ترخیص دیسک ترمز از گمرک
ترخیص دیسک ترمز از گمرک
واتساپ: 09018317558 02142326

ترخیص دیسک ترمز از گمرک

از خدمات گروه بازرگانی پرشین تجارت دوان می‌توان به ترخیص دیسک ترمز از گمرک  اشاره کرد. دیسک چرخ یا دیسک ترمز از سری قطعات یدکی خودرو محسوب می‌گردد. این قطعه که دیسک چرخ نیز نامیده می‌شود بین لنت ترمز و چرخ‌ها قرار می‌گیرد. شکل ظاهری دیسک ترمز دایره‌ای‌ شکل می‌باشد.

ترخیص دیسک ترمز

ترخیص دیسک ترمز

ترخیص دیسک ترمز از گمرک

 

خودرو از قطعات مختلفی نظیر دیسک و صفحه ، موتور و سایر قطعات مهم دیگری تشکیل شده است. قطعاً هر خودروی بعد از حرکت نیاز به توقف نیز دارد. ترمز یک بخش اساسی از هر خودرویی محسوب می‌گردد که از ابتدای اختراع خودرو همراه آن بوده است و در طی زمان تغییراتی اساسی نیز داشته است. در ترمزهای جدید دیسک ترمز از اجزا اساسی محسوب می‌گردد.

مهم‌ترین نکته در انتخاب دیسک ترمز جنس آن است که یکی از عوامل خرید آن محسوب می‌گردد. دیسک ترمز معمولاً از آلیاژهای متفاوتی تولید می‌شود که نوع آلیاژ انتخابی در طول عمر و نحوه عملکرد آن تأثیر ویژه‌ای دارد.

دیسک چرخ از جنس فلزاتی مانند آهن، چدن یا فولاد و آلومینیوم، فولاد ضدزنگ، تیتانیوم و سرامیک کربن و کامپوزیت می‌باشد که این قطعه ضروری در سیستم تعلیق خودرو جایگاه ویژه‌ای دارد. لنت ترمز برای توقف یا کاهش سرعت خودرو بر روی دیسک ترمز اصطکاک ایجاد می‌کند. البته قطعات دیگری مانند سیلندر و کالیپر ترمز نیز در این بخش به‌کاررفته است. جهت آشنایی با مقاله ترخیص پیستون از گمرک پیشنهاد می کنیم مقاله ترخیص پیستون از گمرک را مطالعه بفرمایید.

 

انواع دیسک ترمز

 

هرچند تنوع دیسک ترمز بسیار بالاست به طور مثال  از نظر جنس و کارایی و… تقسیم‌بندی‌های متفاوتی برایشان موجود است.  اما به‌طورکلی می‌توان دیسک ترمزها را از نظر کارایی به دو بخش تقسیم کرد.

 

دیسک ترمزهای معمولی

این نوع دیسک چرخ طراحی ساده‌ای دارد و سطح بیرونی آن بسیار صاف و صیقلی می‌باشد.

 

دیسک ترمزهای خنک‌شونده

 

این نوع دیسک ترمز به هوا خنک نیز معروف است و به شکل‌های گوناگونی طراحی می‌شود.

 

دیسک ترمز معمولی

 

این نوع از دیسک ترمزها از جنس آهن می باشد که  مقاومت حرارتی بالایی ندار به همین علت اتومبیل هایی که مجهز به این دیسک ترمز هستند ترمزگیری خوبی ندارند. در اتومبیل‌هایی که مجهز به ترمز ضد قفل هستند و در سطح شهر تردد می‌کنند بسیار آسان داغ‌کرده و در ترمزگیری دچار مشکل هستند. این نوع دیسک ترمز به نام solid هم خوانده می‌شود که همان‌طور که گفته شد از جنس آهن ولی با کنترل حرارتی پایین هستند.

 

دیسک ترمز خنک‌شونده

 

دیسک ترمز خنک‌شونده از سری دیسک ترمزهای پرمصرف محسوب می‌شود که به علت طراحی‌شان به هوا خنک هم نامیده می‌شوند. در هنگام ترمزگیری ای نوع دیسک میزانی گرما دفع می‌شود که موجب خنک‌شدن ترمز می‌شود که این ویژگی موجب می‌شود که دیگر نیاز به توقف خودرو جهت خنک‌شدن دیسک نمی‌باشد.

 

انواع دیسک ترمز خنک شونده

 

دیسک ترمز خنک‌شونده باتوجه‌به مکانیزم‌های خنک‌کننده که به کمک هوا صورت می‌گیرد  انواع مختلفی دارد که به شرح آن می‌پردازیم:

 

دیسک سوراخ دار


همان‌طور که از اسم این دیسک قابل حدس است این دیسک دارای سوراخ‌های متعددی روی بدنه خود است که این سوراخ‌ها دو نوع کاربری دارد، اولین کاربری آن این است که به خروج حرارت و هوای گرم ترمز و لنت ترمز است و دومین کارایی آن کاهش اصطکاک و خروج گازهای متصاعد شده از مواد لنت است.

