واردات و ترخیص تابلو برق از گمرک
واردات و ترخیص تابلو برق از گمرک
واتساپ: 09018317558 02142326

واردات و ترخیص تابلو برق از گمرک

واردات تابلو برق | ترخیص تابلو برق از گمرک



در این مطلب قصد داریم شما را با ابعاد واردات و ترخیص تابلو برق از گمرک آشنا کنیم. همانطور که میدانید تابلو برق ها و اجزای آن امروزه برای تامین نیروی متناسب با ابعاد پروژه ها بکار می روند و بنا به نوع پروژه ها در مقیاس های مختلف بکار گرفته می شوند. با اینکه امروزه بیشتر تابلو برق ها در  داخل کشور تولید می شود ولی هنوز هم  بخش اعظمی از آن بصورت وارداتی انجام می شود. معمولا هر تابلو برقی در داخل کشور تولید نمی شود و برای شرکت های تولیدی بزرگ معمولا از تابلو برق وارداتی استفاده می شود چرا که این موارد با استاندارد های روز دنیا همخوانی دارند. با ما همراه باشید تا با واردات تابلو برق | ترخیص تابلو برق از گمرک آشنا شوید.

واردات و ترخیص تابلو برق از گمرک

 

هدف از اجرای تابلو برق چیست؟

 

یکی از اصلی ترین اهداف  استفاده از تابلو برق برقراری ایمنی و امنیت میان تجهیزات برقی می باشد. جدای از خطرات ناشی از عوامل محیطی و مشکلات ناشی از نصب تجهيزات و پديده‌هايي مانند اتصال کوتاه در تجهيزات الکتريکی به وجود آمده ، امروزه نصب تابلو برق بی پروژه های کوچک ،متوسط و بزرگ ضروری می باشد.

پس به این دلیل ضرورت افزایش ایمنی بیش از پیش احساس می‌شد، بدین ترتیب متخصصان تابلو برق را طراحی و به بازار عرضه کردند. نکته قابل توجه اینکه تابلو برق ها معمولا متناسب با ابعاد پروژه طراحی و اجرا می شوند  و این کار معمولا یا بصورت تابلوهای وارداتی یا توسط افراد مجرب و حرفه ای به اجرا در می آید.

 

نکته مهم در واردات تابلو برق

البته از جمله  اهداف دیگر به اجرا درآوردن تابلو برق وارداتی این است که تمامی قسمت‌های برق دار در دسترس اپراتور قرار می‌گیرند و معمولا پست برق هایی که تابلو برق ندارند در معرض آسیب و خسارات بسیاری هستند و عوامل جوی پس از مدتی روی اجزای آن اثرات منفی دارد.

استفاده از تابلو برق سبب می شود در صورت بروز هرگونه خطا ، افراد حرفه ای و مجرب در کمترین زمان ایراد را پیدا سپس برای رفع آن  اقدام نمایند. بطور کلی این محفظه بسته تجهیزات الکتریکی را در بر می‌گیرد.

البته لازم است بدانید که تابلو ها بسته به نوع آن می‌توانند دارای تجهیزات پنوماتیک مانند شیرهای برقی ، کمپرسور و ….نیز باشند.

 

انواع تابلو برق وارداتی شامل چه مواردی است؟

 

  • تابلوی ایستاده قابل دسترسی از جلو
  • سلولی
  • تمام بسته دیواری اصلی
  • تمام بسته دیواری نیمه اصلی
  • تمام بسته دیواری فرعی

 

در واقع تابلوی اصلی در پست برق و به طرف فشار ضعیف ترانس متصل است و در تابلوی نیمه اصلی تابلوهای برق بلوک ساختمانی یا قسمت مستقلی از مجموعه را توزیع و از تابلوی اصلی تغذیه می‌شود. تابلوی فرعی نیز برای توزیع و کنترل سیستم برق خاصی مانند موتور خانه، روشنایی و … کاربرد دارد و از تابلوی اصلی تغذیه می‌شود. معمولا تابلوهای موتورخانه از نوع ایستاده و سایر تابلوها از نوع توکار تمام بسته هستند.

