واردات و ترخیص مواد اولیه شوینده
واردات و ترخیص مواد اولیه شوینده
واتساپ: 09018317558 02142326

واردات و ترخیص مواد اولیه شوینده

واردات و ترخیص مواد اولیه شوینده از گمرک

 

در این مطلب قصد داریم شما را با واردات و ترخیص مواد اولیه شوینده آشنا کنیم . همانطور که میدانید مواد شوینده سهم بسیار مهمی در سلامت و پاکیزگی افراد جامعه دارد و بدون این مواد ممکن است که افراد دچار بیماری شوند.مواد شوینده علاوه بر زندگی بشر امروزه در بسیاری از صنعت ها کاربرد دارد و امروزه در انواع مختلفی تولید و عرضه می شود. با وجود اینکه شماره قابل توجه ای کارخانه در زمینه تولید مواد شوینده فعالیت می کند، هنوز هم این فعالیت جوابگوی نیاز کل جامعه نمی باشد و اینجاست که بخش قابل توجه ای از این موارد بصورت وارداتی انجام می شوند.

 

واردات_مواد_اولیه_شوینده واردات و ترخیص  مواد اولیه شوینده

 

هر ماده شوینده از یکسری موارد و ترکیبات تولید می شود و این مواد بطور کامل در داخل کشور تولید نمی شوند و اینجاست که واردات مواد اولیه شوینده اهمیت پیدا می کند. این مواد اغلب به صورت پودر یا محلول های شیمیایی هستند و در ترکیب با سایر محلول ها ، مواد شوینده را می سازند. نکته قابل  توجه اینکه بسیاری از شرکت های خصوصی و دولتی اقدام به این مواد می کنند و با آن علاوه بر اشتغال زایی پاسخ مناسبی به نیاز کشور می دهند.

 

 

مواد اولیه وارداتی شامل چیست؟

 

مواد اولیه شوینده وارداتی بسیار متنوع  و در دسته بندی های مختلفی قرار میگیرند و یکی از موارد بسیار مهم آن  تگزاپور می باشد. تگزاپون ماده خمیری سفید و نیمه شفاف با بوی ملایم

می باشد و جزء مواد فعال سطحی آنیونی بوده و خاصیت

سرعت بخشیدن به فرآیند انحلال و کف کنندگی را دارد.این ماده امروزه در بیشتر مواد شوینده بکار میرود و علاوه بر آن بخش عمده ای از آن در داخل تولید می شود. بطور کلی این ماده به شکل تگزاپون N70 و صدفی و پودری می باشد.

 

تگزاپون صدفی

 

تگزاپون صدفی یکی دیگر از مواد اولیه پرکاربرد در تولید  مایع دستشویی و ظرفشویی می باشد. بدون این ماده این شویندها در مقابل آلودگی اثر چندانی ندارد و از خاصیت های آن ضد باکتری بودن می باشد. بطور کلی امروزه از این ماده در ساخت بسیار از موارد شوینده مایع و جامد بکار می رود. این تگزاپون دارای خلوص ۲۸درصد بوده و به منظور ساخت محصولات شوینده کدر و صدفی مانند مایع های دستشویی,شامپو های سر مورد استفاده قرار می گیرد. تولید تگزاپون صدفی در داخل کشور رشد چشمگیری داشته ولی هنوز هم جوابگو و تامین کننده کل نیاز نمی باشد.

 

تگزاپون N70

 

تگزاپون N70  بیشتر در مایع های ظرفشویی بکار می رود و بیشترین اثر آن ضد چربی و باکتری ، می باشد . نکته مهم اینکه  ماده در درصد ها و با کیفیت مختلفی تولید می شود و اساسا هر درصد آن برای یک نوع ماده شوینده مناسب می باشد. بطور خلاصه می توان گفت  تگزاپون N70 خمیر با ویسکوزیته بالا می باشد که دارای خلوص۷۰ درصد وزنی می باشد و در مایعات شوینده شفاف استفاده می شود.

