واردات ورق مواد معدنی
واردات ورق مواد معدنی
واتساپ: 09018317558 02142326

واردات ورق مواد معدنی

آیا چیزی در مورد واردات مواد معدنی می دانید؟ ما قصد داریم در این مقاله شما را با بخش از مراحل واردات این محصولات آشنا کنیم. واردات ورق مواد معدنی دارای یک سری مراحل پر پبچ و خم است. که برای این کار بهتر است با مراحل واردات آن هم آشنا باشید تا بتوانید واردات این محصولات را به راحتی انجام دهید.

واردات کالا یعنی انتقال کالا و خدمات از کشوری به کشور دیگر، که واردات کالا از راه تجاری انجام می شود. که برای واردات و صادرات به کارت بازرگانی نیاز دارید. و بدون کارت بازرگانی واردات ورق مواد معدنی امکان پذیر نخواهد بود.

کالاهای وارداتی به سه دسته تقسیم می شوند:

 مشروط : واردات و صادرات این کالا ها نیاز به مجوز هایی دارد.

 مجاز : صادر و وارد کردن این کالاها با رعایت قوانین نیازی به کسب مجوز ندارد.

 ممنوع : وارد کردن و یا صادر کردن این نوع از کالا به موجب شرع و قوانین اسلام و خرید و فروش آن ها  ممنوع می باشد مثل مشروبات الکلی.

شناخت تمامی قوانین و مقررات واردات و ترخیص کالا و چگونگی انجام آن برای هر بازرگانی مهم است ولی با توجه به این که بیشتر افراد دارای مشغله های زیادی هستند بهتر است که تمامی مراحل و ترخیص کالای مورد نظر تان را به شرکت های فعال در این زمینه بسپارید.

 

مراحل واردات ورق مواد معدنی
  • اولین مرحله برای شروع مراحل واردات از هر کشوری داشتن کارت بازرگانی است. واردات کالاهایی که هدف از واردات آن خرید  و فروش و تجارت است نیاز به دریافت کارت بازرگانی دارد و نداشتن آن ممکن است دارای یک سری دردسر ها باشد.  کارت بازرگانی انواعی مختلف دارد هم چون کارت بازرگانی تجاری، بازرگانی، تولیدی و …

 

  • دومین مرحله از واردات کالا این است که بتوانیم بهترین تامین کننده را پیدا کنیم. و به بررسی درباره راه های  برای ایجاد ارتباط با تامین کننده ها بپردازیم.

 

  • سومین مرحله از واردات تامین کننده های مناسب است. تا بتوانیم یکی از آن ها را که بهترین شرایط را دارد انتخاب کنیم و استعلام های لازم برای قیمت و مشخصات و مقایسه با یک دیگر را انجام دهیم.  می توان این استعلام ها را یک فاکتور مهم در انتخاب این تامین کننده خوب دانست.

 

  • مرحله چهارم این فرایند اخذ پروفرما یا پیش فاکتور است که یکی از مراحل مهم واردات می باشد. بعد از انتخاب کردن کالاها و تعداد و…. با فروشنده در میان می گذاریم و برای نوع حمل و قیمت و تعداد محصول و زمان ارسال و نوع بیمه و …. وارد بحث و مذاکره می شویم. و پیش فاکتور را که یکی از مهم ترین ها است که شامل اطلاعاتی مانند قیمت واحد هر محصول، قیمت کل، مدت پیش فاکتور با توجه به صادر شدن شماره حساب ارائه شده و جزئیات مربوط به بانک نوشته است.

 

  • پنجمین مرحله از واردات برآورد کردن کل هزینه های  مربوط به واردات می باشد. و قبل از پرداخت کردن هزینه کالا به تامین کننده باید تخمین بزنید که کل هزینه چقد می شود.حتی می توانید این مرحله را قبل از پیش فاکتور انجام دهید.

 

  • ششمین مرحله در مرحله بعد باید سفارشات خود را در وزارت بازرگانی ثبت نهای کنید. این کار باعث اینترنتی انجام می شود و شما اطلاعات موجود در پیش فاکتور را در سامانه ثبت می کنید.

 

در این مرحله و بعد از تأیید شدن سفارش شما و تایید شدن شرایط شما باید فرایند لازم برای وارد کردن کالا به کشور را شروع نماید. همچنین بستن قرار داد با بیمه باربری و قرار داد بازرسی کالا براساس قوانین اسلامی اجباری می باشد.

در این مرحله کالا های شما وارد گمرک ایرانی می شود و گمرک هم هیچ اطلاعاتی درباره مشخصات کالاهای وارداتی ندارد پس وارد کننده باید تمامی اطلاعات را به آنها تحویل بدهد و گمرک هم براساس اظهارنامه کالا را تایید و اجازه ترخیص را می دهد.

ارتباط با کارشناسان مشاور

با توجه به مراحلی که در بالا گفته شد واردات ورق مواد معدنی  یکی از مراحل سخت است که باید توسط افراد با تجربه و متخصص انجام شود. شما می توانید برای واردات کالاهای خود به یک شرکت بازرگانی معتبر مراجعه کنید تا تمامی مراحل را از واردات تا ترخیص را برای شما انجام دهند.

به این نوشته امتیاز دهید
Rate this post
نویسنده: پرشین تجارت / تاریخ: 1400-8-29
0 665

لطفا در مورد این مطلب نظر دهید

در صورت تمایل شماره تماس خود را وارد نمایید، در اولین فرصت کاری با شما در ارتباط خواهیم بود.

پاسخگوی سوالات شما هستیم

شماره تلفن: 02142326

واتساپ- ایتا- تلگرام 09018317558


" ترخیص کالا خود را با آرامش خاطر به ما بسپارید "
021-42326 ارتباط از واتساپ