 

تابلو برق های وارداتی از چه راهی به کشور منتقل می شوند؟

 

معمولا به دلیل حجم و وزن زیاد تابلو برق ها بیشتر از طریق بنادر دریایی به کشور وارد می شوند . البته مرز زمینی مناسب با همسایه ها سبب شده که امروزه از مبدا این کشور ها کار واردات نیز انجام شود و یکی از کالاهای اساسی تابلو برق می باشد.

 

 

ساختار انواع تابلو برق‌ها

 

با توجه به اینکه تابلو برق ها برای کاربرد های متفاوتی مورد استفاده قرار میگیرد دارای ساختار متفاوتی از نظر اجزا و شکل و سایز هستند و در ادامه قصد داریم شما را با ساختار انواع تابلو برق های وارداتی آشنا کنیم.

 

تابلوهای Metal Enclosed

 

این مدل تابلو برق یکی از رایج ترین نوع وارداتی می باشد و با آن که نمونه مشابه آن در داخل ساخته می شود ولی واردات آن نیز انجام می گیر. این نوع تابلو برق‌ها به شکل محفظه تمام بسته فلزی است و جنس فلز آن نیز  متفاوت می باشد و کل تجهيزات الکتريکی اعم از كليد ها، ترانس‌های جريان و ولتاژ، لوازم اندازه گیری و … در داخل آن نصب می‌شود. این تابلوها به دو دسته تقسیم می‌شوند.

 

تابلوهای Metal Clad

 

این مدل را تابلو برق تفکیکی می نامند و برای کاربری هایی که پست برق آن جداگانه می باشد ، بکار برده می شود. بطور کلی اين نوع تابلوها نوعي از تابلوهای Metal Enclosed هستند و محفظه‌های مختلف آن از یکدیگر تفکیک شده‌اند. نکته قابل توجه اینکه برای پروژه های متوسط و بزرگ نوع وارداتی آن مورد استفاده قرار می گیرد.

یکی از مزایایی که این نوع تابلو برق‌ها دارند این است که اگر خطايي در يكي از محفظه‌ها روی دهد، اين خطا به محفظه‌های ديگر منتقل نمی‌شود و ساير محفظه‌ها نيز تحت تأثير این خطا قرار نمی‌گیرند و به شکل آسيب ديده و سالم باقی می‌مانند.

 

تابلو Metal Clad وارداتی به چند بخش تقسیم می شوند؟

 

تابلو Metal Clad وارداتی که توسط کشور های اروپایی طراحی می شود بطور کلی به چهار بخش اصلی تقسیم می شود و از جمله می توان به موارد زیر اشاره کرد.

 

محفظه باسبار

محفظه سر کابل

محفظه  کليد

محفظه های LV (کنترل) که تجهيزات اندازه گيری، حفاظتی و کنترلی در آن قرار می‌گيرند.

 

تابلوهای Compartment Type

 

اين نوع تابلوها نوعي از تابلوهای Metal Enclosed هستند اما در آن‌ها، محفظه های مختلف از یکدیگر تفکیک نشده‌اند.

 

اجزاء تشکیل دهنده هر تابلو برق چیست؟

 

با اینکه تابلو برق ها دارای تفاوت بسیاری هستند ولی از نظر اجزا با هم اشتراک دارند لوازم الکتریکی که در تابلو برق مورد استفاده قرار می‌گیرد عبارت است از کلیه عناصری که در مدار الکتریکی قرار می‌گیرند .

 

کنتاکتور

 

یکی از اجزای بسیار مهم تابلو برق ها که در حفظ ایمنی آن نقش بسزایی دارد کنتاکتور می باشد . کنتاکتور در حقیقت وظیفه قطع و وصل مدار فرمان از راه دور را بر عهده دارد.این قطعه خود دارای مدل های بسیار زیادی است

 

بی متال

 

محافظت از سایر اجزا در مواقعی که جریان برق نوسان پیدا می کند از اهمیت بالایی برخوردار است و این حفاظت توسط بی متال صورت می گیرد. بی متال فرمان قطع در اثر عبور جریان زیاد را صادر می‌کند.

