ترخیص درب باک خودرو از گمرک
ترخیص درب باک خودرو از گمرک
واتساپ: 09018317558 02142326

ترخیص درب باک خودرو از گمرک

برای ترخیص درب باک خودرو از گمرک به آگاهی از اصول و ضوابط قوانین گمرکی کشور نیاز است که مراحل آن به صورت دقیق و با سرعت انجام گیرد، از این رو واردات درب باک خودرو باید با توجه به نیاز و قوانین کشور همسو باشد تا مجوز ورود به کشور را داشته باشد.

 

ترخیص-درب-باک-خودرو

 

گروه بازرگانی پرشین تجارت دوان ترخیص انواع کالاها از گمرک را به صورت تخصصی انجام می دهد و هزینه های ترخیص را به حداقل می رساند.در این مقاله سعی داریم شما را با واردات یکی از لوازم های یدکی خودرو که پرکاربرد است، آشنا کنیم و به توضیح مراحل ترخیص و شرایطی که در این مسیر باید طی شوند، بپردازیم، پس تا پایان مقاله همراه ما باشید.

 

چگونگی واردات درب باک خودرو به کشور

 

بخش بزرگی از اقتصاد کشور به واردات کالاهای مختلف مرتبط است که درب باک خودرو ، سر سیلندر خودرو نیز یکی از این دسته از کالاهایی است که به عنوان لوازم یدکی و ایمنی خودرو بسیار مورد استفاده صنعت خودروسازان قرار می گیرد.

اما نکته مهمی که باید به آن توجه داشت، چگونگی واردات آن است که معمولا یا توسط تاجران یا توسط شرکت های بازرگانی انجام می گیرد، بنابراین هر دو گروه باید نسبت به اصول و قوانین گمرکی اشراف کامل داشته باشند.

واردات درب باک خودرو معمولا بیشتر از کشورهای کانادا، آمریکا، روسیه و چین صورت می گیرد و برای ارتباط با تولیدگنندگان و فروشندگان این کالا لازم است از معتبر بودن سایت و شرکت سازنده اطمینان حاصل کنید و نسبت به ثبت سفارش اقدام نمایید.

واردات هر نوع کالایی، مراحل قانونی خاصی را می طلب که از جمله آن ها می توان به اخذ کارت بازرگانی، ارسال پیش فاکتور، ثبت سفارش، تخصیص ارز، حمل و نقل و… اشاره نمود.

واردات درب باک دلایل ترخیص درب باک خودرو توسط شخص کاردان

 

ترخیص درب باک خودرو می تواند توسط تاجران یا شرکت های بازرگانی انجام گیرد، اما به دلیل شرایط و مراحل قانونی پیچیده و زمان بر، ممکن است فرد هزینه های زیادی از لحاظ زمانی و مالی متحمل شود تا کالای خود را دریافت کند.

بنابراین اگر ترخیص کالا به شخص یا اشخاص کاردان و متخصص داده شود، نه تنها روند ترخیص تسریع می شود، بلکه هزینه های زیادی نیز کاهش پیدا می کند که این امر توسط شرکت های بازرگانی انجام پذیر است.

گروه بازرگانی پرشین تجارت دوان با همکاری ترخیص کاران حرفه ای و کارشناسان زبده، ترخیص انواع کالا را در کوتاه ترین زمان ممکن و عملکرد عالی به انجام می رسانند.

 

تعرفه گمرکی ترخیص درب باک خودرو

 

تعرفه های گمرکی در واقع وجوهی هستند که دولت ها به دلایل حمایتی، مالی یا ترکیبی در گمرک از کالاهای وارداتی توسط بازرگان دریافت می شود.

بنابراین برای هر کالایی، یک کد تعرفه گمرکی وجود دارد که جهت ترخیص درب باک خودرو از گمرک ، ترخیص درب خودرو و هر نوع کالای دیگر می بایست هزینه آن تعیین و کد مورد را به بازرس ارائه شود.

