واردات مواد اولیه کاغذ
واردات مواد اولیه کاغذ
واتساپ: 09018317558 02142326

واردات مواد اولیه کاغذ

واردات و ترخیص مواد اولیه کاغذ از گمرک

 

امروزه در هر جایی که پا می گذارید ردی از کاغذ را خواهید دید. با اینکه در عصر تکنولوژی اکثر کارها به صورت دیجیتال و اینترنتی انجام می شود اما کاربرد کاغذ و اهمیت آن بر کسی پوشیده نیست. بخش مهمی از مواد اولیه کاغذ باید از کشورهای دیگر به ایران وارد شود تا شرکت های مربوطه، کاغذها را در گرم و ابعاد مشخص تولید نمایند. در این مطلب تمامی نکات مربوط به واردات مواد اولیه کاغذ را به شما عزیزان ارائه می دهیم پس با ما همراه باشید.

 

واردات مواد اولیه کاغذ واردات مواد اولیه کاغذ چه اهمیتی دارد؟

 

امروزه کارخانه های بسیاری در کشور به تولید کاغذ و صنایع کاغذی می پردازند. این کارخانه ها برای تولیدات خود به مواد اولیه ای نیاز دارند که باید از کشورهای فعال در این زمینه، به ایران وارد شود. واردات و ترخیص مواد اولیه کاغذ نقش مهمی در بسیاری از صنایع کشور دارد و در صورت عدم وجود یا کمبود واردات، بسیاری از صنایع کشور با مشکل روبرو خواهند شد.

صنایع چاپ، صنایع بسته بندی، دفاتر تبلیغات، ادارات و مدارس و دانشگاه ها همگی به کاغذ نیاز دارند و در صورت نبود مواد اولیه و عدم تولید کاغذ، با روند کاهشی روبرو خواهند شد. در صورتی که این مواد اولیه به موقع و با قیمت مناسب وارد کشور نشوند، کلیه صنایع وابسته به کاغذ را با افزایش قیمت روبرو می سازند. این موضوع سبب می شود که سایر صنایع نیز دستخوش تغییر شوند و شاهد سیر افزایشی قیمت در کلیمه محصولات و خدمات مرتبط با کاغذ باشیم.

 

واردات این قلم کالا از کدام کشورها انجام می شود؟

واردات مواد اولیه کاغذ بیشتر از کشورهایی مانند چین، تایوان، روسیه، مجارستان، ترکیه، هند و آلمان انجام می شود. بخش هایی از این مواد نیز از طریق منابع غنی داخلی تولید می گردد. آن دسته از موادی که زمینه گیاهی دارند معمولا از کشورهایی که در زمینه گیاهان گندم، جو، نی، کنف، کتان، شاهدانه، پنبه، کاج و چنار غنی هستند وارد کشور می شود. واردات مواد شیمیایی لازم برای تولید کاغذ از کشورهایی که این مواد را با کیفیت مرغوبی تولید می کنند، انجام می گیرد.

پس از واردات، ترخیص مواد اولیه کاغذ انجام می گیرد تا مواد لازم برای تولیدات کاغذ در دسترس شرکت ها قرار گیرد.  اکثر دستگاه های تولید کاغذ نیز از آلمان، چین و تایوان وارد کشور می شوند. هر یک از این دستگاه ها دارای کیفیت، ابعاد و جنس خاصی هستند و معمولا کیفیت دستگاه های آلمانی از همه بالاتر است.

 

نحوه واردات و ترخیص مواد اولیه کاغذ

هر کالا و ماده ای برای ورود به کشور باید مراحلی را طی کند و واردات و ترخیص مواد اولیه کاغذ نیز از این قاعده پیروی می نماید. برای واردات این مواد باید از راه های زیر اقدام شود.

