واكنش اولیه بازار و ارزهای جهانی در پی انتخابات آمریكا
واكنش اولیه بازار و ارزهای جهانی در پی انتخابات آمریكا
واتساپ: 09018317558 02142326

واكنش اولیه بازار و ارزهای جهانی در پی انتخابات آمریكا

واكنش اولیه بازار و ارزهای جهانی در پی انتخابات آمریكا

واكنش اولیه بازار و ارزهای جهانی در پی انتخابات آمریكا ، با اعلام نتایج لحظه‌به‌لحظه انتخابات ریاست جمهوری آمریكا و افزایش بخت دونالد ترامپ، برای پیروزی در آن، ارزش دلار در برابر ین ژاپن و واحد پول اتحادیه اروپا، سقوط كرده‌است.

انتخابات امریكا

ارزش سهام در بازارهای آسیا و استرالیا، كه همزمان با اعلام آرای برخی ایالت‌ها، فعالیت روزانه خود را از سر گرفته بودند، دستخوش تلاطم شده‌است.ارزش پزو، واحد پول مكزیك، نیز رو به سقوط است، به طوری‌كه رویترز وضعیت آن را «سقوط آزاد» توصیف كرده‌است. ترامپ پیش از این وعده داده بود توافق‌نامه‌های تجارت آزاد را مورد بازبینی قرار خواهد داد، در مرز جنوبی به هزینه دولت مكزیك دیوار كشیده و جلوی مهاجرت غیرقانونی را خواهد گرفت.

بیشتر بدانید :

این احتمال مطرح شده كه بانك مركزی ژاپن و بانك مركزی اروپا (بانك مركزی كشورهای حوزه یورو)، مجبور خواهند بود انعطاف بیشتری در سیاست‌های اقتصادی خود نشان دهند.بورس نیكی در ژاپن روز چهارشنبه و در بازه‌ای از زمان تقریبا پنج درصد افت داشته و ارزش سهام در دیگر بازارهای عمده آسیا و اقیانوسیه بیش از سه درصد سقوط كرده‌است.ترامپ مخالفت خود را با توافق‌نامه تجارت آزاد ترانس‌پاسیفیك نیز اعلام كرده‌؛ آنچه پیش از انتخابات نیز نگرانی‌هایی را در توكیو به وجود آورده بود. در مهر ماه گذشته دولت ایالات متحده و 11 كشور جهان در حوزه اقیانوس آرام، بر سر اصول تشكیل یك منطقه آزاد تجاری كه گسترده‌ترین آن در جهان به شمار می‌رود، به توافق رسیده‌ بودند. در آن زمان رسانه‌ها می‌گفتند این پیمان می‌تواند در آینده بر بهای هر چیزی تاثیر بگذارد.بورس هنگ‌كنگ در میانه روز چهارشنبه، در بدترین حالت طی 9 ماه گذشته قرار گرفته‌است.مقام‌های كره جنوبی نیز گفته‌اند در حال بررسی اقدامات احتمالی برای دخالت در ارزش وون، واحد پول خود، هستند.

هنوز مشخص نیست بانك‌های مركزی در گوشه‌وكنار جهان به پیروزی احتمالی دونالد ترامپ چه واكنشی نشان خواهند داد و آیا اقداماتی برای آنچه «آرام كردن» بازار توصیف می‌شود، انجام خواهند داد یا نه.

بهای نفت نیز سقوط كرده است. روزنامه وال‌استریت‌جورنال می‌گوید ارزش این منبع انرژی در بازارهای آسیا، ساعاتی پیش از ظهر، به كم‌ترین میزان طی سه ماه گذشته رسیده‌است.

به این نوشته امتیاز دهید
Rate this post
نویسنده: پرشین تجارت / تاریخ: 1396-8-4
0 1177

لطفا در مورد این مطلب نظر دهید

در صورت تمایل شماره تماس خود را وارد نمایید، در اولین فرصت کاری با شما در ارتباط خواهیم بود.

پاسخگوی سوالات شما هستیم

شماره تلفن: 02142326

واتساپ- ایتا- تلگرام 09018317558


" ترخیص کالا خود را با آرامش خاطر به ما بسپارید "
021-42326 ارتباط از واتساپ