 

کلیدها

 

اغلب  با انواع کلید ها آشنایی بسیار خوبی داریم و اجرای کلید در تابلو برق ها نقش اصلی و پایه ای دارد و بدون آنها نمی توان دستورات لازم را در قطع و وصل کردن جریان برق صادر کرد. انواع کلیدها که وظیفه قطع و وصل مدار را انجام می‌دهند. کلیدهای غلتکی، سلکتوری و بوش باتون، میکروسوئیچ، فلوتر سوئیچ و … از مهم‌ترین انواع کلیدها به شمار می‌روند.

 

انواع رله ها

 

انواع رله ها به منظور ارسال فرمان قطع یا وصل در اثر عوامل مختلف و خطاهای گوناگون در تابلو برق قرار می‌گیرد. رله ها انواع مختلفی دارند که می‌توانیم از بین آن‌ها به رلۀ کنترل فاز، رلۀ کنترل بار، رلۀ زمانی یا تایمر و … اشاره کنیم.

 

تجهیزات اندازه گیری

 

تجهیزات اندازه گیری در تابلو برق های وارداتی یکی از مواردی است که به طور اصولی به آن پرداخته شده و این پارامتر در تابلو برق هایی که در داخل تولید می شود کمتر به آن پرداخته می شود تجهیزات اندازه گیری به منظور محاسبۀ پارامترهای متغیر مثل آمپرمتر، ولتمتر، واتمتر، فرکانس متر و… کاربرد دارند.

 

بدنه

 

هر تابلو برق دارای بدنه است تا تجهیزات را محصور کند.

 

ارتباطات

 

هادی‌ها وظیفه ارتباط تجهیزات را بر عهده دارند. لازم است بدانید که ارتباطات توسط سیم، شینه، کابلشو و غیره … انجام می‌شود. همچنین لازم به ذکر است کلیۀ فعالیت قسمت‌های وایرینگ و شینه کشی در این دسته قرار می‌گیرند و به دو دسته ارتباطات انعطاف پذیر مثل سیم و کابل و ارتباطات انعطاف ناپذیر  مثل شینه‌ها تقسیم می‌شوند.

 

واردات تابلو برق واردات تابلو برق از چه کشور هایی انجام می شود؟

 

 

با اینکه کشور هایی زیادی در زمینه تولید تابلو برق فعالیت می کنند ولی هنوز هم بیشتر از مبدا کشور چین و کشورهایی اروپایی کار واردات انجام می شود.چین امروزه متناسب با انواع پروژه های صعنتی خیلی بزرگ تابلو برق هایی را طراحی و تولید می کند و گاها نصاب های آن نیز از همین کشور هستند.

برای تابلو برق های شرکت های نفت و گاز امروزه بیشتر از تابلو برق های وارداتی استفاده می شود و البته کار نصب  و راه اندازی آن توسط افراد حرفه ای انجام می شود.

 

ترخیص تابلو برق از گمرک

 

پس ازتحویل بار و مراحل قانونی خرید تابلو برق نوبت به ترخیص این کالا می رسد.معمولا ترخیص این کالا یا توسط صاحب بار انجام می شود یا توسط افراد حرفه ای به نام ترخیصکار، که این افراد با روند قانونی ترخیص بارآشنایی کامل دارند.

آشنایی کامل با ظوابط و تعرفه های گمرک سبب می شود در زمان بسیار مناسب کار ترخیص بار انجام شود و در صورتی که این آشنایی کافی نباشد ممکن است به دلیل ترخیص نشدن به موقع صاحب بار دچار زیان های مالی شود.برای اطلاع از واردات و ترخیص الکترود بر روی لینک کلیک کنید.

 

به این نوشته امتیاز دهید
5/5 - (1 امتیاز)
نویسنده: پرشین تجارت / تاریخ: 1401-2-10
0 923

لطفا در مورد این مطلب نظر دهید

در صورت تمایل شماره تماس خود را وارد نمایید، در اولین فرصت کاری با شما در ارتباط خواهیم بود.

پاسخگوی سوالات شما هستیم

شماره تلفن: 02142326

واتساپ- ایتا- تلگرام 09018317558


" ترخیص کالا خود را با آرامش خاطر به ما بسپارید "
021-42326 ارتباط از واتساپ