کانتینر اپن تاپ چیست؟
کانتینر اپن تاپ چیست؟
واتساپ: 09018317558 02142326

کانتینر اپن تاپ چیست؟

کانتینر اپن تاپ چیست؟ نوع خاصی از کانتینرها وجود دارند که روباز هستند؛ به طوری که بخش بالایی کانتینر به صورت کامل از روی آن جدا می‌گردد. این دسته از کانتینرها تحت عنوان کانتیرهای روباز و یا کانتینرهای اپن تاپ نیز شناخته می‌شوند. با توجه به طراحی که کانتینر اپن تاپ دارد، از آن در زمینه نگهداری و یا انتقال بارهای سنگین و حجیم استفاده می‌گردد. این دسته از کانتینرها در زمینه حمل و نقل زمینی برای واردات کالا نیز کارایی دارند. در ادامه این مقاله از وبسایت پرشین تجارت دوان با ما همراه شوید تا با کاربرد و ویژگی‎‌های این کانتینر آشنا شویم.

نرخ-حمل-و-نقل-کالا-وارداتی کانتینر اپن تاپ چیست؟

کانتینر open top در حقیقت نوعی کانتینر بدون سقف می‌باشد که در دو نوع شامل کانتینر اپن تاپ فابریکی و یا دست‌ساز تولید می‌شود.

با توجه به طراحی که کانتینر اپن تاپ از آن برخوردار است، از آن برای حمل و نقل کالاهای سنگین استفاده می‌گردد؛ چراکه کالاهایی که دارای وزن سنگین و ابعاد بزرگی هستند، به راحتی و با استفاده از جرثقیل در داخل این کانتینر قرار می‌گیرند.

استفاده از کانتینر اپن تاپ معمولا در دو زمینه صورت می‌گیرد. کاربرد اول کانتینر اپن تاپ در زمینه حمل زمینی کالا است. همینطور کاربرد دیگر آن نیز استفاده به عنوان یک انبار در توقفگاه و یا سوله و همینطور کارایی در حمل و نقل دریایی می‌باشد.

انواع کانتینر اپن تاپ

این کانتینرها ، با توجه به نحوه تولید، در یکی از دو مدل زیر، ساخته و به بازار عرضه می‌شوند:

کانتینر اپن تاپ فابریک

کانتینر اپن تاپ فابریک، توسط کارخانه تولید می‌شود، به طوری که در این مدل درب بالای کانتینر توسط کارخانه برش داده می‌شود و مجدا اتصالات مورد نیاز برای جداسازی مجدد درب را برای آن در نظر می‌گیرند تا در هر موقعیتی که نیاز بود، کانتینر در قسمت فوقانی دارای درب باشد و درب قابل جداسازی باشد.

سازندگان کانتینرهای اپن تاپ به صورت فابریک، تمامی استانداردهای مورد نیاز گمرگ‌ها را رعایت می‌کنند. به همین دلیل با استفاده از آن‌ها، حمل و نگهداری بار به صورت کاملا اصولی انجام می‌شود. با استفاده از این کانتینرها می‌توان انواع محصولات را به نقاط مختلف از جهان، ارسال نمود و یا محصولات مختلف را برای یک بازه زمانی طولانی در اسکله‌ها و بنادر مختلف نگهداری کرد.

انتقال بارهای غیرمعمول شامل بارهای سنگین و حجیم، به راحتی و بدون نیاز به باز شدن بخش جلویی کانتینر به آسانی و با استفاده از جرثقیل امکان‌پذیر می‌باشد. پس از انتقال بار، جهت حمل کالا، قسمت فوقانی به راحتی بسته و پلمپ خواهد شد و از هر گونه آسیبی در امان است.

کانتینر اپن تاپ دست ساز

در این نوع از کانتینرها که اپن تاپ و دست‌ساز هستند، در حقیقت سقف یک کانتیر با دستگاه برش دستی حذف شده است. در این نوع کانتینرها امکان استفاده مجدد از سقف وجود ندارد و برای پوشش سقف از پوشش های پلاستیکی و یا برزنتی استفاده می‌گردد. این نوع کانتینرها برای حمل و نگهداری کالا، استانداردهای مورد نیاز را ندارند. اعلب کانتینرهای اپن تاپ دست‌ساز، معمولا برای نگهداری کالا در اسکله‌ها و بنادر و همینطور بارگیری بار در کشتی‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند.

کاربرد کانتینر اپن تاپ در حمل کالا به صورت دریایی و با کشتی

در صورتی که از کانتینر اپن تاپ برای حمل بار به صورت دریایی و با کشتی استفاده شود، حتما باید کانتینر از نوع اپن تاپ فابریکی باشد. به طوری که پس از بارگیری، یا سقفف مجدد بسته می شود و یا روی بار با استفاده از یک چادر استاندارد که برای همین هدف طراحی شده است، پوشانده شود. این چادرها معمولا بر روی محل‌های مخصوصی که بر روی کانتینر تعبیه شده است، قرار می‌گیرند و محکم می‌شوند تا حتی در صورت وجود بارندگی در بازه زمانی اختصاص یافته برای حمل و انتقال کالا به صورت دریایی، آسیبی به کالای بارگیری شده در کانتینر اپن تاپ وارد نشود.

