واردات و خرید خارجی ورق استیل
واردات و خرید خارجی ورق استیل
واتساپ: 09018317558 02142326

واردات و خرید خارجی ورق استیل

ورق استیل یکی از مهمترین و پرکاربردترین مواد اولیه در صنایع مختلف است و از آن در تولید لوازم خانگی، خودروها، ماشین آلات صنعتی و غیره استفاده می‌شود. جهت آشنایی با واردات و خرید خارجی ورق استیل تا پایان مقاله همراه باشید. ورق های استیل، همانند سایر ورق های صنعتی، جایگاه ویژه ای در صنعت دارند و خرید و واردات آن به کشور، سود بسیار زیادی برای بازرگانان و تاجران به همراه دارد. با این حال از سال‌ها قبل واردات و خرید خارجی ورق استیل به کشور انجام می‌شود و محدودیتی درباره آن وجود ندارد. اگر می‌خواهید درباره این محصول پرسود وارداتی بیشتر بدانید تا انتهای مطلب با پرشین تجارت دوان همراه باشید.

واردات ورق استیل قوانین واردات و خرید ورق استیل

 

قبل از واردات و خرید خارجی ورق استیل باید با قوانین و مقررات مربوط به تجارت آن آشنا شوید. در صورتی که تا به حال تجربه واردات و صادرات کالاهای دیگر را داشته و اکنون قصد دارید به واردات و خرید خارجی ورق استیل مشغول شوید، با کارشناسان پرشین تجارت دوان مشورت کنید.

ورق‌های استیل در انواع مختلفی تولید و دسته‌بندی می‌شوند و هر کدام از آن‌ها دارای کدهای تعرفه‌ای جداگانه‌ای هستند. بنابراین، مراحل ترخیص آن‌ها از گمرک با یکدیگر متفاوت است.

به این منظور می‌توانید به شرکت‌های خبره واردات و ترخیص فلزات صنعتی و مصنوعات آن ها مراجعه فرمایید. مشاور واردات و صادرات به فوت و فن این حوزه آشنا است و با نکاتی که به شما می‌گوید، طی کردن مراحل خرید تا واردات و ترخیص محصول ساده و کوتاه خواهد شد.

 

مراحل خرید خارجی ورق استیل

 

برای تجارت و واردات یا صادرات کالا، ابتدا باید کارت بازرگانی دریافت کنید. در غیر این صورت امکان تجارت برای شما وجود ندارد. بعد از اخذ کارت بازرگانی می‌توانید با یافتن یک فروشنده مناسب در خارج از کشور یا با ارائه استعلام قیمت از فروشندگان مختلف، کالای مورد نیاز خود را خریداری کنید.

قبل از واردات یا صادرات کالا باید لیست کالاهای ممنوعه در این زمینه را مطالعه کنید. برخی کالاها به دلیل سیاست‌های وضع شده ممنوع به حساب می‌آیند و واردات آن‌ها به صورت قانونی ترخیص نمی‌شود. خوشبختانه محدودیتی برای واردات و خرید خارجی ورق استیل در این زمینه وجود ندارد و کالای ممنوعه نیست.

پس از ورود کالا به گمرک ایران، محموله توسط کارشناسان مختلف بررسی می‌شود و اگر مشکلی وجود نداشته باشد، با پرداخت هزینه‌های گمرکی می‌توان آن را ترخیص کرد.

بررسی ورق استیل وارداتی

براساس اطلاعات سازمان استاندارد، برخی کالاها نیاز به مجوز استاندارد اجباری دارند. به این معنی که باید کالای وارداتی به کشور مبدا مورد بازرسی و بررسی کیفیت و آزمایش‌های لازم قرار گیرد. در این مرحله از واردات و خرید خارجی ورق استیل می‌بایست با یک شرکت بازرسی معتبر، قرارداد ببندید و بار خود را در مبدا و در کارخانه تولید کننده بررسی نمایید. آزمایشات لازم از نمونه‌های گرفته شده در کشور مبدا انجام می‌شود و نتایج بازرسی برای اطمینان خریدار ثبت می‌شود.