در صورت ارائه اشتباه کد، کالا ممکن است قاچاق شناخته و از خروج آن جلوگیری شود، بنابراین برای جلوگیری از این اتفاق پیشنهاد می شود به گروهی مجرب و متخصص مراجعه و راهنمایی های مورد نیاز را دریافت کنید.

کد تعرفه گمرکی جهت ترخیص کالای درب باک خودرو به شرح زیر است:

کد تعرفه درب باک خودروهای سواری: 76090000

تعرفه گمرکی درب باک خودروهای سنگین: 76090000

مراحل ترخیص درب باک خودرو

 

ترخیص درب باک خودرو از گمرک شرایط و مراحلی دارد که توسط شخص تاجر یا نمایند قانونی وی باید انجام گیرد و ما در ادامه به تشریح مختصری از مراحل ترخیص می پردازیم:

 

اخذ پروفرما

 

اولین مرحله ترخیص کالا از گمرک، اخذ پروفرما است و شخص بازرگان از شرکت تامین کننده و فروشنده با ارائه مشخصات کالا پیش فاکتور را دریافت می کند.

 

ثبت سفارش

 

با دریافت پروفرما می توانید ثبت سفارش یا همان مجوز واردات از اداره بازرگانی را انجام دهید.

 

تخصیص ارز

 

تخصیص ارز برای حواله خرید کالا باید از همان بانکی انجام گیرد که هنگام ثبت سفارش خود، آن را به اداره بازرگانی در پروفرما معرفی کرده اید.

 

بارنامه و حمل کالا

 

کالای مورد نظر از طریق راه های دریایی، هوایی و زمینی می تواند وارد گمرکات کشور شود و بارنامه که شامل اطلاعاتی از قبیل وزن، حجم، تعداد و…است توسط شرکت حمل صادر می شود.

 

ترخیصیه و قبض انبار

 

با مراجعه به شرکت حمل می توان جهت گرفتن ترخیصیه اقدام کرد؛ از این رو برای دریافت ترخیصیه و قبض انبار به داشتن اصل بارنامه نیاز است.

 

دریافت کوتاژ

 

در سامانه EPL می توان اظهار کالا را انجام داد و کد 8 رقمی که به کالا تعلق گرفته است را می توان دریافت کرد.

 

تعیین مسیر

 

پس از دریافت کوتاژ، مسیر گمرکی (سبز، زرد، قرمز) توسط بازرسین و کارشناسان تعیین می شود.

 

اخذ مجوز های لازم

 

با توجه به نوع کالای وارداتی می بایست مجوزاتی از قبیل استاندارد، تعیین ماهیت، قرنطینه، وزارت دفاع، محیط زیست و… اخذ شوند.

 

محاسبه هزینه انبارداری

 

کالایی که در انبار گمرک نگهداری می شوند، برای ترخیص نیاز به پرداخت هزینه های انبار داری دارند که توسط ترخیص کار باید پرداخت شود.

 

خروج کالا

 

پس از گذر از تمامی مراحل بالا، شخص تاجر یا نماینده قانونی وی می تواند کالای خود را از گمرک ترخیص کند.

لازم به ذکر است، موارد ذکر شده تنها بخش مختصری از نحوه مراحل ترخیص درب باک خودرو از گمرک هستند، برای دریافت اطلاعات بیشتر می توانید با کارشناسان و مشاورین گروه تجارت دوان در ارتباط باشید.

 

برخی خدمات گروه بازرگانی پرشین تجارت دوان

 

گروه بازرگانی پرشین تجارت دوان با توجه به تخصص و تجربه ای که در زمینه ترخیص کالا دارد، در خصوص ترخیص درب باک خودرو خدمات زیر را ارائه می کند:

  • ترخیص درب باک خودرو سراتو
  • ترخیص درب باک خودرو اپتیما
  • ترخیص درب باک خودرو سمند
  • ترخیص درب باک خودرو النترا
  • ترخیص درب باک خودرو پریوس
  • ترخیص درب باک خودرو سرنتو
  • ترخیص درب باک خودرو مزدا 3
  • ترخیص درب باک خودرو پژو 206
  • ترخیص درب باک خودرو پژوه 207
  • ترخیص درب باک پراید
  • ترخیص درب باک سانتافه
  • ترخیص درب باک سوناتا
  • ترخیص درب باک پریوس
  • ترخیص درب باک تلیسمان
  • ترخیص درب باک اسپورتیج
  • ترخیص درب باک کمری
  • ترخیص درب باک بنز
  • ترخیص درب باک سورنتو

