استاندارد و بازرسی کالا
استاندارد و بازرسی کالا
واتساپ: 09018317558 02142326

استاندارد و بازرسی کالا

آیا تا کنون چیزی راجب استاندارد و بازرسی کالا شنیده اید و یا چیزی در باره چگونگی استاندارد و بازرسی کالا می دانید؟استاندارد و بازرسی کالا از سری کارهای است که توسط شرکت های بازرگانی انجام می شود تا از استاندارد بودن و کیفیت محصولات اطمینان پیدا کنند.

استاندارد-و-بازرسی-کالا

استاندارد-و-بازرسی-کالا

استاندارد و بازرسی کالا

 

یکی از اصلی ترین نگرانی های که برای یک خریدار وجود دارد انجام تعهداتی است که یک فروشنده باید براساس قرار دادی که امضا کرده است با همان کیفیت و کمیت می باشد.

برای جلوگیری از به وجود آمدن هر گونه مشکل بهترین راه استاندارد و بازرسی کالا است که کالا را از نزدیک بررسی می کنند و با استفاده از اندازه گیری و آزمایش توسط شرکت های بازرسی می توانید از کیفیت محصولات اطمینان حاصل نماید. گروه بازرگانی پرشین تجارت دوان آماده پاسخگویی در زمینه اخذ استاندارد و نشان حلال ، اخذ استاندارد مواد غذایی ، اخذ استاندارد کالا های صادراتی به واحد های محترم تولیدی را می باشد.

 

بازرسی-کالا

بازرسی-کالا

انواع بازرسی کالا

 

بازرسی کالا دارای انواع مختلفی است که برخی از این بازرسی ها شامل: بازرسی قبل از حمل، بازرسی کالا در حین تولید، بازرسی کالا در مبدا، بازرسی در مقصد و … برخی از انواع بازرسی است ولی برخی دیگر از انواع بازرسی وجود دارند که باعث اطمینان بیشتر خریدار از اصالت و کیفیت کالا و قیمت آن می شوند که این بازرسی ها، بازرسی قیمت و یا تایید کردن ارزش پروفرما و دیگری بازرسی از اصالت فروشنده می باشد که هر کدام از این بازرسی ها باید انجام شود تا خریدار بتواند از کیفیت خرید خود اطمینان پیدا کند.

بازرسی بازرسی قبل از حمل

 

این بازرسی (بازرسی قبل از حمل) یکی از روش های است که برای در نظر گرفتن کنترل کیفیت کالای که می خواهید خریداری کنید انجام می شود که در این بازرسی معمولا یک سری از کالاها را به صورت کاملا تصادفی انتخاب می کنند و آن ها را مورد بررسی قرار می دهند. بازرسی قبل از حمل یکی از بهترین راه ها برای جلوگیری از ورود کالاهای بی کیفیت است.

اخذ گواهی بازرسی

اخذ گواهی بازرسی

بازرسی در حین ساخت و تولید کالا

 

این بازرسی (بازرسی در حین ساخت و تولید کالا و محصولات)  نیز دارای اهمیت بسیار زیادی است که از این روش برای ماشین آلات، تجهیزات پزشکی، لوازم آرایشی و … استفاده می شود و این بازرسی نشان دهنده کنترل کیفیت محصول است  باید حتما در زمان تولید صورت گیرد.

در بازرسی کالا در حین تولید تمامی اطلاعات به صورت یک گزارش جمع آوری می شوند و باید با اطلاعاتی که از قبل داده شده است مطابقت داشته باشد. این بازرسی باعث می شود که در صورتی که این محصول دارای نقص و ایرادی است شناسایی شود و براساس استاندارد ها برطرف شود.

در این روش استاندارد و بازرسی کالا به خوبی انجام می شود که بازرس در صورت وجود هر گونه عیبی آن را از تولید و ساخت منع می کند. این بازرسی کالا باعث ایجاد اطمینان بیشتر مشتری از محصولات می شود و باعث می شود آن ها با اطمینان بیشتر خرید خود را انجام دهند.

 

بازرسی کالا های وارداتی و صادراتی

بازرسی کالا های وارداتی و صادراتی

 بازرسی کالا در مبدأ

 

یکی از بازرسی های است که در بیشتر شرکت ها براساس درخواست مشتری انجام می شود و باید حتما کالا قبل از بارگیری و حمل بازرسی شوند.

شرکت های که استاندارد و بازرسی کالا را انجام می دهند باید دارای شایستگی و صلاحیت فنی باشند و بتوانند یک گزارش دقیق از بازرسی را ارائه دهند که در این جا کیفیت و کمیت کالا براساس چیزهای که در قرار گفته شده بررسی می شود با این کار اطمینان خریدار از خرید خود بیشتر می شود و از به وجود آمدن هر مشکلی جلوگیری می شود.

همچنین این امکان وجود دارد که نحوه حمل و نقل و بسته بندی و … نیز مورد بازرسی قرار بگیرند تا از نحوه بسته بندی و حمل آن هم اطمینان پیدا کنید.

در صورتی که بسته بندی و یا کیفیت و کمیت محصول دچار تغییراتی شوند باید در اولین فرصت به شرکت بازرگانی مورد نظر اطلاع داده شود تا در هنگام ترخیص دچار مشکل نشوند.

شرکت های بازرگانی که وظیفه استاندارد و بازرسی کالا را دارند باید حتما گواهی COI  را در مبدا صادر نمایند که این گواهی برای خریدار بسیار مهم است.

استاندارد-سازی-کالا

استاندارد-سازی-کالا

جمع بندی

 

در این مقاله سعی کردیم یک سری توضیحات مفید درباره استاندارد و بازرسی کالا در اختیار شما قرار دهیم چنان چه قصد واردات یک کالا را دارید باید در ابتدا یک شرکت بازرگانی خوب را انتخاب کنید و بعد  تمامی مراحل واردات  را به آن ها بسپارید تا بتوانند کالای شما با استاندارد و بازرسی خوب تحویل شما دهند این شرکت ها کالاهای شما را در مرحله حمل تا در هنگام ترخیص مورد بازرسی قرار می دهند تا کیفیت و کمیت و… آن مطابق چیزی باشد که فروشنده گفته است.

به این نوشته امتیاز دهید
Rate this post
نویسنده: پرشین تجارت / تاریخ: 1403-1-19
0 679

لطفا در مورد این مطلب نظر دهید

در صورت تمایل شماره تماس خود را وارد نمایید، در اولین فرصت کاری با شما در ارتباط خواهیم بود.

پاسخگوی سوالات شما هستیم

شماره تلفن: 02142326

واتساپ- ایتا- تلگرام 09018317558


" ترخیص کالا خود را با آرامش خاطر به ما بسپارید "
021-42326 ارتباط از واتساپ