 

اخذ کارت بازرگانی

 

هر تاجری که بخواهد واردات مواد اولیه کاغذ را انجام دهد باید کارت بازرگانی دریافت کند. این کارت برای افراد حقیقی و حقوقی صادر می شود و داشتن آن از جمله الزامات واردات کالا است. با دریافت این کارت می توانید معافیت مالیاتی داشته باشید و پیش از شروع کار واردات باید این کارت را از اداره مربوطه دریافت نمایید.

 

بررسی و تحقیق در زمینه مواد اولیه کاغذ

 

بهتر است اطلاعات لازم را در زمینه مواد اولیه کاغذ به دست آورید و سپس برای واردات و ترخیص آن اقدام کنید. در این راستا فروشنده ها و کشورهای صادر کننده مواد مورد نیاز را شناسایی نموده و از بین آنها بهترین شرکت را برای همکاری و خرید مواد اولیه انتخاب کنید.

 

بروز رسانی قوانین و مقررات

 

قوانین مصوب در راستای واردات و ترخیص مواد اولیه کاغذ را ارزیابی و بازبینی کنید زیرا این قوانین ممکن است دچار تغییراتی شده باشند و شما از روند این تغییرات مطلع نباشید. در این زمینه می توانید به مرور بخشنامه ها پرداخته و یا از کارشناسان متخصص در امر واردات کمک بگیرید.

 

توافق با فروشنده و ثبت سفارش

 

پس از انتخاب فروشنده و اطلاع از قوانین مربوط به واردات مواد اولیه کاغذ می توانید توافقات لازم را با شرکت صادر کننده انجام دهید. در صورتی که از نظر کیفیت مواد، قیمت و نحوه ارسال به نتیجه رسیدید، سفارش خود را نهایی کرده و ثبت سفارش انجام دهید. پیش فاکتور ارسالی را به دقت بررسی کنید تا هیچ کسری یا اشتباهی در آن وجود نداشته باشد و حتما از طریق بازرس در مبدأ، مقصد و یا در حین تولید از کیفیت مواد اطمینان حاصل کنید.

 

پرداخت ارز

 

برای هر وارداتی باید پرداخت ارز انجام شود و این به منظور پرداخت هزینه سفارش می باشد. پرداخت ارز از روش های گوناگون انجام می شود که یکی از آنها ارز دولتی می باشد. برای پرداخت ارز به منظور ترخیص مواد اولیه کاغذ بهتر است که از افراد آگاه به امور مالی شرکت خود کمک بگیرید.

 

بیمه و حمل و نقل

 

کالاها و مواد اولیه خریداری شده باید به کشور ما ارسال شوند و به همین دلیل شیوه حمل و نقل و بیمه مواد اولیه بسیار با اهمیت است زیرا در طول مسیر ممکن است اتفاقات غیر قابل پیش بینی اتفاق بیفتد و آسیب هایی به مواد اولیه وارد کند. شیوه حمل و نقل بر قیمت نهایی واردات نیز تاثیر دارد.

 

بیشتر بدانید :

واردات كاغذ و روغن پالم اندونزی به ایران

 

ترخیص مواد اولیه از گمرک

 

آخرین مرحله از واردات و ترخیص مواد اولیه کاغذ مربوط به ترخیص مواد از گمرک است. این مرحله دارای چالش ها و مراحل اداری مختلفی می باشد و بهتر است که از ترخیصکار در این زمینه کمک بگیرید. ترخیصکار ماهر می تواند در مدت زمان کوتاهی و با هزینه هایی مناسب، مواد اولیه کاغذ را از گمرک ترخیص کند.

 

مواد اولیه کاغذ از چه راهی به کشور وارد می شود؟

 

برای واردات مواد اولیه کاغذ سه راه حمل و نقل هوایی، زمینی و دریایی وجود دارد. معمولا آن بخش از مواد اولیه ای که وزن کمتری دارند از راه هوایی به کشور منتقل می شوند. گاهی ممکن است از چند روش حمل و نقل برای مواد اولیه کاغذ استفاده شود و به طور مثال بخشی از واردات از طریق حمل و نقل زمینی انجام شده و بخش دیگر آن از راه دریا صورت گیرد. این نوع حمل و نقل ترکیبی هزینه های بیشتری را به دنبال دارند و موجب افزایش قیمت نهایی مواد اولیه کاغذ می شوند.