 

آلکیل بنزن سولفونیک اسید(اسید سولفونیک)

 

 

از دیگر موارد پرکاربرد در تولید مواد شوینده  می توان به آلکیل بنزن سولفونیک اسید اشاره کرد. این ماده اولیه معمولا در ساخت شوینده های پودری بکار می رود و از کاربرد های بسیار چشمگیر آن پاک کنندگی بالا می باشد. بیشتر  این ماده اولیه بصورت وارداتی به داخل منتقل می شود و یکی از موارد مهم در چرخه تولید کارخانه های مواد شوینده می باشد.

آلکیل بنزن سولفونیک اسید با خواص و درصد های متفاوتی تولید می شود و اغلب برای مواد شوینده با قدرت پاک کنندگی متوسط رو به بالا کاربرد دارد.  از مشخصات این ماده به رنگ قهوای تیره ،جاذب رطوبت اشاره کرد و دارای ویسکوزیته بالا می باشد و به عنوان سورفکتانت آنیونیک در فرمولاسیون بسیاری از ترکیبات شوینده  پودری مورد استفاده قرار دارد. بطور خلاصه می توان گفته این ماده اولیه که بیشتر وارداتی است دارای خواص شویندگی قوی و لکه بری بالا و کف کنندگی مناسب می باشد و جزء ارزان ترین سورفکتانت مصرفی در صنایع شوینده می باشند.

 

کمپلکس کلرو متیل ایزوتیازولین و متیل ایزوتیازولین

 

از کاربرد های کمپلکس کلرو متیل ایزوتیازولین و متیل ایزوتیازولین می توان به تولید در شامپو  اشاره کرد. این ماده از پایه های تولید شامپو است و علاوه بر این محصول در مایع دستشویی نیز کاربرد دارد. نکته قابل توجه اینکه

کمپلکس کلرو متیل ایزوتیازولین و متیل ایزوتیازولین مایعی شفاف بی بو و بی رنگ بوده که دارای ترکیب دوتایی

ایزوتیازولین می باشد. به عنوان ماده نگهدارنده به فرآورده ها اضافه می شود تا میکروب ها و قارچ ها را ازبین برده و یا از رشد و تکثیر آنها جلوگیری کند.این ماده طیف اثر وسیعی بر روی باکتری ها و قارچ ها دارد. اساسا این ماده در ضد باکتری بودن نقش پررنگ تری دارد به همین سبب در  تولید بیشتر مواد شوینده بکار میرود. طبق استاندارد های روز دنیا این ماده در داخل کشور تولید می شود اما امروزه بخش اعظمی از آن در بصورت وارداتی  تامین می شود. بطور خلاصه از کاربرد های این ماده اولیه انواع شامپو سر,بدن,کودک و مایع های ظرفشویی و دستشویی و… می باشد

 

واردات و ترخیص مواد اولیه شوینده از چه راهی وارد کشور می شوند؟

 

این موارد به دلیل نیاز بالا و همیشگی و از طرفی برای تامین نیاز کارخانه ها از راه دریایی ( بنادر مختلف)  در پروسه واردات انجام می گیرند. علاوه بر راه دریایی راه زمینی هم امروزه در واردات نقش بسیار موثری دارد و از طریق این راه بخش اعظمی از نیاز کشور رفع می شود.معمولا اگر نیاز به مواد اولیه در کشور زیاد باشد و چرخه تولید با موانعی روبرو باشد، واردات از طریق راه هوایی انجام می شود.

 

ترخیص مواد اولیه شوینده

 

مراحل ترخیص مواد اولیه شوینده در گمرک انجام می شود و یکی از موارد بسیار مهم در این بخش ترخیص به موقع این مواد می باشد. بسیاری از افراد به دلیل نداشتن تجربه در ترخیص کالای مورد نظر دچار ضرر مالی می شوند و به ازای هر واحد از زمان ممکن از به خود ماده وارداتی آسیب وارد شود و اینجاست که سپردن کار به کاردان اهمیت پیدا می کند.