معمولاً گازهایی که از لنت ترمز متصاعد می‌شوند باعث کاهش قدرت بازدارندگی ترمز می‌شوند که خروج آن جهت عملکرد بهتر ترمز بسیار ضروری است. البته باید خاطرنشان کنیم که وجود این سوراخ‌ها روی بدنه لنت ترمز موجب  تضعیف استحکام آن می‌شود که  اگر به طور مداوم راننده با سرعت بالا رانندگی کند خطر شکستن این نوع دیسک ترمز وجود دارد.

 

دیسک شیاردار

 

این نوع دیسک به صورتی طراحی شده است که روی صفحه آن شیارهایی وجود دارد که این شیارها موجب خروج حرارت و آب و گاز می‌شوند. این شیارها مواد مضری که از لنت و دیسک ترمز ایجاد شده است را جمع‌آوری و سپس خارج می‌کنند. بیشتر دیسک‌های شیاردار در اتومبیل‌های مخصوص مسابقه تعبیه می‌شوند؛ زیرا این نوع دیسک تحمل فشارهای بالا را دارد و نسبت به دیسک سوراخ‌دار مقاومت و عمر بالاتری دارد.

دیسک مختلط

این نوع دیسک ترکیبی از دیسک سوراخ‌دار و شیاردار است. یعنی روی صفحه دیسک ترمز سوراخ و شیار طراحی شده است. مقاومت این دیسک در سطح خوبی قرار دارد و هم‌زمان هم از طریق سوراخ‌ها و شیارها آب و گاز و حرارت تخلیه می‌شود و اصطکاک ایجاد شده در لنت‌ها کم می‌شود.

دیسک موج‌دار

 

معمولاً این نوع دیسک بیشتر در موتورها آن هم از نوع موتورهای مخصوص مسابقات تعبیه می‌شود. دیسک موج‌دار از جمله دیسک ترمزهای سبک و کم‌وزن محسوب می‌شود که از مواد کم‌وزن تشکیل شده است. تخلیه حرارتی این نوع دیسک نسبت به سایر دیسک‌ها بهتر است.

 

بهترین برندهای  خارجی دیسک ترمز

 

بهترین برندهای دیسک ترمز در دنیا شامل:

 

برند برمبو

 

این شرکت از شرکت‌های پیشرو جهت تولید دیسک ترمز باکیفیت است. این شرکت با تولید بیش از ۵۰ مدل دیسک و محصولات مربوط به ترمز محبوبیت و شهرت خاصی دارد. دیسک ترمزهای تولیدی این شرکت دارای پوشش uv و دارای سیستم تهویه انحصاری هستند که تمامی دیسک‌های اسپورت تولید شده این شرکت گالوانیزه هستند که از جنس چدن با کربن بالا جهت کاهش لرزش هستند. معمولاً دیسک‌های تولیدی این شرکت ۱۰ تا ۱۵ درصد سبک‌تر از نمونه‌های استاندارد هستند که در ترکیبات از چدن و فولاد استفاده شده است.

 

برند بوش (BOSCH)

 

برند  بوش نه‌تنها تولیدکننده قطعات یدکی ماشین نیز می‌باشد که یکی از باکیفیت‌ترین تولیدکننده‌های دیسک ترمز محسوب می‌شود. این شرکت سالانه بیش از ۲۰ میلیون دیسک ترمز تولید می‌کند شرکت‌هایی مثل تویوتا، نیسان و هوندا منحصراً از دیسک ترمزهای برند بوش استفاده می‌کنند. دیسک ترمزهای تولید شده برند بوش دارای سطح بالای مقاومت نسبت به حرارت می‌باشد که عملکرد بسیار دقیقی دارد.  جنس دیسک ترمزهای برند بوش از کربن مقاوم در مقابل سایش است که نسبت به لرزش نیز ارتعاش بسیار کمی دارد.

 

برند  ای تی‌ای

 

که از برندهای مشهور اروپایی در تولید دیسک ترمز محسوب می‌شود و انواع دیسک ترمزها را تولید می‌کند. ویژگی تولیدی دیسک ترمزهای ای تی‌ای جنس عالی و باکیفیت که با تمامی مدل‌های خودرو سازگار است. جنس از کربن مقاوم است که در مقابل خوردگی بسیار مقاومت دارد. این برند گواهی ECO R90 را نیز داراست که به بهترین برند اروپایی تبدیل شده است.

 

برند فرودو

 

برند فرودو از رهبران جهانی دیسک و لنت ترمز محسوب می‌شود که از برندهای معتبر بازار است که برای خودروهایی مثل جگوار و فیات و فولکس‌واگن  و لندرور به کار برده می‌شود. دیسک ترمزهای تولیدی این شرکت در انواع ماشین‌های سبک‌وسنگین و موتورسیکلت‌ها و اتوبوس‌ها نیز کاربرد دارد. از مزایای این دیسک ترمز می‌توان به طراحی و تولید مدرن همراه با عملکرد اتلاف حرارت  و نصب سریع و آسان اشاره کرد.

