واردات و ترخیص لودر مستعمل
واردات و ترخیص لودر مستعمل
واتساپ: 09018317558 02142326

واردات و ترخیص لودر مستعمل

واردات لودر توسط واحدهای دارای پروانه و یا بازرگانان دارای قرارداد با واحد تولیدی منوط به تأیید استان مربوطه

واردات و ترخیص لودر مستعمل

واردات ماشین آلات سنگین و به خصوص واردات و ترخیص لودر از جمله مهم‌ترین کالاهایی هستند که می‌توانند کمک بزرگی در پروژه‌های عمرانی کشور داشته باشند. اما گاهی اوقات واردکننده‌ها تمایل دارند تا اقدام به واردات و ترخیص لودر مستعمل کنند.

واردات ماشین آلات مستعمل با در نظر گرفتن شرایط اقتصادی کشور و مصرف‌کننده‌ها می‌توانند به صرفه باشند.

ناگفته نماند که واردات کالاهای کارکرده به کشور شرایط و قوانین خاص خود را دارند. بنابراین واردکننده‌ها باید با دانش و آگاهی خیلی بیشتری اقدامات مربوط به واردات و ترخیص لودر مستعمل را انجام دهند.

برای این منظور کسب اطلاعات کافی و آگاهی از به روزترین قوانین وضع شده توسط نهادهای دولتی الزامی است. طبق این گفته در این مقاله سعی کرده‌ایم تا شما را با قوانین، مراحل و شرایط واردات لودر کارکرده و ترخیص آن آشنا کنیم.

 

لودر_مستعمل

 

لودر چیست و چه کاربردی دارد؟

لودر یکی از اصلی ترین و پرکاربردترین ماشین‌ آلاتی است که در حوزه‌های عمرانی و راه‌سازی مورد استفاده قرار می‌گیرد. اصلی‌ترین کاربرد این ماشین سنگین در بارگیری، حمل وسیله‌های سنگین، خاکریزی، یدک کشی و کارهای دیگر از این قبیل است. بنابراین پروژه‌های مربوط به ساخت و ساز با سرعت عمل بیشتر و بدون نیاز به نیروی کارگر در تعداد بالا انجام می‌شود.

واردکننده‌ها باید توجه داشته باشند که لودر دارای انواع مختلفی بوده و در حین انجام معامله و خرید دقت به نوع آن متناسب با حوزه کاری الزامی است. از جمله رایج‌ترین انواع لودرهای وارداتی به کشور عبارتند از:

لودر دیزلی

قوی‌ترین نوع لودرها با نام لودر دیزلی در بازار موجود بوده و به عنوان سوخت به گازوئیل نیاز دارند.

لودر بنزینی

معمولا در مکان‌های سردسیر استفاده از لودر بنزینی ترجیح داده می‌شود. این نوع از لودرها دارای قدرت پایین‌تری بوده و مصرف سوخت آن‌ها بالا است.

لودر برقی

برای کسانی که به دنبال یک لودر بی‌صدا هستند و قدرت چندان بالایی را از لودر انتظار ندارند، واردات لودر برقی توصیه می‌شود. این لودرها در دو نوع کابلی و شارژی موجود بوده و عمومی در حفاری‌های زیر زمینی کاربرد دارند.

لودر گازی

معمولا افرادی که لودری با قدرت کمتر از بنزینی و بیشتر از لودر برقی را نیاز دارند از لودرهای گازی استفاده می‌کنند. همان طور که از نام آن می‌توان متوجه شد در این لودرها کپسول گاز به عنوان سوخت به کار برده می‌شود. بنابراین برای کار در مکان‌های سرپوشیده گزینه بهترین خواهند بود.

به غیر از موارد مذکور لودرهای دوگانه سوز و هیبریدی برق و دیزل نیز در بازارهای بین‌المللی به فروش می‌رسند. بنابراین توصیه می‌کنیم حتما قبل از واردات و ترخیص لودر مستعمل و نو شرایط بازار را ارزیابی کرده و آنچه که بیشتری سود را طبق تقاضای مشتریان دارد را انتخاب کنید.