یکی از موارد بسیار مهم  و قابل توجه کاربران ترخیص کار گمرک و مراحل آن می باشد  و ما نیز در این مطلب قصد داریم به معرفی ترخیص کار گمرک و بررسی ویژگی های یک ترخیص کار حرفه‌ای بپردازیم، سپس برای شما بیان خواهیم نمود که چرا باید برای ترخیص کالای خود از یک ترخیص کار رسمی گمرک کمک بگیرید .

 

چرا سپردن کار به ترخیص کار اهمیت دارد؟

 

سپرده کار به ترخیص کار باعث می شود که در بازه زمانی بسیار مناسبی کار ترخیص مواد اولیه شوینده و سایر محصولات دیگر انجام   شود. درباره ترخیص کار معنای زیادی وجود دارد و بطور کلی ترخیص کار، به  مواردی  گفته می شود که توسط قراردادی که با صاحب بار بسته است به نوعی یک نماینده است که از طرف صاحب بار انتخاب می شود و تشریفات گمرکی و مراحل اداری و قانونی  را در گمرکات برای  صاحب بار انجام می دهد. ترخیص کار در واقع با تجربه کاری بالا و آشنایی با ضوابط و مقررات گمرک باعث می شود که تحویل بار در مناسب ترین زمان انجام شود و از طرفی صاحب بار دچار ضرر مالی نشود.

 

در چه مواقعی کار ترخیص کالا را به ترخیص کار بسپاریم؟

 

در مواقعی که تحویل و ترخیص سریع اهمیت بسیار بالایی دارد بهتر است کار را به افراد با تجربه بسپاریم. اگر در زمینه واردات کالاهای مختلف فعالیت می کنید ولی هنوز به روند ترخیص کالا مسلط نیستید و با ضوابط و مقررات آشنایی اندکی دارید بهتر است این کار را به ترخیص کار بسپارید. در برخی از مواقع ترخیص نشدن باز و عدم شرایط مساعد باعث می شود به کالای وارداتی خساراتی وارد شود و فرد صاحب بار دچار زیان مالی شود و در این مواقع و قبل از اینکه به این موارد دچار شویم بهتر است کار را به افراد حرفه ای و کاردان بسپاریم.

 

فرایند ترخیص کالا شامل چیست؟

 

فرآیند ترخیص کالا ممکن است بنا به نوع کالا یا محصول وارداتی مختلف باشد و اساسا ترخیص کالا برای هر کالا دارای شرایط و ضوابط متفاوتی است . بطور کلی فرایند ترخیص کالا شامل  موارد زیر از جمله:

  •  تهیه آماده‌سازی
  •   ثبت اسناد و مدارک به صورت فیزیکی یا الکترونیک
  •  محاسبه هزینه‌ها شامل مالیات و سود بازرگانی و حقوق گمرکی و دیگر تسهیلات ارائه شده به واردکنندگان و صادرکنندگان می‌باشد.

یکی دیگر از خدمات گروه بازرگانی پرشین تجارت دوان واردات مواد اولیه آزمایشگاهی می باشد. جهت مشاوره رایگان و تخصصی با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

به این نوشته امتیاز دهید
Rate this post
نویسنده: پرشین تجارت / تاریخ: 1401-1-27
0 1017

لطفا در مورد این مطلب نظر دهید

در صورت تمایل شماره تماس خود را وارد نمایید، در اولین فرصت کاری با شما در ارتباط خواهیم بود.

پاسخگوی سوالات شما هستیم

شماره تلفن: 02142326

واتساپ- ایتا- تلگرام 09018317558


" ترخیص کالا خود را با آرامش خاطر به ما بسپارید "
021-42326 ارتباط از واتساپ