 

برند تی آر دبلیو

 

این برند بیش از ۱۲۵۰ دیسک ترمز تولید می‌کند که با اکثر خودروها سازگار است و بخشی از دیسک چرخ‌های خودروهای الکتریکی تسلا نیز از این برند استفاده می‌کنند. از ویژگی‌های این دیسک ترمز پوشش‌دهی عالی کیسه محافظ برای نصب آسان، جنس مقاوم که مجهز به حلقه  سنسور می‌باشد.

 

 برند دلفی

 

برند دلفی با تکنولوژی تولید بالا از جمله تولیدکنندگان پیشتاز در دنیا محسوب می‌شود که دیسک ترمزهای این برند دارای ۵ نوع ریخته‌گری و پیکربندی متفاوت  که از نوع بدون روغن می‌باشد. از جمله بهترین دیسک ترمزهای این شرکت دیسک‌های شیاردار و سوراخ‌دار و دیسک بلبرینگ می‌توان نام برد.

 

برند پلینگا

 

برند پلینگا یکی از بهترین برندهای اروپایی است که  دیسک ترمزهای این شرکت بیشتر جهت خودروهای پژو ۲۰۷ و ۲۰۶ کاربرد دارد که دارای وزن استانداری است که آلیاژ مقاوم است.

 

دیسک ترمز با برند تسکتار

 

این شرکت از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان دیسک ترمزهای شرکت‌های خودروسازی مانند بنز و بی‌ام‌دبلیو است که بیش از صدسال قدمت دارد. از جمله ویژگی‌های این برند مقاومت در آب‌وهوای متفاوت  و آلیاژ قوی می‌باشد.

 

دیسک ترمز با برند رمسا

 

شرکت رمسا  40 سال تجربه تولید دیسک ترمز را دارد محصولات تولیدی این شرکت دارای تنوع بسیار بالایی است که این محصولات تولیدی تقریباً برای همه خودروهای اروپا و آسیا قابل استفاده است. دیسک های ترمز Remsa دارای اجزای گرافیتی بالایی هستند و قبل از فروش به شدت از نظر دوام و کیفیت تست می شوند.

 

برند واگنر

 

دیسک‌ها و لنت‌های ترمز برند واگنر از محبوب‌ترین دیسک‌های موجود در بازار هستند، زیرا نه تنها کیفیت بسیار بالایی دارند، بلکه تقریباً با تمام برندهای خودرو سازگار هستند. درایوهای واگنر پریمیوم نصب آسانی دارند و در برابر تنش و خوردگی مقاوم هستند.

از دیگر برندهای تولید کننده دیسک ترمز نیز می توان به  سایر برندهای پیشرو از جمله، OPTIMAL، ASHIKA، CIFAM، FEBI BILSTEN، SNR، AUTOMEGA و … نام برد که  همه از محصولات با کیفیت بالا ارائه می دهند و مورد علاقه مصرف کنندگان در سراسر جهان هستند.

تعرفه گمرکی تعرفه گمرکی ترخیص دیسک ترمز از گمرک

 

کد تعرفه گمرکی ترخیص دیسک ترمز از گمرک  برای خودروهای سبک و سواری در ردیف ۸۷۰۸۳۰۲۲ قرار می‌گیرد و کد تعرفه ترخیص دیسک ترمز از گمرک  برای خودروهای سنگین در ردیف 87083021 قرار می‌گیرد.

شرکت بازرگانی پرشین تجارت دوان در حوزه ترخیص انواع دیسک ترمزهای ترخیص دیسک ترمز از گمرک  خودروهای سبک‌وسنگین از جمله دیسک چرخ ماکسیما، پرادو، آزرا، بنز و هایلکوس و اتوبوس و پراید و سمند، زانتیا و پژو و سایر لوازم‌یدکی خودرو فعالیت دارد. بازرگان و تجار بزرگوار در حوزه ترخیص و واردات نیاز به مشاوره دارند می‌توانند از ترخیص‌کاران مجرب و حرفه‌ای گروه بازرگانی پرشین تجارت دوان بهره‌مند شوند.

این گروه بازرگانی  در حوزه واردات و صادرات، خرید کالای موردنظر، کسب مجوزهای قانونی، ثبت سفارش، حواله ارزی، ترانزیت و حمل‌ونقل محموله‌های تجاری، ترخیص از تمامی گمرکات کشور آماده خدمت‌رسانی است جهت کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره رایگان می‌توانید با کارشناسان مجرب و حرفه‌ای گروه پرشین تجارت دوان با شماره‌های 02142326 و واتساپ 09018317541  تماس حاصل نمایید.

به این نوشته امتیاز دهید
Rate this post
نویسنده: پرشین تجارت / تاریخ: 1402-8-1
0 357

لطفا در مورد این مطلب نظر دهید

در صورت تمایل شماره تماس خود را وارد نمایید، در اولین فرصت کاری با شما در ارتباط خواهیم بود.

پاسخگوی سوالات شما هستیم

شماره تلفن: 02142326

واتساپ- ایتا- تلگرام 09018317558


" ترخیص کالا خود را با آرامش خاطر به ما بسپارید "
021-42326 ارتباط از واتساپ