برای حمل کالا به روش دریایی با استفاده از کانتینر اپن تاپ، کانتینر اپن تاپ دست ساز مناسب نیست. برای تولید کانتینر اپن تاپ دستی، از یک کانتینر سقف‌دار استفاده می‌شود و سپس سقف آن با استفاده از هوابرش جدا می‌گردد. کانتینرهای تولید شده به این روش، برای باربری‌های بین‌المللی مناسب نیستند و فقط در ارگان‌ها شخصی و به عنوان انبار کارایی دارند.

ترانزیت کالا مزایای استفاده از کانتینر اپن تاپ

در حمل و نقل زمینی و یا حمل و نقل دریایی، با توجه به نوع و حجم بار، امکان استفاده از کانتینرهای معمول وجود ندارد. در چنین شرایطی از کانتینرها اپن تاپ و یا روباز و بدون سقف استفاده می‌شود. این نوع کانتینرها دارای برخی مزیت‌ها هستند که در ادامه به آن‌ها اشاره کرده‌ایم.

 

امکان جداسازی سقف کانتینر برای ورود کالا به وسیله جرثقیل

 

بخش بالایی این کانتینرها قابل جداشدن می‌باشند و اینگونه می‌توان با استفاده از جرثقیل انواع محموله‌ها با وزن و ابعاد مختلف را در آن‌ها جای داد.

 

کاهش زمان انتقال کالا به داخل کانتینر و تخلیه آن

 

با توجه به نوع طراحی این کانتینرها، فرآیند انتقال کالا و بارگیری برخی اجسام از جمله قطعات صنعتی و قطعاتی که اشکال هندسی نامنظمی دارند، به آسانی و در مدت زمان کوتاهی صورت می‌گیرد.

 

ارتفاع کانتینر اپن تاپ چقدر است؟

 

اطلاع از ارتفاع  این کانتینرها برای اینکه بدانید آیا برای انتقال و بارگیری محموله مورد نظر شما مناسب است یا خیر، ضرورت دارد. این نوع کانتینرها معمولا در دو ظرفیت 6 و 12 متری ساخته می‌شوند. ارتفاع آن‌ها برابر با 2.311 و یا 2.350 متر متغیر می‌باشد. کانتینرهای اپن تاپ تولید شده توسط کارخانه، در این مقادیر استاندارد تولید می‌شوند.

در مورد کانتینرهای اپن تاپ تولید شده به صورت دستی و برش خورده با دستگاه، این اندازه‌ها متفاوت است و وابسته به این است که برای تولید آن‌ها از چه کانتینر و با چه ابعادی و مدلی استفاده شده است.

 

سخن پایانی

 

انواع کانتینر اپن تاپ، از جمله محصولاتی هستند که در بنادر و سوله‌های نگهداری از کالاهای سنگین، صنعتی و یا حجیم کاربرد دارند. این دسته از کانتینرها با توجه به طراحی خاص بدنه‌شان، امکان ورود و خروج آسان محموله به داخل کانتینر را سهولت می‌بخشند. اینگونه ضمن اینکه احتمال بروز آسیب‌های در آن‌ها، تا حد بسیار زیادی کاهش پیدا می‌کند، هزینه‌های ناشی از جای دادن غیراصولی این کالاها در کانتینرهای معمولی نیز به حداقل خواهد رسید.

در برخی موارد کانتینر اپن تاپ را با کانکس‌های انباری یکسان تصور می‌کنند؛ در حالی که بین این کانتینرها و کانتینرهایی که برای انبار کردن استفاده می‌شوند، تفاوت‌های بسیاری از نظر ظاهری و کاربرد وجود دارد.

 

انواع کانتینر اپن تاپ شامل چه مواردی است؟

کانتینرهای اپن تاپ در دو مدل شامل فابریک و دست‌ساز تولید می‌گردند. نمونه فابریک که توسط کارخانه تولید می‌شوند، برای حمل و انتقال کالا مناسب هستند؛ ضمن اینکه بر اساس استانداردهای تعریف شده از سوی گمرک ساخته می‌شوند و از ایمنی لازم برخوردار می‌باشند.

از کانتینر اپن تاپ برای حمل و نگهداری چه کالاهایی استفاده می‌گردد؟

معمولا از کانتینر اپن تاپ برای حمل و نگهداری کالاهایی که وزن زیادی دارند و یا به دلیل حجیم بودن، انتقال آن‌ها به داخل کانتینر عادی سخت است، استفاده می‌گردد.

به این نوشته امتیاز دهید
Rate this post
نویسنده: پرشین تجارت / تاریخ: 1402-5-16
0 294

لطفا در مورد این مطلب نظر دهید

در صورت تمایل شماره تماس خود را وارد نمایید، در اولین فرصت کاری با شما در ارتباط خواهیم بود.

پاسخگوی سوالات شما هستیم

شماره تلفن: 02142326

واتساپ- ایتا- تلگرام 09018317558


" ترخیص کالا خود را با آرامش خاطر به ما بسپارید "
021-42326 ارتباط از واتساپ