ترخیص كالا مشروط به ثبت اطلاعات ارزی بازرگانان شد
ترخیص كالا مشروط به ثبت اطلاعات ارزی بازرگانان شد
واتساپ: 09018317558 02142326

ترخیص كالا مشروط به ثبت اطلاعات ارزی بازرگانان شد

ترخیص كالا مشروط به ثبت اطلاعات ارزی بازرگانان شد

بر اساس اعلام گمرك در صورت عدم ثبت منشا ارزی از سوی بازرگانان در سامانه ارزی امكان ترخیص كالا برای آنها وجود نخواهد داشت.

به گزارش”تاوان گذار”، یك ماه قبل گمرك ایران از الزامی شدن ثبت منشا ارز در سامانه ارزی خبر داده بود، در وهله اول برای ایجاد هماهنگیهای بیشتر الزام به  ثبت منشا ارز با فرصت یك هفته‌ای همراه شد. در این بین از سوی سامانه جامع تجارت متعلق به وزارت صنعت نیز اعلام شد كه ثبت منشا ارز بایستی در این سامانه انجام شود و هرگونه تبعات عدم انجام عملیات مذكور متوجه بازرگانان خواهد بود. در لینك سامانه  گمرك، كاربر به سایت بانك مركزی متصل شده و اطلاعات منشا ارز را وارد می‌كند، این در حالی است كه وزارت صنعت در سامانه جامع تجارت از یك سال قبل در زمان ثبت سفارش كالا برای تعیین منشا ارز اقدام كرده و حتی فایل آموزشی نیز برای این فرایند منتشر كرده بود.

ترخیص_كالا

موضوع ثبت منشا بعد از اعلام گمرك ایران شكل جدی به خود گرفته و ترخیص كالا منوط به ثبت منشا ارز شده است، بر این اساس نحوه عملكرد سامانه ارزی به این شكل است كه بازرگانان پس از ثبت سفارش در سامانه جامع تجارت باید منشاء ارز هزینه شده برای واردات خود را به بانك مركزی اعلام كنند.

كاربران در سامانه ارزی 4 گزینه انتخابی پیش روی خود دارند كه اگر منشاء ارز آنها غیر از این موارد باشد، قادر به تحویل كالا نخواهند بود، این 4 گزینه عبارتند از:

1_ارز را از معامله و تجارت قبلی به دست آورده‌ام”، در این مورد بانك مركزی می‌تواند صحت این اظهار را بنا به اطلاعات قبلی تاجر در سامانه ارزی مورد بررسی قرار دهد.

2_ ارز را از صرافی‌ها دریافت كرده‌ام” با توجه به اتصال صرافی‌های مجاز به سامانه سنا و الزام آنها به ثبت اطلاعات در این سامانه و شناسه گیری تبادل ارزی صحت سنجی این مطلب توسط بانك مركزی صورت می‌گیرد.

3_ارز را مستقیم از بانك‌های عامل دریافت كرده‌ام” عملا در این مورد تخلفی صورت نمی‌دهد.

4_ارز را ذخیره داشته‌ام و یا به صورت فیزیكی وارد كشور كرده‌ام،” در این صورت تاجر مشمول پیگیری‌های مبارزه با پولشویی و اخذ مالیات خواهد شد.

گفتنی است، بانك مركزی اخیرا در گزارشی از عملكرد بانكهای ایرانی در گشایش اعتبارات اسنادی واردات، از گشایش حدود 20 میلیارد دلار ال سی در سال 95 خبر داده بود

به این نوشته امتیاز دهید
Rate this post
نویسنده: پرشین تجارت / تاریخ: 1396-8-4
0 1260

لطفا در مورد این مطلب نظر دهید

در صورت تمایل شماره تماس خود را وارد نمایید، در اولین فرصت کاری با شما در ارتباط خواهیم بود.

پاسخگوی سوالات شما هستیم

شماره تلفن: 02142326

واتساپ- ایتا- تلگرام 09018317558


" ترخیص کالا خود را با آرامش خاطر به ما بسپارید "
021-42326 ارتباط از واتساپ