 

مزایا و معایب واردات و ترخیص لودر مستعمل

طبیعتا واردات و ترخیص لودر مستعمل در مقایسه با لودر نو یک سری معایبی را خواهد داشت. از طرفی دیگر مزایای قابل توجه آن سبب شده تا اغلب واردکننده‌ها واردات لودر کارکرده را به لودر نو ترجیح دهند. پس تنها کاری که قبل از تصمیم‌گیری نهایی باید انجام داد بررسی شرایط و انتخاب بهترین گزینه ممکن است. در زیر مزایا و معایب این کار را برای داشتن یک تصمیم خوب و اصولی بررسی کرده‌ایم:

مزایای واردات و ترخیص لودر مستعمل

مهم‌ترین مزیتی که واردات لودر مستعمل در مقایسه با لودر نو دارد قیمت ارزان‌تر آن است. بنابراین برای کسانی که قصد خرید لودر را داشته ولی بودجه کافی برای خرید لودر نو را ندارند خرید لودر کارکرده می‌تواند به صرفه باشد. از لحاظ کیفتی نیز می‌توان ادعا کرد که برخی از لودرهای مستعمل از یک برند خوب و معتبر کیفیت بالاتری در مقایسه با لودرهای نو از یک برند معمولی دارد.

معایب واردات و ترخیص لودر مستعمل

هر چند هزینه خرید اولیه لودر مستعمل کمتر است اما به دلیل کارکرده بودن این ماشین‌ها در محیط‌های کاری سنگین باید هزینه‌های بیشتری را برای نگه‌داری، تعمیر و تعویض قطعات در نظر گرفت. بنابراین در طولانی مدت ممکن است صاحب لودر هزینه بیشتری را صرف نگه‌داری آن کند.

با در نظر گرفتن معایب و مزایای عنوان شده در بالا نوبت به این موضوع می‌رسد که واردات و ترخیص لودر مستعمل بهتر است یا نو؟ پاسخ قطعی به این سوال ممکن نیست.

چرا که افراد باید با توجه به شرایط کاری و بودجه‌ای که دارند خرید خود را انجام دهند. اما از آنجایی که نهادهای دولتی قوانین سفت و سختی را برای واردات لودرهای کارکرده وضع کرده‌اند امکان واردات لودرهای خیلی کهنه و خراب وجود ندارد.

بنابراین لودرهای مستعمل نیز کیفیت بالایی داشته و افراد می‌توانند انتظارات خود را با خرید آن‌ها برآورده کنند. این موضوع سبب شده تا با در نظر گرفتن قوانین پیچیده افراد بسیاری واردات لودر مستعمل را ترجیح دهند.

 

نحوه واردات لودر مستعمل

در حالت کلی واردات کالاهای مستعمل و کارکرده به کشور ممنوع است. به این معنا که حتی اگر واردکننده‌ای مراحل و معامله‌های مربوط به واردات را انجام دهد گمرکات اجازه خروج آن را نخواهد داد. اما برخی از کالاها از قبیل ماشین‌الات سنگین از این قاعده مستثنی هستند. اما واردات آن‌ها نیز کاری آسان نبوده و واردکننده‌ها باید با تمامی قوانین و جزئیات مربوطه در این خصوص آشنا باشند. مراحل دقیق واردات لودر مستعمل به کشور به قرار زیر می‌باشد:

مشخص کردن کد تعرفه گمرکی

کد تعرفه گمرکی به منزله هویت کالای وارداتی است. بنابراین بدون مشخص کردن کد تعرفه امکان واردات و ترخیص لودر مستعمل ممکن نخواهد بود. کد تعرفه به صورت اعداد ۸ رقمی توسط سازمان جهانی گمرک تعیین می‌شود. بنابراین در کل دنیا هویت کالای وارداتی شما با اعداد ثابتی معین می‌شوند. کد تعرفه گمرکی برای لودر کارکرده با قدرت ۳۷۰ اسب بخار با اعداد ۸۴۲۹۵۱۲۹ نشان داده می‌شود. این کد برای لودرهای مستعمل با قدرت ۳۱۰ اسب بخار ۸۴۲۹۵۱۲۲ است.

