واردات یونیت دندانپزشکی
واردات یونیت دندانپزشکی
واتساپ: 09018317558 02142326

واردات یونیت دندانپزشکی

واردات یونیت دندانپزشکی از گمرک 02142326
ثبت سفارش و اخذ مجوز تجهیزات پزشکی و IRC

 

در این مطلب قصد داریم شما را با واردات یونیت دندانپزشکی و مدل های مختلف آن آشنا کنیم. در مطب دندانپزشکی صندلی بیمار وسیله ای است که بیمار برای انجام کار های دندان خود روی آن قرار میگیرد تا دندان پزشک بتواند با استفاده از یونیت های موجود کارش برای ترمیم و درمان دندان‌ ها راحت تر باشد و این راحتی سبب می شود که پزشک بتواند کار خود را با بهترین حالت انجام دهد.

تمامی این صندلی ها دارای چراغی هستند که چراغ روی آن قرار میگیرد تا دندان پزشک به تمامی نقاط دهان و دندان ها دسترسی داشته باشد. این یونیت ها دارای لوله هایی برای تخلیه آب و ورودی اب و خروجی فاضلاب دارند که این امر باعث راه اندازی ساکشن و کراشوار و شیر آب برای استفاده بیمار می شود.  جهت مطالعه مقاله واردات تجهیزات پزشکی  بر روی لینک مورد نظر کلیک نمایید.

 

واردات یونیت دندانپزشکی یونیت دندانپزشکی چگونه فعال می شود؟

 

با اینکه یونیت های دندانپزشکی  مدل های مختلفی دارد اما فعال شدن آن معمولا به یک نحو می باشد. با استفاده از هوای فشرده یونیت ها به کار می افتند و با پدال الکتریکی فعال می شود و اتصالات اینسترومنت لازم برای یونیت با شلنگی از بالا و شلنگ های آویز یونیت ها را فعال می کند.

درواقع  یونیت ها باید طوری قرار گیرند که ارتباط آن با سطح عفونی صفر باشد و برای همین  در طراحی آن به این نکات توجه بسیاری می شود.این یونیت ها باید دارای سطحی صاف باشند تا امکان ضدعفونی کردن  فراهم باشد و رنگ آن در زمان ضد عفونی کردن با محلول های مخصوص رنگ آن از بین نرود .

نکته قابل توجه اینکه  بعضی از یونیت ها خود دارای یک منبع ضد ویروس و ضد عفونی کننده هستند و این مورد در مقابل با بیماری های ویروسی و عفونی یک سد بسیار خوب است و بطور کلی این محلول با آب مخلوط شده و به کاهش ویروس ها و میکروب ها بسیار کمک کننده است.

 

قطعات اصلی یونیت وارداتی چیست؟

 

یونیت دندانپزشکی به دلیل تنوع مدل داری قطعات زیادی است ولی در این مطلب قطعات مشترک وارداتی را شرح می دهیم.

 

چراغ یونیت

 

چراغ یونیت جزو قطعات اصلی می باشد و با کیفیت کار دندانپزشک ارتباط بسیار مستقیمی دارد. لامپ دندانپزشكي بايد نور كافي و متمرکز را ایجاد نماید تا دندانپزشک و دستیار آن بتواند کار خود را با کیفیت خوبی انجام دهند.

میزان شدت نور در يونيت ارتباط مستقیم و زيادي به  جنس شيشه منعکس کننده ای دارد که در پشت لامپ است. شدت نور باید بین 8000 تا 24000 لوکس قابل تنظیم باشد و البته این شدت می تواند در ساعات مختلف روز متفاوت باشد.

چراغ یونیت وارداتی رنگ های مختلفی دارد ولی رنگ چراغ بايد مثل نور آفتاب بوده و نوری که از چراغ تابیده می‌شود فقط باید محيط دهان را روشن کند.

