازرگانی واردات و صادرات آماده ارائه خدمات به مشتریان خود در کمترین زمان ممکن است.

ترخیص-مواد-اولیه-پلاستیک_1 مراحل واردات مواد اولیه پلاستیک  

 

مرحله اول: خرید و ارسال کالا

 

  • نامه‌نگاری و درخواست قیمت
  • تقاضای اطلاعات کالا شامل کاتالوگ و پروفایل فروشنده
  • چانه‌زنی و مذاکره با فروشنده
  • بررسی شرکت تأمین‌کننده
  • نهایی کردن سفارش و گرفتن پیش‌فاکتور (پروفرما)
  • پرداخت هزینه
  • بازرسی کمی و کیفی کالا
  • انتخاب روش حمل
مرحله دوم: ترخیص کالا

 

  • ثبت سفارش
  • اخذ مجوزهای لازم
  • دریافت اعلامیه ورود کالا به گمرکات
  • پرداخت هزینه‌ها شامل حقوق و عوارض گمرکی
  • حمل کالا به انبار پس از ترخیص
  • دریافت کالا
ضرورت واردات مواد اولیه پلاستیک

 

امروزه پلاستیک ها قطعا پر کاربرد ترین ماده در صنایع ما هستند. در واقع در دنیای امروزه و مدرنی که در آن زندگی می کنیم، طبق گزارشات صورت گرفته، مشخص شده است که میزان تقاضای پلی اتیلن ترفتالات سالانه بسیار بالاست، لذا در این حوزه، از عمده ترین تولیدکنندگان آن می توان به صنعت نساجی اشاره کرد. در حقیقت بیشترین مصرف این ماده در صنعت بطری سازی و بسته بندی پلاستیک جات می باشد. که واردات آن برای انواع صنایع و کارخانه جات بسیار کاربردی و مهم است.

 

کاربردهای واردات مواد اولیه پلاستیک در صنایع مختلف

 

از پلی اتیلن ترفتالات می توان در صنایعی از قبیل، ماشین آلات، چاپگرهای سه بعدی و ماشین های قالب گیری تزریقی می توان استفاده نمود. از آنجایی که این ماده به راحتی به مایع مذاب تبدیل می شود، لذا به راحتی می تواند آن را در ماشین های قالب گیری به هر شکلی نمایان کرد.

 

ترخیص چاپگرهای سه بعدی

 

پلی اتیلن ترفتالات، پلاستیک مناسبی برای استفاده در چاپگرهای سه بعدی است. ترکیبی موثر و انعطاف پذیر که مقاومت بالایی در نمونه های سه بعدی دارد. برای ترکیباتی که نیاز به انعطاف پذیری و سختی بالایی دارند، مثل: قطعات مکانیکی مورد استفاده در این چاپگرها، می توان از این ماده استفاده نمود.

 

ترخیص ماشین آلات

 

پلی اتیلن ترفتالات به میزان قابل توجهی در ماشین آلات در حال توسعه ، استفاده می شود. در این حوزه می توان از این ماده برای تولید ماشین هایی با عملکرد مناسب استفاده کرد. در این میان پرشین تجارت دوان به عنوان ارائه دهنده خدمات بازرگانی واردات و صادرات آماده ارائه خدمات به مشتریان خود در کمترین زمان ممکن است.

 

ترخیص ماشین های قالب گیری

 

از آن جایی که پلی اتیلن ترفتالات، ترکیبی است که به راحتی تزریق می شود و می توان از آن به آسانی در ماشین های قالب گیری استفاده نمود، لذا بسیار مهم و ضروری است که نحوه و کاربرد آن را در این گونه ماشین آلات بدانید. به طور معمول در دستگاه های قالب گیری، این ماده باید از قبل خشک باشد تا بتوان از آن استفاده نمود. عوامل متعددی می توانند در قالب گیری این ترکیب نقش داشته باشند:

از لحاظ میزان سمی بودن پلی اتیلن ترفتالات در صنایع مختلف می توان گفت که تقریبا به عنوان ماده ای بی اثر و ایمن شناخته شده و این امر موجب شده تا بتواند به درستی نقش و عملکرد خود را در بسته بندی موادغذایی و نوشیدنی ایفا کند. تحقیقات نشان داده است که این ماده، در برابر آلودگی و حمله باکتری ها و سایر عوامل بیماری زا ایمن بوده، لذا آسیب جبران ناپذیری در محیط زیست ایجاد نمی کند.

