واردات و ترخیص فیلامنت
واردات و ترخیص فیلامنت
واتساپ: 09018317558 02142326

واردات و ترخیص فیلامنت

واردات و ترخیص فیلامنت پرینتر سه بعدی یکی از نیازهای کشورمان است که امروزه نیز توسط بسیاری از واردکنندگان و تجار انجام می‌شود. پرینترهای سه‌ بعدی جزو دستگاه‌هایی با قابلیت‌های فراوان هستند و غالبا از آن‌ها در زمینه طراحی‌های صنعتی و تبلیغاتی استفاده می‌گردد. این دسته از پرینترها در کشوهای صنعتی و پیشرفته طرفداران زیادی پیدا کرده‌اند.

کار کردن با دستگاه چاپ سه بعدی نیازمند مواد اولیه خاص خود از جمله فیلامنت است؛ به طوری که برای اینکه دستگاه پرینتر سه بعدی دارای کارکرد مطلوبی باشد، نیاز است که واردات فیلامنت پرینتر سه بعدی به کشور صورت بگیرد. اگر شما نیز مایل هستید در زمینه واردات فیلامنت پرینتر سه بعدی فعالیت کنید، برای آشنایی با جزئیات تکمیلی در ادامه این مقاله از وبسایت پرشین تجارت دوان ما را همراهی کنید.

واردات و ترخیص فیلامنت

 

واردات فیلامنت پرینتر سه‌بعدی

 

اشاره کوتاهی کردیم که در دهه اخیر، پرینترهای سه بعدی بسیار مورد توجه قرار گرفته‌اند و از آن‌ها در بسیاری از کشورهای پیشرفته و صنعتی استفاده می‌شود. از این دسته از پرینترهای سه بعدی در داخل کشور ایران نیز برای چاپ سه بعدی استفاده می‌گردند.

مشابه با هر نوع دستگاه و تجهیزات دیگری، پرینترهای سه بعدی نیز برای ارائه خروجی، نیاز به برخی متریال و مواد اولیه دارند. از اصلی‌ترین مواد اولیه مورد نیاز برای پرینترهای سه بعدی، فیلامنت (Filament) است.

فیلامنت‌ها که درحقیقت رشته‌های پلیمری (پلاستیکی) هستند، برای استفاده در پرینترهای سه بعدی ضرورت دارند. واردات فیلامنت پرینتر سه بعدی، به شکل رول‌های اغلب نیم و یک کیلوگرمی صورت می‌گیرد و به بازار داخلی عرضه می‌شود. جهت آشنایی با مقاله واردات ورق شبرنگ پیشنهاد می کنیم مقاله واردات ورق شبرنگ را مطالعه بفرمایید.

 

لزوم واردات فیلامنت پرینتر سه‌بعدی

 

لزوم واردات فیلامنت پرینتر سه بعدی، از این جهت است که فیلامنت در پرینتر سه بعدی، اهمیتی مشابه با کارتریج در پرینتر معمولی دارد. درحقیقت این کیفیت و نوع فیلامنت در پرینتر سه بعدی است که در نتیجه نهایی چاپ سه بعدی نیز تاثیر می‌گذارد. با توحه به استفاده از پرینترهای سه بعدی در کشور، واردات فیلامنت پرینتر سه بعدی نیز از اهمیت بالایی برخوردار است.

واردکنندگانی که مایل هستند در زمینه واردات فیلامنت پرینتر سه بعدی فعالیت کنند، باید به این موضوع توجه داشته باشند که هر پرینتر سه بعدی، از طراحی منحصر به فردی برخوردار است و نیازمند مجموعه‌ای منحصر به فرد از دما، سرعت و دامنه حرکتی می‌باشد. بنابراین برای پوشش بازار داخلی، واردکنندگان باید پس از انجام بررسی‌های لازم، فیلامنتی که بیشترین کارایی و مطابقت را با پرینترهای سه بعدی مورد استفاده در ایران دارد را وارد کنند.

به طور کلی فیلامنت‌ها در انواع رنگ‌ها، جنس‌ها و ضخامت‌ها تولید می‌شوند. هر یک متناسب با دمای ذوبی که دارند، تغییر حالت می‌دهند. سپس پرینتر سه بعدی آن را را از طریق نازل بر روی هم قرار می دهد تا قطعه نهایی ایجاد گردد.

درحال حاضر واردات فیلامنت سه بعدی در دو ضخامت 1.75 و3 میلیمتری انجام می‌شود. معمولا رایج‌ترین ضخامت فیلامنت‌ها که در پرینترها مورد استفاده قرار می‌گیرند، برابر با 1.75 است. اندازه خروجی نازل دستگاه در تعیین ضخامت مناسب فیلامت برای دستگاه تعیین کننده است.

زمانی فعالیت در زمینه واردات یک نوع کالا سودآور است که انتخاب کالا به درستی صورت گرفته باشد. در صورتی که در انتخاب نوع مناسب فیلامنت پرینتر سه بعدی و واردات آن متناسب با نیاز بازار، نیاز به دریافت راهنمایی تخصصی دارید، می‌توانید با کارشناسان پرشین تجارت دوان در ارتباط باشید.

 

ترخیص فیلامنت پرینتر سه‌بعدی از گمرک

 

پس از واردات فیلامنت پرینتر سه بعدی و حمل کالا تا گمرک ایران، واردکنندگان باید برای ترخیص آن از گمرک اقدام نمایند. ترخیص این کالا مشابه با هر نوع کالای دیگری نیازمند طی برخی مراحل اداری است و واردکنندگان باید برای این امر پس از آماده سازی مدارک و ثبت اسناد واردات به شکل فیزیکی یا الکترونیکی، نسبت به پرداخت حقوق گمرکی و مالیات اقدام کنند.