 

دوش آب کاسه کراشوار دندانپزشکی

 

از دیگر قطعات رایج یونیت دندانپزشکی می توان به دوش آب و کاسه کراشوار اشاره کرد. معمولا کاسه کراشوار وارداتی  از جنس‌‌‌‌های پلاستیکی, چینی بوده و همچنین یک دوش آب لیوان هم به آن متصل میشود که آب مورد نیاز جهت شست و شوی دهان بیمار را تامین می‌کند. شدت آب این وسیله نیز قابل تنظیم است و این سبب می شود که دهان بیمار پس از دندانپزشکی بطور کامل شستشو داده شود.

یکی از سوالات متداولی که در بین استفاده کنندگان این وسیله وجود دارد نحوه وصل کردن آن می باشد و بطور خلاصه میتوان گفت که کراشوار ممکن است مستقیم از آب شیر استفاده کند همچنین می‌تواند از راه منبع ذخیره آب تامین شود.

در دستگاه‌‌‌‌های یونیت های دندانپزشکی جدید می‌توان از آب گرم هم در کراشوار استفاده کرد. در یونیت های دارای حافظه ممکن است مقدار آبی را که از دوش آب لیوان می‌ریزد و علاوه بر آن مدت زمان ریزش آب را نیز برنامه ریزی کرد.

 

میز کنسول یا تابلت

 

میز کنسول یا تابلت  از اجزای مهم یونیت بشمار می رود . این مورد میزی هست که کنار صندلی دندانپزشک قرار دارد و کاملا در هر جهتی قابل تنظیم است تا پزشک و بیمار در پوزیشن راحتی قرار گیرند.

روی این میز چند دکمه برای کنترل کردن قسمت‌‌‌‌های مختلف یونیت و صندلی و امکانات اضافی دیگر (option) قابل مشاهده است و هر دکمه می تواند مسیر و حالت میز را تغییر دهد.

در یونیت‌‌‌‌هایی که قابل برنامه ریزی هستند دکمه هایی برای دادن برنامه به حافظه‌‌‌‌های یونیت وجود دارد.تابلت به صفحه ای گفته میشود که ابزار تراش دندان بر روی آن قرار می گیرند .

 

میز دستیار

 

میز دستیار در واقع این امکان را فراهم می کند که وسایل دندانپزشکی در بهترین حالت کنار پزشک قرار گیرند تا پزشک بتواند از آن ها استفاده کند.

دکمه‌‌‌‌های تابلت معمولا روی میز دستیار نیز وجود دارند. بر روی این میز‌‌‌‌ها یونیت هولدرهایی جهت نگهداری اینسترومنتها, لایت کیور, پوار, بزاق کش, ساکشن و کویترون و… تعبیه شده است.میز دستیار جزوه ضروریات مطلب دندانپزشکی می باشد و بدون آن مطلب جلوه خوبی را از خود نشان نمی دهد.

 

جعبه جانبی

 

جعبه جانبی از دیگر اجزای یونیت دندانپزشکی بشمار می رود این جعبه در سایز های مختلفی وجود دارد بخش اصلی یک باکس جانبی آن است که درون آن معمولا بزاق کش جداکننده آمالگام و منبع ذخیره آب وجود دارند.

نکته قابل توجه اینکه این جعبه معمولا در بیشتر مدل ها قه میز دستیار متصل است و علاوه بر آن برد تغذیه و رگولاتور ولتاژ چراغ دندانپزشکی و همچنین برد تابلت در این قسمت قرار دارد.

 

عملکردهای منبع تغذیه آب

 

سه عملکرد اصلی منبع تغذیه آب عبارت اند از:

 

  • استفاده برای آب ذخیره در مواقع قطع آب

 

  •  از سرم فیزیولوژیک در زمان جراحی استفاده می شود

 

  • کاربرد مواد پاک کننده و ضدعفونی کننده برای شستشو

 

ضد عفونی کردن شلنگ ها و مسیر آب درون باکس یونیت مدار ساکشن و فیلتر آب نیز می‌تواند قرار داشته باشد.جداساز آمالگام  به وسیله ای گفته می‌شود که کلیه آمالگام ها را جدا می‌کند برای این که مانع از ریخته شدن آن به فاضلاب و بند آمدن راه فاضلاب گردد و همچنین سیستم آن طوری ساخته شده که تمام آمالگام ها در انتهای ظرف باقی مانده و ته نشین می‌شوند.