 

تعرفه گمرکی واردات مواد اولیه پلاستیک

 

  • کد تعرفه گمرکی پلی اتیلن ترفتالات ۳۹۰۷۶۰۲۰ از کشور کره جنوبی می باشد.
  • کد تعرفه گمرکی پلی اتیلن ترفتالات -گرید صنعتی  ۳۹۰۷۶۹۹۰ از کشور ترکیه می باشد.
قوانین ورود مواد اولیه پلاستیک

 

قوانین ورود مواد اولیه پلاستیک در ایران چگونه است و ابزارهای اجرایی آن چه مواردی هستند؟

یکی از مراحل واردات کالا به ایران آَشنایی با قوانینی است که در این زمینه در کشور ما موجود می‌باشد. وظیفه اجرای قانون صادرات و واردات به عهده هیئت دولت است. وزارتخانه ها و ادارات کل در این زمینه ابزار اجرایی دولت می باشند.

از این رو، مجموعه‌ای از قوانین در مورد فرآیندهای عملی واردات و صادرات دیده می‌شود. این قوانین روش‌هایی مانند ثبت نام، الزامات صدور مجوز، فهرست محصولات لازم برای رعایت برخی مقررات فنی و … را مد نظر قرار می‌دهد. این قوانین در شرایطی به‌وسیله دولت اجرایی شده که بسیاری از مصوبات دیگر توسط وزارت صمت تدوین می‌شود.

 

واردات مواد اولیه پلاستیک به شرط تأیید محیط زیست

 

دبیرکل انجمن صنایع نساجی ایران گفت: واردات مواد اولیه پلاستیک  به کشوربا مجوز 15-10 درصد واردات و با رعایت ضوابط مربوطه امکان پذیر است و واحد واردکننده این محصول پتروشیمی باید دارای تأییدیه زیست محیطی باشد.

 

مزایا و معایب واردات مواد اولیه پلاستیک

 

از مهم ترین مزایای واردات  مواد اولیه پلاستیک  می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • در دسترس بودن و راحتی استفاده از آن
  • وزن بسیار سبک و مقاومت بسیار بالای آن
  • مقاوم در برابر رطوبت
  • مقاومت شیمیایی عالی آن در برابر آب و مواد دیگر
  • ضدشکن بودن آن
  • قابلیت بالای بازیافت آن
  • ترکیبی بسیار شفاف و بی رنگ است.

 

از معایب واردات مواد اولیه پلاستیک  می توان به موارد زیر اشاره کرد :

 

حساس در مقابل اکسیداسیون

 

از آن جایی که پلی اتیلن ترفتالات ترکیبی است که برای ذخیره آبجو و شراب استفاده نمی گردد، لذا ممکن است در بعضی از موارد استفاده از آن موجب تخریب حس چشایی شود.

به این نوشته امتیاز دهید
Rate this post
نویسنده: پرشین تجارت / تاریخ: 1402-4-3
0 501

لطفا در مورد این مطلب نظر دهید

در صورت تمایل شماره تماس خود را وارد نمایید، در اولین فرصت کاری با شما در ارتباط خواهیم بود.

پاسخگوی سوالات شما هستیم

شماره تلفن: 02142326

واتساپ- ایتا- تلگرام 09018317558


" ترخیص کالا خود را با آرامش خاطر به ما بسپارید "
021-42326 ارتباط از واتساپ