طی کردن تمامی مراحل اداری گمرک، نیازمند داشتن دانش و تخصص کافی در این زمینه است. به طوری که اگر افراد تجربه کافی داشته باشند، می‌توانند کالای وارداتی خود را از جمله فیلامنت پرینتر سه بعدی را در بازه زمانی کوتاهی از گمرک ترخیص نمایند و اینگونه هزینه‌ها از جمله هزینه نگهداری کالا در گمرک را نیز کاهش دهند.

به همین دلیل توصیه می‌کنیم فرآیند ترخیص کالای خود را به یک ترخیص کار حرفه ‌ای و با تجربه بسپارید که به تمامی امور گمرکی آشنایی دارد. باتوجه به اینکه ترخیص‌کاران از تمامی مراحل آگاهی دارند، به راحتی و بدون معطلی می‌توانند مراحل را پشت سر بگذارند. اینگونه کالای شما در بازه زمانی کوتاهی در اختیارتان قرار می‌گیرد و می‌توانید آن را به بازار عرضه کنید.

 

هزینه‌های واردات فیلامنت پرینتر سه‌بعدی  

 

در تعیین هزینه‌های واردات فیلامنت پرینتر سه بعدی، هزینه‌های مختلفی باید در نظر گرفته شود. درحقیقت نمی‌توان یک هزینه ثابت را برای واردات کالا عنوان کرد.

در تعیین هزینه‌ واردات فیلامنت پرینتر سه بعدی، فاکتورهای مختلفی شامل هزینه خرید فیلامنت، هزینه ثبت سفارش کالا، هزینه پرداختی برای اخذ مجوزهای مورد نیاز، هزینه حمل و نقل کالا (تعیین هزینه حمل و نقل کالا بر اساس یکی از روش‌های هوایی، دریایی، ریلی و یا زمینی)، حقوق ورودی مطابق با تعرفه گمرکی تعیین شده برای کالا، هزینه‌های ترخیصیه و دموراژ، هزینه انبارداری، هزینه ترخیص کالا، کارمزد کارت بازرگانی و …می‌باشد.

اگر نگران هزینه‌های واردات فیلامنت پرینتر سه بعدی هستید، می‌توانید پیش از اقدام ابتدا با کارشناسان مجموعه پرشین تجارت دوان در ارتباط باشید تا هزینه‌های دقیق واردات را برای شما برآورد کنند.

 

واردات فیلامنت پرینترسه‌بعدی با گروه بازرگانی پرشین تجارت دوان

 

گروه بازرگانی پرشین تجارت دوان دارای سابقه طولانی در زمینه واردات انواع دستگاه‌ها به ایران است و با توجه به دانش و اطلاعات به روزی که از انواع دستگاه‌ها دارد، می‌توانند راهنمای بازرگانانی که قصد خرید و ترخیص کالای مورد نیاز خود را از گمرک دارند، باشند.

اگر قصد واردات فیلامنت پرینتر سه بعدی را دارید، کارشناسان گروه بازرگانی پرشین تجارت دوان به شما کمک می‌کنند تا بتوانید با پرداخت کم‌ترین هزینه و در عین حال با اختصاص کوتاه‌ترین زمان ممکن، از طریق مجاری قانونی، واردات خود را انجام دهید.

برای دریافت مشاوره تخصصی پیرامون واردات فیلامنت پرینتر سه بعدی، می‌توانید طریق شماره تماس 02142326 و یا واتساپ 09018317541 با کارشناسان پرشین تجارت دوان در ارتباط باشید و مشاوره تخصصی دریافت نمایید.

برای واردات فیلامنت پرینتر سه‌بعدی، ثبت سفارش را باید از طریق کدام سامانه انجام دهیم؟

فرآیند ثبت سفارش کالا برای واردات فیلامنت پرینتر سه‌بعدی، باید از طریق سامانه جامع تجارت به نشانی اینترنتی “ntsw.ir” صورت بگیرد.

آیا پس از واردات فیلامنت پرینتر سه‌بعدی، امکان نگهداری آن در گمرک جمهوری اسلامی ایران وجود دارد؟

بله، پس از واردات فیلامنت پرینتر سه بعدی، امکان نگهداری این کالا مشابه با هر نوع کالای وارداتی دیگر، به مدت سه ماه در انبار گمرک وجود دارد و صاحب کالا موظف است حداکثر در این بازه زمانی کالای خود را از گمرک ترخیص نماید. البته اگر واردکننده موفق به ترخیص کالای خود در بازه زمانی مذکور نشود، می‌تواند با ارائه یک تقاضانامه کتبی، این زمان را برای دوماه دیگر نیز تمدید نماید. اگر حداکثر در این 5 ماه اقدامی صورت نگیرد، کالا مشمول قوانین متروکه می‌گردد.

به این نوشته امتیاز دهید
Rate this post
نویسنده: پرشین تجارت / تاریخ: 1402-7-9
0 286

لطفا در مورد این مطلب نظر دهید

در صورت تمایل شماره تماس خود را وارد نمایید، در اولین فرصت کاری با شما در ارتباط خواهیم بود.

پاسخگوی سوالات شما هستیم

شماره تلفن: 02142326

واتساپ- ایتا- تلگرام 09018317558


" ترخیص کالا خود را با آرامش خاطر به ما بسپارید "
021-42326 ارتباط از واتساپ