دریافت مجوزهای لازم و کارهای اداری

در مرحله بعدی افراد باید برای اخذ مجوزهای مورد نیاز اقدام کنند. مجوزهای مورد نیاز با هدف واردات و ترخیص لودر مستعمل از طرف کمسیون ماده یک صادر می‌گردد. در کمسیون ماده یک نماینده گمرک، نماینده امور اقتصاد و داریی، بانک مرکزی و نماینده وزارت صنعت و معدن حضور دارد. برای اینکه دریافت مجوز با مشکل روبرو نشود باید در انتخاب لودر و تهیه پروفرما آن دقت شود. به عنوان مثال امکان اخذ مجوز برای لودرهایی که بیش از ۵ سال از تاریخ ساخت آن‌ها می‌گذرد وجود ندارد. علاوه بر آن نوع لودر مستعمل انتخابی واردکننده‌ها نباید مشابه داخلی داشته باشند. به این معنا که اگر لودر داخلی پاسخگو نیاز مصرف کننده‌ها باشد پروفرمای شما در کمسیون ماده ۱ رد خواهد شد.

انجام معامله و خرید لودر

بعد از اینکه کارهای دولتی و مراحل مربوط به واردات در داخل کشور انجام شد نوبت به خرید و انجام معامله با کشور خارجی می‌رسد. برای این منظور باید با شرکت انتخابی خود وارد ارتباط شد و لودر مورد نظر خود را ثبت سفارش کنید. با هدف نهایی کردن خرید شما نیاز به پرداخت هزینه لودر خواهید داشت. انجام معامله‌های بین‌المللی با کارت بازرگانی انجام می‌شود. دریافت این کارت شرایط مخصوص خود را داشته و از طریق اتاق بازرگانی، صنعت و معدن داده می‌شود.

ترخیص لودر از گمرک

پس از اینکه واردکننده خرید خود را انجام داد تقریبا ۳ الی ۴ هفته زمان طول می‌کشد تا لودر وارد گمرکات کشور شود. یکی از مهم‌ترین مراحل کار مربوط به همین بخش بوده و واردکننده باید وکالت رسمی و کتبی را به یک ترخیص کار با تجربه ارائه دهد تا کارهای مربوط به ترخیص از گمرک صورت بگیرد. بعد از ترخیص شما می‌توانید کالای خود را در دست گرفته و برای مصرف شخصی یا فروش در بازار داخلی اقدامات لازم را انجام دهید.

 

ترخیص لودر مستعمل از گمرک

همان طور که گفته شد ترخیص لودر مستعمل از گمرک جز مراحل مهم کار بوده و برای این منظور باید تمامی مدارک شما بی‌عیب و نقض بوده و پروسه اداری توسط ترخیص کار طی شود. برای ترخیص واردکننده باید هزینه مربوط یه گمرک و مالیا را پرداخت کند. این هزینه بسته به قیمت لودر و مدل آن متفاوت خواهد بود.

علاوه بر آن به تعداد روزهایی که لودر در انبار گمرک قرار می‌گیرد باید هزینه جداگانه‌ای پرداخت شود. در صورتی که یکی از مدارک اعم از فیش‌های واریزی، مجوزهای مربوط به واردات و … ناقص باشند و یا لودر وارد شده با ماشینی که قبلا مجوز واردات آن اخذ شده متغایر باشد در حین ترخیص با مشکلات جدی روبرو خواهید شد.

هر چه کارهای مربوط به ترخیص به کندی پیش برود خسارات و ضررهای زیادی متوجه حال واردکننده‌ها می‌شود. گاهی اوقات حتی دیده شده که دولت به هیچ وجه اجازه خروج کالا از گمرک را نداده است. پس به منظور جلوگیری از چنین اتفاق‌هایی توصیه می‌کنیم قبل از هر کاری در مراحل مربوط به واردات و ترخیص لودر مستعمل با کارشناسان این حوزه مشورت کنید.

به این نوشته امتیاز دهید
Rate this post
نویسنده: پرشین تجارت / تاریخ: 1400-9-30
0 834

لطفا در مورد این مطلب نظر دهید

در صورت تمایل شماره تماس خود را وارد نمایید، در اولین فرصت کاری با شما در ارتباط خواهیم بود.

پاسخگوی سوالات شما هستیم

شماره تلفن: 02142326

واتساپ- ایتا- تلگرام 09018317558


" ترخیص کالا خود را با آرامش خاطر به ما بسپارید "
021-42326 ارتباط از واتساپ