 

انواع مواد اولیه کاغذ

 

مواد اولیه کاغذ انواع مختلفی دارند و این مواد معمولا ساقه کتان، پنبه، ساقه جو، گندم، نی، کنف، اگاس، لوله خیزران، برنج، درختان سوزنی، تفاله نیشکر، بامبو، کنف صباره، کنف هندی، کنف بنگال، الیاف کتان، خاک اره، تراشه های چوب، کلر، هیپوکلریت سدیم، دی اکسید کلر، پراکسید هیدروژن، اوزون، سدیم سولفیت، سولفات آلومینیوم، آمونیوم پرسولفات، پلی آلومینیوم کلراید و رنگدانه ها می باشد. این مواد با توجه به میزان دلخواه و مجاز توسط تاجران به کشور وارد می شوند. با در نظر داشتن این مواد می توان گفت که  ترخیص مواد اولیه کاغذ بازه زمانی مختلفی دارد.

 

کاربرد مواد اولیه کاغذ

 

همانطور که در بخش های قبلی هم گفتیم، واردات و ترخیص مواد اولیه کاغذ  در صنایع مختلف کشور تاثیر دارد و این به دلیل کاربرد این مواد می باشد. از مواد اولیه کاغذ برای ساخت کاغذ صنعتی، کاغذ کرافت، کاغذ روکش صنایع چوبی، کاغذ محافظ، کاغذ الکتریکی، کاغذ قیر اندود، کاغذ لاینر، کاغذ شرنز، کاغذ کنگره ای، کاغذ سولفیت، کاغذ برچسب، کاغذ پاکتی، کاغذ روغنی و چسب نواری استفاده می گردد.

اکنون برای شما قابل درک است که اگر زمان و حجم واردات مواد اولیه کاغذ به داخل کشور به تعویق بیفتد چه هزینه های زیان باری به جای می گذارد. روند تولید تمامی این کاغذها وابسته به مواد اولیه خاصی است و اگر همه چیز با برنامه پیش نرود، حتی در ادارات و مدارس نیز با چالش کاغذ روبرو خواهیم شد و یا باید کسری های به وجود آمده را از منابع چوبی و گیاهی داخل کشور جبران کنیم که اصلا صرفه اقتصادی ندارد.

 

کلام آخر

 

در این مطلب به بررسی واردات مواد اولیه کاغذ پرداختیم و بخش ها و مراحل مختلف آن را بررسی نمودیم. اگر قصد واردات این مواد را دارید بهتر است ابتدا در این باره تحقیق کرده و قوانین مصوب را بازبینی کنید. کلیه مراحل واردات تا ترخیص مواد اولیه کاغذ را با دقت زیر نظر بگیرید و در صورت مشاهده موارد مغایر با قرارداد می توانید از مراجع ذیربط، پیگیری های لازم را انجام دهید. برای ترخیص مواد از گمرک باید از یک ترخیصکار ماهر کمک بگیرید تا تمامی مراحل ترخیص در کوتاه ترین زمان و با موفقیت انجام شود.

به این نوشته امتیاز دهید
Rate this post
نویسنده: پرشین تجارت / تاریخ: 1401-4-29
0 651

لطفا در مورد این مطلب نظر دهید

در صورت تمایل شماره تماس خود را وارد نمایید، در اولین فرصت کاری با شما در ارتباط خواهیم بود.

پاسخگوی سوالات شما هستیم

شماره تلفن: 02142326

واتساپ- ایتا- تلگرام 09018317558


" ترخیص کالا خود را با آرامش خاطر به ما بسپارید "
021-42326 ارتباط از واتساپ