بزاق کش خون و بزاق و سایر ترشحات داخل دهان بیمار را از دهان بیمار بیرون می‌کشد که عموما نسبت به ساکشن جراحی از قدرت مکش ضعیف تری برخوردار است.

 

پایه یونیت دندانپزشکی چگونه است ؟

 

پایه یونیت دندانپزشکی و تمام قطعات آن روی یک بازوی افقی نصب می‌شوند.استحکام مکانیکی بازو و جایگاه آن به گونه ای محاسبه و ساخته شده است که سیستم, متعادل و بدون لرزش و همچنین با حداقل وزن و فشار ممکن در محل خود استقرار داشته باشد.

 

واردات یونیت دندانپزشکی از چه کشور هایی انجام می شود؟

 

با اینکه امروزه بسیاری از کشور ها در زمینه تولید این وسیله فعالیت می کنند ولی  اغلب واردات یونیت دندانپزشکی بیشتر از کشورهای اروپایی انجام می شود و این واردات به سبب نیاز کشور متفاوت می باشد.

در دهه اخیر چندین شرکت ایرانی در زمینه تولید یونیت به طور جد وارد بازار کار شدند و امروزه تعداد آن ها به طور قابل توجه ای افزایش یافته است اما با این حال این تولید پاسخگوی نیاز کل کشور نمی باشد. هنوز هم بخش قابل  توجهی از این محصولات به صورت وارداتی از راه بنادر دریایی وارد کشور می شوند.

 

ترخیص یونیت دندانپزشکی ترخیص یونیت های دندانپزشکی

 

پس از انجام و خرید این محصول نوبت به ترخیص آن از گمرک می رسد. ترخیص یونیت های دندانپزشکی با تعرفه و ضوابط متفاوتی انجام می شود و دانستن قوانین و ضوابط ترخیص از اهمیت بالایی برخوردار است.

معمولا اگر در زمینه ترخیص این دسته از محصولات اطلاعات کافی در دسترس ندارید می توانید کار ترخیص کالا را به افراد حرفه ای بنام ترخیص کار بسپارید. ترخیص کار فردی است که به نمایندگی از صاحب بار در گمرک کار ترخیص کالا را در زمان بسیار مناسب انجام می دهد.

 

وظیفه ترخیص کار گمرک چیست ؟

 

خارج کردن یا وارد کردن  انواع بار

 

از جمله یکی از مواردی که از اهمیت بالایی برخوردار است خارج کردن و وارد کردن انواع بار می باشد و این مورد توسط افراد با تجربه در ترخیص کار در گمرک انجام می شود نکته ای که قابل توجه است  انجام کار در زمان بسیار مناسب می باشد و دلیل آن آشنایی با روال کار می باشد و بطور کلی  وظیفه ی خارج کردن یا وارد کردن انواع بار بر عهده ی ترخیص کار گمرک می‌باشد که باید با صرفه جویی در زمان و هزینه،  به انجام برساند.

 

 مجوز حق ورود

معمولا زمان ترخیص نباید بیش از اندازه به تعویق بیفتد با توجه به وجود قوانین سخت واردات و صادرات در کشور ما می بایست پیش از ورود یا خروج انواع بار از گمرکات، افراد حقیقی یا حقوقی نسبت به ثبت سفارش اقدام نمایند.

به این نوشته امتیاز دهید
Rate this post
نویسنده: پرشین تجارت / تاریخ: 1401-2-17
0 1167

لطفا در مورد این مطلب نظر دهید

در صورت تمایل شماره تماس خود را وارد نمایید، در اولین فرصت کاری با شما در ارتباط خواهیم بود.

پاسخگوی سوالات شما هستیم

شماره تلفن: 02142326

واتساپ- ایتا- تلگرام 09018317558


" ترخیص کالا خود را با آرامش خاطر به ما بسپارید "
021-42326 ارتباط از واتساپ