با توجه به نوع خودرویی که مد نظر دارید، می توانید با هماهنگی و دریافت مشاوره لازم از کارشناسان تجارت دوان، کالای خود را وارد کشور نمایید. همچنین جهت آشنایی با واردات و ترخیص باربند از گمرک  بر روی لینک مربوطه کلیک نمایید.

 

ارتباط با گروه پرشین تجارت دوان

 

گروه بازرگانی پرشین تجارت دوان یکی از شرکت های معتبر است که با داشتن سال ها سابقه و رزومه کاری درخشان توانسته است انواع واردات و ترخیص کالاهای مختلف را انجام دهد.

این گروه با همکاری گروهی از بازنشستگان باتجربه گمرکی و ترخیص کاران حرفه ای، روند ترخیص کالا را تسریع می بخشند و در کوتاه ترین زمان ممکن و با کاهش هزینه ها، کالا از گمرک خارج می کنند.

از خدمات گروه بازرگانی پرشین تجارت دوان در خصوص ترخیص درب باک خودرو می توان نمونه های زیر را ذکر کرد:

 

  • خرید کالا از شرکت های تولیدکننده کالا
  • ثبت سفارش
  • انجام کلیه مراحل حمل و نقل
  • اخذ مجوزهای ضروری و مورد نیاز
  • انجام کلیه مراحل ترخیص در گمرک

 

 

با گروه پرشین تجارت دوان می توان ترخیص درب باک خودرو از گمرک و دیگر کالاها را با سرعت و عملکردی عالی به انجام رساند.

برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید با کارشناسان و مشاورین این گروه از طریق شماره های 02142326 و واتساپ 09018317541 ارتباط برقرار کنید.

واردات درب باک خودرو به گمرک شامل چه مراحلی است؟

برای واردات درب باک خودرو و دیگر کالاها باید مراحل مختلفی را طی نمود که از جمله آن ها می توان به اخذ کارت بازرگانی، انتخاب حوزه فعالیت، درخواست ارسال پیش فاکتور، ثبت سفارش، تخصیص ارز و پرداخت بین المللی و… اشاره کرد.

بهترین راه برای واردات و ترخیص درب باک خودرو از گمرک چیست؟

برای به انجام رساندن فرآیند واردات و ترخیص کالای درب باک خودرو با سرعت بالا و کاهش هزینه ها، میتوانیم به شرکت های بازرگانی معتبر مراجعه کنیم تا به صورت تخصصی مراحل قانونی آن را به انجام رسانند و کالای مورد نظر در کوتاه ترین زمان ممکن دریافت کنیم.

منظور از حقوق گمرکی و تعرفه گمرکی چیست؟

تعرفه گمرکی به مبالغی که برای ورود کالاهای وارداتی تعلق می گیرد، گفته می شود که باید توسط شخص وارد کننده پرداخت شود، که شامل حقوق و عوارض ( نوعی مالیات غیرمستقیم) و دیگر هزینه های پرداختی نظیر آزمایشات استاندارد بودن کالا، هزینه بارگیری و تخلیه، انبارداری و…می باشد.

به این نوشته امتیاز دهید
Rate this post
نویسنده: پرشین تجارت / تاریخ: 1401-9-16
0 371

لطفا در مورد این مطلب نظر دهید

در صورت تمایل شماره تماس خود را وارد نمایید، در اولین فرصت کاری با شما در ارتباط خواهیم بود.

در طول تعطیلات نوروزی پاسخگوی سوالات شما هستیم

شماره تلفن: 02142326

واتساپ- ایتا- تلگرام 09018317558


" ترخیص کالا خود را با آرامش خاطر به ما بسپارید "
021-42326 ارتباط از واتساپ