ترخیص قطعات سرور از گمرک
ترخیص قطعات سرور از گمرک
واتساپ: 09018317558 02142326

ترخیص قطعات سرور از گمرک

ترخیص قطعات سرور

 

امروزه یکی از کالاهایی که به طور جدی وارد کشور می­شود، قطعات مربوط به سرورها می­باشد. زمانی که قطعات سرور به کشور وارد شدند، نیاز است تا آن­ها را از گمرک ترخیص کرد. ترخیص قطعات سرور و واردات سوئیچ از گمرک یکی از مواردی است که به شدت مهم می­باشد. این فرایند دارای مراحل مختلفی بوده و برای این که بتوان آن را به درستی انجام داد، نیاز است تا به این مراحل تسلط داشت. البته شما می­توانید با قطعات سرور و چگونگی تهیه آن­ها نیز اطلاعاتی را کسب کنید. در ضمن برخی نکات در زمینه ترخیص این قطعات سرور وجود دارد. توجه به این نکات بسیار مهم بوده و می­تواند باعث افزایش سرعت ترخیص بشود. در همین راستا با توجه به این موضوع، در ادامه به بررسی مفهوم و مراحل ترخیص قطعات سرور پرداخته و تمامی نکات موجود در پیرامون آن را برای شما بیان می­کنیم.

 

ترخیص قطعات سرور

ترخیص قطعات سرور

همه چیز درباره ترخیص قطعات سرور

 

در ابتدا برای بیان چگونگی ترخیص قطعات سرور به اهمیت و دلیل واردات این قطعه می­پردازیم. در تمام نقاط کشور از شرکت­ها، صنایع دولتی و خصوصی گرفته تا مراکز آموزشی به سرور نیاز دارند. سرورها در زمینه تجهیزات کامپیوتری از قطعاتی به شمار می­روند که نیاز به وجود آن­ها در کشور به شدت احساس می­شود. این قطعه مهم و پرکاربرد به دلیل پیچیده بودن و محدودیت­هایی که در زمینه  تحریم توسط ایالات متحده  آمریکا وجود دارد، در ایران تولید نمی­شود.

بنابراین تولیدکنندگان اقدام  به واردات سرور از کشورهای مطرح می­ نمایند. ترخیص کالا از مهم ترین کارهایی است که تولیدکنندگان بعد از وارد کردن قطعات مورد نیاز خود انجام می­دهند، ترخیص کالا با توجه به قوانین حاکم در هر کشوری متفاوت صورت می­گیرد. ما در این نوشته قصد داریم به نحوه ترخیص قطعات سرور بپردازیم، از افرادی که به این موضوع علاقه دارند یا افرادی که در این زمینه مشغول به کار هستند دعوت می­کنیم تا پایان ما را همراهی کنند.

 

مراحل ترخیص قطعات سرور از کمرگ

 

همان طور که در بالا بیان کردیم وارد کردن هر نوع کالایی یک فعالیت اقتصادی به شمار می­رود که هر تاجر یا بازرگانی برای موفق شدن در زمینه شغلی خود باید با اصول واردات آشنایی کافی را داشته باشد. زیرا هر نوع قصور و بی دقتی می­توانند به قاچاق شناخته شدن کالا منجر و پیامدهای بدی را به دنبال داشته باشد. در واقع مراحل ترخیص قطعات سرور از گمرک امری مهم در زمینه بین المللی است که بازرگانان باید با قوانین و مقررات آن ها به خوبی آشنا باشند. بنابراین شناخت مراحل ترخیص این قطعه سبب تسریع در جا به جایی سرورها و انجام بهتر امور خواهد شد. ما در این بخش از نوشته خود سعی کردیم مراحل مهم از ترخیص این قطعه مهم و پرکاربرد را برای شما بیان کنیم که این مراحل به صورت زیر دسته بندی می شوند:

  • دریافت پروفرما و لیست پکینگ قطعات سرور
  • گرفتن مجوز برای ثبت سفارش از بازرگانی
  • بیمه کردن قطعات سرور و هماهنگی جهت بازرسی در مکان های مبدا و مقصد
  • تشکیل دادن پرونده برای پرداخت ارز و حواله های بانکی در فرایند خرید قطعات سرور
  • شناخت بهترین شرکت های بین المللی و ارتباط با آن ها
  • گرفتن اسناد مربوط به حمل ونقل قطعات سرور از شرکت های بین المللی
  • کامل نمودن اسناد و ایجاد پرونده در خصوص این قطعات
  • تنظیم کردن پیش نویس های دور اظهاری برای سهولت در انجام واردات
  • بررسی شدن توسط کارشناسان فنی در گمرک و اداره ی بازرگانی
  • تکمیل دور اظهاری وارداتی

 

نکات مهم در زمینه ترخیص قطعات سرور از گمرک

 

در فرآیند ترخیص قطعات سرور از گمرک مراحلی که از پیش تعیین شده اند انجام می گردد؛ ولی باید قوانین و مقرراتی که از قبل وجود داشته و انجام می شوند را بلد باشیم. در این زمینه باید مراحل ترخیص این قطعات را مطابق با مراحل گفته شده و ضوابط از پیش تعیین شده انجام داد. نکات مهم و کلیدی در این زمینه، داشتن مجوز های لازم برای انجام این امر خواهد بود. داشتن مجوز برای قطعات مهمی مانند سرور از لزومات به شمار می رود، زیرا علاوه بر حمل و نقل این قطعات به یک سری مجوز هم برای وارد کردن سرور ها نیازمندیم.

از مجوز هایی که با آن، این قطعات را از گمرک ترخیص می کنند، کارت حق العمل کاری و کارت بازرگانی می باشد که توسط سازمان گمرک صادر و در اختیار این افراد قرار می دهد. این کارت ها نشان دهنده  مورد تایید بودن از طرف سازمان های نظارتی در زمینه نقل و انتقال قطعات سرور می باشد و گواه قانونی بودن فعالیت های تجاری شما خواهند بود. از نکات مهم دیگر که باید به آن توجه کرد تعیین ارزش در ترخیص قطعات سرور است که این امر با توجه به قیمت های مختلفی که هر کشور تعیین کرده متفاوت خواهد بود. از مهم ترین فاکتور هایی که تاجر یا بازرگانی باید به آن توجه و عمل کند، تعیین ارزش کالاهای ترخیصی می باشد.

 

مطالعه بیشتر

واردات مواد شیمایی از گمرک

 

طریقه انجام برخی از فرآیند های مهم در ترخیص قطعات سرور از گمرک

 

همان طور که در بالا بیان کردیم مراحل ترخیص قطعات سرور وابسته به قوانین داخلی هر کشوری  و قوانین بین المللی مرتبط با حمل و نقل این قطعات در جهان می باشد، تاجرین با سابقه معمولاً با تمام این قوانین آشنایی لازم را دارند ولی برای افرادی که تازه پا به این عرضه گذاشته اند و با فرآیندهای ترخیص کالا آشنایی ندارند، مطالب مفید و کاربردی را در زیر برایشان گردآوردی نمودیم. مراحل مهم در ترخیص کالا مورد نظر عبارتند از:

 

تکمیل اسناد و مدارک مورد نیاز ترخیص قطعات سرور

 

در زمینه ترخیص این قطعات باید اسناد و مدارک لازم را تهیه و به گمرک ارائه دهید. این اسناد باید ماهیت قانونی کار شما را نمایان گر باشد تا تجارت شما مورد تایید سازمان ها و مراجع قانونی کشورها قرار گیرد. اسناد و مدارک لازم برای ترخیص این قطعه شامل اظهارنامه های وارداتی، تصویر کارت بازرگانی، قبض انبار، بارنامه، ترخیصیه، گواهی مکان مبدا، فاکتور خرید، لیست قطعات سرور، بیمه نامه، مجوزهای قانونی برای ترخیص قطعات سرور و همراه داشتن وکالت نامه از اسناد و مدارک مهمی است که فرد تاجر باید به همراه داشته باشد و به اداره گمرک تحویل دهد تا اجازه ترخیص قطعات را به او بدهند.

