ترخیص سرنگ انسولین از گمرک
ترخیص سرنگ انسولین از گمرک
واتساپ: 09018317558 02142326

ترخیص سرنگ انسولین از گمرک

ترخیص سرنگ انسولین یکی از کالاهایی است که از کشورهای اروپایی نظیر آلمان، ایتالیا، فرانسه و … وارد می گردد. باید بدانیم که برای واردات و ترخیص سرنگ انسولین از گمرک لازم است قوانین مربوط به آن را دانسته و رعایت کرده و مجوز های لازم را از سازمان ها و ارگان های زیربط اخذ شود. تاجران با در دست داشتن این مدارک می توانند به ترخیص کالای خود از گمرک اقدام نمایند.

ترخیص-سرنگ-انسولین-از-گمرک

 

ضرورت واردات سرنگ انسولین

 

امروزه استفاده از سرنگ های انسولین نقش بسیار مهمی در زندگی بیماران دیابتی داشته و از ضرورت های مهم هر فرد دیابتی به شمار می رود. برای تامین نیاز بیماران این کالا را از کشور های خارجی وارد می کنند تا کمبود آن در کشور به سلامت بیماران دیابتی آسیب نزند.پس واردات این کالا بسیار قابل اهمیت می باشد.

 

مدارک لازم جهت ترخیص

 

در فرایند ترخیص کالای درمانی تفاوت بزرگی با دیگر کالا ها دیده نمیشود. برای ترخیص شما به پیش فاکتور، گواهی مبدا، ترخیصیه، بارنامه، گواهی ثبت سفارش، گواهی بازرسی، بیمه نامه و پکینگ لیست نیاز خواهید داشت. پس از ارائه مدارک مورد نظر گمرک، کالا شما بررسی خواهد شد و پس از تکمیل فرایند ترخیص (شامل: فرآیند اداری و پرداخت حقوق گمرکی و …) اجازه خروج بار به شما داده می شود.

 

مجوزهای لازم

 

شرکت هایی که قصد واردات تجهیزات پزشکی را دارند باید از اداره کل نظارت بر تجهیزات پزشکی مجوز این کار را دریافت نمایند. همچنین نیاز است تا اطلاعات لازم را در سامانه ورود کالا و ترخیص اداره کل تجهیزات پزشکی ثبت کنند. یکی از اولیت های اداره نظارت برای دادن مجوز موردی است که در بالا به آن اشاره شد. اینکه تجهیزات مذکور در کشور تولید کننده به فروش برسد و مورد استفاده باشد. این مورد نیز با ارائه گواهی EG برای بازار اروپا و گواهی FDA برای بازار آمریکا قابل حل است.

 

 

واردات-سرنگ-انسولین   نکات لازم برای واردات سرنگ انسولین

 

تجهیزات پزشکی از جمله ابزار و لوازمی است که مستقیما با سلامت مردم در ارتباط میباشد. از این رو بدیهی ست که قوانین و نظارت سخت گیرانه ای بر روی واردات آن باشد. البته کالاهای درمانی از اقلامی هستند که ارز نیمایی به آنها تعلق خواهد گرفت.

 

منافع واردات سرنگ انسولین

 

ترخیص و واردات این کالای پزشکی از گمرک مزایایی زیادی دارد. برای مثال اینکه باعث قانونی شدن تجارت و واردات شما و ارزش گذاری کالاهای صادراتی توسط نهادهای دولتی گردد، همچنین از کمبود این کالای حیاتی برای بیماران دیابتی در کشور جلوگیری شده و باعث تنظیم بازار می گردد و در نتیجه افزایش قیمت را در پی نخواهد داشت.

 

مشکلات مربوط به عدم ترخیص به موقع

 

اگر ترخیص تجهیزات درمانی و پزشکی در گمرکی که محموله کالای درمانی در آن تخلیه شده است به هر دلیلی انجام نشود، محموله باید به یکی از گمرکاتی که این امکان در آن وجود دارد منتقل گردد تا مراحل ترخیص کالای پزشکی مورد نظر کاملا در آن انجام شده و کالای پزشکی درمانی ترخیص شود.

 

تعرفه گمرکی

 

تعرفه گمرکی جهت ترخیص انواع سرنگ های انسولین بدون سوزن با کاربرد اختصاصی   90183110 می باشد.

 

شماره ترخیص کار  فرآیند ترخیص

 

ارائه درخواست توسط شرکت مربوطه با ذکر اقلام موجود در گمرک وارائه مدارک حمل به دبیرخانه اداره کل جهت بررسی کارشناس

بررسی مدارک در قسمت های دارویی، پزشکی، دندانپزشکی و آزمایشگاهی

در صورت تشخیص اداره مربوطه به ضرورت دانستن ترخیص با ارائه تعهد محضری توسط شرکت مربوطه دارویی و پزشکی .

تنظیم نامه ترخیص با حداقل اسناد توسط اداره مربوطه صورت میگیرد.

 

هزینه ترخیص کالای پزشکی- درمانی

 

  • هزینه های انبارداری
  • باربری
  • تخلیه
  • تعرفه آزمایشگاه
  • بارگیری
  • بدرقه کالا
  • کارشناسی کالا

که از صاحب کالا یا نماینده آن، در هنگام ترخیص کالا دریافت می شود.

 

کاربرد تجهیزات درمانی چیست؟

این تجهیزات برای درمان های سریع مورد استفاده قرار می گیرد و اغلب در مطب های پزشک و بیمارستان ها کاربرد زیادی دارد. که سرنگ انسولین نیز شامل تجهیزات درمانی می شود.

کد IRC چیست؟

اخد کد IRC از طریق سازمان غذا و دارو می باشد. در صورت نداشتن این کد، امکان ترخیص کالای پزشکی خود را از گمرک نخواهید داشت. علاوه بر ترخیص کالا از گمرک، در صورت نداشتن این کد هیچ شرکت و ارگانی حتی امکان تولید اقلام بهداشتی و پزشکی را نخواهد داشت. در واقع شرکت هایی که زمینه فعالیت آن ها در رابطه با اقلام پزشکی، آرایشی بهداشتی، غذایی و دارویی می باشد. حتما باید اطلاعات خود را در این سامانه ثبت کرد.

تجهیزات پزشکی با چه روشی انتقال می یابند ؟

به دلیل ارزش بالای اقلام پزشکی، اکثر این تجهیزات از راه، حمل و نقل هوایی منتقل می شوند. در حمل و نقل هوایی کالا از طریق هواپیماهای غیر مسافربری به مقصد انتقال داده می شود.

به این نوشته امتیاز دهید
Rate this post
نویسنده: پرشین تجارت / تاریخ: 1401-10-11
0 368

لطفا در مورد این مطلب نظر دهید

در صورت تمایل شماره تماس خود را وارد نمایید، در اولین فرصت کاری با شما در ارتباط خواهیم بود.

در طول تعطیلات نوروزی پاسخگوی سوالات شما هستیم

شماره تلفن: 02142326

واتساپ- ایتا- تلگرام 09018317558


" ترخیص کالا خود را با آرامش خاطر به ما بسپارید "
021-42326 ارتباط از واتساپ