 

تعرفه گمرکی واردات ورق استیل

 

همان‌طور که احتمالا می‌دانید، کالاهای کد تعرفه 72193100 برای مصارف اتمی مناسب هستند. تعیین کد تعرفه کالا برای ثبت سفارش یک کار تخصصی است و ما در پرشین تجارت دوان به شما تضمین می‌کنیم که کالای شما بدون جریمه از گمرک عبور خواهد کرد.

در ادامه به ردیف تعرفه گمرکی انواع ورق استیل اشاره شده است:

  • برای واردات استیل ضد زنگ به صورت ورق و کویل با پهنای بالای 600 میلیمتر باید از کد تعرفه گمرکی زیر ردیف 7219 استفاده کنید.
  • برای واردات استیل ضد زنگ به صورت کویل و ورق با پهنای کمتر از 600 میلیمتر باید از کد تعرفه گمرکی زیر ردیف 7220 استفاده کنید.
  • بیشتر مشتریان برای واردات استیل ضد زنگ از تعرفه‌های 72193400 و 72193500 استفاده می‌کنند و این کالاها در کویل‌هایی با وزن 2.5 تا 5 تن وارد می‌شوند.

 

انواع گریدهای ورق استیل وارداتی

 

با این که سهم زیادی از استیل وارداتی کشور از تایوان خریداری می‌شود اما گریدهای مختلفی هم وجود دارند که خرید آن‌ها از چین به صرفه‌تر است. برای آشنایی با بهترین کشور صادر کننده ورق استیل با شماره 02142326 تماس حاصل فرمایید.

واردات و خرید خارجی ورق استیل در گریدهای مشخصی صورت می‌گیرد که در جدول زیر آمده است:

نوع ورق انواع گرید
استیل ضد اسید L316-316
استیل نسوز S314310-309
دوفازی S32101, S32304, S31803, S32205, S32750
استیل نگیر مدل‌های301, 301L, 304, 304L, 304N, 304N2, 347, 321, 305, 370,316, 316L, 317L,309S, 310S, 314, 316Ti
استیل بگیر L, 410S, 405, 409L, 430, 436L, 439, 444,410, 420J1, 420J2و410
انواع Finishing پرداختی از نوع 2B, BA, 2D, HL,2BB ورق استیل براق، ورق مات، استیل آینه‌ای، ورق خش دار، انواع استیل طرح‌دار و سایر مدل ها
ترخیص ورق استیل وارداتی از گمرک

 

ورق‌های استیل مختلفی برای تولید محصولات مختلف وجود دارد؛ از جمله ورق استیل مات، ورق استیل آینه‌ای، ورق استیل خراشیده، ورق استیل شطرنجی، ورق استیل مقاوم در برابر اسید و ورق استیل نورد سرد.

برای اجرای دقیق‌تر قوانین واردات به کشور و جلوگیری از فعالیت‌های غیرقانونی، مراجع قانونی تعرفه‌های متفاوتی را برای ورق استیل در نظر گرفته‌اند. در هنگام انجام امور ترخیص و مجوزها از گمرک، دریافت این تعرفه‌ها ضرورت دارد.

 

جهت ترخیص کالا از گمرک باید:

  • کد تعرفه گمرکی اخذ کنید.
  • اجازه واردات ورق استیل به کشور را دریافت کنید.
  • اسناد و اوراق مختلف را جمع آوری کرده و به گمرک‌های مختلف کشور مراجعه کنید.

برای واردات کالاهای مختلف از سایر کشورها نیز بهتر است اطلاعات کامل و دقیقی از شرایط و نحوه انجام این فعالیت را با مطالعه مواردی مانند واردات از آلمان، واردات از امارات و واردات از ترکیه بدست آورید.

بهترین راه حل در چنین شرایطی این است که نیروهای حرفه‌ای ترخیص کالا را در جهت ترخیص ورق استیل استخدام کنید و یا با راهنمایی مشاوران بازرگانی، امور تجاری خود را برنامه‌ریزی کنید. شرکت بازرگانی پرشیت تجارت دوان در زمینه ترخیص کالاهای مختلف از گمرکات کشور، خدمات مختلفی ارائه می‌دهد. برای دریافت اطلاع بیشتر و مشاوره با کارشناسان ما می‌توان با شماره واتساپ 09018317541 در ارتباط باشید.