 

ثبت اظهار نامه برای ترخیص

 

عمل بعدی پس از تکمیل اسناد و مدارک، ثبت اظهار نامه خواهد بود که این اظهارنامه ها از دو فرم تشکیل شده است که شامل اظهار کالا و احراز هویت می باشد.

 

اظهار کالا

 

در این مرحله بعد از ثبت اسناد توسط فرد خریدار و وارد کردن مشخصات قطعات سرور در سیستم، گمرک بررسی خود را آغاز و در مرحله  آخر از بررسی خود شماره کوتاژ هر قطعه را مشخص  و بر روی آن ها ضمیمه خواهد شد.

 

احراز هویت

در این مبحث لازم است بدانید تاجران باید مالکیت قطعات سروری را اثبات نمایند به این صورت که او در ابتدا باید مالکیت اظهارنامه ها و اسناد مربوط به قطعات سروری را اثبات کند سپس مالکیت قطعات توسط گمرک بررسی خواهد شد.

 

آخرین مرحله از ترخیص قطعات سرور

 

مرحله پایانی در ترخیص قطعات سرور کنترل گمرک و صدور دستور ترخیص می­باشد که این مرحله در دو بخش صورت می­گیرد. شناخت و داشتن تسلط در انجام این بخش­ها می­تواند به شما کمک کند تا فرایند ترخیص قطعات سرور را به خوبی تمام نمایید. در ادامه به این دو بخش مهم اشاره خواهیم کرد.

 

پرداخت و صدور سند ترخیص این قطعات

 

بعد از بررسی اسناد و مدارک ارائه شده مربوط به قطعات سرور توسط کارشناسان گمرک و تایید توسط آن ها شماره ارزیابی توسط آن ها ثبت و سند ترخیص قطعات صادر می گردد.

 

بارگیری و خروج قطعات از گمرک

 

بعد از دریافت سند ترخیص قطعات سرور باید فرد به صندوق صدور پروانه برود و پروانه خروج کالا را دریافت و سپس اسناد را به انبار دار تحویل و قطعات خود را بارگیری و از گمرک خارج کند.

 

کلام پایانی

به دلیل نیاز زیادی که به قطعات سرور در کشور احساس می شود تولیدکنندگان به واردات این قطعه پرداخته اند که از اقدامات مهم در این امر ترخیص قطعات سرور به بهترین روش ممکن می باشد. برای این که بتوان این فرایند را به درستی انجام داد، نیاز است تا با مفهوم و چگونگی انجام آن آشنا شد. شناخت مراحل و نکات مهم پیرامون این فرایند نیز تأثیر زیادی در تسریع آن خواهد داشت. در ضمن اگر در این زمینه دارای تخصص کافی نمی­باشید، بهتر است تا از افراد و مجموعه­های معتبر کمک بگیرید. زیرا هرگونه اشتباه در انجام این فرایند، می­تواند روند آن را کند و یا دچار مشکل بکند. به همین منظور ما در این مقاله تلاش کردیم تا تمامی این نکات را برای شما بیان کرده و هر کدام را به طور کامل توضیح دهیم.

به این نوشته امتیاز دهید
Rate this post
نویسنده: پرشین تجارت / تاریخ: 1401-5-12
0 833

لطفا در مورد این مطلب نظر دهید

در صورت تمایل شماره تماس خود را وارد نمایید، در اولین فرصت کاری با شما در ارتباط خواهیم بود.

پاسخگوی سوالات شما هستیم

شماره تلفن: 02142326

واتساپ- ایتا- تلگرام 09018317558


" ترخیص کالا خود را با آرامش خاطر به ما بسپارید "
021-42326 ارتباط از واتساپ