واردات و ترخیص ضایعات مس
واردات و ترخیص ضایعات مس
واتساپ: 09018317558 02142326

واردات و ترخیص ضایعات مس

واحدهای دارای پروانه بازیافت ضایعات مس و کارت بازرگانی
نیاز به مجوز انرژی اتمی

02142326
واتساپ 09018317541

 

 

 

واردات و ترخیص ضایعات مس از جمله خدمات در گروه بازرگانی پرشین تجارت دوان می باشد. بازرگانان می توانند برای واردات ضایعات مس از دیگر کشورها و انجام امور مربوط به ترخیص آن با  ما همکاری کنند. از آنجایی که فلز مس می تواند در یک فرآیند بازیافتی مجدد به چرخه تولید برگردد و مورد استفاده قرار گیرد، ضایعات آن نیز از اهمیت بالایی برخوردار است. از طرفی دیگر نیز بازیافت فلزی همچون مس، بسیار به صرفه تر و ارزان تر از استخراج دوباره آن از معادن می باشد. در ادامه این مقاله همراه ما باشید تا پیرامون واردات و ترخیص ضایعات مس اطلاعات بیشتری را ارائه دهیم.

 

ضایعات_مس

 

واردات ضایعات مس

بزرگ ترین کشورهای تولید کننده ضایعات مس که این کالا را به دیگر کشورها صادر می کنند، کشورهای عراق، ارمنستان، روسیه، قزاقستان، گرجستان و … می باشند که واردات ضایعات مس به ایران نیز از طریق این کشورها انجام می شود. بازرگانانی که قصد ورودات ضایعات مس را به کشور ایران دارند، باید ابتدا نسبت به دریافت مجوزهای لازم اقدام کنند.

یکی از مهم ترین مجوزهایی که برای واردات ضایعات مس نیاز است، دریافت مجوز از سازمان انرژی اتمی می باشد.  البته ممکن است به دیگر مجوزها نیز شامل مجوزهای دفتر صنایع فلزی وزارت صمت و یا مجوز عدم تولید داخل نیز نیاز داشته باشید. برای کسب اطلاعات دقیق تر در زمینه مجوز های لازم برای واردات و ترخیص ضایعات مس با مشاوران گروه بازرگانی پرشین تجارت دوان تماس بگیرید.

بیشتر بدانید :

چرا واردات ضایعات مس به کشور به صرفه است؟

بسیاری از تاجران و وارد کنندگان، به فکر وارد کردن ضایعات مس هستند. ضایعات مس از این جهت بسیار مورد توجه قرار گرفته است که قابل بازیافت است. بازیافت مس از نظر اقتصادی بسیار به صرفه می باشد و در مقایسه با استخراج مس از معادن و تولید مس خالص، دارای هزینه های کمتری است. بنابراین استفاده از ضایعات مس در چرخه تولید باعث کاهش هزینه ها در کاربرد های صنعتی می شود.

بد نیست بدانید کشورهای بزرگی همچون آمریکا برای کاربرد های صنعتی خود از مس بازیافتی استفاده می کنند و البته که این کشور از بزرگ ترین تولید کنندگان ضایعات مس در دنیا نیز می باشد و برای تامین ضایعات مس مورد نیاز در چرخه تولیدات خود، نیازی به واردات ندارد.

با این حال سهم ضایعات مس در تولید بسیار کم است، چراکه اگر منابع مس موجود در جهان را 100 درصد در نظر بگیریم، 88 درصد آن را مس خالصی که از منابع استخراج شده تشکیل می دهد و مابقی ضایعات مس می باشد.

 

انواع ضایعات مس

به طور کلی ضایعات مس در دو دسته ضایعات مس جدید و ضایعات مس قدیمی دسته بندی می شود. البته این ضایعات مس جدید و قدیم با عنوان قراضه های جدید و قدیم نیز شناخته می شود.