 

میزان واردات و خرید خارجی ورق استیل

 

براساس تحقیقات و گزارشات ثبت شده در گمرک جمهوری اسلامی ایران، میزان واردات ورق های استیل با ضخامت نیم میلیمتر و حداکثر یک میلیمتر در طول یک سال، با استفاده از کد تعرفه 72193400، به تقریبا 69 میلیون دلار می‌رسد. ترخیص از کد تعرفه 72193500 در ضخامت ورق استیل زیر نیم میلیمتر، با مبلغ 15 میلیون دلار انجام شده است. ترخیص از کد تعرفه 72193300 نیز که در ورق استیل با ضخامت بالای یک میلیمتر از آن استفاده می‌شود، مبلغ 30 میلیون دلار هزینه دارد.

 

بزرگترین تولیدکنندگان ورق استیل در جهان

 

در سراسر جهان، تامین کنندگان مختلف، جهت تولید ورق استیل، با رقبایی دیگر روبرو هستند و هر یک با توجه به استانداردهای خود، به دنبال تلاش برای رسیدن به این هدف هستند.

بزرگترین تامین کنندگان ورق استیل ایران در جهان، کشورهای تایوان و چین هستند و پس از آن‌ها، کشورهای کره جنوبی و امارات عربی قرار دارند. هر چند امارات عربی خود تولید کننده ورق استیل نیست اما آن را از کشورهای دیگر وارد کرده و در انبار ذخیره می‌کند. پس از آن نیز مازاد وارداتی را به کشورهای اطراف و حتی کشورهای آفریقایی صادر می‌کند.

 

میزان کلی واردات استیل در یک سال که همگی زیر تعرفه 7219 قرار می‌گیرند، به تقریبا 118 میلیون دلار می‌رسد. مرز اصلی واردات و خرید خارجی ورق استیل به کشور، بندر شهید رجایی بندرعباس و در رتبه بعد، بندر بوشهر است.

 

نیازسنجی واردات و خرید خارجی ورق استیل

 

اصلی‌ترین ویژگی ورق استیل که باعث تقاضای بالای آن می‌شود، خاصیت ضدزنگ بودن آن است. با توجه به این که بیشتر تقاضای ایران برای ورق استیل از طریق واردات تأمین می‌شود، قیمت آن در سال‌های اخیر بر اساس نوسانات شدید قیمت ارز، تغییر کرده است. از این رو یکی از دغدغه‌های اصلی واردکنندگان، پیدا کردن یک منبع معتبر با کیفیت بالا و قیمت مناسب است.

 

خدمات پرشین تجارت دوان در زمینه واردات ورق استیل

 

گروه بازرگانی پرشین تجارت دوان، با توجه به سابقه خود در واردات و ترخیص ورق استیل طی سال‌های گذشته و ارتباطات قوی خود با تامین کنندگان اصلی این ورق استیل در چین و تایوان، قادر است نیاز واردکنندگان را از طریق منبع‌یابی و مذاکره با تامین کننده جهت یافتن بهترین قیمت و در نهایت انجام واردات و ترخیص این جنس را تأمین کند. این شرکت، با توجه به نیاز و مشخصات مشتریان، اقدام به ترخیص وارداتی ورق استیل می‌کند و در این راستا، تمام مراحل لازم شامل ترخیص در گمرک، پرداخت مالیات و عوارض و سایر امور مرتبط را به عهده می‌گیرد.

پرشین تجارت دوان با تیم مشاوره خود در زمینه بازرگانی و تجارت بین‌المللی، مشتریان خود را در امور مربوط به واردات و خرید خارجی ورق استیل، تحلیل بازار، تدوین قراردادهای تجاری، بررسی مشکلات و رفع آن‌ها راهنمایی می‌کند.

به این نوشته امتیاز دهید
Rate this post
نویسنده: پرشین تجارت / تاریخ: 1402-5-28
0 599

لطفا در مورد این مطلب نظر دهید

در صورت تمایل شماره تماس خود را وارد نمایید، در اولین فرصت کاری با شما در ارتباط خواهیم بود.

پاسخگوی سوالات شما هستیم

شماره تلفن: 02142326

واتساپ- ایتا- تلگرام 09018317558


" ترخیص کالا خود را با آرامش خاطر به ما بسپارید "
021-42326 ارتباط از واتساپ