ترخیص الکتروموتور از گمرک
ترخیص الکتروموتور از گمرک
واتساپ: 09018317558 02142326

ترخیص الکتروموتور از گمرک

ترخیص الکتروموتور از گمرک

در سال‌های اخیر تولید و ساخت الکترو موتور به صنعتی مدرن در کشورهای در حال توسعه تبدیل شده و پیشرفت چشمگیری داشته است. الکترو موتور یا موتور الکتریکی در کشورهای مختلف با استانداردهای جهانی تولید می‌شوند. در کشور ما بخش اعظم الکترو موتورها وارداتی هستند. بنابراین تجار محترم با واردات و ترخیص الکتروموتور از گمرک به تجارت خود وسعت می‌بخشند.

در ادامه این مقاله از شرکت بازرگانی پرشین تجارت دوان، به چگونگی تجارت، واردات و ترخیص الکتروموتور از گمرک بین‌المللی می‌پردازیم.

 

 

الکتروموتور

 

الکتروموتور چیست؟

الکترو موتور یا موتور الکتریکی وسیله‌ای است که جریان الکتریکی را به چرخش مکانیکی تبدیل می‌کند. در واقع می‌توان گفت الکتروموتور وسیله‌ای است که برای تبدیل الکتریسیته به انرژی مکانیکی در مقابل ژنراتور الکتریکی استفاده می‌شود.

الکترو موتورها با استفاده از اصول الکترومغناطیس عمل می‌کنند؛ که نشان می‌دهد وقتی یک جریان الکتریکی در یک میدان مغناطیسی وجود دارد، یک نیرو اعمال می‌شود. این نیرو بر روی یک حلقه سیم موجود در میدان مغناطیسی گشتاور ایجاد می‌کند که باعث می‌شود موتور بچرخد و کار مفیدی انجام دهد.

عملکرد الکتروموتور چگونه است؟

عملکرد یک موتور بر دو ویژگی جریان الکتریکی متکی است. اولین مورد این است که یک جریان الکتریکی که در یک سیم یا سیم پیچ جریان دارد، یک میدان مغناطیسی ایجاد می‌کند. برای آهنربا، مانند قطب‌ها دفع و بر خلاف قطب‌ها جذب می‌شود. در تمام موتورها، ساختار از این خاصیت برای اطمینان از چرخش مداوم روتور استفاده می‌کند.

دومین مورد این است که یک جریان در حال تغییر در یک هادی، به عنوان مثال از منبع AC، ولتاژی را در هادی (القایی خود) یا در هادی ثانویه (القایی متقابل) القا می‌کند. جریان در مدار یک هادی ثانویه نیز یک میدان مغناطیسی ایجاد می‌کند.

الکتروموتورها چگونه کار می‌کنند؟

الکترو موتورها دارای بخش‌های بسیار متفاوتی هستند تا بتوانند به طور مداوم بچرخند و در صورت نیاز نیرو را تامین کنند. موتورها می‌توانند از جریان مستقیم (DC) یا جریان متناوب (AC) خارج شوند و هر دو مزایا و معایب خود را دارند.

الکترو موتورها در طیف گسترده‌ای از کاربردها مانند فن‌ها، ابزارهای برقی، وسایل برقی، وسایل نقلیه الکتریکی و خودروهای هیبریدی استفاده می‌شوند.

جهت مطالعه بیشتر در مورد واردات و ترخیص الکتروموتورها کلیک نمایید.

انواع الکتروموتورهای AC

الکترو موتورها می‌توانند با ولتاژهای مختلف متناسب با کاربرد و منبع موجود کار کنند. به همین علت انواع و گزینه‌های بسیاری از موتورهای الکتریکی AC وجود دارد. به عنوان مثال:

  • موتورهای (AC) القایی (یا ناهمزمان)
  • سنکرون موتورها
  • موتورهای القایی تک فاز
  • موتورهای القایی با استارت خازنی
  •  خطی
  •  پله‌ای
  • موتور با روتور پیچشی
  • موتورهای AC سه فاز
  • موتور القایی AC قطب چاکدار
  • موتورهای القایی AC استارت با خازن
  • موتورهای AC القایی با خازن دائمی اسپیلت
  • موتور القایی AC فاز شکسته
انواع الکترو موتورهای DC

علاوه بر انواع AC در مقابل DC، موتورها ممکن است برس یا بدون جاروبک باشند، ممکن است فازهای مختلفی داشته باشند، مثلا تک فاز، دو فاز یا سه فاز باشند. انواع الکترو موتورهای DC به شرح زیر می‌باشد:

  • موتورهای (DC) براش یا بدون جاروبک
  • سروو موتور
  • موتور پله‌ای
  • براشلس
قطعات اصلی الکتروموتورهای DC

قطعات اصلی یک موتور DC عبارتند از:

استاتور

بخش ثابت موتور، به ویژه آهنربا. الکترومغناطیس‌ها اغلب به منظور تامین توان بیشتر استفاده می‌شوند.

روتور

سیم پیچی که بر روی یک محور نصب می‌شود و با سرعت بالایی می‌چرخد و انرژی مکانیکی دورانی را برای سیستم تامین می‌کند.

 

کموتاتور

این جزء کلیدی در موتورهای DC است. بدون کموتار، روتور به دلیل نیروهای متضاد ایجاد شده در اثر تغییر جریان، قادر به چرخش مداوم نخواهد بود. کموتاتور به روتور اجازه می‌دهد با معکوس کردن جریان هر بار که سیم پیچ، نیم چرخش را انجام می‌دهد، بچرخد.

منبع تغذیه

نیروی محرکه الکتریکی را تامین می‌کند که باعث می‌شود جریان در سیستم جریان یابد.

برس‌ها

 

این برس‌ها به پایانه‌های منبع تغذیه متصل می‌شوند و به برق اجازه می‌دهند تا به کموتاتور جریان یابد.

 

ارتباط با کارشناسان گروه بازرگانی پرشین تجارت دوان

کارشناسان گروه بازرگانی پرشین تجارت دوان، با توجه به نیاز بازرگانان عزیز، اقدام به فعالیت در زمینه ترخیص الکتروموتور از گمرک می‌نمایند.

اساس کار ما ، کمک به  تجار برای خرید، حمل، واردات و ترخیص الکتروموتور از کشور مقصد، با توجه به صرفه جویی در زمان است. همچنین افرادی که قصد دارند به صورت مطمئن و ایمن به تجارت و ترخیص الکتروموتور بپردازند، می‌توانند با کارشناسان ما در ارتباط باشند. 02142326 واتساپ به شماره 09018317541

به این نوشته امتیاز دهید
Rate this post
نویسنده: پرشین تجارت / تاریخ: 1400-9-3
0 830

لطفا در مورد این مطلب نظر دهید

در صورت تمایل شماره تماس خود را وارد نمایید، در اولین فرصت کاری با شما در ارتباط خواهیم بود.

پاسخگوی سوالات شما هستیم

شماره تلفن: 02142326

واتساپ- ایتا- تلگرام 09018317558


" ترخیص کالا خود را با آرامش خاطر به ما بسپارید "
021-42326 ارتباط از واتساپ