  • ضایعات مس و یا قراضه های قدیمی : این دسته از ضایعات مس، ضایعاتی هستند که در واقع عمر مفید خود را طی کرده اند و کیفیت و کارایی آن ها کم شده است. زمانی بازیافت ضایعات مس قدیمی امکان پذیر است که مقدار آن ها به میزان قابل توجهی افزایش پیدا کند. همین موضوع سبب طولانی شدن زمان بازیافت این نوع از ضایعات مس می شود.
  • ضایعات مس و یا قراضه های جدید : ضایعات مس جدید، دسته ای از ضایعات مس هستند که در طی تولید قطعات و تجهیزات صنعتی به وجود می آیند. این دسته از ضایعات مس را می توان پس از گذشت چند ماه بازیافت کرد.

لازم است بدانید که وقتی حرف از واردات ضایعات مس به میان می آید، منظورمان واردات ضایعات مس جدید است که بتون به راحتی آن را بازیافت و وارد چرخه تولید کرد.

 

تجارت در زمینه ضایعات مس

از مهم ترین موضوعاتی که در مورد فلز مس وجود دارد، این است که مس پس از فولاد در رتبه دوم پرکاربرد ترین فلز در سراسر جهان می باشد و سالانه حجم بسیاری از این فلز از طریق استخراج از معادن تولید می گردد.

اما آنچه که روشن است، این نکته می باشد که میزان تولید مس استخراج شده از معادن، پاسخگوی نیازهای جوامع نیست. همین موضوع سبب شده است که تجارت ضایعات مس به تجارتی پرسود تبدیل شود.

 

از خدمات گروه بازرگانی پرشین تجارت دوان

گروه بازرگانی پرشین تجارت دوان از شرکت های فعال در زمینه واردات و ترخیص کالا از گمرک می باشد. شما بازرگانان عزیز می توانید علاوه بر واردات و ترخیص ضایعات مس در این مجموعه، از دیگر خدمات ارائه شده نیز به شرح موارد زیر استفاده کنید :

  • واردات و ترخیص ضایعات فلزات
  •  ترخیص ضایعات آهن
  • واردات و ترخیص ضایعات قلع
  •  ترخیص ضایعات سرب
  • واردات و ترخیص ضایعات مس
  •  ترخیص ضایعات روی
  • واردات و ترخیص ضایعات چدن
  •  ترخیص ضایعات نیکل
  • واردات و ترخیص ضایعات آلومینیوم

 

تعرفه گمرکی واردات ضایعات مس

اغلب واردات ضایعات مس به ایران از کشور عراق و پس از انجام آزمایش های تشعشعات رادیو اکتیو انجام می شود. همانطور که اشاره کردیم واردات ضایعات مس به ایران نیازمند دریافت مجوز از انرژی اتمی است. همینطور افراد باید برای ثیت سفارش ضایعات مس به سازمان توسعه تجارت مراجعه کنند. ضایعات مس در ردیف 740400 قرار می گیرد که شامل 4 درصد حقوق ورودی و 8 درصد مالیات بر ارزش افزوده می باشد.

 

ارتباط با کارشناسان گمرکی

واردات ضایعات مس برای واحدهای تولیدی با کارت خودشان قابلیت انجام دارد. همچنین  شما بازرگانان عزیز می توانید برای ثبت سفارش، اخذ مجوزهای لازم، پیگیری استاد بانکی، حمل و نقل و … با همکاران ما در این مجموعه در ارتباط باشید.

برای دریافت مشاوره تخصصی پیرامون واردات و ترخیص ضایعات مس و همینطور اطلاع از قوانین جدید ترخیص کالا از گمرک، می توانید با شماره های 02142326 و همچنین واتساپ به شماره 09018317541 تماس حاصل فرمائید.

به این نوشته امتیاز دهید
4/5 - (1 امتیاز)
نویسنده: پرشین تجارت / تاریخ: 1400-9-29
0 2969

لطفا در مورد این مطلب نظر دهید

در صورت تمایل شماره تماس خود را وارد نمایید، در اولین فرصت کاری با شما در ارتباط خواهیم بود.

پاسخگوی سوالات شما هستیم

شماره تلفن: 02142326

واتساپ- ایتا- تلگرام 09018317558


" ترخیص کالا خود را با آرامش خاطر به ما بسپارید "
021-42326 ارتباط از واتساپ